Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

A ja się odważyłem byłem i wiedziony ciekawością("Czy też liczyć A-C umieją?") wideu niemal czoperowy nabyłem - smaczne Tange obliczone na podmiankę widła 100mm bez sagu. Czyli zsagowanego 120mm ;) Cena okazyjna jak na takie cudo, obadam jutrem jak to "popsuje" mojego HaeLa.

 

Delikatnie offtopowa zagwozdka geometryczna, nie pozwalająca mi zmrużyć oka. Zmierzająca jednak do stworzenia roweru nietypowego, więc pasuje w ten wątek.

 

Załóżmy, że ktoś w rowerze zmienił:

- amor o skoku 100mm z axle-crown 510mm (485-490mm z sagiem) na sztywny axle-crown 510mm

- standardowo kąt główki był 69.3 stopnia więc wydłużenie o 2cm widelca, to będzie 68.3 stopnia

- offset po zmianie na sztywny zmienił się z 51mm na 45mm

- opona przód zmieniona z 28x2.0 na 29x2.35

 

Z kalkulatora wynika, że kąt główki zmniejszy się o 1 stopień i trail się zwiększa z 83mm do 101mm, ale co to oznacza? Czego można się spodziewać po takiej zmianie? Jak będzie się zachowywał rower? Bardziej jak krowa czy bardziej jak zając? Przód będzie można łatwiej poderwać czy przyklei się do drogi?

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

(a miałeś mi na prywatny napisać długość widła)
wypłaszczenie kąta i mniejszy offset przymuli rower, po prostu. Ciężar ciała minimalnie cofniesz w tył czyli odelżysz przednie koło co może pomóc w najeżdżaniu na przeszkodę. To ostatnie zawsze może spróbować rekompensować obniżeniem kiery, dłuższym mostek itp ale po co? 
Tylko, że mu ty pitu pitu a jak sam nie założysz, nie przejedziesz się itd to nie przekonasz. Jak to kiedyś wspominałem - w sarnie mam kole 68* i 50 mm offset. Są tacy co za łeb się chwytali, że to po płaskim nawet będzie miało problem jeździć a z boku to wygląda jak harley.
A w praktyce to najlepiej wspinająca się kozica z całej masy rowerów jakimi do tej pory jeździłem w życiu.
Niedawno wytkali harleyowatość a cannondale wypuścił na 2015 leftego z 60mm offsetem. Nie bez powodu...


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że miałem na PRV napisać, ale do wczoraj wieczór nie miałem pewności co do długości sztywnego widła od kazafazy. Opcje były dwie:

- stalowy Charge 29er z AC=510mm, offset 45mm

- stalowy Surly Krampus z AC=483mm, offset 47mm

 

Zależało mi na zastąpieniu amortyzowanego Recon Silver TK z AC=510mm i z offsetem 51mm czymś sztywnym i na zwiększeniu podrywalności przodu. Wybrałem pierwszy (Charge), ale do końca nie jestem przekonany słuszności wyboru. Pomocy.

 

Dodam, że ze sztywnym SASO AC=470mm przód roweru poszedł bardzo nisko i ryzyko OTB było spore.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

a Ty ciagle z tym przodem :)
ręke wyrób, mięsni trzeba, łapy jak u Goryla :)
No i usuń te półtorakilowe opony bo to naprawdę ciężko się podrywa heheh

Tak szczerze to ja bym prawdopodobnie wziął surlego, mniej skrzywiłby psychę roweru....
.....
.....
chyba :D
bo to Twój rower a przede wszystkim Twój styl jazdy. Jeden lubi szybko i na dziobie a inny jak mu się z przodu podnosi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rambol, a co tu zastanawiać się w przypadku gdy dopisałeś o widle 470mm i otb (jakie OTB? jakie OTB??). Ja czuję, ze tu nie jest problemem tylko długość widelca... Sam mam 450 mm, z dwie cienkie podkładki pod mostkiem i OTB to czuję jak Kazik mnie po pionowej ściance pociagnął gdzie z trudem się wchodziło, żeby nie rzec czołgało.
To jak z tą kwestią podrywania koła. Coś jest na rzeczy Rambolu.
A wracając do Twojego OTB i 470mm, Syurlego zatem odpuść bo te 483 myślisz, że wiele zmieni? Chyba zostań przy tange/charge jak pisze Rulez. Szkoda takiej ładnej buźki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja twarz zamieszczona w tym wątku idealnie wpadowała by się w nurt "Tłuściochy, Różnooczowce, 29+, Monsterkloss, Bezzębowce" :teehee: . Taka ortodoksyjnie orientalna uroda coś jakby wzięta z schizofonicznych wizji Tima Burtona, gdyby zaczął pijać z H.R. Giger. OTB i inne typy gleby akurat pomagają poprawić to, co natura popsuła.

 

A Cobia niestety ma tendencję do wywalania jeźdźca ponad kierownicą (Over The Bar - lot nad kierownicą), zwłaszcza w zetknięciu z stosunkowo niewielką dziurą. Taka szkapa narowista. Po zmianie mostka 100mm-->60mm jest znacznie lepiej. Podrywanie koła to nieodżałowany fetysz, który mi pozostał po zmianie 26 cali na 29. Coś czego mi braknie i czego nie umiem na 29erowcu wypracować. Może i za słaby jestem, trenuję rzuty ciężkimi stalowymi ramami w dal i wyciskam serie używając swojego stalowego makroszrota. Wszystko wedle zaleceń.

 

Czyli podsumowująć ... jeśli nie jarają mnie krótkodystansowe loty przy wszelkiego typu utrudnieniach na zjazdach, to Surly Krampus będzie za krótki a Charge w sam raz. Dłuższy wideł powinien dać minimalnie lepszy komfort, racja?

 

A jakie są negatywy z posiadania długiego i sztywnego? Ciężej się pompuje pod górkę? Kąt główki będzie bardziej ostry, to wiem. Jakieś ryzyko połamania główki? [tylko bez podtekstów, mówimy o rowerach]

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

A jakie są negatywy z posiadania długiego i sztywnego?

podobno wypompowywuje cała krew z mózgu i człek nie myśli jak.... :D
ale ja nie wiem, ja mam zgodnie z EU, lub nawet ciut mniej czyli krótko hehehee 


A ryzyka polamania ramy nie ma, chyba że Ci taka odwaga przyjdzie z tym widłem, że zaczniesz latać na dziesiąt metrów w dal :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że to nie geometria roweru jest lekko skrzywiona, tylko moja własna geometria. Za długa szyja, za wysokie i ze zbyt małym offsetem czoło, garb tylko z jednej strony albo coś?

 

@adamos

Bydgoszcz znana jest z wszelkiegy typu lejów krasowych powstających spontanicznie na drogach i w okolicznych lasach.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

a, że tak zapytam (tylko się nam nie obraź) jak tam Panie z techniką jazdy? :D

Choć ja Ci mówię - coś jest nie tak, mocno nie tak. Od tego podrzucania koła przedniego w górę zaczynając. 
A Ty się upierasz przy tym glinie.... ;)

Wpadnij do Szczecina na nasze leje to popatrzymy co i jak (ile masz wzrostu co by się bikami zamienić?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrostu mam 182cm w grubych skarpetach, kalesonach z klapką i butach SPD. Rama ma 19 cali.

Przy glinie się upieram, bo musi być jakaś kontrsiła w centralnej Polsce dla waszych zachodniopomorskich schadzek. Przejdę w całości na stal, zachwieję równowagę we wrzechświecie i bezdennie głupie potwory z bagien na spółkę z Cthulhu zjedzą ludzkość.

 

Już nawet myślałem, żeby nagrać moje zmagania z podnoszeniem przodu na 29 calówce i dla porównania moje wheelie na 26 calówce. Potem takie nagranie trafiło by do TVN do programu "Nie do wiary" a prowadzacy, pan Maciej Trojanowski pozostawił by to bez komentarza.

 

UPDATE: OK, wziąłem kartkę papieru milimetrowego, ołówek, kątomierz i rozrysowałem. Po zmianie amorka w Cobii na sztywny Charge 29er, delikatnej korekcie wysokości mostka, zmianie sztycy na taką bez offsetu ... wyszedł mi mniej więcej Trek Stache :icon_cool:

Z uwagi na możliwość, że forum czyta ktoś niepełnoletni, to nie zamieszczę tu skanu tego co wytworzyłem, bo jak wyszedłem na kawę, to kumpel z biurka obok w każdym wolnym miejscu na kartce narysował q-tasa

 

Tak czy inaczej, to co powstanie z połaczenia Cobii, najdłuższego na świecie sztywnego widelca MTB i tłustej opony z przodu będzie potworne i z całą pewnością powinno być zakazane.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wzrostu mam 182cm w grubych skarpetach, kalesonach z klapką i butach SPD. Rama ma 19 cali. Przy glinie się upieram, bo musi być jakaś kontrsiła w centralnej Polsce dla waszych zachodniopomorskich schadzek. Przejdę w całości na stal, zachwieję równowagę we wrzechświecie i bezdennie głupie potwory z bagien na spółkę z Cthulhu zjedzą ludzkość.   Już nawet myślałem, żeby nagrać moje zmagania z podnoszeniem przodu na 29 calówce i dla porównania moje wheelie na 26 calówce. Potem takie nagranie trafiło by do TVN do programu "Nie do wiary" a prowadzacy, pan Maciej Trojanowski pozostawił by to bez komentarza.   UPDATE: OK, wziąłem kartkę papieru milimetrowego, ołówek, kątomierz i rozrysowałem. Po zmianie amorka w Cobii na sztywny Charge 29er, delikatnej korekcie wysokości mostka, zmianie sztycy na taką bez offsetu ... wyszedł mi mniej więcej Trek Stache Z uwagi na możliwość, że forum czyta ktoś niepełnoletni, to nie zamieszczę tu skanu tego co wytworzyłem, bo jak wyszedłem na kawę, to kumpel z biurka obok w każdym wolnym miejscu na kartce narysował q-tasa   Tak czy inaczej, to co powstanie z połaczenia Cobii, najdłuższego na świecie sztywnego widelca MTB i tłustej opony z przodu będzie potworne i z całą pewnością powinno być zakazane.

 

tumblr_inline_mstjpfdURJ1qz4rgp.gif 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Pozwole sobie wykorzystac ten watek jako jeden z poczytniejszych przez ludzi w temacie..

 

SKRADZIONO FELT NINE SOLO z piwnicy w Katowicach Kostuchnie, pomiedzy noca 12go sierpnia a dzis... rower charakterystyczny, singiel MTB, nie da sie dolozyc przerzutek, nie ma haka jak przymocowac.

FELT NINE SOLO 29 szary 2008 XL (21,5')
RS Reba RLT - nie ma czerwonego kapsla regulacji tlumienia - zastapiony jakims czarnym, tak samo nakretka komory negatywnej nieoryginalna, tylko z foxa
kola: obrecze Dartoor Rocket 29, piasty Felt, tylna z bebenkiem tylko pod singla (nagwintowany pająk) - wszystko czarne
opona przod Spec Purgatory 2.3, tyl Maxxis Crossmark 2.1
kiera - Dartmoor Nitro FR nieprzycieta, chwyty Ergonopodobne ze zintegrowanymi rogami.
mostek - Simono 80 mm czarny
hamulce - Avid Juicy 7, w ktorych nie odbijaja tloczki (a dzis odebralem SLX na podmianke..)
Korba Truvativ Stylo
Geje - Time ATAC z 1999 roku z resztkami zielonej pokrywki mechanizmu
reszta wszystko stock Felta czyli sztyca, siodlo itd.. 

z cech charakterystycznych, rama jest z EBB - mimosrodem do regulacji napreżenia lancucha. Sruby blokujace sa roznej wielkosci.

8764.jpg

tak pogladowo wyglada, postaram sie znalezc jakies zdjecie mojego to wrzuce..

Bede wdzieczny za oczy szeroko otwarte

 

pzdr

Dominik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Pozwole sobie wykorzystac ten watek jako jeden z poczytniejszych przez ludzi w temacie..

 

SKRADZIONO FELT NINE SOLO z piwnicy w Katowicach Kostuchnie, pomiedzy noca 12go sierpnia a dzis... rower charakterystyczny, singiel MTB, nie da sie dolozyc przerzutek, nie ma haka jak przymocowac.

FELT NINE SOLO 29 szary 2008 XL (21,5')

RS Reba RLT - nie ma czerwonego kapsla regulacji tlumienia - zastapiony jakims czarnym, tak samo nakretka komory negatywnej nieoryginalna, tylko z foxa

kola: obrecze Dartoor Rocket 29, piasty Felt, tylna z bebenkiem tylko pod singla (nagwintowany pająk) - wszystko czarne

opona przod Spec Purgatory 2.3, tyl Maxxis Crossmark 2.1

kiera - Dartmoor Nitro FR nieprzycieta, chwyty Ergonopodobne ze zintegrowanymi rogami.

mostek - Simono 80 mm czarny

hamulce - Avid Juicy 7, w ktorych nie odbijaja tloczki (a dzis odebralem SLX na podmianke..)

Korba Truvativ Stylo

Geje - Time ATAC z 1999 roku z resztkami zielonej pokrywki mechanizmu

reszta wszystko stock Felta czyli sztyca, siodlo itd.. 

 

z cech charakterystycznych, rama jest z EBB - mimosrodem do regulacji napreżenia lancucha. Sruby blokujace sa roznej wielkosci.

 

8764.jpg

 

tak pogladowo wyglada, postaram sie znalezc jakies zdjecie mojego to wrzuce..

 

Bede wdzieczny za oczy szeroko otwarte

 

pzdr

Dominik

 

Sinek, dyć ty nie wisz, że sie koła w pywnicy nie czimo, też żech tak mioł jak mi moje koło z pywnicy zachabili, terozki ino doma swoje koła czimom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ło kurde, odpaliła frakcja śłaska. :)

___________________________________________
 

 

Przejdę w całości na stal, zachwieję równowagę we wrzechświecie i bezdennie głupie potwory z bagien na spółkę z Cthulhu zjedzą ludzkość.


Rambol - mistrzostwo! :thumbsup:  :D

___________________________________________

 

PS. Panowie ktoś reflektuje na rower legendy? :)

http://www.ebay.com/itm/181493274515

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po uno: niech się Felcik odnajdzie, byle gibko a łapy złodziejom uschną przy dupsku zaraz...

 

Po duo: popełnione zuo zostao i równowaga w przyrodzie nieco zachwiana została:

 

Poprzed:

DSCN0550.JPG

 

Pipo:

DSCN0555.JPG

 

Jak kto mądry we fotosklepy czy inne pałerpojnty to niech se animkę zrobi z dwóch zdjęć, ale śmiem uprzedzić iż wysokość główki ramy się nie zmienia. Trejl(a w zasadzie rozstaw kół) choć ciężko mi zmierzyć było - wychodziło w granicach 3mm różnicy.

Co innego się dzieje jak dupsko na siodło klapnie - naturalnie przód się nie saży, jest sztywno(eureka!) choć ja ze sztywniackiego rodu jestem i nawet amora mam napompowanego raczej pod dopuszczalne górne granice...i nie dlatego żem trzycyfrowy(prawie).

Pierwsze wrażenie: nie prowadzi się to-to jak brama do remizy lub kobyła po gnojówie ale jest wyczuwalnie inaczej...czyżbym tak się do amore mio przyzwyczaił żem niepamiętny jak sztywniak się wodzi? Możliwe. W każdym bądź razie nie ma wrażenia spowolnionego skrętu(jak było w przypadku zamontowania Salsy CroMoto 465mm do ramy Fortitude przewidzianej pod 445mm), niestety większych wrażeń zabrakło z powodu braku czasu na harce po pracy. Zrobiłem raptem ~15 kilo z czego dziesięć po szutrach i kawałeczek po korzeniach w parku - prowadzi się wyśmienicie choć dwa razy upuszczałem tlenu z kapcia. Na pewno Knardzioch na szerokiej obręczy tu będzie szczał w dziesiątkę ;)

 

Co do prześwitów...można sobie śmiało torebkę podkoronową przypiąć bo miejsca wolnego cztery całe cale!

 

DSCN0558.JPG

 

 DSCN0563.JPG

 

"Wolnego na szerokości" zostaje ok. 13mm:

 

DSCN0562.JPG

 

A więc 26mm + 57mm tejże tutaj gumy daje razem 83mm...a Twardzioch na Króliczej Norze posiada niecne 77mm według Gburów:

 

fatSURLYtyres.jpg

 

Czy wystarczy po 3mm prześwitu na błoto i inne przeszkadzajki klejące się do Twardziocha? No nie wiem. Może jednak padnie wybór na AlexRims Supra 35??? Napisałem wczoraj do przedstawiciela(AMP), ale jeszcze nie popisali się z powrotem. Jutrem uderzę do Krzyżaków, tam tez mieści się europejskie ich centrum dowodzenia...dam znać!

 

 

@rambolbambol: jeśli wysokość chcesz znać tegoż sztywniaka to sobie zablokuj Recon'a, nafukaj komorę ile możliwe i będziesz mniej więcej wiedział co w trawie dymi. Co do trail'u zaś: kiedyś znalazłem info że zawodnicy team'owi zapodają sobie do ram G2 amory ze zwykłym wyprzedzeniem gdyż lepiej im się to prowadzi podczas wyścigów...ale jak sądzę i tęgie głowy już wspomniały: każdemu wedle gustu i obfitości biustu ;)

 

 

POZDRo-:ver

 

 

Edytowane przez kazafaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy słowa w ramach apdejtu widuowego: Zostawiam na stałe!

 

Wczoraj udało się wykręcić ok. 50kilo głównie po szutrach, z małą wizytą na kieszonkowym singletrack'u oraz pobliskim torze do pompowania. Przyzwyczajony już że dziób się nie zapada odkryłem wielki potencjał w pełnosztywnym singlu. Pełnosztywnym? Adamos pytał jak ma się Czardż do CroMoto...otóż mam wrażenie że prowadzą się bardzo podobnie(z tego co pamiętam, gdyż kromota miałem półtora roku temu).

Widoczne, choć niewyczuwalne(żadnych drgań ani efektu podnoszenia przodu) gięcie podczas hamowania, widełek bardzo ładnie tłumi wibracje, przy nagłym huknięciu w dziurę lub kamulec nie stara się wyrwać kierownika z łap - jestem pozytywnie zaskoczony! Sztywność boczna znakomita jak na półmetrowe lagi, haki również dosyć sztywne bo ani razu nie wydawało mi się że rower pływa, a po wpadnięciu w podłużną koleinę wyskoczył z niej natychmiastowo i bez oporu. 

Następny dylemat - zostawić jak jest czy przemalować ramę razem z widłem na kolor poodobny do oryginału i pokombinować z czcionką i jej kolorem?  :yes:

 

 

POZDRo-:ver

 

 

p.s.: ROS9plus całkiem smakowity! Właśnie jak doszło do mnie że moim idealnym rowerem mógłby być FrankenBajk stworzony z połączenia tylnego trójkąta Longitude oraz przedniego z HighLatitude to Niner wyskakuje z gotowcem. Na szczęście cena zaporowa, więc chyba przyjdzie mi spróbować nabyć ramkę Longitude i dać do przespawania główkę ramy celem poprawy kąta i możliwości wsadzenia dłuższego niż w standardzie widła. No właśnie, gdzie geo ja się pytam, bo nie wiem czy spać spokojnie czy rozglądać się za palnikiem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apdejt jeśli chodzi o obręcze AlexRims Supra 35: na AMP Polska nie ma co liczyć, ich odpowiedź(cytuję w całości): "Witam Nie posiadamy w tym roku tego modelu w ofercie." powala na kolana - że nie ma to wiem bo gałkowałem ich stronę, ale pytałem czy są w stanie zamówić...ale skoro nie są w stanie nawet napisać ćwierć porządnej odpowiedzi to raczej nie mam zamiaru mieć z nimi do czynienia.

Mam nadzieję że mejl wysłany do europejskiego dystrybutora na zachód od Odry przyniesie nieco więcej info i ogłady w kontaktach ;)

 

Z obręczy szerszych od standardu pozostaje Velocity Blunt 35 z podobną wagą i rozmiarami, choć niestety jest nieoczkowana. Coś ktoś jeszcze wyniuchał w podobnym stylu?

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...