Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Było trrrrr... , będzie bzzzzzz...

 

W KOŃCU dotarło do mnie koło z dyskową piastą OLD 130mm

 

14277108246_3b3bf898a3_c.jpg

 

Rozbiórkowa obręcz Planet X A57, piasta VIA od BLB i DT Comp.

 

Teraz tylko zorganizować dodatkowego bebecza rołdowego, troche wolnej "floty" i zobaczymy za ile Mercian wstawi mi adapter do środka tylnego trójkata Myszereja.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

daaaawno nie było różnokołowców (nie licząc tego filmiku z nad Gardy)
wyłapany w sieci ... Grajek w wersji 79er, w dodatku SS

img_0.jpg

 

 


a to monstrum miałem wrzucić do rometowego, bo stal i sratata ale wyglądem i tą planetarką chyba lepiej tu będzie pasował,
podoba się mnie:
cyclemonkey-2.jpg

przełożenie jak za starych nicolai
cyclemonkey.jpg

ale sprzet całkowicie współczesny (te idęłki opasające podsiodłówkę, wiecie kto takie robi, prawda? Ivan ich nie lubi)
cyclemonkey-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łotebałt Lee Cooper? A gdybyś zapodał do Andy Perks'a to i herbatką bym Cię uraczył po drodze ;)

 

 

...a z innych wieści, następny różnokołowiec dnia dzisiejszego: eNSick79er vel krowa/dalmatyńczyk/zebra/więzień/czar bieli - jak zwał tak zwał, w końcu na kołach lekko objeżdżony czeka na brakujące dwie śrubki i w trasę! :D

 

DSCN0470.JPG

 

DSCN0473.JPG

 

DSCN0477.JPG

 

 

Żeby nie zapeszyć - wstępne wrażenia są całkiem ... i jak najbardziej ... ;)  Niestety tenże mykmyk w ogóle mi nie leży wizualnie(pomimo iż pod kuper nie zaglądam podczas kręcenia) więc niebawem nastąpi adieu! a do mnie przyleci Reverb który się lepiej zleje z otoczeniem. Chciałbym również spróbować 1x10 z zębatkami od Absolute Black, ale to raczej dopiero po sprzedaży nerki lub innych części...no i strasznie ukłuł mnie w gałę łańcuch Taya - podobno kolorek miksowany jest z ochronnym teflonem co sprawia iż trzyma się dłużej niż zwykłysprejowany  :woot: Oczywiście czarny byłby o wiele sensowniejszy...czasem myślę że chyba pora w końcu dojrzeć ;)  Napiszę coś więcej jak już pokręcę korbą nieco dalej niż na podwórku przed sklepem.

 

 

POZDRo-:ver 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:icon_redface:   Podziękował serdecznie! Aleś mi popudrował, aż muszę otworzyć okno ;) Wyszło całkiem zgrabnie, chociaż jeszcze kropki pod wykrzyknikiem nie postawiłem...

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

..jak sobie przypomnę pidżamowego Inbreda i tą Zebrę to jak randka z garbatą i topmodelką....
wygląd jest, ale ja mam nadzieję, że przede wszystkim znajdziesz w nim tą przez siebie poszukiwaną mieszankę bmxa i szosówki ;)


(czy Wy Koledzy widzicie tą subtelną różnicę między t7" a 9" na przedzie?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śledzę nietypowy wątek już dłuższy czas, w mojej głowie narodził się pomysł semi-fata. Stąd pytanie : czym różni się jazda na 26x4.8 od  29x3,0? Koło 29 jest większe i lżejsze, za to 26 będzie pewnie lepszym "amortyzatorem'... Jakie są wasze opinię?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Sprawa jest o tyle cienka, że tak grubole jak i półtłuste są tak unikatowym sprzetem, iż nawet tutaj piszący mają minimalne lub zerowe doświadczenie własne...

 

Podstawowe pytanie jest co chcesz osiagnąć i na co się nastawiać.

 

Osobiście jeżdzę na półtłustym przodzie, na pełnym facie zrobiłem tylko kilka rundek przy różnych okazjach. Przy relatywnie budżetowym - o ile wogóle w tym rodzaju rowerów i części można mówić o budżetowości - półtłuscioch będzie zdecydowanie lżejszy niż pełny fat. W pełnym facie również o wiele mocniej czuć stabilizacyjny efekt żyroskopowy kół a zmiana kierunku ich jazdy wymaga większego zaangażowania kierujacego.

 

W pełnym grubolu komfortowiej i bez rolowania się oraz zginania opon bedzie można uzyskać nizsze ciśnienie. Aktualnie w półtłustym stosuję ciśnienie 6-6.5 PSI. Przy mojej wadze 65kg nawaleta daje to przyzwoite wsparcie opony i komfort jazdy. Oceniam że w pełnym grubasie bez problemu zszedłbym do 4.5-5PSI, tymbardziej że robiłem test na półtłustym z cieśnieniem 4PSI. Można jechać ale opona załamuje się i nie daje odpowiedniej trakcji.

 

 

Tyle na szybko, jeśli masz jeszcze jakiś konkretne pytania to zapodawaj, będę sie starał odpowiedzieć w miarę mego skromnego doświadczenia.

 

Polecam zajrzeć i zapytać w tłustej sekcji MTBR jakoze tam ludność uzywa i praktykuje ten rodzaj jazdy/rowerów od lat. Jedyny problem to oczywiście konieczność komunikowania sie po angielsku...

 

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...