Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

A jakie są pozostałe cztery? ;)

 

Edyta: A tak apropo tego eskapade, strasznie nisko ma ten dolny uchwyt. Do szosy to jeszcze pewnie ok, ale do CX to nie wiem czy tak dało by radę. W swoim "X" testuje pozycję i dziś na chwile wywaliłem mostek 6st w miejsce 25st. W terenie i na zjazdach o niebo lepiej... Brak wrażenia że zaraz będzie OTB

Edytowane przez thomasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o Salsie Fargo jako rower do wszystkiego na co dzień i na jazdy w weekendy?

Głównie spokojniejsze jazdy po szutrach, jak i okolicznych singlach, czasami tez tripy szosowe z bagażnikiem, single pod Smerkiem, luzne bujanie nie po szutrach w Izerach, czasami ma tez byc rowerem do "zmeczenia sie" i poginania po lasach np Szczecińskich, ma tez zastępować kolarkę, ale to najmniej ważne. Czasami także chciałbym na niej depnąć dla własnego wysiłku i treningu.

Dwa razy do roku ok 1000km z sakwami.

 

 

Czy może escapade?, albo coś innego w tym stylu?

 

W sumie to już mam dogadane na czwartek odbiór ramy, ale jeszcze mogę zmienić zdanie, wybrałem L'kę, dla 180 cm wzrostu, ze względu na wygodę, może warto m"ke?  Spotkał sie ktoś z was z tym rowerkiem.

 

http://allegro.pl/salsa-fargo-i4094528176.html , to ramka która przyjedzie do mnie w czwartek, nadmienię iż jest w idealnym stanie.

 

Edytowane przez buchar69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Fargo jak to fargo, tu nie ma co się zastanawiać-sprzęt najwyższej klasy (choć ja zawsze będę tęsknił za wcześniejszymi wersjami pod krótszy wideł). Rower idealny do wszystkiego i niczego :)
Ścigant go nie kupi bo za ciężki i nie to geo, poważny góral go nie kupi bo ogon za długi, suport za nisko, nie wchodzi wideł 150mm :D Kupi go Ktoś kto ma luz w d...pie, wiatr we włosach i wywalone na lykre i krem do depilacji nóg ;)
Za to ja zastanawiam się nad czym innym - 180cm i L-ka..hmm. 580mm górnej rury to przy takim myszereju on-ona czy Luxy Ragleya może powodować, że w górnym chwycie na łapach będziesz sporo rozciągnięty. Krótszy mostek tego może nie załatwić bo jak tu już ktoś pisał kto jeździł dokładnie na tym fargo - rower jest ciut nerwowy (ale może wynikało to z braku doświadczenia na takim rowerze). 
Rzekłbym - jak na leki teren, plus cięższy teren plus asfalt to M-ka.
Jak na asfalt plus szutry i odświętnie Paprykarzowe Dołki to L-ka obskoczy.

ps: oczywiście najlepiej było by się umówić na poważne potestowanie roweru (czyli coś więcej niż parking przed castoramą)

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dokładnie, Fargo to dość uniwersalny rower i wiekszości przypadków wszystko obskoczy. Prawdopodobnie nie będzie aż takigo "fun factor" na singlach i na pewno nie zastąpi typowego roweru szosowego, ale na wyprawy nic lepszego nie znajdziesz.

Escapade nie jest ramą wyprawową, co zostało już tutaj nadmienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Spróbuj, koniecznie. 580 to ja (przy tych ok 177) miałem w góralskim ale z mostkiem 90 i klasyczną kierą która tak naprawdę cofa ręce. Te dropbary na odwrót - w górnym chwycie na łapach wydłużają bazę (stąd szosówki, CX itp są krótsze od mtb) Jak będziesz jeździć skup się głównie na chwycie dolnym (ale z dostępem do klamek i biegów) i górnym na łapach.
No i zobacz jak Ci leży takie ustawienie siodła względem korb - jak jesteś kadencyjny to siodło do przodu (na tym z allegro tak jest) i rower z automatu robi wrażenie krótkiego. Ale jak jesteś siłowy to cofniesz siodło do tyłu (lub dasz sztycę z offsetem) i wtedy może okazać się, że rąk brakuje do manetek ;)

A może być i tak, że ręce Ci wiszą po kolana, nóżki przkrótkie a tułów wielgachny (choć ja tego nie pamiętam aż tak hehe) wtedy ta eLka będzie bardzo ok.
Oczywiście są tu też tacy (np Ivan) którzy powiedzą "tylko długa rama".

A tak zupełnie na boku - to jest bardzo dobry powód do rozkminy: krótka baza i dłuższy mostek (dający lepszą kontrolę przy wąskiej kierownicy) czy dłuższa baza kół (teoretycznie stabilniej) plus krótki mostek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Fargolcia fajny sprzęt, ale tak QURWIASZCZO krótki że poprostu witki opadaja. Jak u Lorda w sklepie usiadłem na Fargo Grubcia to myślałem że sobie kolanami siniaki na cyckach zrobię :icon_mrgreen:

 

Dodajmy ze Myszerej aktualnie przy moich 179cm ma TT 570mm, hiszpańskągejoze za kierownika, most 80mm/10st i sztycę 25mm offset. W sumie idealnie byłoby dla mnie 580mm...

 

 

Parkwood... Hmmm...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buchar69: według mnie eLka powinna Tobie leżeć wyśmienicie, wspomniany wcześniej Grubcio mając ok. 175cm(?) dosiaduje eMkę i sam twierdzi że eLka zapewne nie byłaby "za duża". Ivan sobie cycki kolanami obijał, dla mnie to jak jazda na Stride, ale jakiegoś iXeLa z chęcią bym wychachmęcił w terenie!

Dawaj dawaj z tym sprzętem w Październiku, przygotuj się na kolejkę chętnych do obmacania ;)

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako obecny właściciel tego Fargo, napisze swoje zdanie odnośnie rozmiarówki.

 

Składałem tego roweru jako uniwersalnego: musiał radzić sobie i na singlach, i na dłuższych wyprawach. Nie miałem możliwości przejażdżki na rowerku, więc dobierałem rozmiar w rozmowie z jednym z kolesi z Salsy oraz ze sponsorowanym przez nich riderem. Ten pracownik Salsy ma 183cm (tak, jak ja) i jeżdzi głównie po szutrach, pisał, że L'ka + 10cm mostka odpowiada mu w każdej sytuacji. No i tak po pogadance stwierdziłem, że spróbuje odrobinę krótszy mostek dla większej zwrotności na trudniejszych szlakach. Taki układ okazał się strzałem w dzieśiątkę: jedynym problemem na trudnych zjazdach dla mnie jest trochę zaduży kąt rury sterowej i w ostrych skrętach zawysoki suport, ale to jest cena, którą płaci się za uniwersalność. Z innej strony parę razy wybrałem się w dłuższą wyprawę i 100+ km dziennie robi się z minimalnym zmęczeniem. O ile na starym Scott Sportster po 160km trochę bolało, Salsa była dla mnie super wygodna, a nerwowość na szosie to cena za zwrotność na trudniejszych szlakach. Więc moim zdaniem dobór rozmiaru ramy to kwestia tego, w jaki sposób rower będzie używany, bo jest naprawdę super konfigurowalny.

 

Moim zdaniem... tylko długa rama :-)

Edytowane przez Skinnyman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Witamy w Klubie ;)
Za opis plus(za szerzenie długich ram minus). 
Wysoki suport? Rozumiem, że to z amorem? (uwielbiam niskie suporty stąd dopytuję). O nerwowość na szosie osobiście bym się nie martwił, ale już w terenie ...nerwowość rozumiem jako brak dokładnej kontroli na bikiem (szarpanie się z kierą). 
W sumie przy ciut krótszej ramie mogli by wypłaszczyć lekko kąt sterówki (baza została by taka sama), do tego z 2cm dłuższy mostek i wraca kontrola pojazdu (tak widzę wszędołaza przyszłości). Koło i tak zostaje "z przodu" poprzez to wypłaszczenie kąta.

A tak po za tym pogratulować maszynki. Co będzie w zamian-można wiedzieć?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o wysokim suporcie, porównuję ten rowerek z Liteville 301 i Giant Reign X i mam na myśli ogólne odczucie wysokiego centrum masy, znowu ż w porównaniu do kompletnie innych rowerów.

 

Nerwowośćią nazywam to, że po zerknięciu do tyłu w ruchu drogowym można jechać w inną stronę, niż przed tym :-) Precyzja sterowania jest za duża poza terenem, ale dało się do tego przyzwyczaić i przewrócić w przewagę. Odnośnie krótszej ramy i zmiany kątu sterówki nie jestem przekonany. Tego kątu mi brakowało na naprawdę trudnych zjazdach i nie jezdziłem na podobnych rowerach dla porównania.

 

Co będzie w zamian sam chętnie bym się dowiedział :-) Już od miasiąca miałem jeżdzić Carverem ICB, ale producent miał jakeś problemy na fabryce. Również po Salsie jestem bardzo przekonany do 29erów, dla tego szukam możliwości spróbować coś w stylu Kony Honzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

(...a Honzo masz na ebayu.uk w fajnej cenie....choć jeśli ujeżdżałeś Liteville to używki mogą Cię nie interesować ;), a może ROS9? Podobna maszynka do Honzo ale dużo lżejsza )

Mówisz, że w sztywnej fargo miałeś poczucie wysokiego suportu względem fuli?? Zaskakujące.
To tak jak bym napisał, że mam wrażenie wysokiego suporu w sranie (około 285, czasem bliżej 280) w porównaniu ze stympem fsr (335mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ostatnio na sympozjum na moim wydziale taka ciekawostka:
 

yxjn.jpgxyk2g.jpgnvmbb.jpg4g24.jpg
cpdp0.jpgw02v.jpgcpc90.jpg

Niejaki Rigi. Cały na osprzęcie campagnolo (poza hamulcami, proszę je oszczędzić! są tylko tymczasowo ;) ).Więcej można poczytać tutaj: http://www.classicrendezvous.com/Italy/RIGI_main.htm
Edytowane przez pawelwaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...