Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No nie wiem. Opona rowerowa, nawet fata, w stosunku do opony terenowej, może odpowiadać ciężarowi pojazdów (wraz z kierującym)

Jeżeli (przy rowerze) opona ma dużą średnicę, można jeździć na niskim ciśnieniu i jeszcze zwiększyć powierzchnię styku z podłożem, przez co zmniejsza się nacisk na podłoże - zapadamy się mniej.

Bo i oto w koncepcji fatbika chodziło, prawda?

  • Mod Team
Napisano

W pełni się zgadzam (?)
...ale żeby nie przedłużać (bo w cale nie jestem do końca pewien tego co napisałem powyżej) chciałem tylko powiedzieć, że prawdopodobnie powierzchnia opon fatbika jest na tyle w tej chwili wystarczająca, że można zastosować niskoprofilowe opony i ciut wyższe ciśnienie w zamian za mniejszą masę całości..ufff.. ;)

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

(wybacz Rulez... ale pierdy Waćpan piszesz :) )
zresztą ja też ;)

bo w sumie to możemy sobie teoretyzować, kto z nas spędził choć weekend na pełnoprawnym facie by oceniać czy niższy profil w sposób znaczący obniży jakość jazdy na rowerze?
Bo wiecie, może być i tak nawet, że Ci co to opracowali jeździli co najmniej 3 razy w życiu i mają minimalną nad nami przewagę :D
 

Edytowane przez anarchy
  • Mod Team
Napisano

Teoretyzować i pisać, że się "nie znajo" jest oczywiście bezpodstawne, ale mając na uwadze jak wygląda profil takiej opony (trochę "kwadratowy" jak pisał anarchy) w projekcie i jakąś taką ogólną bylejakość w pokazywaniu przez tą manufakturę produktów, mających być nota bene rewolucyjnymi w grubolowym światku, to też mam trochę mieszane odczucia...
Z drugiej strony jednak ta "niskoprofilowa lekkość", przy zachowaniu tej samej szerokości (pomijając oczywiście różnice w ugięciach opon) na śniegu i piachu może się bardzo dobrze sprawdzić. W karplach też przecież chodzi o powierzchnię, a nie o ich wysokość. :P
Trochę inna bajka, to ich zastosowanie w góry i na kamolce jak telewizory. Zauważcie, że firma wszędzie traktuje o swoim "racing'owym" profilu. Tak więc produkt dedykowany i chyba tam mający znaleźć swoje zastosowanie - tzn, w wyścigach po piochu i śniegu. :wacko:  A Hamerykanie jak wiadomo lubują się w ściganiu się na wszystkim. Nawet na kosiarkach do trawy. :D

Pożyjemy, zobaczymy...w jakim kierunku to pójdzie...

Napisano

Nie wiem jak i w czym to się sprawdzi, ale jedno jest pewne, wygląda inaczej niż to co dotąd było i ludzie to kupią. (Zwłaszcza w USA, gdzie fatami już jeżdżą do sklepu po bułki) Tyle producentowi wystarczy... 

Napisano

Przecież jeśli opona w rowerze upodobni się profilem do tej z samochodu to strach będzie szybciej w zakręt wejść :woot:

Nie dość, że średnica po której toczy się koło będzie się drastycznie zmieniać wraz z kątem pochylenia koła i żaden klasyczny licznik tego nie ogarnie to i moment wyjścia z przechyłu będzie chwilą prawdziwej grozy :sick:

Chociaż pewnie takiego kanta nie zrobią no bo dejta spokój... Ciekawe jak chcą osiągnąć profil jakby samego bieżnika klasycznej opony - tak po prostu bez bocznych ścianek - tylko wtedy jest sens.

Ale robią to ludzie na pewno dużo mądrzejsi :thumbsup:

Napisano (edytowane)

"Kant" w oponie rowerowej przy pochyleniu w zakręcie będzie skutkował bliskim kontaktem z planetą ziemia. Praw fizyki pan nie zmienisz.

Choć jestem pewny że znaleźliby się tacy zawodnicy co z cyrkową sprawnością jeździliby na samych kantach :) i mieli z tego ubaw.

Edytowane przez yarr
  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

No to na nieco cieńszą nutę i "poprywacie"

 

Jakoże od dłuższego czasu słabo dogadywałem się z Dia Compe na hiszpańskiejgejozie sprawiłem sobie Klektro RL520.

 

12935316693_59efa42bc8_c.jpg

 

Dedykowane ciągowi emtebecznemu, przez co na szosowym bebeczu odrazu uzyskałem przyjemny, króciuteńki skok klamki :icon_mrgreen:

 

12935315003_b793042e72_c.jpg

 

Pytanie:

 

Klamak ten wyposażony jest w mechanizm quick release. To ten szpindel na zdjeciu, powyżej głównego zawiasu klamki.

 

12935198605_327eae9c3c_c.jpg

 

Pytanie, co mi to-to daje, bo jakoś nie potrafię wpaść na żaden sensowyny pomysł...

 

Poniżej położenie klamki w zawiasie po przestawieniu QR-a w pozycję przeciwopłożną...

 

12935308933_2d399d1972_c.jpg12935307243_ef857928b5_c.jpg\\

 

 

Szacunek...

I.

 

Napisano (edytowane)

@@IvanMTB, Mam te same klamki. Ten pstryczek to po prostu krótszy/dłuższy "skok" klamki czyli masz ją bliżej/dalej od palców

Edytowane przez thomasz
  • Mod Team
Napisano

Łeeee.... To się rozczarowałem... Myślałem że to bedzie jakiś chitry patent którego ja, głąb techniczno-technologiczny nie potrafię zgłębić, a tu poprostu taka prosta prostota :)

 

Podziekował pieknie Panie Thomaszu za objaśnienie.

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

Przeca piszę żem głąb :P

 

Przy okazji, trochę szkoda że klamki te nie posiadają portu przez który można wrazić imbusa i przykręcić/odkrecić szrubkę mocującą klamkę do kiery...

 

Suponebam, że przy długoskokowych fałkach lub emtebecznych bebeczach klamka odchyla sie na tyle, że można sięgnąć, przy wersji road niestety należy poluzować kabel w zacisku bo ni-dy-ry-dy...

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

@adamos masz rację. Oryginalnie pisze że ten mechanizm jest to uwolnienia koła bez konieczności rozpinania linki:


Czyli, że dobrze pisałem...:) Myślałem, że coś pochrzaniłem, bo mi się nawet zdjęcia Ivana na sprytnymfonie nie pokazały...
Napisano

Przeca piszę żem głąb :P

 

Przy okazji, trochę szkoda że klamki te nie posiadają portu przez który można wrazić imbusa i przykręcić/odkrecić szrubkę mocującą klamkę do kiery...

 

Suponebam, że przy długoskokowych fałkach lub emtebecznych bebeczach klamka odchyla sie na tyle, że można sięgnąć, przy wersji road niestety należy poluzować kabel w zacisku bo ni-dy-ry-dy...

 

Szacunek...

I.

 

Czyli patent faktycznie do duszy ?

 

  • Mod Team
Napisano

Nie do duszy tylko do koła zdejmowania bez konieczności wypinania fajki ewentualnie odkręcania szrubki mocujacej kabel w tarczy mechanicznej o emtebecznym ciągu.

 

No ale jak ktoś tak jak ja żeni ze sobą szosowy zacisk i emtebeczna klamkę to może nie do kuńca śmigać jak przewidał producewnik...

 

Jak dla mnie komfort chwytu i krótkość skoku klamki nadrabia tę niedoskonałość z nawiazką...

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

Ofkors. To jest klamka dedykowana fałkom i emetebecznym tarczówką mechanicznym...

 

  • Mod Team
Napisano

No dllaczemu z oftopem?

 

Wszystko wtopie. Na dowód Ftorczana Robota Wieczorna Wpołewie Dobrzez Zrobiona :P

 

12935318273_64f9c89900_c.jpg

 

Na drugi klamek nie stykło mi pary (w rękach ;) )

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano (edytowane)
Nie do duszy tylko do koła zdejmowania bez konieczności wypinania fajki ewentualnie odkręcania szrubki mocujacej kabel w tarczy mechanicznej o emtebecznym ciągu.

w wersji road jest ten sam problem -dłubiesz imbusem przy całkowicie wciśniętej klamce i tak np na myszereju (gdzie nie ma uchwytu ergo) łuk kierownicy przeszkadza w dostaniu się imbusem. Ot ciekawostka ale nawk..wiać się można. 

 

@Iwanu -szeroko masz te klameczki na środku -czyżby tak szeroka była kiera względem myszereja?

( z innej beczki - to da niezłą stabilność packmanowi...)

Edytowane przez anarchy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...