Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

BB7 od strony szprych i tak reguluje się h..ędogo więc ja używam thorxa posiadanie imba 3 jakoś mnie nie stresuje bardziej chodzi o regulację obu stron.

Pytanie na ile 2 tłoczki działają faktycznie lepiej od jednego.

A i kolejna sprawa klocki dostępność / cena.

Napisano (edytowane)

W mechanikach podstawa to bdb pancerz i jak najlepsza linka. Wykupiłem na zapas linki Clarks Clim8, już ich dostać nie można, a są według mnie najlepsze. Linka z rdzeniem, nieco grubsza niż inne i powlekana na różowo :)

BB7 działają bardzo dobrze, być może te dwa tłoczki zrobią różnicę... O dziwo dwa lata na zaciskach Avida skręconych tanimi śrubami alu w kolorze bez problemów przejeździłem.

 

Edit:

p8230118.jpg

 

p8250131.jpg

Edytowane przez Panda
Napisano (edytowane)
set BB7 ma wszystko co trzeba, czyli adapter, tarcze, żelastwo... A w TRP-ach?

 

Tańsza wersja wedle zdjęcia, tudzież opisu do nabycia z tarczą, ale czy adapter i śrubki też są..?

 

 

 

 

 Najprawdopodobniej jest to typ S2 z tabelki  SSC

 

I tutaj może nastąpić wybuch miny - otóż nawet link do klocków ze strony apgrejda(TRP B20.11 (Manufacturer Upgrade)) kieruje nas w jakieś maliny, dwa pozostałe w standardowe kloce Tektro a zdjęcie poniżej opisu/linków przedstawia jeszcze cuś inszego  :whistling: 

 

EDIT: Ivan zapodał dobrego kloca ;)

 

 

No i pytanie kończące OT spajrowe: czy za £20 opłaca się zyskać 8g na zacisku i nabyć więcej wungla w rowerze?  :w00t: 

 

 

POZDRo-:ver

 

p.s.:Knard'y po kuracji odchudzającej już dostępne w połowie wyprzedane na wyspie :)

 

 

 

Edytowane przez kazafaza
Napisano (edytowane)

Monterkros kros, ale ale ale.... Knur w wersji 41czyli taka treking  guma się pytam po co poco poco poco.... Dla mnie taki kaliber to samo zło, albo normalny papeć 2,25 czy  ewentualnie 2,1 albo na samym dnie renegat, albo prawdziwa przełajowa guma 35 lub 32  wąska dziarska i dająca w prawdziwym terenie solidnie po rękach... Nie wiem po co te przełajówkoprzeróbki na kalibrach 40 42 czy 47?  Sam skazany na takie opony byłem w powijakach mojego mtb, bo nigdy nie miałem koła 26 cali, i jazda terenowa wyszła z ramy Passat 2, potem stalowy treking od Autora, i nie było innych opcji gumowych... I powiem tyle nigdy więcej papuci "pośrednich", jedynie zimową oponę mam snow studa kaliber chyba 40 no i tak zostanie....

 

No napiszcie co to za monter monster big gumi przełaje i po co ? Kto czuje blusa i jak to się je?

 

A hamulce?  BB7 w starej wersji to nie lubiło błota, i zraziłem się na lata, takiego w górach błota, teraz kupiłem nowe z tymi innymi korpusami to zobaczę... Ogólnie oryginalne klocki fabryczne to jest zupełny papier toaletowy w wodzie piasku błocie dwa  dłuższe zjazdy i trzeba schodzić i kręcić śrubkami bo tyle zjadło klocka. Od razu trzeba na metaliki zmienić... Na Mazowszu to tak nie ma, się nie hamuje i dlatego pierwszy wyjazd w  mokre góry mnie załamał bo nie miałem zapasu, akurat to był pierwszy dzień trofi 2008 to niektórzy może pamiętają tamtą edycję.... Ale klocki na nim zjadło mi jeszcze przed błotami....

Edytowane przez itr
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

A mnie na moim przełaju lepiej jeździ się w terenie na 41, niż na 35 (odsyłam do posta gdzieś w tym wątku, gdzie pisałem o V-Claw'ach) Więcej komfortu na korzeniach, kamieniach, lepiej na miekkim, sypkim piasku. Niestety nie miałem okazji dużo w porządnym błocie, bo mogło się to nienajlepiej dla ramy skończyć (tarcia na tylnych widłach), ale generalnie jak najbardziej widzę taką pośrednią gumę w przełaju.

Co do fabycznych klocków w BB-czach to się w pełni zgadzam, ale mnie to też raczej gila na wybitnie górzystych terenach województwa kuj-pom. - hamuje tylko jak mam czerwone. ;)

Edytowane przez adamos
  • Mod Team
Napisano

Hmmm...

 

To ciekawe co Panowie prawicie... Jak pamiętam oryginalne klocki z bebiko to właśnie są metaliki.

 

Cała Karpatkę na takowych prześmigałem, potem wszystkie insze baunsy w możliwie rozmaitych warunkach, klocki dopiero wtedy wymieniałem jak zapaskudziłem olejem (czy inszym smarem) i nie dało się już nimi ni ruch-ruch...

 

Potem miałem chwilowa przygode z hydrauliką i fullasiem i znowu powróciłem na bebeczy. Walia, Lakes, Dales... bez najmniejszych problemacji...

 

Aktualnie tylko jeden zacisk w Wszystkojeździe i ciagle na fabrycznych klocach...

 

A-cha... Normalny papeć 2.25? Waszmość raczysz sobie baryłeczkę turlać? Minimum 2.3 a tak naprawde normalnie to 2.4 i więcej...

 

... i dlatego uważam 1.75-1.9 za naaaprawde miodowy zestaw.

 

W terenie ulga, na szosie nie spowalnia za mocno. Jak dla mnie ideolo :icon_cool:

Szacunek...

I.

 

Napisano

Mój pierwszy bebech był przysłany z ameryki w oryginalnym pudełku za gruube dolary i na pewno nie miał metalików, miałem go na pomorzu gdańskim, to ten stary typ.

 

Nowe bbeki przyszły niedawno, OEM, tanie. Jeszcze nie jeżdżą. Na mój gust to jest chyba podrobiona produkcja, dość powiedzieć że między klockami jesy włożona tekturka, a na niej niby przypadkiem chiński znaczek robaczek się zaplątał :)

Napisano (edytowane)

BB7 mają metaliki panocki w komplecie :) Te ze zdjęcia na 100%, śmigam na nich i w górach nie było problemów z błotem z piaskowców włącznie, gdzie zmieniarka X9 nie podołała i przestała zrzucać biegi. Fakt faktem z raz na te kilka setek po pagórkach czy dwa razy dokręciłem klocki, ale jeżdżę raczej szybko i hamuję punktowo...

 

Kapcie ,,niestety'' 2.4 przód, 2.25 od Schwalbe z tyłu, więc zbliżone. Czuć masę... Za to komfort lepszy, coś za coś.

Edytowane przez Panda
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

W BB5 (wersja road, stockowe z angielskiej przełajki) były organiki lub półmetaliczne i zużyły się dość szybko, w BB7 (też wersja road) ze sklepowej półki z Niemiaszkowa siedzi coś bardzo podobnego, co ciekawe nie ma charakterystycznych pisków jak jest mokro albo pojawiają się znacznie rzadziej. W Koniaku (najnowsza wersja MTB BB7) co prawda jeszcze nie zaglądałem, moim zdaniem trochę szybciej "puchnie" na klamce niż wersja road, ale siła hamowania znacznie większa i po mokrym stęka właściwie (zapewne metalik).

A na podwieczorek, jeszcze raz lekka i zwinna Yampa ;)

IMG_8477-Edit.jpg

 

Edytowane przez adamos
Napisano

Na bb7 śmigam już ze 2 lata tak jak Ivan pisze na pierwszych klocach, tyle że to wersja mtn a teraz będę potrzebował road a tu znalazła się alternatywa.

Po filmikach promocyjnych i opiniach w necie wygląda  dość kusząco  ale nie chciałbym  wyjść na tym jak przysłowiowy stryjek.

Napisano (edytowane)

[pudelek.pl]

 

Panie i Panowie, w Warszawie widziano Surly Krampusa!

 

iv44.jpg

 

tak, zdjęcie robione selerem i to naciowym...

 

[/pudelek.pl]

Edytowane przez panSocjolog
Napisano

Long Haul Trucker? Z dynamem w piaście? Pikny sprzęt do zagubienia się w świecie...

 

POZDRo-:ver

Napisano (edytowane)

Ja ze stajni Surly przypadkiem trafiłem na LHT ale to w Chorwacji i na big dummy ale to we Francji oczywiście obfotografowałem jak prawdziwy burak :)

 

to tyle oftopu w temacie przypadków

 

Edytowane przez yarr
  • Mod Team
Napisano

 

 

Za Kołpakami z onego kolejny hamerykanski wynalazek, czyli Niskoprofilowe obręcze i kapcie 29+++


Curva Ivan! Zakrzywiasz czasoprzestrzeń, czy jak? Matrix jakiś, cy cuś?

Artykuł co prawda czytałem już wcześniej, ale właśnie zauważyłem, że Twoje komenty pod nim są z jutra z godz 00:30 i 00:36.

WTF?! :woot: :woot: :woot:

Chyba muszę iść się przewietrzyć! Albo lepiej do piwnicy ostrzyć kosę...wojna idzie...

 
Napisano (edytowane)

Ta niskoprofilowa opona nie do końca sprawdzi się w terenie, nie trzeba daleko szukać, nikt samochodem terenowym nie zapędza się w kamienisty teren na niskoprofilowych laczkach i wysokim ciśnieniu.

Wszak nie do końca o powierzchnię styku chodzi (chyba, że na torze F1), ale o większą "lepkość" opony z niższym ciśnieniem.

Edytowane przez Rulez
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

No nie do końca Rulez, dla ludzi sunących po piachach Sahary czy piaszczystym brzegiem nie chodzi głównie o komfort a właśnie o powierzchnię opony, jej nie zapadalność, prowadzenie. Ze śniegiem może być podobnie.
"Koncepcja jest słuszna", pytanie tylko jak z profilem takiej opony, czy uda się zachować jej "półkolistość"? Bo jak ma być "kanciasta" no to jak Was proszę :D

ps: co do mydelniczek pseudoterenowych -tam chyba mamy inne proporcje wagi samochodu do powierzchni kół i wysokości opony. Aż tak tego bym nie porównywał.... (chyba)

Edytowane przez anarchy
Napisano

Chyba muszę iść się przewietrzyć! Albo lepiej do piwnicy ostrzyć kosę...wojna idzie...

 

Śmiechy - śmiechami, ale powiem ci, że ja jestem serialnie przereżony tym, co się dzieje. To nie są przypadkowe działania na Krymie. Nawet rozmieszczenie sił morskich + przejęcie Gruzji w 2008 ma głębszy sens.

"Stary niedźwiedź mocno śpi.

Stary niedźwiedź mocno śpi.

My się go boimy, na palcach chodzimy.

Jak się zbudzi to nas zje, jak się zbudzi to nas zje."

 

Tu gdzie pracuję mamy w teamie kilku Ukraińców i powiem ci, że to nie jest niepokój, co na ich twarzach widać. Sytuacja jest nieśmieszna. Sorry za offtop.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...