Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Panowie,

 

Problem z Wami jest taki ze wiecie jak "teoretycznie" jezdzi sie na Tlusciochu. I bazujac sie na tym stwierdzacie a-fe...

 

A ja mowie, pojezdzijcie, wyrobcie opinie i wtedy dam Wam spokoj jak dalej nie bedzie sie Wam podobywac.

 

Zgoda?

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

ja na testy się piszę rękami i nogami
Tylko nie zakładaj, że jak ktoś nie jeźdizł to g.. wie i świata nie widział
(równie dobrze mógłbym pisac to każdemu w wątkach o 650b)
Eskimoski nie miałem ale wątpię czy bym chciał :) I nie muszę dosiadac kobiety pachnącej tłuszczem sabaczym by się o tym przekonac.
Piszę nie żeby komuś tu udowodnic, że się podnieca na babę z wąsem pod pachą, ale o tym co widzę.
W gruncie rzeczy robisz z nas zacofanych gderaczy co to świata nie widzieli a komentują.
20 lat jazdy,\ i trochę więcej rowerów, własne doświadczenia i poszukiwania poparte takim powyższym filmem pozwalają mi wyrobic sobie swoją własną opinie na temat. I na to czy mnie się to spodoba czy nie.
amen
Wal filmami ile chcesz, Twój temat Ivan, poruszaj najdziksze z możliwych rozwiązań bo po to jest forum, i chwała Ci Panie że są tu ludzie patrzący jeszcze ponad piankę do golenia nóg i carbon lżejszy od carbonu o 7%
Ale nie wymagaj bezwzględnej akceptacji powyższych bo to pachnie totalitaryzmem.
żeby nie było - od zawsze powtarzam - opona jest ok, sprawdza się wyśmienicie w "specjalnych warunkach" ale jak na swoje potrzeby - dajcie mi obręcz 600 gramową i oponę 750 gramów max - to się zastanowię. Nie muszę wkładac gumiaków z cementem by się przekonac, że źle się w tym nurkuje :)
amen two

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Spoko panowie... Nikogo nie zmuszam do czolobitnosci i zachwytow. Sam mialem krotka zaledwie PRZYJEMNOSC przestestowania Grubasa, takze powstrzymuje sie z ostateczna opinia do naprawde szrokiego testu w zroznicowanym terenie.

 

Dlaczego tak mocno akcentuje sprawe testowania i nieferowania opini pomimo chebernastu lat doswiadczenia w siodle? A no dlatemu ze jazda Grubolem jest tak odmienna od tego co znane jest nam z ilostamletniego doswiadczenia, iz smie twierdzic, ze bez testu :

nie zna zycia ten co nie sluzyl w marynarce

 

Oczywiscie Tluscioch to nie sprzet dla kazdego, no ale to juz jest truizm nad ktorym debatowac nie musimy...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po-co, po-co (?) Pocą, to się nogi nocą...

Choćby dla samej frajdy z jazdy...

A racjonalizując...

Zgadza się, że Tłuścioch do skakania średnio się nadaje, bo to wbrew prawom natury - to trochę tak jak zawodnik sumo chciałby do kosza zapakować "z góry".

Jednakowoż nie wiem jak Wy, ale ja tegoroczną, 6-miesięczną zimę jeszcze mam w głowie i mówię Wam, jeszcze będziecie chłopaki stękać do takiego fat-bike'a, jak zima znów od listopada do kwietnia pociśnie, w opadach śniegu nieodpuszczając. :P
Na skakanie i fikanie jak gazela każdy z nas, rower już w kącie ma, ale żeby sobie takie coś wystawić i zimowymi miesiącami polatać po zaśnieżonych lasach i bezdrożach...Czy może wolicie po zmarzlinie katować najlepsze zabawki, lub tylko po solankowej brei, po szosie z błotnikiem pojeździć?

A latem, jak w końcu rodzinnie wypadnie nad jakieś morze :yucky: , zamiast w góry pojechać, to też można po plaży sobie "pobujać" (anarchy, taką fajną fotkę kiedyś, gdzieś wrzucałeś).

Amen

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jednakowoż nie wiem jak Wy, ale ja tegoroczną, 6-miesięczną zimę jeszcze mam w głowie i mówię Wam, jeszcze będziecie chłopaki stękać do takiego fat-bike'a, jak zima znów od listopada do kwietnia pociśnie, w opadach śniegu nieodpuszczając. :P

 

 

Żeby zilustrować: http://farm8.staticflickr.com/7059/6907772901_9389e90514_z.jpg

 

i pytanie: znajdź dwie różnice między parą na tłustych i parą na chudych?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

tylko, że nikt nie wypacza idei powstania tego roweru
służyło to dobrze wojskowym, służy ludziom na Alasce, służy na ciężkich wyprawach (przypomnę CRS i Jakuba Postrzygacza!)
Jednak pokazywanie, że fatem da się w sukience "przemęczyc" szlak który zgrabnym czy to małym fulem czy sztywnym stalowem na 29" się by śmignęło zakrawa na absurd. Nie czujecie tego? Marketingowa papka się włącza!
fat na piasek, i po sniegu,
dla dwóch lasek i kolegów
na pierogi, po hotdogi
i do szkoły...

Nie to nie marketing bo to FAT - taka NISZA NISZ! - zaraz mi któryś przywali
G.. prawda! Fat wyszedł z szafy i chce wejśc na rynek
A ile jest ludzi mieszkających na Gobi czy w Świnoujściu marzących tylko o jeździe bezkarnej pod wiatr zasraną plażą?
No to pokażmy, że fatem da się - pod górę (ufff jak ciężko) w dół - ło ja szybko, i na zakręcie - a nie to się wytnie....   :)
A jak się nie podoba to zacofańcy i "nieotwarci"

Zima długa zima zła - są biegówki, jest przełaj i basen.
Ja mam pytanie - kto mieszka zaraz przy lesie a kto będzie fatem do tego lasu zimą "zapieprzał" 6/8/10 km?
owszem "można" ale czy trzeba?


ps; żeby nie było - jestem za grubasami, ale "są granice" jakich w niektórych przypadkach (czytaj: niektórych miejscach,terenach, warunkach) przekraczac nie ma sensu...

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Koledzy jeszcze raz...

Ja się tutaj nie jaram głupkowatymi filmikami (które pokazują, że jednak można sobie na takimś czymś pojechać i to bez booolu) i marketingowym wymysłom nie przyklaskuje bezmyślnie, tylko staram się zracjonalizować potrzebę posiadania fatbike'a.

anarchy, wspominasz tutaj o totalitaryzmie, ale innym granicy bezsensu posiadania i radochy z jazdy przekroczyć nie pozwalasz - bo zima, bo basen, bo biegówki, bo po lody, bo do szkoły, "bo można, ale po jaką cholerę"...

Toż to byłby dopiero bezsens jakbyśmy trzymali jedną linię...

Sam pewnie nie kupię, bo kilka punktów, które wymienił anarchy muszę odznaczyć dużym "ptaszkiem", ale to też tylko ze względów czystoracjonalnobudżetowoprzestrzennych :) Gdybym podobnych rozterek nie miał, już dawno fatbike stałby u mnie w garażu jako kolejny rower z kolekcji...

I sam sobie zawsze powtarzam: "nigdy, nie mów nigdy" :D

Taka sytuacja...

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

adamos no właśnie
Gdybyśmy sobie tu dywagowali "teoretycznie" to większość nawet absurdalnych rozwiązań tu pokazanych weryfikowało by się kupnem, jazdą, opinią i albo rzuceniem w kąt albo ustawieniem w garażu
Ale my jesteśmy praktykami mocno ograniczonymi, jedni kasą, inni czasem jazdy a jeszcze inni miejscem parkingowym.
Co ciekawe - odniosłem się do filmu, tylko i wyłącznie do filmu. No i źle.
Ale teraz sami piszecie, że filmik jest "głupkowaty" - trochę konsekwencji :)

A tak w ogóle zrobiło nam się tu jak piaskownicy gdzie siedzi 3 dzieci (bliźniaki i jedynak pana Prezesa) a są dwie łopatki

Peace i słoik konfitur dla każdego Koledzy!

ps: a na jazdę testową Ivan i tak się piszę się



W temacie Tłuściochów ale  i Rzemiosła Najwyższych Lotów
Jak zrobić podkowę pod Grubasa ze Stali :)

8233341430_382d2d032a_z.jpg


ale ale..... taki gruby pełny kloc???

a nie :)
proszę bardzo:
8560762738_f7f5cd9210_z.jpg

kto? Engine
szacunek

A mnie się przypominają sprzed ponad dekady elementy AMP Horsta Leitnera (tam jeszcze jest grawerka AMP)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dajmy kolegu Ivanu jeszcze trochę czasu, na pewno już niedługo wytoczy bestyję z piwnicy...

Co do filmiku: zauważyłeś anarchy te kozy na drzewie 1:16 min.??? (WTF?) :D

Ja tymczasem się skromnie pochwalę, że na tym gówienku od Bordmana (praktycznie nic jeszcze przy nim nie dłubałem, niedługo będą szersze laczuszki) zauważalnie poprawiłem czasy przejazdu wszystkich okolicznych leśnych singli. Ten wideł naprawdę fajnie wybiera - myślałem, że będzie duuużo gorzej...

k85mv.jpg

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

..ponieważ prawdopodobnie doszło do delikatnej/zwykłej/ogromnej* obrazy Ivana w moich dwóch ostatnich postach...
... CHCIAŁBYM PUBLICZNIE WYŻEJ WYMIENIONEGO KOLEGĘ - IVANA SERDECZNIE PRZEPROSIC...
 



..oraz za post #278 w którym zapędy do Tłustej Kichy porównałem do totalitaryzmu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

artoor - nie nuć pod nosem pytań z gatunku "retoryczne" ostrząc topór przy okazji, zarzuć tematem.

ponieważ wśród nas są sceptycy często gęsto dodatkowo opierający się na dwóch chuderalwych łydkach - waga fat-sprzętu jest jednym z kluczowych "problemów"
Zaciekawiony wagą Knarda w wersji 29x3" znalazłem coś takowego (kopiuję z www):

 

  • On One Floater – 120tpi Folding – 1481g, 1510g
  • Surly Black Floyd – 120tpi – 1090g,1060g
  • 45NRTH Hüsker Dü – (New 2012 Light Carcass 120tpi) – 1210g,1210g,1210g,1220g
  • Surly Endomorph – 120tpi – 1340g,1360g,1340g,1290g, 1380g, 1380g,1660g, 1620g
  • Surly Endomorph – 27tpi – 1390g, 1600g
  • 45NRTH Hüsker Dü (Original 120tpi) – 1310g,1310g,1320g,1320g,1350g,1390g
  • Surly Larry – 27tpi – 1440g,1510g, 1640g
  • Surly Larry – 120tpi – 1430g,1420g,1430g,1370g
  • Surly Larry – 120tpi Folding, Light Casing – 1110g,1130g,1110g
  • Surly Nate – 120tpi – 1570g,1550g
  • Surly Big Fat Larry – 120tpi Folding, Light Casing – 1360g
  • Surly Big Fat Larry – 120tpi Wire – 1530g,1510g,1580,1530
  • Origin8 Devist8er – Kevlar Protection – 1820g, 1850g
  • Surly Knard 26×4.0 – 27tpi, steel bead – 1600g
  • Surly BUD - 120tpi Folding, Light Casing – 1630g
  • Surly Knard 26×4.0 120tpi, Folding – 1260g, 1290g
  • 45NRTH Escalator – 180tpi, Folding, Studdable – 1210g,1210g,1230g,1210g
  • 45NRTH Hüsker Dü -  27TPI Wire Bead – 1610g, 1570g, 1570g, 1600g, 1610g, 1560g.
  • Vee Rubber Vee 8 – 120 tpi, folding - 1361g – 1404 g
  • Vee Rubber Speedster – 120 tpi, folding - 984g – 972 g

Fattie at World of Bikes shot us these weights from tires they have on the shelf!

  • 45NRTH Hüsker Dü - 120tpi, Ultralight – 1279g
  • 45NRTH Dillinger – 120tpi, Studded – 1357g
  • Surly Lou – 120tpi, Ultralight – 1528g
  • Surly Bud – 120tpi, Ultralight – 1563g
  • Surly Nate – 120tpi, Ultralight – 1311g
  • Surly Endomorph – 120tpi, Non-folding – 1422g
  • Surly Nate – 27tpi, Steel – 1692g
  • Surly Big Fat Larry – 120tpi, Folding *not Ultralight – 1431g
  • Surly Larry – 120tpi, *not ultralight – 1414g
  • Surly Knard – 27tpi, steel – 1715g
  • Surly Black Floyd –  120tpi – 1068g

Here are some additional weights from other readers to add to the fray!

  • 45NRTH Escalator – 1212g,1228g (from JohnG)

29+ Tire Weights

  • Knard 29×3.0 – 120tpi – 909g,920g,1009g, 985g,989g,985g,100g,1002g
  • Knard 29×3.0 – 27tpi - 1205g,1229g


 



no i wychodzi przy okazji, że wspomniany Knard w wersji 120tpi (to musi być elastyk!) to naprawdę waga piórkowa.
Z innej beczki - słowo Ultralight (patrząc na opony 45NRTH) nabiera zupełnie nowego znaczenia :) :)



I w temacie kół:
Fatbike.jpg


http://alt.clicknathan.com/insideline-tech/rolfprimareleasesfirstaerocarbonfatbikewheelset/
....
....
....
...
WTF?
Skrobiecie się po głowach?
Spójrzcie na datę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Skrobiecie się po głowach? Spójrzcie na datę

 

anarchy a o co dokładnie "biega" z tą datą, bo chyba Cię nie "załapałem"?

 

A jak już jesteśmy przy tematach technicznych, to napomknę tylko, że Surly wycofuje z rynku swoje tegoroczne widelce do Pugsley'a, które ponoć gną się jak z plasteliny na disc mountach. ;)

 

więcej:

http://www.bicycleretailer.com/recalls/2013/05/08/qbp-recalls-some-surly-pugsley-forks#.UbbcwpwQfEc

http://forums.mtbr.com/fat-bikes/anyone-ever-bent-pugsley-fork-824392.html

 

737989d1359601749t-anyone-ever-bent-pugs

737990d1359601749t-anyone-ever-bent-pugs

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie to czysta herezja w czasach, gdy spora część mtbowskiej publiki nie wyobraża sobie jazdy bez amortyzatora nawet po mieście.

 

Co do wagi tłustych kół - czytanie tejże listy może przerazić. Tyle że koła miejskiego złomu dla kobiet z biegami w piaście też ważą jak kamienie, a da się na tym gonić. Wiem, wiem, teren to nie asfalt i trzeba mocniej dusić. Ale gdyby się nie dało, wynalazek trafiłby do muzeów techniki. BTW, pierwsze rowery zwiadowców US Army w Górach Skalistych ważyły ponad 30kg. Współczesne tłuściochy to przy nich gazele. Nie twierdzę, że będą zwinniejsze od zawieszonych am/enduro/xc, ale przeciwnym czarnemu PRowi by Mr. Anarchy,

zwłaszcza w wątku poświęconym wszelakim dziwolągom.
 

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

artoor -ja proponowałbym ze zrozumieniem czytać to co piszę a potem dopiero mianować mnie Czarną Owcą/Baranem wątku
choć nie powiem - każdy tytuł, byle był się liczy :)

Co do foty - zaryzykowałbym (sam poddając mocno w wątpliwość mój strzał) - TdF na 99,8%, lata 20/pierwsza połowa 30?
Początek czyli do 1910 wykluczałbym - mniej aut, oraz taki detal jak motylki na osiach, w dodatku bidony są już alu i w koszykach (a nie juczne torby)
Lata 40' to już inne auta
Lata 50 - przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...