Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Na początek chciałbym się przywitać. Jestem tu kompletnie nowy i zielony w temacie.

 

Myslę o 29erze na fullu w budżecie do 8-9k PLN do negocjacji.

Marka producenta nie ma dla mnie znaczenia..

Nie znam sie na typach zawieszen i nie wiem ktore lepsze..kazdy sprzedawca mowi pod siebie..testow specjalnie duzo tez nie ma..albo malo z nich wynika

To co chce to max jakosci i trwosci bo zakup na dlugie lata..nie bede zmienial osprzetu chyba ze sie zepsuje.. a tego w takim budzecie wolalbym uniknac

 

Moje typy:

 

- Kona Hei Hei

- Specialised Camber

- Scott Spark 950

- Giant Anthem X 29er 3 lub 4

 

Mam 200cm wzrostu i 100kg wagi

Rower bedzie jezdzony 70% po mazowszu

30% jura i góry.

na koniec w planach Alpy

 

Wiem że do takiej jazdy wielu z Was poleci HT i od tego wyszedłem w moich poszukiwaniach tzn. od Radona ZR 7.0 za 1300EUR ale potem pomysłałem dlaczego nie FS i zaczalem myslec o Konie.. dalej poszło już głatko i wyladowałem przy półce 2k EUR

To co bym chciał to rama o lekkim zacięciu sportowym i lock obu amorów z poziomu sterów. Niestety to daje chyba tylko Scott.. w pozostałych trzeba sięgać do blokad w amorach.

 

Poradzcie co byście wybrali w moich butach bo juz sam nie wiem..

A moze macie inne ciekawe typy..

Napisano

epic owszem genialny ale cena katalogowa podstawowego modelu przekracza moj budzet o 50%.. nawet zakladajac negocjacje to niestety too much

giant ma ponoc dobre oceny zawiezzenia ale podstawowy model ma srednie klamoty

Napisano

camber to typowy turystyk-eksplorator - komfort niesamowity jak na chyba 110mm skoku, ale wyjsciowo niezbyt wysoka efektywnosc, oczywiscie mozna cos pomagikowac damperem, ogolnie super rower

 

epic - okej

 

spark - zapomnij, szczegolnie przy 100kg, nie jest przesadnie sztywny, usterki ramy i osprzetu sa bardzo czeste, szczesliwie dystrybutor nie stwarza zbytnio problemow w tej kwestii

 

giant - dlugi ogon, ktory mocno uspokaja jazde, mistrzem zakretow na tym sprzecie nie bedziesz, jesli smigasz szerokimi trasami i zwykle na kreche, to sama rama i zawiecha bardzo ok, osobiscie pomyslalbym nad trance x uposazonym w jakas progresywna/3stopniowa blokade tylu, szczegolnie jesli nie masz zamiaru sie scigac, a czerpac przyjemnosc z jazdy...jesli sie nie spieszysz, to bede testowal kolo kwietnia

 

popatrz jeszcze na mondrakera factor - rama jest raczej ciezka, nie jezdzilem na tym jeszcze, ale na papierze jest swietnie, na pewno nie bedzie to wtopa

Napisano
giant - dlugi ogon, ktory mocno uspokaja jazde, mistrzem zakretow na tym sprzecie nie bedziesz, jesli smigasz szerokimi trasami i zwykle na kreche, to sama rama i zawiecha bardzo ok, osobiscie pomyslalbym nad trance x uposazonym w jakas progresywna/3stopniowa blokade tylu, szczegolnie jesli nie masz zamiaru sie scigac, a czerpac przyjemnosc z jazdy...jesli sie nie spieszysz, to bede testowal kolo kwietnia

 

Jeździłeś? Na zagranicznych forach są bardzo pozytywne opinie, zwłaszcza o zawieszenie maestro. Zauważyłem, że top 3 fulli do XC (bez wyraźnego wskazywania na zwycięzcę. No może Spec :icon_cool: ) to:

  1. Specialized Epic
  2. Santa Cruz TB
  3. Giant Anthem

Napisano

no i fajnie..temat sie powoli klaruje

 

canyon bardzo mi sie widzi ale niestety dostepny dopiero za 6 tyg.. a wiecie jakie to uczucie.. idziesz spac i myslisz o ro..budzisz sie rano i pierwsza mysl co z tym ro... napisze do nich..moze byliby w stanie pomoc mi w cierpieniach

speca moge tanio nie wyrwac.. spotkalem 2 przecenione w rozmiarze s wiec mysle ze bedzie trudno z duza rama

o santa cruz tez moge tylko pomazyc.. wiec wybor niestety idzie w kierunku gianta

niestety bo jakos wizualnie mi nie lezy i koncern wielki a ja wole cos niszowego.

sprobuje go dzis oblookac w realu... moze zaiskrzy

ps. Nabial wspominales o trzystopniowej blokadzie.. masz na mysli wymiane calego dampera? to juz spory wydatek

Napisano (edytowane)

jak pamietam, akurat w camberze byl jakis cyngiel blokadowy przy damperze, wiec od biedy styka, w pozostalych rowerach....kwestia dampera i jego wersji. czasami rzeczywiscie konieczna jest wymiana, ale czy jest to powazny wydatek? na dt4you w wyprzedazach sa dt z manetka na kiere chyba w okolicach 400zl, wiec moze jeszcze szloby zarobic na takiej wymianie :) kwestia trafienia okazji i nie taka czarna perspektywa sie maluje

 

@@COOLoo, przyzwyczailem sie juz do tego, ze czasami stawiane na piedestale sprzety w usa sa dla mnie co najwyzej przecietne...kto ma racje? :) ich jest wiecej, wiec moze oni, ale tak powaznie, to mysle, ze rozbieznosci wynikaja z ich priorytetow, nastawienia i specyfiki tras - porownalbym to do cech aut amerykanskich i tych europejskich jeszcze 10lat temu - dwa swiaty, a niby to samo przeznaczenie i kazdy chwalil swoje

 

na anthemie nie jezdzilem, ale wiem, jak jezdzi rower z ogonem ponad 460mm, bo kilka takich przerobilem i mnie to zupelnie nie odpowiada, jedyna wymierna zaleta to dodatkowe miejsce na opone/bloto i stabilnosc...przesadna, wady to problemy z podrywaniem przodu, efekt przegubowego autobusu w zakretach, nizsza sztywnosc, gorsza przyczepnosc tylnego kola na podjazdach - tak w skrocie

 

zawieszenie jest super, sztywnosc i masa ram alu gianta rowniez, dlatego polecam rozwazyc trance x, ktory nie ma wad nizej skaczacego brata

Edytowane przez nabial
Napisano

no i fajnie..temat sie powoli klaruje

 

canyon bardzo mi sie widzi ale niestety dostepny dopiero za 6 tyg.. a wiecie jakie to uczucie.. idziesz spac i myslisz o ro..budzisz sie rano i pierwsza mysl co z tym ro... napisze do nich..moze byliby w stanie pomoc mi w cierpieniach

 

Dosyć dziecinne podejście , martwić się tym, że nie ma zabawki od razu, a nie martwić się tym czy będzie mi pasował, że nie mogę się przymierzyć ...

Napisano (edytowane)
@COOLoo, przyzwyczailem sie juz do tego, ze czasami stawiane na piedestale sprzety w usa sa dla mnie co najwyzej przecietne...kto ma racje? ich jest wiecej, wiec moze oni, ale tak powaznie, to mysle, ze rozbieznosci wynikaja z ich priorytetow, nastawienia i specyfiki tras - porownalbym to do cech aut amerykanskich i tych europejskich jeszcze 10lat temu - dwa swiaty, a niby to samo przeznaczenie i kazdy chwalil swoje

To było pytanie mniej zaczepne, a bardziej oczekujące potwierdzenia lub nie :-) Też nie jeździłem, więc nie mam pojęcia jak się śmiga na Anthemie. Natomiast jest bardzo fajna recenzja gościa, który przerobił 5 topowych fulli. Do poczytania dla autora wątku i pozostałych:

 

http://forums.mtbr.c...ion-824134.html

Edytowane przez COOLoo
Napisano

co do anthema to raczej już nie dostaniesz :P ja w przyszłym tygodniu po dłłłłłłłłłłłłłłłłługich wyczekiwaniach będę miał x3 29 i zdam relację

co do fulli z blokadą z manetki zawsze może być jeszcze ciężka Madzia :P

Napisano

Proszę bardzo, oto Spec Epic XL

 

Rower testowy, czyli jeżdżony. Może to nawet egzeplarz, który testowałem w Murowanej Goślinie w kwietniu 2012r. Ale z drugiej strony obniżka o ponad 2000PLN...

Napisano

 

Rower testowy, czyli jeżdżony. Może to nawet egzeplarz, który testowałem w Murowanej Goślinie w kwietniu 2012r. Ale z drugiej strony obniżka o ponad 2000PLN...

 

Dobry pomysł

 

Z doświadczenia myslę, że jest szansa jeszcze spokojnie 10% urwać, tyle przynajmniej mi się udało płacąc całość gotówką.

Testówkę to zawsze warto zobaczyć jak wygląda. Moja miała jedną małą rysę na manetce, wg sprzedawcy przejechane 30km max i tak też wyglądała.

Myslę, że mało jest prawie 2m-ców chętnych kupic rower za taką kasę, więc powinieneś spodziewać wręcz nowego roweru.Z tego co pamiętam wszystkie wyglądały na "ładne" i będące w b b dobrym stanie.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Ja też odezwę się w temacie - ~190 cm, 88 kg i spada :). Generalnie potrzebuję ok 82-83 cm odległości między górą siodełka a osią korb. Obecnie jeżdżę na fullu do XC - 115/105 (Intense Spider) i szczerze powiedziawszy w górach brakuje temu skoku. Miałem okazję powozić się za oceanem na Stumpjumperze FSR 29 i wsiąkłem w 29ra po 2 km jazdy (na usprawiedliwienie - była to dość intensywna sekcja singli po kamykach itp.).

 

No właśnie -  zastanawiam się czy dla Nerve 7.9/8.9 jest jakaś konkurencja w tym przedziale cenowym. Nie jestem pewien czy 110/110 skoku wystarczy - choć z moich doświadczeń 29-ry zachowują się jakby miały co najmniej cal skoku więcej. Na Evanscycles można kupić np. Norco Shinobi w cenie minimalnie wyższej od 8.9 i z gorszym osprzętem - za to tam już 140/120. Jak wypadłby Nerve w porównaniu ze STumpjumperem (ew. Camberem -bo Camber jednak ma normalniejszą cenę).

 

I co zrobilibyście z rozmiarem w przypadku Canyona - L-ka? Goście z Canyona doradzają właśnie L, do sztyc 400mm jestem przyzwyczajony, zresztą mój obecny pajonk to też L-ka. XL to już chyba dla zupełnych dryblasów :)

Napisano

Co do canyona mam 9.9  - skok wystarczający jak dla mnie. Mam 179 cm i mam rozmiar M  ,  rama dla mnie wydawała się ciut za krótka , myślałem nad zmianą mostka z 80 na 100 ,ale już chyba dam sobie spokój bo się przyzwyczaiłem. Rama wykonana świetnie. Co do Cambera  - kiepski osprzęt jak za tą cenę no i tam masz skok=100. 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

pobawię się w małego górnika :) proszę  o pomoc kwota 12kzł +-1kzł 

wymagania:

skok 2x100 (ewentualnie -+10mm)

pozioma około 615-620mm

przeznaczenie wygoda na maratonach (mam anthema 29 ale kusi mnie coś nowego karbonowego może epic)

radość z jazdy bo walka o sekundy jest na 3 miejscu :P chodź każda cieszy 

firmy preferowane Spec; giant (tu myślę nad tym czego w pl nie ma jeszcze czyli mix alu i karbon) może coś z treka albo lewusa 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...