Prezes065 Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 Witam mam takie pytanie wiem że przed malowaniem trzeba pozbyć się z ramy lakieru/farby i mam pytanie czy muszę zdzierać farbę do gołego metalu czy wystarczy jakoś delikatnie nawierzchnie tylko??
wojszat95 Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 Powinno się właśnie zdzierać farbę do gołego, ponieważ wtedy lepiej ona pokryje.Następnie kładzie się podkład itd. Napisz może jeszcze o jaki typ malowania(proszek,pistolet czyli tradycyjnie, mam nadzieję, że sprayem nie cykasz ) dokladnie chodzi ?
jacq Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 może się mylę, ale wydaje mi się, że to zależy od stanu ramy. jeżeli np. nie masz mocnych ognisk rdzy to można tylko delikatnie przejechać papierem, zostawiając stary lakier jako podkład. jednak jeżeli masz sporo rdzy to wtedy pewnie będzie trzeba ścierać do końca. sam powoli zabieram się za malowanie ramy i chyba będę musiał trochę mocniej poskrobać
ILC Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 Tam gdzie lakier masz w bdb stanie to nie ma co się bawić w zdzieranie, gdzie masz popękania czy rdzę to wystarczy papierem ściernym zmatowić to, właściwie to cały ten lakier można zmatowić i potem bierzesz podkład i dalej malujesz kolorem. Koniec.
dominik0987 Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 Mam pytanie bo sam będę musiał robić malowanie i najprędzej będzie to malowanie pistoletem i tu mam kilka pytań, jak wygląda takie malowanie pod względem wizualnym? jakościowym? oraz czy takie malowanie wymaga jakiś większych umiejętności?
Prezes065 Napisano 25 Lutego 2013 Autor Napisano 25 Lutego 2013 No właśnie nie wiem czy będę pistoletem gdyż mam problem ze sprężarką. Myślałem że sprayem jest najlepej w moim przypadku. Rdze złapała rama w obitych miejscach ale ładnie ją ztarłem. Aha a możecie bardziej rozwinąć o co chodzi z tym malowaniem tradycyjnym i proszkiem??
rzezniol Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 Malowanie proszkowe ... to powłoka lakiernicza wykonywana poprzez napylenie proszku i wypalenie całości w piecu ... przed całym procesem przedmiot się "piaskuje" celem zdjęcia całej starej powłoki ... pomalować w tej metodzie się da tylko elementy metalowe ale też nie wszystkie zwykły stop cyny z ołowiem podczas wypalania się upłunnia. Powłoka taka jest bardziej wytrzymała na uszkodzenia niż jakakolwiek inna farba czy to z pistoletu, "spraju" czy pędzla. Wada tego typu malowania to to ze raczej tylko 1 kolor na przedmiocie - nie mówię że się nie da bo nie wiem ale w mojej okolicy nie spotkałem malarni proszkowej która w jednym procesie nałoży 2 kolory. Ja osobiście preferuję malowanie proszkowe przy renowacji ram rowerowych. Pozdrawiam
MokryxD Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 Ja całkiem niedawno malowałem ramę. Ze względów ekonomicznych wybór padł na spray. Trwałość powłoki nie powala. U znajomego oparłem rower o płot, co skutkowało dwiema rysami na górnej rurze. Koszty malowania sprayem nie są niskie. 2 puszki dobrego lakieru to już około 50zł, doliczając podkład, papier ścierny, rozpuszczalnik to mamy kwotę rzędu 100zł. Jeżeli jeszcze raz miałbym malować to wybór byłby jednoznaczny - anodowanie lub malowanie proszkowe.
rzezniol Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 Przeciętna cena całego procesu w proszku to 100 - 150 zł Nasza praca to rozebranie roweru i dostarczenie ramy do lakierni. Jest to proces stosunkowo tani i daje najwytrzymalszą powłokę (poza galwanicznymi) Pozdrawiam
djwiocha Napisano 25 Lutego 2013 Napisano 25 Lutego 2013 U mnie w lakierni za ramę (Santa Cruz Super 8) malowaną na 2 kolory (wahacz inny niż reszta) wzięli od kolegi 80 złotych.
ILC Napisano 26 Lutego 2013 Napisano 26 Lutego 2013 Ja bym nie kombinował tylko malował tym co wydaje się najstosowniejsze.
Prezes065 Napisano 26 Lutego 2013 Autor Napisano 26 Lutego 2013 W pobliżu nie mam żadnej lakierni która specjalizuje sie w tym malowaniu proszkowym więc pomyśle nad "sprajem" słyszałem też coś że na zamówienie można farbe z utwardzaczem zamówić jest to nie drogi koszt a niby dość ładnie się to prezentuje i zdaje egzamin
jacq Napisano 26 Lutego 2013 Napisano 26 Lutego 2013 trochę się podepnę pod temat, trochę się podzielę swoimi spostrzeżeniami dzisiaj zabrałem się za zdrapanie starego lakieru z ramy. 2,5h i na główce, rurze górnej i dolnej goła stal. została jeszcze rura podsiodłowa i tylny widelec. w związku z tym mam rade dla tych którzy planują podobny zabieg. jeżeli będziecie kupować papier ścierny to do ilości, którą zaplanujecie dodajcie przynajmniej 50% a jeżeli chodzi o lakierowanie to ze dwie warstwy podkładu, dwie warstwy bazy, jakieś naklejki i warstwa bezbarwnego. aha co do naklejek. dzisiejsze zabawy z papierem ściernym pokazały, że naklejki to dobry sposób na dodatkową ochronę. w miejscu gdzie były jakieś naklejone wyraźnie trudniej schodzi lakier. planuje malować za pomocą kompresora. ma ktoś jakieś doświadczenie w materii doboru lakierów? bo ja jestem zielony. pytania które mnie nurtują: czy istnieje coś takiego jak podkład antykorozyjny? bo jeżeli tak to warto by coś takiego zastosować. jaki rodzaj lakieru wybrać jako bazę? akryl, emalia...?
rzezniol Napisano 26 Lutego 2013 Napisano 26 Lutego 2013 Moja wiedza mówi że ... W dziedzinie malowania to jest tak że zabezpieczenie antykorozyjne z tego co ja wiem daje podkład ... Dalej... baza to lakier który wymaga kolejnej warstwy jaką jest lakier bezbarwny, po malowaniu jest matowy i głębi koloru nabiera dopiero po pokryciu bezbarwnym. Akryl to lakier który nie wymaga lakieru bezbarwnego. Emalia to chyba najgorsze rozwiązanie ale i tak lepsze niż natrysk z puszki. Z kompresora to najlepiej prysnąć lakierem samochodowym - lakier + utwardzacz. Jak naklejki mają być pod bezbarwnym to baza , na to naklejki i na koniec bezbarwny z utwardzaczem. pozdro
Adamsiuuu Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 wg mnie nie jest to droga "zabawa" tzn malowania sprayem, sam się za to zabrałem jakiś czas temu jak rower wisiał w garażu i żeby go odmienić na ten sezon postanowiłem widełki i przednie koło pomalować na czarny mat. koszty: farba czarny mat (500ml?) 16 zł papier ścierny gramatura 400 4 zł benDzyna ekstrakcyjna 4,5zł Widełki zdemontowałem, następnie na mokro "zjechalem" papierem 400 (ale nie tak żeby było widać goły metal/aluminium - chyba że ktoś ma naprawdę głębokie rysy itd) później odtłuściłem bendzynką ekstrakcyjną i malowałem. Puszką farby pokryłem widełki dwa razy i do tego szprychy i felgę. Należy pamiętać aby operację malowania przeprowadzić w ciepłym pomieszczeniu! I co ważniejsze, żeby malowany element miał temp otoczenia ( tzn. zdecydowanie dodatnią) później poczekać do wyschnięcia i "włala" śmigałem z tym troszeczkę delikatne błoto na tym się znalazło śnieg i deszcz jak i w mrozie cały czas stało i cały czas wygląda wg. mnie super Zdjęcia: http://imageshack.us/a/img811/6670/cimg5828.jpg http://imageshack.us/a/img823/4053/cimg5832u.jpg http://imageshack.us/a/img836/5677/cimg5826.jpg
rzezniol Napisano 27 Lutego 2013 Napisano 27 Lutego 2013 Co nie zmienia fakty że ze "spraju" otrzymujemy najsłabszą powłokę lakierniczą ze wszystkich tu zaproponowanych. Pozdro
Adamsiuuu Napisano 28 Lutego 2013 Napisano 28 Lutego 2013 w kompromisie z ceną i jakością (wizualną) oczywiście, bo na dłuższą metę... wypowiem się po sezonie
Prezes065 Napisano 1 Marca 2013 Autor Napisano 1 Marca 2013 Czyli co panowie rdze do metalu mam "zjechać" a tam gdzie nie ma rdzy tylko delikatnie zmatowić w sumie to do metalu zerwać nie jest tak ciężko bo fajnie idzie. Aha i jeszcze takie pytanko jak bym tylko zmatowił to chyba będzie lepiej jak od nowa dam na to podkład bo czytałem gdzieś że nie trzeba. Będę malował "sprejem" szukam jak najlepszego.
jacq Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 chyba najlepiej było by zdrapać do metalu po całości. powierzchnia będzie wtedy równa. ja dzisiaj skończyłem ściąganie starego lakieru (3 dni po 2-3 godziny). najtrudniej zdrapać jest na piwotach, spawach, "dziurkach" na linki i krawędziach haka (mam zintegrowany z ramą). w tych miejscach, jeżeli nie udało się zdrapać lakieru starałem się chociaż porządnie zmatowić. lakier zdrapałem papierem 80, później poprawiłem 150. przed samym malowaniem machnę jeszcze jakimś drobniutkim.
rzezniol Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 Zamiast się męczyć wystarczyło oddać do piaskowania ... jakieś 20 - 30 zł za całą ramę ... do tego po takim zabiegu powierzchnia jest super przyczepna dla lakieru. Pozdrawiam
jacq Napisano 1 Marca 2013 Napisano 1 Marca 2013 po pierwsze nawet nie wiem czy gdzieś w pobliżu robią takie rzeczy. po drugie chciałem zrobić samemu. chociaż drugi raz nikt mnie na to nie namówi i będę wolał przejechać nawet kilkadziesiąt kilometrów w poszukiwaniu takiej firmy, niż się brać za to jeszcze raz.
Prezes065 Napisano 2 Marca 2013 Autor Napisano 2 Marca 2013 Jesze takie pytanko polecie mi jakiś tani a dobry rozpuszczalnik do farby chodzi o to by jak nim posmaruję jakiś element to po jakimś czasie bez problemu będę mógł zdrapać farbę???
rzezniol Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 Jedna z podstawowych cech powłoki lakierniczej to jej przyczepność do podłoża ... Więc albo będzie dobrze związana z podłożem czyli trwała ... albo słabo i będzie odpryskiwała po uderzeniu nawet małego kamyka jednocześnie będzie łatwa w usunięciu ... Dobrą powłokę trudno usunąć ... lakier proszkowy jest tu najlepszym przykładem Pozdro
fw66 Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 Jakiś czas temu malowałem swoją pistoletem. Najlepiej lakierem samochodowym (milion kolorów do wyboru) Wystarczyło 100ml koloru i 200ml lakieru bezbarwn. półmat. Stary lakier zmatowiłem - nie było sensu go usuwać skoro dobrze się trzymał. Aluminiowych ram raczej się nie piaskuje. Często mają bardzo cienkie ścianki (szczegolnie hydroformowane) w których nie trudno zrobić dziurę - widziałem na własne oczy Jeśli jest doświadczony lakiernik to może spróbować, ale zamiast piasku używa się o ile pamietam startych łupin orzechów. Przed lakierowaniem proszkowym zamiast piaskowania ramę wytrawia się w kwasie ktory rozpuszcza starą powłokę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.