rzezniol Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Witam ... Postanowiłem tu dodać ten rower bo ... sądzę że jak na stal wyszedł bardzo przyzwoicie wagowo Z racji tego że to rekreacyjno-wyprawowa zimówka specyfikacją nie powala na kolana. Poprzednia zimówka - Giant GSR300 - na goło ważyła około 14500 g więc spadek masy jest zauważalny. Rama przy malowaniu przytyła o 100 g ... nie wiem czy biały jest aż taki ciężki czy lakiernik tak hojnie podsypał proszkiem . Amortyzator po generalnym serwisie ze skokiem ustawionym na 63 mm. Rozmiar ramy ... nie wiem jak GT podaje rozmiar ... na ramie była naklejka 18` ... ale długość rury podsiodłowej to 50 cm czyli 20` (?) . Link do roweru w garażu GT AGGRESSOR 1997 Jak na razie tylko 2 fotki ... więcej jak dotrą naklejki. Waga tylnego koła i kasety mały znak zapytania bo ważyłem to razem - suma się zgadza ale czy pojedyncze wagi nie dam 100% pewności. Waga gołego roweru bez dodatków w postaci lampek, odblasków, koszyka, licznika ... całość tego szpeju waży 287 g Bottom Bracket (Suport) - Accent BB-EX - 103 g Brake (Front): (Hamulec przedni) -Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore LX BL-M571 182 g Cables: (Pancerze i linki) - Shimano/Accent z fajkami hamulców - 185 g Cassette: (Kaseta) - Shimano CS-HG30-9 11-32T - 450 g Chain: (łanńuch) - Shimano CN-HG-53 106 o. - 265 g Crankset: (Korby) - Shimano FC-M552 - 851 g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SRAM X-5 - 201 g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano RD-M591 SGS - 292 g Fork: (Widelec) - Rock Shox SID XC 2000r. (z gwiazdka i bieżnią sterów) - 1420 g Frame: (Rama) - GT Aggresor Cr-Mo 18` 1997r. - 2685 g Grips: (Gripy) - Author (z korkami) - 29 g Handlebar: (Kierownica) - Zoom - 273 g Headset: (Stery) - Accent HST-B11 (bez gwiazdki i dolnej bieżni) - 126 g Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 - 348 g Seat: (Siodło) - Accent Derry - 352 g Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-252 26,8/350 mm - 333 g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Sama śruba - 12g Shifters: (Manetki) - Shimano Deore SL-M530 - 271 g Skewers: (Zaciski koł) - JoyTech - 122 g Spacers: (Podkładki pod mostek) - Al 20 mm - 14 g Starnut: (Gwiazdka) - z amortyzatorem Stem: (Mostek) - Zoom - 285 g Tire (Front): (Opona przednia) - Geax Mezcal 26x2,1 Kevlar - 481 g Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Mezcal 26x2,1 Kevlar - 494 g Top Cap: (Top cap) - ze sterami (podpiłowany, drążona śruba) Tubes: (Dętki) - Geax/Conti - 345 g Wheel Front: (Koło przednie) - 846 g -Hub: (Piasta) - Novatec NT-751SB -Rim: (Obręcz) - Mach1 MX -Spokes: (Szprychy) Alpina -Nipples: (Nyple) - mosiądz -Rim tape: (Opaska) - taśma PCV Wheel Rear: (Koło tylne) - 1007 g -Hub: (Piasta) - Novatec NT-802SB -Rim: (Obręcz) - Mach1 MX -Spokes: (Szprychy) Alpina -Nipples: (Nyple) - mosiądz -Rim tape: (Opaska) - taśma PCV Razem : 12362g Co dalej ... teraz mówię że nie będę nic modyfikował (tak też mówiłem z Giant`em ) ale cykloza to okropna choroba ... zawsze coś zmienisz. Puki co dla mojego własnego samopoczucia chciałbym kiedyś tam wymienić mostek i kierownice ... Zestaw Z(ł)ooma kawał solidnego Alu zniósł już sporo: złamany obojczyk szwagra (OTB przy 40 km/h), moja kolizja z samochodem i wybity bark... Ale to Zoom i ma tak zły wpływ na moją podświadomość ze musiałem zmyć napisy z tych komponentów . Tak więc wiem że ... rurki ciążą, koła ciążą ... tylko czy w zimówce ma to jakieś większe znaczenie ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Puki AUA Biały dla zimówki to kolor ideologicznie prawidłowy - maskujący Chodzi mi także po głowie zimówka, ale... czy nie lepiej byłoby chociaż mechaniczne tarczówki wrzucić? Moje doświadczenie jest takie , że V-ki wybitnie nie lubią śniegu i błota pośniegowego jeszcze bardzie niż błota zwyczajnego/pospolitego/ziemnego/piaskowego/gliniastego/... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jokulus25 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 nie no fajny rowerek fajny , może i to jest 18" od GT bo ich ramy mają specyficzną geometrię , ale ten Sid 63mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 (edytowane) No kurde znowu złapałem się na stuki puki ... z ortografią u mnie kiepsko a puki i póki nie podkreśla bo nie rozpoznaje kontekstu. Hamulce ... dlaczego nie tarcze: 1. Koło nie jest przystosowane - dodatkowy zbędny koszt 2. Nie mam hamulca - kolejny dodatkowy koszt 3. W perspektywie wypraw rowerowych łatwiej serwisować v`ki niż tarczówki (dostępność części i ich zamienność) 4. Tak V`ki są słabsze w trudnych warunkach ... ale w tych samych trudnych warunkach z dobrymi klockami zazwyczaj na obręczy mam więcej przyczepności niż pod kołem. 5. To nie jest rower do "wyczynu" ... mam drugi rower skonfigurowany właśnie pod amatorskie starty ... rowery muszą się czymś różnić Słowem V`ki mi wystarczają. ale ten Sid 63mm Ale ten SID ... to kawał historii ... SiD XC z 2000 r., nie Dual a Double Air - 2 powietrzne sprężyny pozytywne po 1 w każdej goleni ... stalowa sprężyna negatywna otwarta kąpiel ... i to wszystko waży około 1380 g Konstrukcja fabrycznie był przystosowany do skoku 80 lub 63 mm a że Aggressor w tym roczniku był sprzedawany właśnie z amortyzatorem coś około 50 - 63 mm to tak ustawiłem SID`a aby nie zepsuć geometrii ramy. Ma to też drugie ukryte dno ... całe wieki pracował na 80 mm i anoda na goleniach już nie była idealna ... a tak pięknie się schowało pod uszczelkami i nadal pięknie pracuje. Pozdro Edytowane 25 Lutego 2013 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Mała aktualizacja ... Zmiany .. Opony stare się zużyły ... na miejsce zwijanych Mezcali 26 x 2,1 wskoczyły też Mezcale ale 26 x 1,9. Mostek + kierownica ... przyczyna prozaiczna ... na mostku o wzniosie 30 st licznik. jest bardzo kiepsko czytelny. Zestaw budżetowy ale sporo lżejszy od poprzedniego. Większych planów na odchudzenie nie ma ... siodło powoli się zużywa może przy następnym urwie się ze 100 g. A jak już urwę na tym siodle to polecą też dętki aby położyć granicę 12 kg w stalowym rowerze Aktualna specyfikacja : Bottom Bracket (Suport) - Accent BB-EX - 103 g Brake (Front): (Hamulec przedni) -Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 gBrake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 gBrake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore LX BL-M571 182 gCables: (Pancerze i linki) - Shimano/Accent z fajkami hamulców - 185 gCassette: (Kaseta) - Shimano CS-HG30-9 11-32T - 450 gChain: (łanńuch) - Shimano CN-HG-53 106 o. - 265 gCrankset: (Korby) - Shimano FC-M552 - 851 gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) - SRAM X-5 - 201 gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano RD-M591 SGS - 292 gFork: (Widelec) - Rock Shox SID XC 2000r. (z gwiazdka i bieżnią sterów) - 1420 gFrame: (Rama) - GT Aggresor Cr-Mo 18` 1997r. - 2685 gGrips: (Gripy) - Author (z korkami) - 29 gHandlebar: (Kierownica) - Author Respect Low Rise - 243g (- 30g)Headset: (Stery) - Accent HST-B11 (bez gwiazdki i dolnej bieżni) - 126 gPedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 - 348 gSeat: (Siodło) - Accent Derry - 352 gSeatpost: (Sztyca) - Accent SP-252 26,8/350 mm - 333 gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Sama śruba - 12gShifters: (Manetki) - Shimano Deore SL-M530 - 271 gSkewers: (Zaciski koł) - JoyTech - 122 gSpacers: (Podkładki pod mostek) - Al 30 mm - 21 g (+7g)Starnut: (Gwiazdka) - z amortyzatoremStem: (Mostek) - Author Industry 80mm +/-7st - 192 g (-93g)Tire (Front): (Opona przednia) - Geax Mezcal 26x1,9 Kevlar - 431 g (-30g)Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Mezcal 26x2,1 Kevlar - 430 g (-64g)Top Cap: (Top cap) - ze sterami (podpiłowany, drążona śruba)Tubes: (Dętki) - Geax/Conti - 345 gWheel Front: (Koło przednie) - 846 g-Hub: (Piasta) - Novatec NT-751SB-Rim: (Obręcz) - Mach1 MX-Spokes: (Szprychy) Alpina-Nipples: (Nyple) - mosiądz-Rim tape: (Opaska) - taśma PCVWheel Rear: (Koło tylne) - 1007 g-Hub: (Piasta) - Novatec NT-802SB-Rim: (Obręcz) - Mach1 MX-Spokes: (Szprychy) Alpina-Nipples: (Nyple) - mosiądz-Rim tape: (Opaska) - taśma PCVRazem : 12132g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 17 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2015 Napęd siodełko i takie tam ... stricte zmiany eksploatacyjne. Przy okazji poprawiona waga i pokonana granica 12 kg w stalowym rowerze ... nie jest źle Zmiany oczywiście kolorem czerwonym. Aktualna specyfikacja : Bottom Bracket (Suport) - Accent BB-EX - 103 g Brake (Front): (Hamulec przedni) -Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 gBrake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 gBrake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore LX BL-M571 182 gCables: (Pancerze i linki) - Shimano/Accent z fajkami hamulców - 185 gCassette: (Kaseta) - Shimano CS-HG30-9 11-32T - 450 gChain: (łanńuch) - Shimano CN-HG-53 106 o. - 265 gCrankset: (Korby) - Shimano FC-M552 - 851 gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano SLX FD-M610-E - 163g (-47g)Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - SRAM X-7 - 260 g (-32g)Fork: (Widelec) - Rock Shox SID XC 2000r. (z gwiazdka i bieżnią sterów) - 1420 gFrame: (Rama) - GT Aggresor Cr-Mo 18` 1997r. - 2685 gGrips: (Gripy) - Author (z korkami) - 29 gHandlebar: (Kierownica) - Author Respect Low Rise - 243gHeadset: (Stery) - Accent HST-B11 (bez gwiazdki i dolnej bieżni) - 126 gPedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 - 348 gSeat: (Siodło) - Selle Italia Shiver - 262 g (-90g)Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-252 26,8/350 mm - 333 gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Sama śruba - 12gShifters: (Manetki) - SRAM X7 GripShift - 168 g (-103g)Skewers: (Zaciski koł) - JoyTech - 122 gSpacers: (Podkładki pod mostek) - Al 30 mm - 21 gStarnut: (Gwiazdka) - z amortyzatoremStem: (Mostek) - Author Industry 80mm +/-7st - 192 gTire (Front): (Opona przednia) - Geax Mezcal 26x1,9 Kevlar - 431 gTire (Rear): (Opona tylna) - Geax Mezcal 26x2,1 Kevlar - 430 gTop Cap: (Top cap) - ze sterami (podpiłowany, drążona śruba)Tubes: (Dętki) - Geax/Conti - 345 gWheel Front: (Koło przednie) - 846 g-Hub: (Piasta) - Novatec NT-751SB-Rim: (Obręcz) - Mach1 MX-Spokes: (Szprychy) Alpina-Nipples: (Nyple) - mosiądz-Rim tape: (Opaska) - taśma PCVWheel Rear: (Koło tylne) - 1005 g (-2g)-Hub: (Piasta) - Novatec NT-802SB-Rim: (Obręcz) - Accent OffRider-Spokes: (Szprychy) Sapim Race-Nipples: (Nyple) - mosiądz-Rim tape: (Opaska) - taśma PCVRazem : 11875g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.