Skocz do zawartości

[napęd] chrupie na 8mce


sebasw

Rekomendowane odpowiedzi

ale cos mi sie nie chce wierzyc.

 

Na 8mym biegu - tylne przelozenia, cos mi chrupie, jakby metal o metal tarl. Sprawdzalem okolice trybu i nic tam, nie ma, tzn. zadnych sladow tarcia, ale efekt dzwiekowy jest nie fajny i mam wrazenie, jakbym tanim rowerem jechal :-/

 

czy tak naprawde ma byc ?

czy w serwisie sciemniaja ?

 

druga sprawa, tak przy okazji, w/w wady zglosilem w serwisie - podczas regulacji gwarancyjnej, no i dzis jezdizlem pierwszy dzien po tej "regulacji", a naped wyraznie gorzej dziala. Cos nie rowno, cos jakby stukalo etc.

Czy mogli podczas regulacji tak rozlegulowac, ze sa takie dziwne rzeczy ? czy ujawnila sie jakas wada roweru i reklamowac ?

 

za kilka dni chyba znow im rower zawioze i kaze wszystko dokladnie wyregulowac, a nie "wyregulowac", jednak nie wiem, czy by od razu nie kazac wymienic roweru na inny model, bo okazalo sie tez - wlasnie jest w trakcie naprawy - tzn. sciagaja czesci od producenta, ze korki amorkow byly wadliwe i trzeba je wymienic. Wiec po 250 km jazdy cos jest zdecydowanie nie tak :/

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierz tym w serwisie jesli na innych biegach to sie nie dzieje to cos jest nie tak, moze to jest tarcie lancucha o rame a kaseta jest jakoims cudem za blisko ramy? W serwisach to tak lubi byc mi po pierwszym obowiazkowym "Serwisie" wszystko rozregulowali! :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa jak ja poszedłem do serwisu z krzywą ośką w piaście i trzeszczącymi sterami to serwisant na to: "Tak ma być, rower to nie zegarek" :lol: (koło zatrzymywało się po kilku obrotach). Po krótkiej wymianie zdań, bogatej w przekleństwa (ze strony serwisanta oczywiście) w końcu się za to zabrał (tzn. do sterów i tak nie zajrzał ale jak odbierałem rower upierał się, że naprawił :lol: ) Tak więc nie słuchaj tego co mówią w serwisie, tylko kłóć się, żeby naprawili :) Może i "rower to nie zegarek" ale nic nie ma prawa trzeszczeć, chrupać ani obcierać i dopóki rower jest na gwarancji, w serwisie powinni to wyeliminować :excl:

 

Ps. jak kogoś to interesuje to wyżej opisana sytuacja miała miejsce w Toruniu w sklepie na Łaziennej (to nie jedyna nieprzyjemna sytuacja jaka mnie tam spotkała, ale nie będę robił OT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje problemy dot. rowmixa w Krakowie.

 

Dobra, bede tam za kilka dni i kaze im to wszystko naprawic. Glownie naped, ktory teraz chodzi zdecydowanie glosniej i ogolnie gorzej, niz przed regulacja.

 

Dzis testowalem jeszcze chrupanie i w sumie jak krece pedalami normalnie, z mala sila to raczej nie wystepuje (na 8mce, a przednia jest na 2jce- srodek), ale jak mocno nacisne na pedala to wtedy zaczyna glosno chrupac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej lancuch ci nie skacze, wtedy czul bys przez momnet brak oporu na korbie (lancuch przeskakuje z jednego zabka koronki na drugi). glosniejsze dzialanie napedu przy kombinacji 8-2 wystepuej rowniez u mnie, jednak jest to spowodowane krzyzowaniem sie lancucha (sa wtedy wieksze opory).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko wpisze:

 

przerzutka tylna Alivio, przednia Acera, manetki Shimano, mechanizm korbowy Shimano FC-TS 52

 

takie dane potrzbowales ?

 

no juz mam nauczke :-/ musze znalezc inny serwis, bardziej kompetentny i w miare tani. Co polecicie w Krakowie, Oświęcimiu lub Tychach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce tworzyć nowego tematu który zresztą jest prawie identyczny wiec zapytam tutaj.

Posiadam od niedawna Viper'a Unibike. Wszystko jest cacy poza 8 biegiem z tyłu. Gdy z przodu mam na najwiekszej koronie (3) a z tyłu na ostatnim biegu (8) to gdy naciskam prawy pedał coś delikatnie jakby trze. Doszedłem do wniosku , że to pantograf przedniej przerzutki. Gdy minimalnie trzymam dźwignie manetki powyrzej 3 to jest ok czyli nic nie słychać.

Czy takie trzeszczenie (chrupanie) jest normalne w tym rowerze ? Często wykorzystuje to przełożenie (jeżdzę po tylko asfalcie).

Na innych biegach nie mam teog efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy manetce jest pokrętło, kręcąc nim popuszczasz albo naciągasz linke, kręć tak aby naciągnąć aż przestanie ci ocierać :).

 

Pozdrawiam.

Samo kręcenie przy manetce nic nie da, trzaba jeszcze minimalnie odkręcić srubke przy literce H na przedniej przerzutce, żeby przerzutka miała większy zakres ruchu (najlepiej odkręcać co 1/4 obrotu). Jeśli na najwyzszym biegu mozemy ręką podciągnąć wyzej przerzutke, to wtedy wystarczy przy manetce troche naciągnąć linke (odkręcając pokrętło lekko) natomiast jeśli nie da się juz wyzej przerzutki przesunąć, to trzeba odkręcic trochę w/w śrubke :D

 

 

Odnosnie ocierania łańcucha o przednią przerzutke na przełożeniu: przód - środkowa tarcza, tył najmniejsza koronka to raczej nic się z tym nie da zrobić, pozatym nie powinno się używać takiego przełożenia ze względu na zbyt duże wygięcie łańcucha. Oczywiście to tez zalezy od długości osi suportu, ale generalnie lepiej jest juz wrzucuć na najwiekszy blat z przodu, i na nieco mniejszą koronke z tyłu... ==> moim zdaniem pan z z serwisu miał rację mówiąc ze "ten typ tak ma" czy "rower to nie zegarek" czy jaki tam inny mądry text zapodał.

 

Natomiast jeśli ociera na przełożeniu 3x8 to oczywiście jest to wina źle wyregulowanej przerzutki przedniej...

 

Odnośnie biegów które same się zmieniają podczas jazdy, bo taki problem tez sie pojawił w tym topicu, jest to spowodowane złą pracą tylnej przerzutki, która moze być spowodowana (zakłądając że przerzutka nie jest uszkodzona):

-niewyregulowaniem przerzutki

-zapchaniem przerzutki błotem

-wygiętym hakiem tylnej przerzutki

-źle pracującymi (z oporami) pancerzami i linkami

-uszkodzeniem łańcucha lub kasety, powstałym np przy nieudanej zmianie przełożeń z przodu pod obciążeniem - trzeba zobaczyć czy któreś z ogniw łańcucha nie jest minimalnie wygięte...

 

 

To by było chyba na tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na najwyzszym biegu mozemy ręką podciągnąć wyzej przerzutke, to wtedy wystarczy przy manetce troche naciągnąć linke (odkręcając pokrętło lekko) natomiast jeśli nie da się juz wyzej przerzutki przesunąć, to trzeba odkręcic trochę w/w śrubke :D

 

No to tak napisałem :) odpowiadając na pytanie Dadiego.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhy

 

Pytanie Dadiego:

 

Nie chce tworzyć nowego tematu który zresztą jest prawie identyczny wiec zapytam tutaj.

Posiadam od niedawna Viper'a Unibike. Wszystko jest cacy poza 8 biegiem z tyłu. Gdy z przodu mam na najwiekszej koronie (3) a z tyłu na ostatnim biegu (8) to gdy naciskam prawy pedał coś delikatnie jakby trze. Doszedłem do wniosku , że to pantograf przedniej przerzutki. Gdy minimalnie trzymam dźwignie manetki powyrzej 3 to jest ok czyli nic nie słychać.

Czy takie trzeszczenie (chrupanie) jest normalne w tym rowerze ? Często wykorzystuje to przełożenie (jeżdzę po tylko asfalcie).

Na innych biegach nie mam teog efektu.

 

Moja odpowiedz:

Dadi wystarczy wyregulować przerzutke przedną, naciągnij troche linke pokrętłem przy manetce.

 

 

Twoja odpowiedz:

 

Samo kręcenie przy manetce nic nie da, trzaba jeszcze minimalnie odkręcić srubke przy literce H na przedniej przerzutce, żeby przerzutka miała większy zakres ruchu (najlepiej odkręcać co 1/4 obrotu). Jeśli na najwyzszym biegu mozemy ręką podciągnąć wyzej przerzutke, to wtedy wystarczy przy manetce troche naciągnąć linke (odkręcając pokrętło lekko) natomiast jeśli nie da się juz wyzej przerzutki przesunąć, to trzeba odkręcic trochę w/w śrubke ;)

 

 

Czytaj uważnie, bo napisałeś to samo co ja i wmawiasz mi że to jest nie prawda, w przypadku dadiego nie trzeba nic kręcić.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...