Skocz do zawartości

[oświetlenie] Roxim RX5 czy cos podobnego na teren i w miasto


michal3434

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Szukam oswietlenia do mojego trekingu do jazdy 30% miasto, 50% wieś, 20%las. Wstępnie wybrałem sobie Roxim RX5 głównie ze względu na tryb jazdy dziennej. I tu jest pytanie czy mozna miec coś podobnego ale trochę taniej? Dla mnie podstawą jest tryb do jazdy dziennej i miejskiej (bezpieczeństwo to priorytet, zawsze jeżdżę z włączonym światłem) oraz dużo światła po zmroku na wsi lub w lesie.

z góry dziękuję za wszystkie sugestie

 

Pozdrawiam

 

Michał

Napisano

Mam RX-5. Da radę. Do lasu lepsze są latarki np na Cree XM-L (2 sztuki), ale z drugiej strony nie nadają się na drogę, bo oślepiają nadjeżdżających z przeciwka.

Napisano

Mam RX-5. Da radę. Do lasu lepsze są latarki np na Cree XM-L (2 sztuki), ale z drugiej strony nie nadają się na drogę, bo oślepiają nadjeżdżających z przeciwka.

 

Ja mam jakiegoś taniego zooma na miasto na diodzie xte (sprowadzona bezpośrednio od chinola). Na oślepianie jest dobry patent. Zrobiłem odcięcie strumienia światła tak jak w autach, taka przesłona. Nie oślepia i świetnie się nadaje na miasto czy na "krótkie" bo moja druga latarka to już działo fotonowe i skutecznie gasi długie w autach naprzeciwka. Jednak lampki dedykowane mają tą przewage, że w nich nic nie trzeba poprawiać, kupujesz zakładasz i jedziesz. Tylko ta cena....

Napisano
Wstępnie wybrałem sobie Roxim RX5 głównie ze względu na tryb jazdy dziennej. I tu jest pytanie czy mozna miec coś podobnego ale trochę taniej?

O takiej mocy i rozkładzie światła raczej nie. Są podobne od Philipsa (Saferide) i Bush & Muller (Ixon), ale są droższe. Chociaż jest jeszcze trochę tańsza Sigma Pava, ale ma mniej światła.

 

Tym trybem dziennej jazdy bym się tak nie kierował. Przydaje się jedynie w pochmurne jesienno zimowe dni. Potem jest po prostu już zbyt jasno, żeby takie światło się wyróżniło.

  • Mod Team
Napisano
Tym trybem dziennej jazdy bym się tak nie kierował. Przydaje się jedynie w pochmurne jesienno zimowe dni.

Ale przydaje się do jazdy po mieście po zmroku ,oczywiście wtedy gdy magistrat nie oszczędza na oświetleniu. Jak ten tryb traktuję również jak formę oszczędzania baterii jeżeli warunki na to pozwalają (w miarę oświetlone ulice, szarówka popołudniowa itp.)

Napisano

Dynamo zawsze musi być (w codziennym rowerze). Jest Philips SafeRide 40 lux zasilany z dynama. To może być już ciekawa lampka, tym bardziej, że kosztuje 150 PLN - to już rozsądna cena. Roxim wypuści D6, ale jeszcze jest niedostępna w Polsce (szkoda). Ja zawsze jeżdżę na dwóch lampach.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ja mam jakiegoś taniego zooma na miasto na diodzie xte (sprowadzona bezpośrednio od chinola). Na oślepianie jest dobry patent. Zrobiłem odcięcie strumienia światła tak jak w autach, taka przesłona. Nie oślepia i świetnie się nadaje na miasto czy na "krótkie" bo moja druga latarka to już działo fotonowe i skutecznie gasi długie w autach naprzeciwka. Jednak lampki dedykowane mają tą przewage, że w nich nic nie trzeba poprawiać, kupujesz zakładasz i jedziesz. Tylko ta cena....

A jaka to ta druga latarka ??

Napisano

Jeżeli chcesz świateł pozycyjnych, możesz kupić cokolwiek w rozsądnym przedziale cenowym. Jeżeli chcesz oświetlenia drogi, to niestety nie ma żadnych kompromisów ani oszczędności.

Napisano

Ten Kellys to oswietlenie pozycyjne, nie nadaje sie zupelnie do nocnej jazdy poza oswietlonym miastem. Mowie z doswiadczenia bo latem z takim zestawem wracalem 30km po lesie i nastepnego dnia zamowilem Cree XM-L.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...