Hanzo Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Cześć. Mam w planach wymianę olejów w moim Nixonie. Żeby być dokładnym jest to: Manitou Nixon Platinum 145mm IT, zdaje się ze z 2006 roku. Znalazłem w sieci manual od Manitou. Chciałem się jednak zapytać, czy ktoś robił i może udzielić jakichś porad, lub podpowiedzieć na co zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Tu powinieneś znaleźć dużo (wszystkie) informacji (a jeśli czegoś nie będziesz pewny to pytaj) : http://www.forumrowerowe.org/topic/127319-amortyzator-problem-z-manitou-nixon/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Dzięki za tego linka. Jest tam mowa o trochę innym tłumiku ale też się przyda. Zapomniałem w 1 poście jednej rzeczy. Gąbki można nasączyć tym olejem semi bath? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 (edytowane) Nie musi to być olej semi bath, Manitou pisze, że można wlać olej samochodowy, najlepiej syntetyk 5W/40-30, gąbki można, a nawet powinno się nasączyć przed montażem górnych goleni . Co do poziomu oleju w Twoim tłumiku - szukaj w instrukcji. Jaki masz tłumik - Intrinsic ?, jeśli tak to masz kartridż zalać do pełna. Edytowane 22 Lutego 2013 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 23 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Zastanawiam się nad komorą powietrzną. Co powinno się tam wlać? W manualu jest napisane: 8-10cc’s of Air Piston Oil (40wt. automotive oil maybe substituted) Czyli coś pokroju Red Rum albo Fox Fluid powinno być ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 (edytowane) To jest komora powietrzna, nie wlewasz tam oleju takiego jak do tłumika, możesz wlać zwykły olej samochodowy (taki jak w dolne golenie), ale jeśli wlejesz olej taki jak do tłumika to nic się nie stanie. Edytowane 23 Lutego 2013 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 (edytowane) Rulez Może będziesz wiedział jakie jest przeznaczenie tych dwóch części widocznych na zdjęciu Chodzi mi o pierwszą i drugą od lewej. Są w lewej goleni na pręcie pod systemem IT. Edytowane 1 Marca 2013 przez Hanzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Służą do ograniczenia skoku, zapobiegają zbytniemu cofnięciu się tłoka powietrznego (nadmiernym zmniejszeniem się komory powietrznej) przy dobiciu. W praktyce różnie to działa, czasem zbytnio ogranicza skok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Dzięki, całkiem dobrze orientujesz się w temacie Manitou. Wszystko zrobione i powymieniane. I co najważniejsze wygląda na to że udało mi się nic nie popsuć. Generalnie olej smarujący kąpiel chyba był taki sam jak w tłumiku. W prawej goleni prawie nie zabrudzony, w lewej lekko zabrudzony. Olej w tłumiku praktycznie czysty, minimalny ubytek. Zalałem do pełna tłumik (5W Motorexa) weszło coś około 100-120ml, po 16ml do każdej goleni Motorexa Semi Bath, dałem 5ml Fox Float Fluid do komory powietrznej, + nasączenie gąbek i nasmarowanie uszczelek. Myślę że następna wymiana płynów to będzie tylko świeży olej do kąpieli oraz czyszczenie i nawilżenie gąbek. Z przykrych niespodzianek okazało się tylko że są inne klucze niż Manitou podaje w manualach, ale to nie aż taki straszny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Psze bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Ostatnio zastanawiam się jaka będzie różnica jeżeli zamiast 5W do tłumika naleję 7,5W. Na 5W różnica pomiędzy skrajnymi ustawieniami intrinsic jest bardzo mała. Czy zalanie 7,5W to zmieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Dziś miałem dziwną sytuację. Po porannej jeździe amortyzator delikatnie się "zapadł", po naciśnięciu manetki IT wysunął się do normalnego stanu, po kilku ugięciach sytuacja się powtórzyła. postał trochę w pomieszczeniu i jest normalnie. Pierwszy raz miałem takie objawy. Rulez masz jakieś pomysły, która uszczelka przepuszcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 (edytowane) Tak problemy opisywane są w instrukcji : Wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów** Przypadkuwideł zaczyna tracić podróż z położenia wysuniętego do położenia krótszy czystego,uszkodzenie najprawdopodobniej na środku pierścienia Quad wokół zewnętrznej powierzchni tłoka.W przypadkuwideł ** wystaje z krótszym przesuwie na dłuższą drogę od siebie,naruszenie może być obejmujące mniejszy pierścień Quad znajdującego się poniżej tłoka na wewnętrznej średnicy tego , gdziewał przecina górną zespołu i dolnego zespołu tłok . Wał jest uszczelniony przed wyciekiem na tym etapie , aby zdefiniować dwie różne komory . (Fig. 5 )Zawsze należy sprawdzić dwie rzeczy , gdy masz system osobno.** Pomocą liniału i położyć go obok wewnętrznego wału, który jest zamocowany w pokrywie górnej do górnego zestawu , aby zapewnić , że wał nie jest pochyloną w dowolnym momencie. Okazało się, że przy montażu tych części ,wałek jest dociskany do górnej nasadki , a czasami , jeśli jest zbyt naciśnięciuwałka będzie łuk . Oznacza to , że gdyłuk jest w podróży wału , spowoduje to pierścień quad jest przechodzący przez , zakłócenia . Zatem transfery powietrza z jednej komory dodrugiej i widelec rozszerzy sama. Jeśli jest tosprawa , trzeba będzie nowy najlepszy montaż oraz zestaw O-ring . ( Patrz Rysunek 6 )** Upewnij się, że rdzeń zaworu w zaworze Schradera jest napięty i nie trzymać otwarte lub zamknięte . Jeśli jest wadliwy, to trzon zaworu wymienić na nowy . Wszelkie rdzeń zaworu rury rower będzie działać , jak również wszelkie rdzeni zaworów , które obecnie wykorzystują na każdym z naszych pozostałych produktów .Uwaga : Zawsze należy wymieniać wszystkie o-ringi i uszczelki dostarczane w zestawie pierścieniem IT , za każdym razem gdy się system od siebie, to będzie pewność , że otrzymasz maksymalną wydajność . Czyli w przypadku samoczynnego zapadania się - uszkodzony jest zewnętrzny quadring na tłoku . W praktyce i tak powinno wymienić się obydwa quadringi, wewnętrzny oraz zewnętrzny. W najgorszym przypadku wytarciu uległa wewnętrzna strona goleni górnej, wtedy tylko wymiana goleni (po rozebraniu i tak warto zajrzeć do wnętrza goleni) http://www.forumrowerowe.org/topic/142270-amortyzator-konwesja-manitou-minute-it-na-minute-dual-air/ Edytowane 28 Lutego 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Dzięki, czytałem Twój wątek o przeróbce. Masz może wymiary tych Q-ringów? Może spróbował bym je zamówić gdzieś i wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Wewnętrzny tłoka - 6X1,78 , zewnętrzny tłoka 21,9X2,62 , jest jeszcze jeden, w korku przez który przechodzi pręt kompresji 12,37X2,62. Różne rozmiary dostępne są na alledrogo , ja zamawiałem gdzie indziej : http://www.ggtrading.pl/ Wszystkie podane rozmiary są standardowe, więc z dostępnością nie ma problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Właśnie udało mi się w jednym miejscu wszystko zamówić. Jeszcze raz dzięki. Co ciekawe w trakcie powrotu z pracy amortyzator zachowywał się normalnie. Dziwna sytuacja, jak do tej pory zdarzyło mi się to pierwszy raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 To niczego nie zmienia (u mnie w niskiej temperaturze następowała szybsza utrata skoku) na pewno coś jest już zużyte skoro problem się pojawił. Według instrukcji nad tłokiem powinno być 8-10 ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.