Skocz do zawartości

[rower] Jaki wybrać na długie podróże, do 2600zł


gorsen

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam zamiar kupić niedługo rower do jazdy w długie trasy 150-200km dziennie. Mam 186cm wzrostu i ważę niecałe 73kg. Trasy będą głównie asfaltowe, ale jakieś bezdroża na pewno też się trafią. Więc myślę, że tak 90% asfalt i 10% bezdroża, jakieś wzniesienia też na pewno się trafią :)

Dotej pory miałem rower mtb z pełną amortyzacją, która jest raczej niezbyt trafna... a osprzęt też nie najlepszy, ale i nie najgorszy :)

W każdym bądź razie zastanawiam się nad jakimś 29er.

 

Czy ten rower będzie dobry dla mnie?

Northtec Cayon 29 SLX 2013

 

Czy jednak szukać czegoś innego? Myślałem o crossie, ale w sumie ten northtec to chyba mtb... :<

Jeżeli cross to jaki w tej cenie będzie równie dobry? I czy dla mojego wzrostu do 29er to rama 19" czy 21"?

Opłaca się składać w tej cenie?

 

Póki co czekam aż wrzucą zdjęcie Unibike Zethos GTS 2013, ale jest ciut przy drogi...

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

 

 

Chciałbym, żeby rower dał mi możliwość upgradu oraz może kiedyś chciałbym zamontować bagażnik...

Pozdrawiam :)

Napisano

Ten Cayon to bardzo dobry rower, ale nie nadaję się na takie trasy zamęczysz się oporami toczenia opon po asfalcie a ryk ich bieżnika doprowadzi Cie do szaleństwa po 50 km :bye2: Już nie mówiąc o geometrii ramy sportowej a nie "dystansowej" i przełożeniach - po prostu braknie Ci biegów w MTB na asfaltowych zjazdach...

W takie trasy to tylko cross lub trekking nawet i taki rower dla Ciebie w rozmiarze 21" (bo 29er powinien mieć 19").

Cross'a w tej cenie co Northtec znajdziesz bardzo dobrego nawet na tarczach z powodu m.in. dużo tańszych amortyzatorów niż do MTB. Na Cross'ie spokojnie założysz bagażnik nawet, a ja swoim 29er'ze nie mam nawet możliwości założenia błotników - nie ma ani jednego otworka w ramie...

Napisano

Na twój wzrost to rama 20 lub 20,5 cala. Jesli w trasy to tylko trecking , cross nie do końca ma dopasowaną geometrie do długiej jazdy. 150-200 km / czasem robie takie trasy , nawet dłuzsze/ to około 7-9 godzin jazdy , rower musi być wygodny. Typowe trekingi od unibika to często wyprawowe kloce nawet 15-18 kg wagi/ prądnice w kole , amortyzowane sztyce itp/. Zawsze wolałem złożyć rower niż kupić gotowy- raz że frajda , dwa że dopasujesz sobie komponenty jakie ci odpowiadają.

 

Witam, mam zamiar kupić niedługo rower do jazdy w długie trasy 150-200km dziennie. Mam 186cm wzrostu i ważę niecałe 73kg. Trasy będą głównie asfaltowe, ale jakieś bezdroża na pewno też się trafią. Więc myślę, że tak 90% asfalt i 10% bezdroża, jakieś wzniesienia też na pewno się trafią :)

Dotej pory miałem rower mtb z pełną amortyzacją, która jest raczej niezbyt trafna... a osprzęt też nie najlepszy, ale i nie najgorszy :)

W każdym bądź razie zastanawiam się nad jakimś 29er.

 

Czy ten rower będzie dobry dla mnie?

Northtec Cayon 29 SLX 2013

 

Czy jednak szukać czegoś innego? Myślałem o crossie, ale w sumie ten northtec to chyba mtb... :<

Jeżeli cross to jaki w tej cenie będzie równie dobry? I czy dla mojego wzrostu do 29er to rama 19" czy 21"?

Opłaca się składać w tej cenie?

 

Póki co czekam aż wrzucą zdjęcie Unibike Zethos GTS 2013, ale jest ciut przy drogi...

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

 

 

Chciałbym, żeby rower dał mi możliwość upgradu oraz może kiedyś chciałbym zamontować bagażnik...

Pozdrawiam :)

Napisano

Co to za gadanie że na MTB się nie nadaje na długie asfaltowe trasy. Oczywiście że się nadaje. Ludzie nie takie trasy robią na góralach. Przykład: http://marecky.bikestats.pl/780483,GORSKIM-SLADEM-MRDP-II-ETAP.html Ja sam niejedną 200kę czy 300kę na góralu machnąłem. Opony sobie zmieniasz w zależności od potrzeby, możesz założyć semislicki lub nawet 1" slicki. Sportowa geometria? Niby gdzie, 600mm górna rura to standard w 19-20" rozmiarze. Zabraknie przełożeń? Zabraknie tak gdzieś przy 60km/h, jak często takie prędkości osiągasz? Najważniejsza rzecz to wygodna, półsportowa pozycja, czyli taka jak na typowym góralu ze średniej półki + dobre siodełko.

 

IMO MTB - hartail, tradycyjny 26, lub 29er to najbardziej uniwersalny rower jaki można sobie wyobrazić, i jeśli ma to być Twój jedyny rower to jest to najlepszy wybór. Trekinga/crossa nigdy bym nie kupił, ni to pies ni wydra taki kompromis pomiędzy MTB a szosą, a jego najsłabszy punkt to amortyzator. Prawdziwe amortyzatory są montowane seryjnie tylko w MTB.

 

Największą wadą obecnych MTB jest głupi trend - ogołacanie ram z piwotów i wszelkich mocowań na bagażniki/błotniki, coby bardziej pr0 wyglądały... Można to obejść jakimiś prowizorkami - obejmami lub gotowymi, drogimi rozwiązaniami (bagażniki na sztycę lub mocowane pod zacisk koła).

Napisano

W zasadzie w całej rozciągłości popieram przedmówcę. O ile w 26-er fajnie mieć jednak jakiś powietrzny amorek, to 29-er radzi sobie już bardzo fajnie w terenie nawet na sztywniaku. Za to na szosowej oponie taki 29-er to poprostu rower crossowo-szosowy. Przełożeń nie zabraknie 29-er z blatem 44z i kasetą od 11z to już całkiem twardy rower, a na 26" z blatem 44z można jechać 50km/h przy rozsądnej kadencji .

Napisano

Witam, mam zamiar kupić niedługo rower do jazdy w długie trasy 150-200km dziennie.

Opłaca się składać w tej cenie?

 

Wielu rowerowych podróżników składa sobie rowery. Często w tej grupie rowerzystów polecane są ramy Accent Nordkapp

http://velo.pl/czesci/ramy/accent/nordkapp

 

To porządna rama wyprawowa, ze wszelkimi możliwymi mocowaniami, przystosowana zarówno do tarcz i v-b, dość lekka.

Do tego widelec sztywny też od Accenta - np. taki:

 

http://velo.pl/czesci/widelce/accent/widelec-treking-1-18

Oczywiście można wybrać lepszy.

W cenie 628,9 masz w miarę dobrą bazę do budowy lekkiego, ale solidnego roweru wyprawowego.

 

Jeśli weźmiesz do tego grupę deore590, np taką:

http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/kompletne-grupy-osprzetu/grupa-osprzetu-shimano-deore-m590-3x9.html

 

oraz jakiś komplet v-brake (w podróży łatwiej samemu naprawiać) np BR590 i klamki deore lub komplet Avida - kolejne 150zł.

 

Do tego dolicz koła - przyzwoity zestaw poniżej 400zł + dobre odporne opony np. schwalbe marathon (ok 200zł) - takie, żeby dało się przejechać zarówno w terenie jak i komfortowo na szosie.

http://allegro.pl/kola-28-novatec-751-802-alexrims-ace18-v-ki-i2970536333.html

http://biketires.pl/product-pol-6876-Opona-SHWALBE-MARATHON-700X32C-28X1-25-ZIELONA.html

 

sztyca, mostek, kierownica, - np. boplight - ok. 400 zł (oczywiście można taniej wedle możliwości)

wygodne siodło selle Royal - taka kanapa - ok 60 zeta.

 

Jak na razie wyszło 2610zł

 

Oczywiście dojdą dodatki - podkładki, chwyty, pedały, bagażnik, linki, dodatkowe 400 zł. Masz już 3000 zł.

Część kosztów można zmniejszyć - np kupić tańsze części lub przełożyć to, co się nadaje, z dotychczasowego roweru.

 

Osoby, które podróżują na rowerze często podkreślają, że liczy się prosta konstrukcja, z łatwym dostępem do części na całym świecie, rower musi być lekki, ale nie "wylajtowany", części powinny być ze średniej półki cenowej.

 

Sam nie podróżuje rowerowo, ale śledzę z przyjemnością opisy osób, które to robią. Złożyłem bardzo tani rower żonie na bazie ramy Norkapp.

pozdr

 

Jeszcze Kross Trans Arctica mieści się w Twoim budżecie, a jest bardzo fajnie złożony. jedyny minus to waga, ale wyprawowe rowery niestety są ciężkie. Tutaj jednak masz już wszystko od ręki, by ruszyć w drogę. Bardzo przydatna jest piasta Shimano DH-3N30-NT Hub Dynamo 36H

http://www.kross.pl/pl/2013/trans-arctica

Napisano

 

Wszystkie rowery o dziwo przypadły mi do gustu ale po dłuższym przyglądaniu :P od pierwszego wejżenia to chyba ta Koga najbardziej...

Ale obawiam się braku amortyzacji... do tej pory miałem conajmniej amortyzowany przód a teraz...

 

@parmenides:

 

złożenie roweru to coś co mnie już wcześniej korciło, ale niestety obawiam się, że niemiałbym zbytnio czasu na taką zabawę. Po za tym wolę mieć już "profesjonalnie" zlożony zestaw, przynajmniej będę miał pewność, że wszystko jest na swoim miejscu :P

 

 

Który z wymienionych powyżej crossów jest lepszy? I czy są jeszcze jakieś godne uwagi propozycje?

Kross Evado 4.0

Cube Curve Pro

 

A z trekkingów poza Krossem Trans Arctica jakieś inne propozycje? :)

 

 

 

Napisano

A czy ten rower nie byłby lepszy?

http://allegro.pl/rower-ktm-life-way-deore-xt-cross-okazja-i3047049927.html

Osprzęt Deore, fakt że nie XT ale samo deore też wystarczy;)

Podobnie beznadziejne (?) amortyzatory.

Jedyna poważna różnica to cena i wygląd... dla mnie na korzyść KTM :P

Czy piasta z prądnicą mi się przyda? Mam już całkiem niezłe oświetlenie przednie, więc chyba zbędna opcja.

 

Czy porównując tego KTM z Simplonem i biorąc pod uwagę również cenę.. warto zapłacić aż 600zł więcej za simplona?:P

Gdybyście mogli napisać różnice przemawiające za i przeciw to byłbym wdzięczny;)

 

http://allegro.pl/rower-ktm-life-action-deore-xt-magura-60-cm-i3035684057.html

 

A taki rowerek ??? Ojj... na 24" to raczej za niski jestem ?:<

Napisano

Te rowery (linki) są chyba od wyłącznie od jednego gościa. Mam dokładnie tyle samo wzrostu co ty, szukałem w zasadzie tego samego co ty ( u mnie 99% asfalt).

Aukcje tego gościa przeglądałem i powiem, że cenowo kiepsko wychodzi.

Ja kupiłem coś takiego: http://allegro.pl/bicycles-porto-xt-full-shimano-xt-i3004840072.html i dałem za niego 1700zł. Rozmiar idealny, osprzęt pierwsza klasa jak na treking.

 

Mógłby być odrobinę za mały, ale generalnie wart uwagi. Gdybyś miał możliwość się przymierzyć to super okazja: http://allegro.pl/radon-trekking-xt-slx-i3024860020.html

 

No i jeszcze ta Koga:D, miałem ją brać, ale dla mnie wchodziła w grę jedynie odbiór osobisty i własnoręczne sprawdzenie sprzętu : http://tablica.pl/oferta/koga-miyata-lightlux-ID22fV7.html Powiem szczerze, że ta koga wygląda jak nowa, a lepszego osprzętu nie znajdziesz. Jestem od ciebie duużo cięższy i powiem, że v-ki XT działają genialnie (mówię o sile)

Napisano

Nie wiem skąd to parcie na polecanie rowerów sportowych do turystyki! MTB i Cross to są rowery sportowe i do pokonywania dziennych dystansów rzędu 150-200 km są co najmniej średnie.

Rower turystyczny przede wszystkim musi mieć pełne błotniki, bo jak się trafi kilka dni wilgotnych, to... Musi mieć bagażnik pod sakwy, bo nie wyobrażam sobie plecaka na plecach... Musi mieć dynamo w piaście, bo nie wyobrażam sobie że aku siada, bo źle się oszacowało ich wydajność. Oczywiście można udowadniać, że crossem czy MTB też się da, pytanie po co?

 

Do turystyki osprzęt XT to moim zdaniem zbyt bogato. W trasie zwykle zapina się jeden bieg i leci, leci i leci... Nie wykorzystasz możliwości tego sprzętu w trasie. Nie mniej jednak mogę polecić rower Kross Trans Global/Solar ze względu na hydrauliczne hamulce. Jak rower jest dociążony to mogą się przydać. Nie mniej jednak - drogo, ze względu na pozostałe detale. W budżecie 2600, to ja proponuję Trans Alp (lub Unibike Expedition GTS) + jakieś dobre sakwy typu Crosso lub Ortlieb.

Napisano

Tak jak kolega powyżej mogę polecić Unibike Expedition.

Rower na takie wyprawy musi mieć bagażnik - sam jechałem kiedyś 200 km z plecakiem i nie polecam (mimo iż był to plecak typowo rowerowy).

Zwróć też uwagę na gwarancję oraz koszty wymiany zużywających się części.

Napisano

Wizualnie dla mnie KOGA, ale obawiam się, że ta koga to taki lightbike treking. Jeden z pozostałych, tylko który? Kalkhoff wygląda na mniej używany, natomiast Radon wypada lepiej sprzętowo. O ile ten drugi nie jest wyeksploatowany to ja bym go wziął. Na pewno wagowo wypada lepiej niż kalkhoff. hydrauliczne vki są bardzo ciężkie....

 

Widzę, że gość od kalkhoffa oferuje możliwość modyfikacji sprzętu, więc ja bym poprosił o inne hebelki i brał go.

Napisano

Wizualnie dla mnie KOGA, ale obawiam się, że ta koga to taki lightbike treking. Jeden z pozostałych, tylko który? Kalkhoff wygląda na mniej używany, natomiast Radon wypada lepiej sprzętowo. O ile ten drugi nie jest wyeksploatowany to ja bym go wziął. Na pewno wagowo wypada lepiej niż kalkhoff. hydrauliczne vki są bardzo ciężkie....

 

Widzę, że gość od kalkhoffa oferuje możliwość modyfikacji sprzętu, więc ja bym poprosił o inne hebelki i brał go.

 

Co masz na myśli pisząc lightbike treking? Taki... pół treking?

Zarówno Kalkhoff i Radon mają te same hydrauliczne vki, chyba że to zdanie o ich wadze było tylko luźno rzuconą informacją :P

Wizualnie też Koga mi się najbardziej podoba z tych wszystkich rowerów... Biorąc wszystkie za i przeciw chyba Kalkhoffa wezmę... zwłaszcza różnica w cenie...

Napisano

http://allegro.pl/koga-miyata-terra-cruiser-magura-tubus-trojmiasto-i3037627787.html

Jeszcze jeden rower do oceny... zachęciła mnie bardzo cena roweru i możliwość odbioru w Warszawie.

Poprosiłem o dodatkowe zdjęcia, bo z obecnych zdjęć ciężko wywnioskować w jakim stanie jest rower.

 

Koleżka od Kalkhoffa wymieni mi magury hs33 na zwykłe vbrake ale bez zmiany ceny.. no chyba, że wole tarczówki to muszę dopłacić... chyba sobie sam zmienię :P

  • Mod Team
Napisano

Co do tej Kogi

plus-stalowa rama (podstawa dobrego roweru wyprawowego), marka (Koga!), opony(wystarczą na jeszcze chwilę), bagażnik tubusa (świetne, stalowe.. i drogie).

minusy - wideł alu (totalna pomyłka), hamulce magury (na wyprawy tylko coś prostego w obsłudze np Vki)

 

Z własnego doświadczenia przepuszczając niektóre powyższe wypowiedzi:

rama stalowa

wideł stalowy i sztywny (żadne tam pesudoamory), najlepiej z oczkami do mocowania bagażnika typu low rider

koło 28" lub 29" z oponka typu schwalbe (28 i 29 to to samo koło, odnoszę się tu do roweru jako całości)

koło 26" tylko jeśli masz 125cm wzrostu lub chcesz mieszac szosę z terenem (mocnym terenem) ale i tu wybrałbym bardziej 29"

błotniki lekkie plastikowe

lampki na baterie-ma by prosto i lekko, baterie dostaniesz na końcu świata, no chyba, że wybierasz się na PamirHigway lub CSR :) to kup lepiej baterie solarną - naładuje i lampkę i telefon.

rogi-lub inne ustrojstwo pozwalające zmienic położenie dłoni - to druga rzecz po tyłku o której będziesz marzył aby dac gdzie indziej niż jest teraz :)

żadnych regulowanych mostków

żadnych pseudoamortyzatorów siodła

i jeszcze jedno-siodło tylko wcześniej sprawdzone i wyjeżdżone, tu jak z butami w góry - tylko cepry jadą na "Piątkę" w nowych la######vach :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...