gorsen Napisano 21 Lutego 2013 Napisano 21 Lutego 2013 Witam, mam zamiar kupić niedługo rower do jazdy w długie trasy 150-200km dziennie. Mam 186cm wzrostu i ważę niecałe 73kg. Trasy będą głównie asfaltowe, ale jakieś bezdroża na pewno też się trafią. Więc myślę, że tak 90% asfalt i 10% bezdroża, jakieś wzniesienia też na pewno się trafią Dotej pory miałem rower mtb z pełną amortyzacją, która jest raczej niezbyt trafna... a osprzęt też nie najlepszy, ale i nie najgorszy W każdym bądź razie zastanawiam się nad jakimś 29er. Czy ten rower będzie dobry dla mnie? Northtec Cayon 29 SLX 2013 Czy jednak szukać czegoś innego? Myślałem o crossie, ale w sumie ten northtec to chyba mtb... :< Jeżeli cross to jaki w tej cenie będzie równie dobry? I czy dla mojego wzrostu do 29er to rama 19" czy 21"? Opłaca się składać w tej cenie? Póki co czekam aż wrzucą zdjęcie Unibike Zethos GTS 2013, ale jest ciut przy drogi... http://www.unibike.pl/zethosgts.html Chciałbym, żeby rower dał mi możliwość upgradu oraz może kiedyś chciałbym zamontować bagażnik... Pozdrawiam
seraph Napisano 21 Lutego 2013 Napisano 21 Lutego 2013 Ten Cayon to bardzo dobry rower, ale nie nadaję się na takie trasy zamęczysz się oporami toczenia opon po asfalcie a ryk ich bieżnika doprowadzi Cie do szaleństwa po 50 km Już nie mówiąc o geometrii ramy sportowej a nie "dystansowej" i przełożeniach - po prostu braknie Ci biegów w MTB na asfaltowych zjazdach... W takie trasy to tylko cross lub trekking nawet i taki rower dla Ciebie w rozmiarze 21" (bo 29er powinien mieć 19"). Cross'a w tej cenie co Northtec znajdziesz bardzo dobrego nawet na tarczach z powodu m.in. dużo tańszych amortyzatorów niż do MTB. Na Cross'ie spokojnie założysz bagażnik nawet, a ja swoim 29er'ze nie mam nawet możliwości założenia błotników - nie ma ani jednego otworka w ramie...
grzybiarz Napisano 21 Lutego 2013 Napisano 21 Lutego 2013 ja tam za dużo się nie znam ale chciałbym ci pomóc, takie coś: Evado 4.0 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie lub KROSS EVADO 5.0 2012 - Sklep rowerowy PmBike.pl z lekkim nadciągnięciem budżetu ewentualnie: CUBE CURVE PRO GREY GREEN PRINT 2013 - Sklep rowerowy PmBike.pl a z trekingów: http://www.kross.pl/pl/2013/trans-arctica, no i jest bagażnik od razu
zadra1965 Napisano 21 Lutego 2013 Napisano 21 Lutego 2013 Na twój wzrost to rama 20 lub 20,5 cala. Jesli w trasy to tylko trecking , cross nie do końca ma dopasowaną geometrie do długiej jazdy. 150-200 km / czasem robie takie trasy , nawet dłuzsze/ to około 7-9 godzin jazdy , rower musi być wygodny. Typowe trekingi od unibika to często wyprawowe kloce nawet 15-18 kg wagi/ prądnice w kole , amortyzowane sztyce itp/. Zawsze wolałem złożyć rower niż kupić gotowy- raz że frajda , dwa że dopasujesz sobie komponenty jakie ci odpowiadają. Witam, mam zamiar kupić niedługo rower do jazdy w długie trasy 150-200km dziennie. Mam 186cm wzrostu i ważę niecałe 73kg. Trasy będą głównie asfaltowe, ale jakieś bezdroża na pewno też się trafią. Więc myślę, że tak 90% asfalt i 10% bezdroża, jakieś wzniesienia też na pewno się trafią Dotej pory miałem rower mtb z pełną amortyzacją, która jest raczej niezbyt trafna... a osprzęt też nie najlepszy, ale i nie najgorszy W każdym bądź razie zastanawiam się nad jakimś 29er. Czy ten rower będzie dobry dla mnie? Northtec Cayon 29 SLX 2013 Czy jednak szukać czegoś innego? Myślałem o crossie, ale w sumie ten northtec to chyba mtb... :< Jeżeli cross to jaki w tej cenie będzie równie dobry? I czy dla mojego wzrostu do 29er to rama 19" czy 21"? Opłaca się składać w tej cenie? Póki co czekam aż wrzucą zdjęcie Unibike Zethos GTS 2013, ale jest ciut przy drogi... http://www.unibike.pl/zethosgts.html Chciałbym, żeby rower dał mi możliwość upgradu oraz może kiedyś chciałbym zamontować bagażnik... Pozdrawiam
Pidzej Napisano 22 Lutego 2013 Napisano 22 Lutego 2013 Co to za gadanie że na MTB się nie nadaje na długie asfaltowe trasy. Oczywiście że się nadaje. Ludzie nie takie trasy robią na góralach. Przykład: http://marecky.bikestats.pl/780483,GORSKIM-SLADEM-MRDP-II-ETAP.html Ja sam niejedną 200kę czy 300kę na góralu machnąłem. Opony sobie zmieniasz w zależności od potrzeby, możesz założyć semislicki lub nawet 1" slicki. Sportowa geometria? Niby gdzie, 600mm górna rura to standard w 19-20" rozmiarze. Zabraknie przełożeń? Zabraknie tak gdzieś przy 60km/h, jak często takie prędkości osiągasz? Najważniejsza rzecz to wygodna, półsportowa pozycja, czyli taka jak na typowym góralu ze średniej półki + dobre siodełko. IMO MTB - hartail, tradycyjny 26, lub 29er to najbardziej uniwersalny rower jaki można sobie wyobrazić, i jeśli ma to być Twój jedyny rower to jest to najlepszy wybór. Trekinga/crossa nigdy bym nie kupił, ni to pies ni wydra taki kompromis pomiędzy MTB a szosą, a jego najsłabszy punkt to amortyzator. Prawdziwe amortyzatory są montowane seryjnie tylko w MTB. Największą wadą obecnych MTB jest głupi trend - ogołacanie ram z piwotów i wszelkich mocowań na bagażniki/błotniki, coby bardziej pr0 wyglądały... Można to obejść jakimiś prowizorkami - obejmami lub gotowymi, drogimi rozwiązaniami (bagażniki na sztycę lub mocowane pod zacisk koła).
mansua Napisano 22 Lutego 2013 Napisano 22 Lutego 2013 W zasadzie w całej rozciągłości popieram przedmówcę. O ile w 26-er fajnie mieć jednak jakiś powietrzny amorek, to 29-er radzi sobie już bardzo fajnie w terenie nawet na sztywniaku. Za to na szosowej oponie taki 29-er to poprostu rower crossowo-szosowy. Przełożeń nie zabraknie 29-er z blatem 44z i kasetą od 11z to już całkiem twardy rower, a na 26" z blatem 44z można jechać 50km/h przy rozsądnej kadencji .
parmenides Napisano 22 Lutego 2013 Napisano 22 Lutego 2013 Witam, mam zamiar kupić niedługo rower do jazdy w długie trasy 150-200km dziennie. Opłaca się składać w tej cenie? Wielu rowerowych podróżników składa sobie rowery. Często w tej grupie rowerzystów polecane są ramy Accent Nordkapp http://velo.pl/czesci/ramy/accent/nordkapp To porządna rama wyprawowa, ze wszelkimi możliwymi mocowaniami, przystosowana zarówno do tarcz i v-b, dość lekka. Do tego widelec sztywny też od Accenta - np. taki: http://velo.pl/czesci/widelce/accent/widelec-treking-1-18 Oczywiście można wybrać lepszy. W cenie 628,9 masz w miarę dobrą bazę do budowy lekkiego, ale solidnego roweru wyprawowego. Jeśli weźmiesz do tego grupę deore590, np taką: http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/kompletne-grupy-osprzetu/grupa-osprzetu-shimano-deore-m590-3x9.html oraz jakiś komplet v-brake (w podróży łatwiej samemu naprawiać) np BR590 i klamki deore lub komplet Avida - kolejne 150zł. Do tego dolicz koła - przyzwoity zestaw poniżej 400zł + dobre odporne opony np. schwalbe marathon (ok 200zł) - takie, żeby dało się przejechać zarówno w terenie jak i komfortowo na szosie. http://allegro.pl/kola-28-novatec-751-802-alexrims-ace18-v-ki-i2970536333.html http://biketires.pl/product-pol-6876-Opona-SHWALBE-MARATHON-700X32C-28X1-25-ZIELONA.html sztyca, mostek, kierownica, - np. boplight - ok. 400 zł (oczywiście można taniej wedle możliwości) wygodne siodło selle Royal - taka kanapa - ok 60 zeta. Jak na razie wyszło 2610zł Oczywiście dojdą dodatki - podkładki, chwyty, pedały, bagażnik, linki, dodatkowe 400 zł. Masz już 3000 zł. Część kosztów można zmniejszyć - np kupić tańsze części lub przełożyć to, co się nadaje, z dotychczasowego roweru. Osoby, które podróżują na rowerze często podkreślają, że liczy się prosta konstrukcja, z łatwym dostępem do części na całym świecie, rower musi być lekki, ale nie "wylajtowany", części powinny być ze średniej półki cenowej. Sam nie podróżuje rowerowo, ale śledzę z przyjemnością opisy osób, które to robią. Złożyłem bardzo tani rower żonie na bazie ramy Norkapp. pozdr Jeszcze Kross Trans Arctica mieści się w Twoim budżecie, a jest bardzo fajnie złożony. jedyny minus to waga, ale wyprawowe rowery niestety są ciężkie. Tutaj jednak masz już wszystko od ręki, by ruszyć w drogę. Bardzo przydatna jest piasta Shimano DH-3N30-NT Hub Dynamo 36H http://www.kross.pl/pl/2013/trans-arctica
blackiwan Napisano 22 Lutego 2013 Napisano 22 Lutego 2013 Przy takm budżecie szedłbym w używki. Np coś takiego: http://tablica.pl/oferta/koga-miyata-lightlux-ID22fV7.html http://allegro.pl/rasowy-stevens-strada-600-2012-rok-i3033365301.html http://allegro.pl/stevens-randonneur-piekny-trekking-i3039053986.html
gorsen Napisano 23 Lutego 2013 Autor Napisano 23 Lutego 2013 Przy takm budżecie szedłbym w używki. Np coś takiego: http://tablica.pl/of...ux-ID22fV7.html RASOWY ~~STEVENS STRADA 600~~ 2012 ROK (3033365301) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. STEVENS RANDONNEUR-PIĘKNY TREKKING (3039053986) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Wszystkie rowery o dziwo przypadły mi do gustu ale po dłuższym przyglądaniu od pierwszego wejżenia to chyba ta Koga najbardziej... Ale obawiam się braku amortyzacji... do tej pory miałem conajmniej amortyzowany przód a teraz... @parmenides: złożenie roweru to coś co mnie już wcześniej korciło, ale niestety obawiam się, że niemiałbym zbytnio czasu na taką zabawę. Po za tym wolę mieć już "profesjonalnie" zlożony zestaw, przynajmniej będę miał pewność, że wszystko jest na swoim miejscu Który z wymienionych powyżej crossów jest lepszy? I czy są jeszcze jakieś godne uwagi propozycje? Kross Evado 4.0 Cube Curve Pro A z trekkingów poza Krossem Trans Arctica jakieś inne propozycje?
karolek2 Napisano 23 Lutego 2013 Napisano 23 Lutego 2013 Rower crossowy Unibike Zethos GTS 2012 | Cross | Sklep Rowerzysta.pl rowery
Rulez Napisano 23 Lutego 2013 Napisano 23 Lutego 2013 Lub : http://roweryokey.pl/rower-cross-author-airline-2012-duplikat-1.html
gorsen Napisano 23 Lutego 2013 Autor Napisano 23 Lutego 2013 A czy z tych używanych rowerów jest coś godnego polecenia? http://allegro.pl/ro...3052333449.html http://allegro.pl/ro...3052333424.html tutaj te rogi od razu wyrzucam http://allegro.pl/ro...3047049927.html http://allegro.pl/ro...3037457525.html Znalazłem jeszcze taki: http://allegro.pl/kt...3018990922.html
gorsen Napisano 24 Lutego 2013 Autor Napisano 24 Lutego 2013 A czy ten rower nie byłby lepszy? http://allegro.pl/rower-ktm-life-way-deore-xt-cross-okazja-i3047049927.html Osprzęt Deore, fakt że nie XT ale samo deore też wystarczy;) Podobnie beznadziejne (?) amortyzatory. Jedyna poważna różnica to cena i wygląd... dla mnie na korzyść KTM Czy piasta z prądnicą mi się przyda? Mam już całkiem niezłe oświetlenie przednie, więc chyba zbędna opcja. Czy porównując tego KTM z Simplonem i biorąc pod uwagę również cenę.. warto zapłacić aż 600zł więcej za simplona? Gdybyście mogli napisać różnice przemawiające za i przeciw to byłbym wdzięczny;) http://allegro.pl/rower-ktm-life-action-deore-xt-magura-60-cm-i3035684057.html A taki rowerek ??? Ojj... na 24" to raczej za niski jestem ?:<
refiko Napisano 24 Lutego 2013 Napisano 24 Lutego 2013 Te rowery (linki) są chyba od wyłącznie od jednego gościa. Mam dokładnie tyle samo wzrostu co ty, szukałem w zasadzie tego samego co ty ( u mnie 99% asfalt). Aukcje tego gościa przeglądałem i powiem, że cenowo kiepsko wychodzi. Ja kupiłem coś takiego: http://allegro.pl/bicycles-porto-xt-full-shimano-xt-i3004840072.html i dałem za niego 1700zł. Rozmiar idealny, osprzęt pierwsza klasa jak na treking. Mógłby być odrobinę za mały, ale generalnie wart uwagi. Gdybyś miał możliwość się przymierzyć to super okazja: http://allegro.pl/radon-trekking-xt-slx-i3024860020.html No i jeszcze ta Koga:D, miałem ją brać, ale dla mnie wchodziła w grę jedynie odbiór osobisty i własnoręczne sprawdzenie sprzętu : http://tablica.pl/oferta/koga-miyata-lightlux-ID22fV7.html Powiem szczerze, że ta koga wygląda jak nowa, a lepszego osprzętu nie znajdziesz. Jestem od ciebie duużo cięższy i powiem, że v-ki XT działają genialnie (mówię o sile)
mklos1 Napisano 24 Lutego 2013 Napisano 24 Lutego 2013 Nie wiem skąd to parcie na polecanie rowerów sportowych do turystyki! MTB i Cross to są rowery sportowe i do pokonywania dziennych dystansów rzędu 150-200 km są co najmniej średnie. Rower turystyczny przede wszystkim musi mieć pełne błotniki, bo jak się trafi kilka dni wilgotnych, to... Musi mieć bagażnik pod sakwy, bo nie wyobrażam sobie plecaka na plecach... Musi mieć dynamo w piaście, bo nie wyobrażam sobie że aku siada, bo źle się oszacowało ich wydajność. Oczywiście można udowadniać, że crossem czy MTB też się da, pytanie po co? Do turystyki osprzęt XT to moim zdaniem zbyt bogato. W trasie zwykle zapina się jeden bieg i leci, leci i leci... Nie wykorzystasz możliwości tego sprzętu w trasie. Nie mniej jednak mogę polecić rower Kross Trans Global/Solar ze względu na hydrauliczne hamulce. Jak rower jest dociążony to mogą się przydać. Nie mniej jednak - drogo, ze względu na pozostałe detale. W budżecie 2600, to ja proponuję Trans Alp (lub Unibike Expedition GTS) + jakieś dobre sakwy typu Crosso lub Ortlieb.
gorsen Napisano 24 Lutego 2013 Autor Napisano 24 Lutego 2013 Poradźcie mi jeszcze który z tych trzech rowerów który jest najbardziej wart uwagi: http://tablica.pl/oferta/nowy-rower-trekkingowy-kalkhoff-magura-hs33-slx-deore-okazja-krakow-ID23AY5.html http://allegro.pl/radon-trekking-xt-slx-i3024860020.html http://tablica.pl/oferta/koga-miyata-lightlux-ID22fV7.html Bo prawdopodobnie niedługo któryś z nich będzie moją własnością
GBKwidzyn Napisano 24 Lutego 2013 Napisano 24 Lutego 2013 Tak jak kolega powyżej mogę polecić Unibike Expedition. Rower na takie wyprawy musi mieć bagażnik - sam jechałem kiedyś 200 km z plecakiem i nie polecam (mimo iż był to plecak typowo rowerowy). Zwróć też uwagę na gwarancję oraz koszty wymiany zużywających się części.
refiko Napisano 24 Lutego 2013 Napisano 24 Lutego 2013 Wizualnie dla mnie KOGA, ale obawiam się, że ta koga to taki lightbike treking. Jeden z pozostałych, tylko który? Kalkhoff wygląda na mniej używany, natomiast Radon wypada lepiej sprzętowo. O ile ten drugi nie jest wyeksploatowany to ja bym go wziął. Na pewno wagowo wypada lepiej niż kalkhoff. hydrauliczne vki są bardzo ciężkie.... Widzę, że gość od kalkhoffa oferuje możliwość modyfikacji sprzętu, więc ja bym poprosił o inne hebelki i brał go.
gorsen Napisano 24 Lutego 2013 Autor Napisano 24 Lutego 2013 Wizualnie dla mnie KOGA, ale obawiam się, że ta koga to taki lightbike treking. Jeden z pozostałych, tylko który? Kalkhoff wygląda na mniej używany, natomiast Radon wypada lepiej sprzętowo. O ile ten drugi nie jest wyeksploatowany to ja bym go wziął. Na pewno wagowo wypada lepiej niż kalkhoff. hydrauliczne vki są bardzo ciężkie.... Widzę, że gość od kalkhoffa oferuje możliwość modyfikacji sprzętu, więc ja bym poprosił o inne hebelki i brał go. Co masz na myśli pisząc lightbike treking? Taki... pół treking? Zarówno Kalkhoff i Radon mają te same hydrauliczne vki, chyba że to zdanie o ich wadze było tylko luźno rzuconą informacją Wizualnie też Koga mi się najbardziej podoba z tych wszystkich rowerów... Biorąc wszystkie za i przeciw chyba Kalkhoffa wezmę... zwłaszcza różnica w cenie...
gorsen Napisano 25 Lutego 2013 Autor Napisano 25 Lutego 2013 http://allegro.pl/koga-miyata-terra-cruiser-magura-tubus-trojmiasto-i3037627787.html Jeszcze jeden rower do oceny... zachęciła mnie bardzo cena roweru i możliwość odbioru w Warszawie. Poprosiłem o dodatkowe zdjęcia, bo z obecnych zdjęć ciężko wywnioskować w jakim stanie jest rower. Koleżka od Kalkhoffa wymieni mi magury hs33 na zwykłe vbrake ale bez zmiany ceny.. no chyba, że wole tarczówki to muszę dopłacić... chyba sobie sam zmienię
Mod Team anarchy Napisano 27 Lutego 2013 Mod Team Napisano 27 Lutego 2013 Co do tej Kogi plus-stalowa rama (podstawa dobrego roweru wyprawowego), marka (Koga!), opony(wystarczą na jeszcze chwilę), bagażnik tubusa (świetne, stalowe.. i drogie). minusy - wideł alu (totalna pomyłka), hamulce magury (na wyprawy tylko coś prostego w obsłudze np Vki) Z własnego doświadczenia przepuszczając niektóre powyższe wypowiedzi: rama stalowa wideł stalowy i sztywny (żadne tam pesudoamory), najlepiej z oczkami do mocowania bagażnika typu low rider koło 28" lub 29" z oponka typu schwalbe (28 i 29 to to samo koło, odnoszę się tu do roweru jako całości) koło 26" tylko jeśli masz 125cm wzrostu lub chcesz mieszac szosę z terenem (mocnym terenem) ale i tu wybrałbym bardziej 29" błotniki lekkie plastikowe lampki na baterie-ma by prosto i lekko, baterie dostaniesz na końcu świata, no chyba, że wybierasz się na PamirHigway lub CSR to kup lepiej baterie solarną - naładuje i lampkę i telefon. rogi-lub inne ustrojstwo pozwalające zmienic położenie dłoni - to druga rzecz po tyłku o której będziesz marzył aby dac gdzie indziej niż jest teraz żadnych regulowanych mostków żadnych pseudoamortyzatorów siodła i jeszcze jedno-siodło tylko wcześniej sprawdzone i wyjeżdżone, tu jak z butami w góry - tylko cepry jadą na "Piątkę" w nowych la######vach
gorsen Napisano 27 Lutego 2013 Autor Napisano 27 Lutego 2013 Masz na myśli Kogę z ostatniego postu? http://tablica.pl/oferta/koga-miyata-lightlux-ID22fV7.html czy o tej mówiłeś? btw. Pan od Kalkhoffa trochę zwlekał i w końcu sprzedał go u siebie w sklepie... buu :<
Mod Team anarchy Napisano 27 Lutego 2013 Mod Team Napisano 27 Lutego 2013 mówię o tej z allegro, dwa posty wyżej btw: nie becz -twardy bądź, wyprawowiec masz byc w końcu
gorsen Napisano 1 Marca 2013 Autor Napisano 1 Marca 2013 Hej! Co myślicie o tym rowerze? http://allegro.pl/show_item.php?item=3069767841 na zdjęciach mało widać ale cena dość niska, więc się tak zastanawiam nad nim:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.