Skocz do zawartości

[Damper] Manitou Swinger Air 3-Way jak serwisować?


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór wszystkim!

Dziś rozkręciłem damper żeby zrobić przegląd. Okazało się że w środku nie ma śladu oleju ani smarów.

Mam wobec tego kilka pytań:

1. Czy ten amortyzator (komora tłumienia SPV) powinien być zalany olejem. Jeśli tak to jak wygląda procedura i ilość oleju?

2. Gdzie w Polsce można dostać komplet uszczelek? Znalazłem tylko na CRC?

3. Jak wstępnie pompuje się SPV (nie mam zaworu)? Czy tylko odpowiednim ustawieniem IFP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Swingery nie są łatwe w serwisie. Jak chcesz się bawić tu masz manuala:

http://www.birota.ru/manuals/manitou/swinger/04-swinger-sm.pdf

 

3. Jak wstępnie pompuje się SPV (nie mam zaworu)? Czy tylko odpowiednim ustawieniem IFP?

 

Jak to nie masz? W 3Wayu masz 2 zawory, jeden do komory powietrznej, drugi do SPV. Chyba że masz X3, nie 3Waya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Czy posiadając Air X3 można dołożyć zewnętrzny zawór jak w 3 way? Jeśli nie to jak to diabelstwo napompować po serwisie?

Pytam zanim ewentualnie rozbiorę bo boję nawet tą zaślepkę ruszać, żeby ciśnienie nie zeszło, zwłaszcza, że dziadostwo zrobili pięciokątne, a serwis jest w cenie ponad połowy dampera.

 

Wiem, że jest narzędzie manitou do tego 3 in 1 shock tool no ale cena około 50 dolarów to gruba przesada z ich strony. Być może są jakieś domowe barbardzyńskie sposoby?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...