BART_osz Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 Juz jakis czas kompletuje komponenty do kompletnej wymiany napedu - jedyno co mi zostalo do kupienia to korba i lancuchy ale w tym temacie chcial bym sie skupic na korbie. W sumie caly czas zastanawialem sie nad ktoryms modelem od race face - na pytanie ktory - miala odpowiedziec sytuacja finansowa w momencie jej zakupu. Ale ... nadaza sie okazja zakupu nowej korby xtr'a z rocznika ... hmm no wlasnie jaki to rocznik to nie wiem - zamieszczam zdjecie moze jakis spec od shimano ( przyznaje ze nie przepadam za ta firma i za bardzo sie nie orientuje w ich osprzecie ) pozna co to za rocznik. Zainteresowalem sie ta korba dlatego ze moge ja dostac w bardzo dobrej cenie a w koncu to topowy model shimano wiec cos powienien soba reprezentowac - ale jest pare kwestii ktore caly czas powstrzymuja mnie przed jej zamowieniem. Pierwsza to wielkosc - to shimano to 170mm a ja mam obecnie 175mm - w sumie zawsze mi sie wydawalo ze te 5mm to praktycznie zadna roznica - ale na nie jedym juz forum czytalem spory - czuc nie czuc roznicy - a glosow zawsze bylo w okolicach 50/50 . Wielkosc koronek to 48x36x26 - a ja mam w obecnej o dwa zeby mniej na kazdej - czyli 46x34x24. W sumie troche dziwnie - niby wieksza korba bo 175mm a koronki mniejsze o dwa zeby kazda. Wiec jak to jest z tymi wielkosciami ? Ktos moze mi troche rozjasnic sytuacje ? Czy dobrze mysle ze z wiekszymi koronkami moze byc wiecej problemu przy regulacji przedniej przerzutki ?? Z gory dzieki za kazda jakakolwiek cenna rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IBNZ Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 rocznik 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 To jest FC-M952-4 (były też FC-M952-5 - czyli 5-ramienne) produkowana w latach '99-'02. Te 5mm moim zdaniem nie zrobi różnicy - ja dostałem 175 zamiast 170 po reklamacji i nie odczułem tego w ogóle. Problemów z regulacją raczej nie będzie, ale przełożenia dosyć ciężkie - średnia 36 to dosyć sporo, raczej ciężko będzie się na takiej podjeżdżać (no ale zawsze jest jeszcze mała). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easyrider Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 Tylko się zastanów czy dostaniesz do kompletu oś suportu... bo ta korba ma inne mocowanie - coś na kształt octalink'a, ale z płytszym wielowypustem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 niby wieksza korba bo 175mm a koronki mniejsze o dwa zeby kazda. krotsza korba powinna zrekompensowac wieksze blaty i w efekcie powinno sie jezdzic bardzo podobnie, jak dotychczas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 No nie wiem ... krotsza dźwignia więc ciężej przeciągnąć moim zdaniem bedzie ciężej a nie lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 22 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 Tylko się zastanów czy dostaniesz do kompletu oś suportu... bo ta korba ma inne mocowanie - coś na kształt octalink'a, ale z płytszym wielowypustem. suport mam juz na oku SH-BBM952 co do jego jakosci slyszalem niestety troche malo pochlebnych opinii - ale wybor jest ograniczony wlasnie przez to mocowanie Bol glowy mam przez jego rozmiar - rama to gt avalanche - jak myslicie ?? wybrac 68x112 czy 68x116 ?? W tej chwili mam komplet truvativa 68-113. ... krotsza dźwignia więc ciężej przeciągnąć moim zdaniem bedzie ciężej a nie lżej. Trzeba bedzie ciezej cwiczyc - nie bedzie zle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 No nie wiem ... krotsza dźwignia więc ciężej przeciągnąć moim zdaniem bedzie ciężej a nie lżej. masz racje- moj blad. przepraszam wszystkich zainteresowanych Trzeba bedzie ciezej cwiczyc wink.gif - nie bedzie zle wink.gif w koncu sprzet dla zawodowcow, a oni na ogol sa mocni zreszta zawsze bedziesz mogl w przyszlosci zmienic blaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 A po ilu km trzeba wymienić taki sprzęcik XTR (korby, łańcuch, kaseta) na nowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 korby przy dobrych ukladach moga Ci starczyc do konca zycia- maja wymienne blaty najczesciej zapewne lancuchy, ale ile wytrzymuja nie wiem- nigdy nie mialem sprzetu az tak wysokiej klasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rezpekt Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 A ile cie wyniesie ta korba ? jeśli można wiedzieć :-). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 22 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 Mozna bo to nie tajemnica - 116$ - czyli okolice 370zl Panowie a co myslicie o dlugosci suportu ?? 116mm czy 112mm ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 Mozna wink.gif bo to nie tajemnica - 116$ - czyli okolice 370zl cena z suportem czy bez? bo jesli z to brac bez zastanowienia- cena lx'a w Polsce i to i tak z allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 22 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2006 Niestety z suportem wyniesie mnie to 415-420zl. Panowie a co myslicie o jego dlugosci ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lobster Napisano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 Panowie a co myslicie o dlugosci suportu ?? 116mm czy 112mm ?? To zależy też od tego jaką msz rame, oraz jaką opone masz z tyłu (moze się wydawać dziwne, ale jednak). Poprostu przy krótszej osi suportu przerzutka przednia moze ocierać o szeroką oponę i wtedy pozostanei albo zmiana suportu albo zmiana opony. Jeśli masz mufe 73 mm to trzeba by też przymiezyć czy przy osi 112 nie będzie nic ocierać (nie powinno, ale...). Generalnie jeśli nie wiesz jaka długośc będzie pasować do twojego bika i do korby to bezpieczniej wziąsc 116... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 Generalnie jeśli nie wiesz jaka długośc będzie pasować do twojego bika i do korby to bezpieczniej wziąsc 116... nie zgodze sie. jesli korba bedzie miala za duze odsadzenie to linia lancucha sie zwali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 24 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2006 Mufe mam oczywiscie 68 mm Napisalem do Rp pawlak - przedstawiciela shimano - zobaczymy czy mi wogole cos odpisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2006 czekamy na wiesci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 1 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2006 Wiesci zero - widac ten pawlak g**no wie albo ma w d**ie klientele. Ale w drodze do mnie juz jest fsa ktora wiem ze mi spasuje na moje 68-113 i co wazne jest letsza Tego Xtr'a mam na sprzedaz jak by byl ktos chetny W czerwcu jak bede w domu wystawie ja na allegro i do dzialu sprzedam - cena do dogadania. Duzo mi nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.