Skocz do zawartości

[koła,obręcze] w miarę lekkie( i tanie!) obrecze do XC


dayus

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowilem poskładac sobie 2 komplet koł, do zwyklej jazdy po szosie i lesie, bez wiekszych skoków,czy "endurowania", czasem tylko jakis przeskok dziury itp. Do "szaleństw" mam pierwszy komplecik na DH19.

Waże 65kg, mam rower z amorem.

 

Piasty:

- przód: NOVATEC A291 SB (32H) - szosowa ok. 90g (w planach zakupu) - 99zł

- tył: SRAM 7.0 (32H) - 398g (kupiona,nowiuśka,bez skasy)

 

Nie wiem,czy nie zmienic tylnej piasty,ale nic taniego i lekkiego nie znajde,wiec chyba zostanie.

 

Szprychy:

 

- 64x Sapim LASER (2.0-1.5-2.0) z nyplami mosieznymi - 160zł

 

Może zmienic nyple na alu, stal ?

 

Obrecze:

Tutaj zaczyna sie powazny problem.

Chcialbym lekką i bardzo wytrzymałą obrecz,ale i tanią.

Mysle,ze max to 460g/80zł

 

Faworyci: ACE-18(65zł) / X 221(55zł)

 

A teraz słucham waszych rad nt. obreczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może coś z rigidy ?

np. sphinx - katalogowo waży 470, cenowo to jakieś 55zl

http://www.pol-sport.com/go/_info/?id=309

sam zamierzam kupić jakąś obręcz na przód, więc przekopałem trochę różnych stronek i jakoś nie znalazłem negatywnych opini o tej rigidzie.

tylko trudno znaleźć w sklepach, prawdopodobnie są w jednym ze sklepów w chorzowie pod estakadą, jutro tam jadę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna by i taka Rigide wziac na przod... choc nasluchalem sie duzo negatywnych opinii nt. ZAC'ów... :D

 

W Chorzowie na Rynek 8 sa te rigidy chyba (www.erowery.pl)

Tylko ile waza realnie, bo u ARNIKA ACE-18 wazy 450g, wiec mniej :)

 

Na temat kazdej czesci znajdziesz pozytywne i negatywne komenatrze :P Ja na ZAC-u 19 jezdze juz 3 rok . I jest w bardzo dobrym stanie .

 

Sam bede składał kolo do przodu i zastanawiam sie nad czesciami...

Ja bym brał cos z MAvica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Podepne się pod temat, może tu ktoś mi podpowie:

 

Alex Rims DH 19 v Alex Rims Supra N

Jeżdżę głównie XC, waga nie gra dla mnie roli, ja waże ok. 80kg Chodzi mi tylko o wytrzymałość obręczy, żebym nie musiał tego co pół roku oddawać do centrowania jak do tej pory moje Ariline

Jak już z tym doradzicie będe miał jeszcze jedno pytanko, ale to później. Bo na razie skupmy się na obręczy.

Dzięki Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budzet niewysoki,ale na pewno mam chec go najlepiej wydac. Do tego jeszcze trzeba kupic szprychy i piaste,a wiec sie nazbiera kasiorki... a ja jestem bez pracy, chodze do szkoly,wiec i takjestem zadowolony :)

 

A co powiecie na wyzej podane TIOGI?

Ew. na przod X-221 (bez kapsli-45zł),a na tyl ACE18 z kapslami.

Jaka jest wytrzymalosc X-221 w poronwaniu do ACE-18?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest wytrzymalosc X-221 w poronwaniu do ACE-18?

Mam obie i obie są kapslowane. Ace z tyłu Mavic z przodu. Nienarzekam ani na jedna ani na drugą. Ciezko mi je porównac gdyż z przodu jest amor. Aczkolwiek po maratonie X-221 miala ze 1-2mm bicia a tylna nic. Ale tylna ostatnio centrowalem jak sie wpakowałem w dziure :( ogolnie obie godne polecenia moim zdaniem. Tylko ze ja za x-221 zaplacilem 85zł a nie jak ktos wyzej napsial 55zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

troche pozno odpisuje bo dopiero teraz przeczytalem ten temat

ale odnosnie TIOGA FACTORY XC to szczerze odradzam

 

obrecz fajna, lekka, ale i ma swoje wady, jest slaba. jezdzilem w xc glownie lekkim, pewnego dnia pojechalem na miasto, aby nie uderzyc o kraweznik postanowilem wskoczyn na niego, i to byl blad, kolo odrazu skrzywilo sie po zaledwie kilkunasto cm podskoku, w serwisie powiedzieli ze obrecz jest do wyrzycenia bo pogiela sie masakrycznie

 

ja osobiscie odradzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...