assassInql Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Klaniam sie, Wielkimi krokami nadchodzi nowy sezon. Obecnie uzytkuje rower Alpina 20 Eco w specyfikacji producenta. Na pierwszym miejscu na liscie zakupow sa kola - Mavic Crossride, ktore na dniach bede zamawial (chyba, ze mi je odradzicie) i chcialbym do nich dobrac opony (z obecnych KELLYS Cobra 50-559 (26x2.0) jestem niezadowolony, ledwo sie juz trzymaja). Wzrost: 175, waga: ~80 kg. Zalezy mi na dynamice roweru. Ostatnim komponentem do wymiany bedzie rama i chcialbym reszte osprzetu miec wy-maxowana do potrzeb by pozniej zrobic tylko kosmetyczna podmianke. Zaczytujac sie w kartach forum przewijalo mi sie wielu producentow oraz modele opon ale jako laik nie mam punktu odniesienia - licze na Was. Wstepnie mysle o Rocket Ron na przod (tylko jaki rozmar) i Ralf na tyl (rozmiar?). Chcialbym by kolka toczyly sie bez zbednych oporow, bym zyskal na predkosci, ktorej tak bardzo mi brak. Co do przemierzanych terenow 40/60 asfalt i las. Pozdrawiam, assassIn
GhOsTwrc Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Skoro chcesz zmienic koła , a nastepnie rame ... to lepiej kup nowy rower , bo wyjdzie drozej takie przekladanie . Widelec i naped tez tylka nie urywa , a zapewne bedziesz chcial zmienic niebawem. Ogolnie jezeli chodzi o Mavic Cross Ride to sa to kola godne polecenia;) Sztywne i wytrzymale:P
assassInql Napisano 17 Lutego 2013 Autor Napisano 17 Lutego 2013 Nie stac mnie na wymiane calosci. Dodam, ze naped (przerzutka tyl, kaseta, lancuch manetki) czeka juz tylko na montarz. W srodku sezonu dorzuce widelec Epicona Lod, wymienie rame i bedzie po sprawie. No do pelni szczescia jeszcze przerzutka przod i hamulce + wmiana linek i pancerzy ale to drobiazg.
GhOsTwrc Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Najbardziej odczujesz wymiane koł , opon dętek na jak najlzejsze:) To zainwestuj w to a reszte z czasem Te Mavici beda najlepszym stosunkiem jakos cena:)
assassInql Napisano 18 Lutego 2013 Autor Napisano 18 Lutego 2013 Dzieki za utwierdzenie w decyzji odnosnie kolek. Co do opon licze na konkretna podpowiedz albowiem nigdy nie orientowalem sie w temacie. Dodam, ze poprzednie oponki [KELLYS Cobra 50-559] mialy wypustke, ktora powodowala ze na asfalcie mniejsza czesc opony miala kontakt z podlozem. Nie wiem na ile jest to dobry/lepszy system od standarowej opony ale ogolnie nie polecam opon - guma szybko sie zniszczyla, kapcie lapalem co i rusz. Zalezy mi by opona (pewnikiem i detka) wytrzymywaly moj styl jazdy - wyczynowcem nie jestem ale wyciskalem z obecnego roweru 7-me poty. RoRo i RaRa dadza rade? Jesli tak to ktore modele bo jest ich troche. Jakie detki do tego? Na ww zestaw wydalbym pewnie okolo 250 zl. Czy sa jakies oponki, ktore juz z dętkami zakupie do 200 zl, a z ktorych bede zadowolony?
GhOsTwrc Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 kup sobie continental race king 2.2 drut z naciskiem na 2.2 wersja 2.0 lipa, najlepszy stosunek jakos, waga, cena komfort, odpornosc na scieranie , nadaje sie na asfalt szutry lasy , gory skaly moze nie najlepsze ale tez pojedziesz. Tysiace watkow o nich na forum poczytaj .
tobo Napisano 19 Lutego 2013 Napisano 19 Lutego 2013 Gdybam, bez patrzenia na te oponki kellysa, że były one przystosowane do rekreacyjnej, asfaltowo-terenowej, jazdy i dlatego miały "wyrównany" środek bieżnika, dla lżejszego toczenia. Co do opon schwalbe - ro ro i ra ra. Rocket w wersji najwyższej jest dosyć delikatną oponą i z miękkiej, co za tym idzie szybko zużywającej się, mieszanki. Oponki te mają dobrą przyczepność na suchym i taką sobie na mokrym podłożu. Nie mają też zbyt mocnej ochrony antyprzebiciowej. Rozmiar 2,1 jest dosyć skromny, opona realnie nie ma tyle. Kupując rozmiar 2,25 zyskasz minimalnie na wysokości i szerokości opony (praktycznie żadnej różnicy), będzie ona jednak trochę cięższa.
assassInql Napisano 19 Lutego 2013 Autor Napisano 19 Lutego 2013 tobo dzieki za porcje nomenklatury - przyswoje Co do opon wybor padnie pewnikiem na Conti RK 2.2 druciaki przez wzglad na koszta. Okazuje sie, ze tak zagalopowalem sie w checi zmian, ze nie podliczylem wsyzstkiego jak nalezy. Biorac pod uwage chec wymiany hamulcow i okablowania zdecyduje sie na tansze opony (ktore jak sadze i tak beda o niebo lepsze od obecnie posiadanych). Podpowiedzcie mi jeszcze w kwestii detek. Nie scigam sie zawodowo, wiec nie wiem czy bede umial docenic wage detek wiec to kryterium nie bedzie kluczowe. Chodzi o cene/jakosc/niezawodnosc + zgodnosc z RK 2.2
assassInql Napisano 20 Lutego 2013 Autor Napisano 20 Lutego 2013 No nic wybiore jakies detki. Do amatorskiej jazdy nie powinienem sie chyba zanuzac zbytnio w temat. Opony wybrane - dziekuje za pomoc w wyborze. Temat do zamkniecia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.