Skocz do zawartości

[opony] który set wybrać?


shortee

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szanowne grono, stoję przed decyzją wyboru opon w standardowym systemie dętkowym i zastanawiam się nad 2 zestawami:

 

Continental: (basic)

 

X-King (przód) – kevlar – 2.2 – 620g - 68zl

Race King (tył) – kevlar – 2.2 – 590g - 96zl

 

Całość: 164 zł waga: 1210

 

Schwalbe: (performens)

 

Rocket Ron (przód) – kevlar – 2.25 – 510g - 87zl

Racing Ralph (tył) – kevlar – 2.25 – 570g - 95zl

 

Całość: 183 zł waga: 1080

 

Ceny są ze sklepu w którym chcę zakupić opony (sklep stacjonarny). Jest tego trochę na forum ale nie do końca są informację, które mnie interesują. Uwzględniam też próby montażu tych opon bez dętek. Co wybrać? Uwzględniam wagę ale czytam o oponach Schwalbe że są cienkie i łatwo o gumę. Nie jeżdżę na niskich ciśnieniach aktualnie, ale przy balonach 2,2 będę chciał to również uwzględnić. Teren po którym jeżdżę to teren górzysty, od czasu do czasu Beskid śląski odwiedzę i czasem Podhale. W tym roku plan jest na jakiś starcik w XC bądź maratonie.

 

Widziałem, że poszedł interesujący zestaw UST opon Schwalbe, że też je przegapiłem...:/

Napisano

W terenie górzystym (bo napisałeś że w takim jeździsz) to średni pomysł aby jeździć na niskich ciśnieniach... Chyba że masz na myśli 3 i więcej bary :P

Napisano

Continentale w zwyklym kevlarze sa na tym samym poziomie co druciaki i lepiej juz je kupic waga 50 g wiecej , musialbyc zainwestowac w Race Sport , Protection , ktora jest bardziej odporna na uszkodzenia

Napisano

Ok, dzięki za info, wskazówki jak najbardziej doceniam, jednak temat odnosi się wyboru zestawu opon ;) (podane wyżej)

Napisano
W terenie górzystym (...) to średni pomysł aby jeździć na niskich ciśnieniach...

akurat w terenie niskie ciśnienie sprawdza się najlepiej. Wysokie ciśnienie sprawdza się na asfaltach i szutrach.

@@shortee, Rocket rony są fajne, ale bieżnik znika bardzo szybko. W tym przypadku X-King sprawdzi się chyba lepiej. Oponki typu RaRa, czy RK darowałbym sobie, jeżeli jeździsz po bardziej wymagającym terenie. Szkoda pieniędzy na opony przeznaczone na inne warunki.

Napisano
akurat w terenie niskie ciśnienie sprawdza się najlepiej. Wysokie ciśnienie sprawdza się na asfaltach i szutrach.

 

Jeśli lubisz łapać snake ;)

Napisano
NN/RR 2.1

 

Rozumie przód, tył? Nie wiem czemu ale bieżnik wygląda mi bardziej jako tył (NN)/przód(RR).

Napisano

Jeśli wybór spośród tych wytypowanych przez Ciebie to raczej 2x Xking. Jeśli można rozszerzyć wybór, to do Twojej jazdy można wybrać co najmniej kilka sensownych zestawów.

Napisano

Można prosić o uzasadnienie?

 

Obecnie mam opony które sprawdzają się na szutrze i asfalcie (balon 2,0), niestety w terenie trochę im brakuje i często ślizgają mi koła (nie wspomnę co się dzieje na mokrej nawierzchni):/ Dlatego szukam czegoś szerszego na drugi komplet kół. Moja waga to 76 kg.

Napisano

Jeśli chodzi o uzasadnienie tego że NN przód, a RR na tył: nie wiem czy oglądałeś z bliska te opony, jeśli nie, to obejrzyj. NN to traktor, RR to w gruncie rzeczy delikatna opona o niskim bieżniku, za to dość rzadko rozstawionym, co sprawia wrażenie agresywnej. Jeśli brać pod uwagę RoRo i RaRa to RoRo na przód, ale to zestaw nie na góry. A jeśli NN i RoRo, to NN do przodu.

 

Chociaż i tak mam uraz do Schwalbe za pocięte na kamieniach NN Evo, co wg mnie te opony skreśla jeśli chodzi o użytkowanie w Beskidach. Jednak poza obawą o uszkodzenie mechaniczne muszę powiedzieć, że bieżnik jest świetnie zaprojektowany i daje poczucie pewności, zwłaszcza w zakrętach.

Napisano

Dzięki za info CMIK. Pisałeś wcześniej o innych zestawach możesz coś zaproponować? Wstępnie nastawiam się na zestaw Conti. Faktem jest też, że ważnym czynnikiem jest dla mnie koszt. Jednak jak mam zainwestować i zrobić bezstresowo dużo kilometrów to na 100% zainwestuje w ogumienie ;)

Napisano

Zainwestowałem w zestaw Conti jednak:) Udało się wyhaczyć wspomniany wyżej zestaw za 130 zł, nowy. Dziękuje za pomoc

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Podsumowując temat:

 

Zadowolony z wyboru jestem bardzo. Polecam niższe ciśnienie w obu gumach, zwłaszcza jak jeździ się pod górę po mokrych nawierzchniach. Na buczynie, wapiennych kamieniach w wodzie, korzeniach obie szły ostro pod górę. Jednak minimalnie za duże ciśnienie w Race Kingu i zaczyna się kręcić w miejscu.

 

X-King z przodu świetnie sobie radził na zjazdach, na tym samym podłożu. Nie miałem wyraźnych odczuć podsterowności czy nadsterowności. Opona trzymała bardzo dobrze. Na piasku balon 2,2 robi swoje. Opona dobrze się czyści z błota, polecam mieć okulary, bo chlapie niemiłosiernie. Uważam jednak, że do dętek nie ma sensu inwestować w zwijki, szkoda przepłacać (padły tu te słowa, wyżej...).

Napisano

Jeszcze 2 godz temu na virtualbike XK 2.2 zwijki były po 52zł...

 

edit: Dopiero zauważyłem, że już Ci podsyłałem do nich linka w innym temacie. Poza tym w bikecentrum te same opony były po 49zł, ale to widziałem z 1-2 miesiące temu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...