shortee Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Szanowne grono, stoję przed decyzją wyboru opon w standardowym systemie dętkowym i zastanawiam się nad 2 zestawami: Continental: (basic) X-King (przód) – kevlar – 2.2 – 620g - 68zl Race King (tył) – kevlar – 2.2 – 590g - 96zl Całość: 164 zł waga: 1210 Schwalbe: (performens) Rocket Ron (przód) – kevlar – 2.25 – 510g - 87zl Racing Ralph (tył) – kevlar – 2.25 – 570g - 95zl Całość: 183 zł waga: 1080 Ceny są ze sklepu w którym chcę zakupić opony (sklep stacjonarny). Jest tego trochę na forum ale nie do końca są informację, które mnie interesują. Uwzględniam też próby montażu tych opon bez dętek. Co wybrać? Uwzględniam wagę ale czytam o oponach Schwalbe że są cienkie i łatwo o gumę. Nie jeżdżę na niskich ciśnieniach aktualnie, ale przy balonach 2,2 będę chciał to również uwzględnić. Teren po którym jeżdżę to teren górzysty, od czasu do czasu Beskid śląski odwiedzę i czasem Podhale. W tym roku plan jest na jakiś starcik w XC bądź maratonie. Widziałem, że poszedł interesujący zestaw UST opon Schwalbe, że też je przegapiłem...:/
Druid Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 W terenie górzystym (bo napisałeś że w takim jeździsz) to średni pomysł aby jeździć na niskich ciśnieniach... Chyba że masz na myśli 3 i więcej bary
GhOsTwrc Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Continentale w zwyklym kevlarze sa na tym samym poziomie co druciaki i lepiej juz je kupic waga 50 g wiecej , musialbyc zainwestowac w Race Sport , Protection , ktora jest bardziej odporna na uszkodzenia
shortee Napisano 17 Lutego 2013 Autor Napisano 17 Lutego 2013 Ok, dzięki za info, wskazówki jak najbardziej doceniam, jednak temat odnosi się wyboru zestawu opon (podane wyżej)
Michauuu Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Ujeżdżałem taki zestaw (Conti) i zdecydowanie polecam
PiotrekJ Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Zwykle zwijki Conti maja cienkie scianki, na gory to sie nie nadaje. Musialbys brac wersje protection.
premier2 Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 W terenie górzystym (...) to średni pomysł aby jeździć na niskich ciśnieniach... akurat w terenie niskie ciśnienie sprawdza się najlepiej. Wysokie ciśnienie sprawdza się na asfaltach i szutrach. @@shortee, Rocket rony są fajne, ale bieżnik znika bardzo szybko. W tym przypadku X-King sprawdzi się chyba lepiej. Oponki typu RaRa, czy RK darowałbym sobie, jeżeli jeździsz po bardziej wymagającym terenie. Szkoda pieniędzy na opony przeznaczone na inne warunki.
Druid Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 akurat w terenie niskie ciśnienie sprawdza się najlepiej. Wysokie ciśnienie sprawdza się na asfaltach i szutrach. Jeśli lubisz łapać snake
tomiz1 Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 Nie koniecznie. Wszystko zależy od wagi i zdolności amortyzacyjnych nóg
lukaszs Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 do XC maratonów może byc NN/RR 2.1 bardzo fajny zestaw.
shortee Napisano 18 Lutego 2013 Autor Napisano 18 Lutego 2013 NN/RR 2.1 Rozumie przód, tył? Nie wiem czemu ale bieżnik wygląda mi bardziej jako tył (NN)/przód(RR).
CMIK Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 Jeśli wybór spośród tych wytypowanych przez Ciebie to raczej 2x Xking. Jeśli można rozszerzyć wybór, to do Twojej jazdy można wybrać co najmniej kilka sensownych zestawów.
shortee Napisano 18 Lutego 2013 Autor Napisano 18 Lutego 2013 Można prosić o uzasadnienie? Obecnie mam opony które sprawdzają się na szutrze i asfalcie (balon 2,0), niestety w terenie trochę im brakuje i często ślizgają mi koła (nie wspomnę co się dzieje na mokrej nawierzchni):/ Dlatego szukam czegoś szerszego na drugi komplet kół. Moja waga to 76 kg.
CMIK Napisano 19 Lutego 2013 Napisano 19 Lutego 2013 Jeśli chodzi o uzasadnienie tego że NN przód, a RR na tył: nie wiem czy oglądałeś z bliska te opony, jeśli nie, to obejrzyj. NN to traktor, RR to w gruncie rzeczy delikatna opona o niskim bieżniku, za to dość rzadko rozstawionym, co sprawia wrażenie agresywnej. Jeśli brać pod uwagę RoRo i RaRa to RoRo na przód, ale to zestaw nie na góry. A jeśli NN i RoRo, to NN do przodu. Chociaż i tak mam uraz do Schwalbe za pocięte na kamieniach NN Evo, co wg mnie te opony skreśla jeśli chodzi o użytkowanie w Beskidach. Jednak poza obawą o uszkodzenie mechaniczne muszę powiedzieć, że bieżnik jest świetnie zaprojektowany i daje poczucie pewności, zwłaszcza w zakrętach.
shortee Napisano 19 Lutego 2013 Autor Napisano 19 Lutego 2013 Dzięki za info CMIK. Pisałeś wcześniej o innych zestawach możesz coś zaproponować? Wstępnie nastawiam się na zestaw Conti. Faktem jest też, że ważnym czynnikiem jest dla mnie koszt. Jednak jak mam zainwestować i zrobić bezstresowo dużo kilometrów to na 100% zainwestuje w ogumienie
shortee Napisano 25 Lutego 2013 Autor Napisano 25 Lutego 2013 Zainwestowałem w zestaw Conti jednak:) Udało się wyhaczyć wspomniany wyżej zestaw za 130 zł, nowy. Dziękuje za pomoc
shortee Napisano 16 Marca 2013 Autor Napisano 16 Marca 2013 Podsumowując temat: Zadowolony z wyboru jestem bardzo. Polecam niższe ciśnienie w obu gumach, zwłaszcza jak jeździ się pod górę po mokrych nawierzchniach. Na buczynie, wapiennych kamieniach w wodzie, korzeniach obie szły ostro pod górę. Jednak minimalnie za duże ciśnienie w Race Kingu i zaczyna się kręcić w miejscu. X-King z przodu świetnie sobie radził na zjazdach, na tym samym podłożu. Nie miałem wyraźnych odczuć podsterowności czy nadsterowności. Opona trzymała bardzo dobrze. Na piasku balon 2,2 robi swoje. Opona dobrze się czyści z błota, polecam mieć okulary, bo chlapie niemiłosiernie. Uważam jednak, że do dętek nie ma sensu inwestować w zwijki, szkoda przepłacać (padły tu te słowa, wyżej...).
MichalKepa Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 siemanko. są jeszcze w tym sklepie te opony? zamierzam kupić taki sam zestaw a cena jest bardzo atrakcyjna.. jest możliwość załatwienia jeszcze jednego takiego zestawu?
shortee Napisano 17 Marca 2013 Autor Napisano 17 Marca 2013 To była okazja allegro + maile z pytaniem o drop off'a Udało się, ale po za allegro + odbiór osobisty.
MichalKepa Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 taki temat.. w CR z wysyłką kurierem wychodzi mi 157 czyli nie dużo więcej.. w zasadzie drożej tylko o koszty wysyłki więc nie jest źle
bruce95 Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 Jeszcze 2 godz temu na virtualbike XK 2.2 zwijki były po 52zł... edit: Dopiero zauważyłem, że już Ci podsyłałem do nich linka w innym temacie. Poza tym w bikecentrum te same opony były po 49zł, ale to widziałem z 1-2 miesiące temu.
MichalKepa Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 wiesz co, biorę z allegro na drucie.. za kpl 105 zł
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.