hellfirez1 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Witam. Jako że robię generalny przegląd swojego roweru, czas też na hamulce. Sprawa wygląda tak, iż są one w takim stanie, w jakim kupiłem z nimi rower (cube attention, lipiec 2012, shimano 445). Dotychczas działają niby ok. Jednak po głowie chodzi mi myśl- może pobawić się w odpowietrzanie? Dolać oleju lub cokolwiek? Warto, czy zostawić to tak jak jest? Jak poznać że hamulce są zapowietrzone? Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Hamulce są zapowietrzone gdy np.zaczynają hamować gdy klamka dotyka kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfirez1 Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 hamulce zaczynają hamować niby normalnie, czyli zaraz po naciśnięciu dźwigni Jednak gdy chcę docisnąć je jak najmocniej, w pewnym momencie przestaje przybywać sły hamowania, robi się "guma" gdy dociskam klamkę jeszcze mocniej. Występuje to gdzieś w 3/4 albo w 4/5 całkowitej drogi klamki Martwić się tym, czy zostawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Ja odpowietrzałem mniej więcej tak: czerwiec 2012, koniec września 2012, w ostatni wtorek. Nie żebym musiał tak często odpowietrzać ale np. teraz mam na klamkach beton, a przed odpowietrzeniem były minimalnie gumowate. Mam już dość przepracowane przewody. Poza tym wolę częściej zmieniać dota niż uszczelki;) Większość osób które znam odpowietrza tak 1 albo 2 razy na rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Dokladnie tak gumowatosc to lipa , moje hamulce odpowietrzyl Monovan;) swietna robota . Plyn w tych hamulach byl uzywany od stycznia 2012 do stycznia 2013 i ok 15 kkm. Po przetoczeniu plynu starego na nowy chodza zdecydowanie lepiej;) Pytanie teraz jakim kosztem to zrobisz bo servis kasuje ok 40 zl za szt. W tej cenie mozna kupic strzykawki i zrobic to samemu , albo poszukac osoby ktora sie na tym zna i zrobi to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Poza tym wolę częściej zmieniać dota niż uszczelki;) No ale tu mowa o Shimano, a te chodzą na mineralnym. To oznacza że jeśli się heble nie zpowietrzą można ich nie ruszac, bo mineralny nie jest higroskopijny i nie zaszkodzi uszczelkom. Jednak gdy chcę docisnąć je jak najmocniej, w pewnym momencie przestaje przybywać sły hamowania, robi się "guma" gdy dociskam klamkę jeszcze mocniej. Występuje to gdzieś w 3/4 albo w 4/5 całkowitej drogi klamki Przy dobrze odpowietrzonym hamulcu klocki "łapią" tarczę po ok 1 - 1,5cm wciśnięcia dźwigni klamki, potem można ja docisnąć tak max 0,5cm więcej. Jak jesteś w stanie docisnąć więcej to masz powietrze w układzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 17 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Poza tym wolę częściej zmieniać dota niż uszczelki;) Zalecają wymianę dot-a bo łapie wilgoć co ma wpływ na jego właściwości. A co ma częsta wymiana do uszczelek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Po tym jak DOT zmieni właściwości powoli niszczy uszczelki. Dlatego kupując nowe (nieużywane) heble na DOTa, które leżakowały w sklepie kilka lat od razu trzeba wymieniać uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 17 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Nie mam dot-owych więc tylko teoretyzuję. Zawsze sądziłem że wymiana płynu zapobiega obniżeniu temp. wrzenia, ryzyku zagotowania i obniżeniu skuteczności hamulca a skrajnie do braku (zapadająca się klamka). No i wciąż nie widzę związku z chłonięciem wilgoci a destrukcją uszczelek. Nie czepiam się tylko oczekuję wyjaśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfirez1 Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 ok, dzięki za pomoc Wezmę się za odpowietrzanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Po tym jak DOT zmieni właściwości powoli niszczy uszczelki. Dlatego kupując nowe (nieużywane) heble na DOTa, które leżakowały w sklepie kilka lat od razu trzeba wymieniać uszczelki. Sznib możesz uzasadnić (w sensie co takiego się zmienia w dot że nagle zaczyna niszczyć uszczelki odporne na niego)? A co do tematu to warto odpowietrzyć i wymienić olej ran na jakiś okres użytkowania Olej też zmienia swoje właściwości pod wpływem temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Nie niszczy uszczelek nagle. Faktem jest że uszczelki w hamulcach pracujących na płynie DOT puchną. Nie jest to związane z przeciążeniem hamulca np temperaturą w czasie użytkowania, bo także nowe fabrycznie, zapakowane w pudełka hamulce dotowe potrafią już mieć zdechłe ogumienie. Faktem jest że avid źle dobiera materiał do uszczelek, bo w innych hamplach na ten płyn problem pojawia się znacznie rzadziej (hayes, formula). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Mi w Formuli nic nie puchnie...(Nie mam z nimi żadnych problemów-regularny przegląd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.