Skocz do zawartości

[Modyfikacje/ulepszenia]Kross Hexagon V4 - co ulepszyć?


wojszat95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie....

Jako, że dostałem od brata prawie nowego Hexa V4(sporadycznie bardzo jeżdżony), postanowiłem go ulepszyć...I tak:Panowie, jeżdżę głównie po asfalcie/ścieżkach rowerowych.Powiedzmy 90% asfalt 10% bezdroża ale nie las tylko lekkie ścieżki :)) I tutaj rodzi się moje pytanie...Miałbym około 700zł jakbym ,,głębiej'' pozbierał kasę.Nie chcę kupować nowego roweru z tym samym osprzętem co mam, bo jest to bez sensu, a poza tym ten Hex prawie nie jeżdżony więc opłaca się go modyfikować.Na dodatek - jest to rama z Krossa Levela A2(2009) z tego co wyczytałem w internecie, na zdj. wygląda bardzo podobnie, więc chyba tak naprawdę jest ;) To mnie cieszy jeszcze bardziej.I tak Panowie, co warto byłoby wymienić w moim rowerku? Wszystko jest seria...Myślę, że póki co nie ma sensu wymienić np. amortyzatora, jeśli chcę jeździć głównie po asfalcie.Napęd jeszcze nie jest zjechany, odłożę sobie ok.150zł na następny rok na niego ;) A co oprócz napędu,amorka,i hamulców można by wymienić, i co by poprawiło komfort jazdy...Myślałem o kokpicie? Klamkomanetki na coś lepszego, kierkę na prostą, tylko czy na prostej(płaskiej)kierze jeździłoby mi się wygodniej niżeli na giętej na asfalcie? Doradźcie mi co najlepiej byłoby za tą kwotę wymienić.Tak jak wcześniej wspomniałem- po odjęciu na napęd wychodzi ok.+- 500zł(wliczmy przesyłki !) na modyfikacje.hmm...Czy jest sens inwestowania w koła ? Na początku wymienię linki i pierdółki na coś lepszego...Siodło mam wygodne, więc wymiana jego niepotrzebna ;-) W napęd na pewno warto zainwestować ! - To wiem...Tylko co prócz tego poprawi mi komfort jazdy? Na SPD nie wiem czy trochę nie szkoda kasy-pedały+buty to ładnych kilka stówek...Myślę, myślę i nie wiem sam do końca.Proszę o jakieś rady, pozdrawiam Wojtek ;)

PS.Tak, upewniłem się teraz - jest to rama taką samą jak miał Kross Level A2.Ten fakt mnie bardzo cieszy :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na Twoim miejscu kupiła dobry napęd lub buty i pedały, skoro już musisz wydać te pieniądze :) po co linki i pierdółki, to sprawa kosmetyczna, co by pod kolor pasowało:) po prostu nie widzę sensu wywalać sprawnych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Siwa, niee...Trochę źle mnie w sumie zrozumiałaś :) Tzn. ja kupię linki ale to za grosze i tylko żeby hampel lepiej pracował ;) Te 5 czy 10zł nie wliczam w koszt :P

Napisałaś:Skoro już musisz wydać te pieniądze...Nie, że muszę, tylko uważam, że tak:nowej ramy nie opłaca się kupować, na nowy rower nie mam pieniędzy.Po co mi nowa rama jeśli ta nie jest zła, bo z Level A2 czy nowy rower skoro ten jest bdb, tymbardziej, że nie chcę śmigać jakoś po lesie czy coś.

 

Racja, nie ma sensu wywalać sprawnych części...tzn. napęd jest już troszkę zużyty-wiadomo.Ale tak to jest spoko rower w sumie ;))

Proszę jeszcze o inne propozycje jak można by rozgospodarować pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od wymiany kół. Fajne koła pod kasetę można dostać za jakieś 200zł, używki nawet taniej. Do tego kaseta 8s i łańcuch Connex 800.

Przerzutkę masz Acerę 360, to 8s ogarnie spokojnie. Do tego klamko-manetki ST-M410 3x8 Alivio. Korba Alivo + suport wyniesie około 100zł. Jak hamulce są za słabe to wymienić na Shimano BR-M422 (komplet około 70zł)

 

Za około 570zł masz wymienione koła, kasetę, łańcuch, klamko-manetki, korbę, hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MokryxD,

kolejny raz dziękuję Ci za podpowiedzi :) Dość fajnie to wygląda ;-) Uwagę mam co do hamulców - właśnie nie, są spoko ;) Ew.wymienić któryś z hamulców na lepszy.Wiem jednak, że wszystkiego nie można - tylko myślę o tych pedałach :P Chociaż w sumie jednak chyba wolałbym napęd lepszy niżeli pedały.

A co byście polecali z kół ? Czego ogółem szukać bo ja jestem akurat w tym temacie zielony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za około 200 zł kupisz set z piastami Novatec na "maszynach" do tego klasyczna obręcz Mach1 EXE lub lepiej MX na asfalt to wystarczy ...

Do tego jakieś nie za szerokie ( max 1,9) zwijane oponki typu semi lub całe sliki.

Amor wymienisz na lekkiego sztywniaka i zabawka na asfalt jak znalazł.

Koła kupujesz od razu pod kasetę 8 i więcej przełożeń. Jak masz wolnobieg na 7 przełożeń to kupujesz albo kasetę na 8 i ustawiasz przerzutkę do wykorzystania wybranych 7 przełożeń, albo kasetę 7 i montujesz ja z podkładką.

 

Hamulce ... dobre klamki - ja polecam BL-M571, ramiona ... wystarczą alivio BR-M431 i masz zestaw hamulcowy co stawia rower na przednim kole.

 

 

Ja to tak widzę.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rzezniol,

właśnie tak myślałem :) Novatec na maszynach...Widzę, że za dużo to tutaj nie ma co do kombinowania, i z twojego setu to będzie to:http://allegro.pl/kola-26-mach1-exe-novatec-751-802-na-kasete-8-9s-i3002116499.html , czy może jeszcze coś innego ale na mach1 exe i Novatecu nie widzę innych propozycji :D

Jaki amor miałeś może na myśli ? Tzn. ja myślę, że wymiana amora nie byłaby aż tak konieczna ;) XCM to i tak sztywny wideł, nie ucieka mi za dużo energii podczas rozpędzania :P Panowie - nie zrozumcie mnie aż tak...Ja chcę trochę ulepszyć rowerek na asfalt ale bez przesady znowu...Ja nie chcę z niego zrobić szoso-górala.Tak wiecie - żeby też nie było tak, że jak wjadę na jakieś bezdroża czy coś to będzie tylko wielka kupa.Co do oponek - nie potrzeba, mam właśnie 26x1,9 Schwalbe z niskimi oporami toczenia na asfalcie ;)) Także koszt oponek już odpada i tutaj można kupić coś innego.

Czyli tak, napęd,klamki i koła kupuję na pewno - tyle, że napęd póki co jest w bdb stanie powiedzmy...na razie kupię klameczki i koła ;) - spróbuję na początku zapolować może na lekko używkę aby było taniej, może coś wylicytuję :) Bo przecież aż tak to mi się nie spieszy.Co do kasety - chciałbym 8, przyda mi się dodatkowy bieg ! Jeszcze jakieś propozycje - piszcie !

 

Witam,

czytałem teraz opinie o Mach1 EXE.Podobno to nie za dobre obręcze, lekko mówiąc.Więc jak to w końcu jest?

 

Czy nie lepszym wyborem byłoby coś z Alexrims? O nich chodzą dobrze opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie w sumie nic innego nie dostaniesz ... w tym budżecie Mach1 to "klasyczna" propozycja

Tutaj mamy parę za 200 zł z groszem a nie tylko 1 koło, chcesz coś lepszego szukaj używanych.

 

Dlatego zamiast Mach1 EXE polowałbym na Mach1 MX rzadko bo rzadko ale da się trafić (ja takie trafiłem).

Tak czy inaczej na asfalt lekki teren spokojnie wystarczą.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo kurdę te opinie o EXE mnie normalnie przeraziły ;D

Pękały ludziom te obręcze itp....A z napędu to jaki zestawik proponujecie? Myślałem bo jest fajny za 77+przesyłka jest coś takiego:http://allegro.pl/shimano-zestaw-kaseta-cs-hg51-lancuch-cn-ug51-ct-i2977120572.html i korba Alivio FC-M410 czy może M411?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz cały nowy prawie nie używany rower. Według mnie najwieksza korzyść bedzię jak zmienisz opony, szczegolnie ze masz w planach tylko asfalt, a seryjne z hexa to fajne kloce. Do opon nowe dętki i jestesmy z kilogram do przodu. W połowie intensywnego sezonu zmienisz te nieszczesne obręcze zaczynając od tyłu (tak było u mnie).

Napęd zostaw, puki nowy wyczyszczony i nasmarowany działa przyzwoicie, bez sensu wyrzucac nowe czesci, nawet na allegro prawie bezwartosciowe. Do tego zmiana na alivio jest nieduzym krokiem na przód.

Opony i dętki to jest droga na start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd jeśli nie zjechany pozostawił bym póki co.

A wymienił bym:

-amorek, na sztywny wideł np: Point(ok. 100zł z przesyłką. Ja tak kupiłem), do twoich wymagań wystarczy(podobne do moich)

-koła na wspomniane Mach1 EXE.

-opony na jakieś semi-slicki.

 

Razem by wyniosło około 450 zł, a różnicę byś poczuł na pewno. :) Jeśli byś chciał to oczywiście można by się pokusić o jakieś miękkie i wygodne chwyty za około 50 zł. A za pozostałe 200 zł możesz kupić np: Manetki i kasetę. A resztę z czasem dokupić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie :) Wiem, że odkop sprzed 2 miesięcy ale po co miałem zakładać nowy temat...Mam kilka pytań.

A więc tak.Ostatnio dużo myślałem o tym co by dać do tego mojego Hexagonka bo nie za wygodnie się jeździ.Niestety mój budżet to 450zł, co byście polecili do tej ceny kupić bo naprawdę jest różnie...Brakuje mi 8 biegu na asfalcie, na pewno po sezonie zmieniam napęd na 8S, teraz niestety 3x7 mi przeskakuje, widocznie zużyte zębatki i rzeczywiście tak jest, ale ten sezon mam nadzieję przejeżdżę.Zostawiłem sobie na napęd 200zł....I teraz tak:Są różne warianty.Wydaje mi się, że wymiana kół byłaby na początek najsensowniejsza.Chciałbym coś w miarę porządnego, ale...Przeglądam od dłuższego czasu Allegro i dobrych używek upolować nie idzie, coś słabo teraz z tym Allegro.Podobno wymiana kół jest najlepsza, ponieważ zbijesz niby nie dużo wagi ale wychodzi to dużo bo jest tam tzw. masa rotująca koła.Czy to rzeczywiście prawda? Druga sprawa to taka, że jednak denerwują mnie V-ki.I jeśli kupiłbym dobre koła to boję się, że V-ki zjedzą mi obręcz i rozcentrują.Więc poważnie myślę nad przejściem na tarcze, ale koszta ogromnie rosną, więc już sam nie wiem.Co byście polecali? Aha, no na pewno muszę kupić klamkomanetki 3x8, kupię najprawdopodbniej st-ef65 i starczą myślę ;) Kupić muszę również mostek krótszy, ponieważ ten co mam to ma 135mm długości i bolą mnie lędźwie przy jeździe.Więc trza odliczyć ~50zł.Licząc, że jednak coś się wyskrobie powiedzmy, że te 450zł będę miał :) I teraz mam pełno dylematów...Bo może będę chciał kiedyś kupić amor a wtedy przejście na tarcze już by sprawę ułatwiło itp. Jest tyle rzeczy, które chciałbym wymienić ale zarazem wiem, że się nie da.Doradźcie mi co i jak.Bez przesady, tzn. nie chcę sztywnego widła ;) Chcę amortyzator bo czasem wjedzie się w jakiś lasek itp. Myślę jeszcze nad tym, aby części kupować po kolei tylko czy mi starczy cierpliwości i ogółem :D



Panowie poradzi mi ktos cos?



:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Za dużo chcesz za mało kasy masz  ...

 

Masz 3x7 chcesz 3x8  najsensowniej jest wymienić co najmniej koło tył aby wywalić wolnobieg ...

Jak chcesz  kiedyś tarcze najsensowniej jest aby koło od razy było z piastę na tarcze i z obręczą pod V`ki

 

Chcesz przejść na 3x8 więc musisz wymienić manetki ... w perspektywie hamulca tarczowego klamkomanetki to poroniony pomysł i wywalona kasa w błoto.

Takim zakupem ograniczasz się tylko do hamulca tarczowego  ... przy przejściu na 3x8 najsensowniej jest rozdzielić klamkomanetki na klamki i manetki.

 

Amortyzator ... 400 (spinner SW7 z piwotami) - 500 (SR Epicon) zeta to minimum aby zakup był sensowny, satysfakcjonujący i na lata ...

 

Hamulce tarczowe to już całkiem inna bajka :) dla tego bajka ... na dzień dobry koniecznie komplet kół, rozdział manetek od klamkomanetek aby włożyć jednak hydraulike ... jak już rozdział to od razu przejście z 3x7 na wyżej co najmniej 3x8 czyli napęd extra ...

 

To najdroższa opcja :)

 

pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rzezniol,

czyli tak właściwie w budżecie ok.500zł mam myśleć o zmianie na DISC czy nie? Właśnie masz rację, myślałem o obręczach v-ki+piasta na tarcze, byłoby to super rozwiązaniem :) Jednak myślę, że lepiej będzie przejść na tarcze :) Ok...Czyli zdecydowałem, chcę koła do ok.350zł(to jest już i tak nadwyrężony budżet) z piastami na tarcze i obręczami v-kami. Gdzie by szukać, jakby ktoś miał to proszę o linka ? Bo na Allegro jest teraz tragedia z kołami i nie ma tam na co czekać ;) W miarę zwiększania budżetu dokupię klamki, manetki, hamulec tarczowy itd. :) To będzie najsensowniejsze.Co do kół wolałbym komplet, chociaż pojedynczami sztukami i nie pogardzę i nawet jak na jedno koło gdzieś byłaby promocja chętnie bym przygarnął, a drugie później dokupił :) Jak coś proszę o linki i rady gdzie szukać.

Gdzieś znalazłem linka i może wybrać by coś z tej strony:http://e-bmx.pl/category/99762/kola-26.html chyba, że gdzieś są jeszcze inne lepsze oferty.



Przejrzałem to e-bmx.pl i są 2 dość myślę sensowne propozycje, mianowicie:http://e-bmx.pl/opis/3832493/komplet-kol-przodtyl-26-mavic-xm-317-v-brakeshimano-deore-lx.html (rozumiem, że ta piasta jest na tarcze a obręcz v-brake tak?)

i to:http://e-bmx.pl/opis/3832419/komplet-kol-przodtyl-26-mavic-xm-317--shimano-deore-cl.html

Sęk jedynie w tym, że drugi komplecik ma dobrą cenę, ale musiałbym kupić tarcze od razu bo to tylko na tarcze...I teraz doradźcie mi co by wziąć :) Czy kupić 2 komplecik i może przeczekać na przypływ gotówki na tarcze, czy od razu założyć te 1sze kółka i też czekać na przypływ gotówki.Aha, i na jakie kasety te piasty są przystosowane? Albo sypnijcie ew. swoimi linkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaką drogę wybierzesz zależy tylko i wyłącznie od ciebie i twoich finansów ...

Przejście od razy nas tarcze to najdroższa opcja bo pociąga za sobą wszystkie wymienione przez ciebie modyfikacje za wyjatkiem amortyzatora ...

Taka operacja to minimum 800 - 900 zł (kola, hamulce, tarcze, manetki, kaseta, łańcuch).

 

Na początek taki myk możesz zastosować ... koła z piastami na tarcze i obrączami na V`ki + napęd 3x8 na klamkomanetkach 3x7. Blokujesz wtedy na śrubkach obsługę najlepiej największej zębatki kasety i pozostałe 7 działa po staremu ...

 

Potem dozbierasz kasę i hamulce tarczowe + manetki 3x8 i odblokujesz obsługę całej kasety.

Albo Amorek pod V`ki w postaci powietrznego Spinnera SW7 i w następnej kolejności hamulce ...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tak, właśnie myślę o koła na vb i tarcze i później przejść na tarcze...A więc jakie koła na vb i tarczami polecalibyście za ok.350zł ? Podałem linki z E-bmx.pl, może tam byście mi coś doradzili? :)

Spinnera nie wezmę bo nie jestem do niego przekonany, golenie 28mm mogą mieć naprawdę małą sztywność.Czyli mam już plan - koła na vb i tarcze.Co polecacie tak jak wyżej pytałem :D



hmmm?? Jakie kółka? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...