Bezio Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Cześć mam pytanie - czy smar grafitowy nadałby się do posmarowania gwintów śrub, które wkręca się do pivotów? Z czego czytałem, nadaje się ogólnie do gwintów, lecz nie do mechanizmów precyzyjnych. Jednak na moim w zastosowaniu pisze, że smaruje łańcuchy. Nie wejdzie w reakcję z metalem? Pozdrawiam.
grzybek Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Wytłumacz mi po co chcesz smarować te gwinty?
dziobolek Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 A jak myślisz - po co smaruje się gwinty??? Cześć mam pytanie - czy smar grafitowy nadałby się do posmarowania gwintów śrub, które wkręca się do pivotów?... ...Nie wejdzie w reakcję z metalem? Spokojnie możesz smarować
grzybek Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Niektóre się smaruje, ale na śruby do przykręcenia hamulców to się daje loctite.
dziobolek Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 A po co??? Może inaczej - ja zawsze smaruję i nigdy nie stosowałem Loctite i wszystko gra
Bezio Napisano 17 Lutego 2013 Autor Napisano 17 Lutego 2013 Aha. Dzięki za odpowiedź. A po użyciu loctite nie ma problemu z odkręceniem śrub?
grzybek Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Przeważnie oryginalne śruby do hamulców, są pokryte loctite i racze nie ma problemu z odkręceniem.
rzymo Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Niektóre się smaruje, ale na śruby do przykręcenia hamulców to się daje loctite. Warto by było dopisać który Loctite (jest go kilkanaście rodzajów). Żeby przypadkiem połączenie nie zrobiło się nierozłączne, w żaden sposób
nieborak Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 A przy wykręcaniu z ramy mogą wyjść razem z piwotami, już nie raz tak miałem. Ja bym dał zwykły smar, nie ma co wydziwiać z loctite'ami.
Mod Team michuuu Napisano 17 Lutego 2013 Mod Team Napisano 17 Lutego 2013 Żeby przypadkiem połączenie nie zrobiło się nierozłączne, w żaden sposób Podgrzany Loctite puszcza każdy.
rzymo Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 Podgrzany Loctite puszcza każdy. Puszcza, ale przy jakiej temperaturze? Lakier w okolicy grzanego elementu się nie uszkodzi? Aż się muszę pobawić, mam kilka pivotów z wkręconymi "na klej" śrubami, których nie byłem w stanie odkręcić.
Bezio Napisano 18 Lutego 2013 Autor Napisano 18 Lutego 2013 Zdania jak widzę podzielone. Loctite niestety swoje kosztuje. Faktycznie jest to logiczne, aby je dać na ten klej, ale ta cena.. Czy po nałożeniu na gwint niewielkiej ilości smaru grafitowego (aby nic się nie zapiekło) śruba samoczynnie się nie poluzuje? Pozdrawiam.
Mod Team michuuu Napisano 18 Lutego 2013 Mod Team Napisano 18 Lutego 2013 Smar jest poślizgowy, może zapobiec zapieczeniu. Nie zabezpieczy przed odkręceniem.
Rulez Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 Pewnie śruba czy piwot się poluzuje (tzn miałem takie przypadki), po co niby producent zabezpiecza klejem, jeśli by się nie luzowały.
Bezio Napisano 18 Lutego 2013 Autor Napisano 18 Lutego 2013 A są jakieś tańsze kleje to tego typu zabiegów?
detonator Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 A może wystarczająca jest odpowiednia siłą dokręcenie śruby ? Nigdy nie stosowałem żadnych klejów na gwinty i nigdy mi się nic nie odkręciło
detonator Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 Czasem smarowałem ŁT, czasem całkowicie bez niczego. I jak pisałem - nigdy, nic się nie odkręciło.
MokryxD Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 Jak czytam, że wam się śrubki odkręcają to się dziwię. Większość śrub pokryłem zwykłym ŁT, gdyż miałem problemy z odkręceniem. Przez cały poprzedni sezon NIC się nie odkręciło, ani poluzowało.
dziobolek Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 A może wystarczająca jest odpowiednia siłą dokręcenie śruby ? Nigdy nie stosowałem żadnych klejów na gwinty i nigdy mi się nic nie odkręciło Mi także...
Rulez Napisano 19 Lutego 2013 Napisano 19 Lutego 2013 Jedna producenci nie są tacy cwani jak Wy i bezmyślnie te gwinty klejem smarują ...
CMIK Napisano 19 Lutego 2013 Napisano 19 Lutego 2013 Producenta rypka czy dasz radę odkręcić, czy nie. On chce unikać powszechnych np w USA procesów wytaczanych za byle co i zwykle wygrywanych przez konsumentów. Zanim napiszesz "bo producenci robią tak i tak" pomyśl o tym, że pobudki producenta nie są takie same jak klienta.
Patryke Napisano 20 Lutego 2013 Napisano 20 Lutego 2013 W tym wypadku smarowanie klejem co utrudnia odkręcanie, ale jego nie uniemożliwia jest jak najbardziej uzasadnione. Jak wiadomo śruby lubią się odkręcać podczas wibracji. Wyobraź sobie co by się stało jakby Ci odpadł hamulec podczas zjazdu. Gra nie warta ryzyka. Raz posmarowałem zwykłym smarem śruby od bloków i tego żałuje. Wysłane za pomocą Tapatalk.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.