Skocz do zawartości

[rower] modernizacja Forester 1990


Endurance

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

nowy na forum, pierwszy temat w którym proszę o pomocy przy modernizacji staruszka Forester MTB rocznik 1990.

W związku ze zbliżającą się wiosną chcę przygotować rower do sezonu jeździeckiego, na chwilę obecną nie planuję zakupu nowego roweru - muszę więc wykorzystując obecny jedyny mój rower w posiadaniu troszkę go zmodernizować/naprawić.

Dlatego proszę o wszelkie sugestie podpowiedzi które elementy są możliwe do wymiany w w/w rowerze. Na modernizację mogę wydać do 600 zł może coś więcej.

Pozdrawiam serdecznie

Endurance

Napisano

musisz przede wszystkim ocenić, co trzeba wymienić, co będzie się nadawało do wykorzystania, czego brakuje. wtedy będziemy w stanie pomóc.

Napisano

Witaj,

chciałem to dopisać jako edit do pierwszego posta ale siłą rzeczy napiszę tutaj.

na pewno do wymiany pójdą:

 

- przerzutka tylna i przednia

- mechanizm korbowy

- hamulce V - brake

- manetki i wszystkie linki

 

myślę że praktycznie cały osprzęt pójdzie do wymiany, fanaberią była by chyba wymiana amortyzatora przedniego.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

ps. mój rower wygląda identycznie jak z poniższego linku

 

http://www.bikestats.pl/rowery/FORESTER-MTB_5830_9037.html

Napisano

też mi się wydaje, że nie ma sensu pakować w niego takiej kasy, ale z drugiej strony chcąc doprowadzić go do stanu używalności trzeba zainwestować na pewno więcej niż 100 zł (choć może części są w dobrym stanie i nie będzie trzeba dużo zmieniać) . skup się na sprzęcie klasy tourney, w porywach do acera/altus.

sprawdź przede wszystkim co nadaje się do użytku.

Napisano

No tak, ale te Tourneye i Acery też nie są super tanie, oczywiscie nowe. Skoro chcesz wydać sześć stow, może warto się zastanowić nad wiosennymi promocjami marketowymi. Za niewiele ponad 600 zł kupisz nowy.

 

Wysyłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 991D za pomocą Tapatalk 2

 

Zapomniałem dopisać, koponenty firmowe, za niewiele ponad tę kwotę.

 

Wysyłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 991D za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Z jednej strony rozumiem argument że przy tak starym rowerze nie ma sensu pakować kasy w modernizację, z drugiej strony rama jest w dobrym stanie jedynie przeniesienie napędu już przeskakuje i charczy, przerzutki też nie da rady zawsze odpowiednio wrzucić, hamulce - kamikaze.

Zakup nowego roweru - fakt - łatwiej i szybciej. Ale chciałem coś zrobić samemu.

Czy ta rama nadaję się jako baza do modernizacji?Czy lepszym pomysłem byłoby złożyć coś nowego do jazdy szosa - 70% bezdroża - 30%, przewidywane odcinki od wiosny co dzień - 12 km - szosa. Weekendy szosa&bezdroża.

Pozdrawiam i życzę dobrej nocy.

Napisano

Witam,

jezeli odrzuce pomysl modernizacji, pozostanie zakup nowego,w tym wypadku moglbym na to przeznaczyc do 1500zl,tylko teraz rodzi sie pytanie na ktorych elementach mozna zaoszczedzic a na ktore przeznaczyc wiecej pieniedzy?stosunek 500zl rama,500 osprzet,500 kola jest dobry? pozdrawiam

Napisano

myślę, że w tej kwocie sam nie złożysz nic lepszego, niż oferują sklepy. lepiej chyba byłoby poszukać gotowych zestawów.

 

oczywiście samodzielne składanie ma swoje plusy, bo wiesz co masz w rowerze, od ramy po śrubki. jednak z ekonomicznego punktu widzenia, średnio się to opłaca.

 

jeżeli zdecydowałbyś się na składanie roweru to mniej więcej dobry stosunek. na ramie i kołach nie ma co oszczędzać, są to elementy, które rzadziej się wymienia. osprzęt typu przerzutki, manetki, itp. zawsze łatwiej wymienić niż ramę.

Napisano

Witam,

dziekuje za dwie propozycje,ten pierwszy mysle ze w zupelnosci by wystarczyl,boje sie tylko ze rama wyglada na jakas taka chuda,znajomy powiedzial mi ze lepiej wziasc grubsze opony 29 cali,lepiej amortyzuja w miescie i na nierownosciach. A najwazniejsze mam 189 cm wzrostu,rama wychodzi 21 cali tak?prosze o dalsze propozycje,mysle ze przy ciekawym rowerze moglbym dolozyc max do 2000 zl,pozdrawiam serdecznie.

Napisano

Zależy gdzie jeździsz. Jak głównie miasto i czasem wypad w teren lekki to crossowy rower jest najlepszy. 29er to jest 28koło z wielkimi oponami i dlatego nazywa się 29er. Jak głównie teren wtedy można 29era wziąć.

Napisano

może coś takiego

http://allegro.pl/solidne-mtb-romet-rambler-6-deore-suntour-blokada-i3036426851.html

http://allegro.pl/rower-merida-matts-100-v-okazja-i3017636927.html

http://allegro.pl/gt-karakoram-4-0-red-29er-2012-m-l-xl-i3011565334.html'>http://allegro.pl/gt-karakoram-4-0-red-29er-2012-m-l-xl-i3011565334.html

chociaż za 1,5 k to jakaś używke lepiej bo nowego nic ciekawego nie dostaniesz

http://allegro.pl/gt-karakoram-4-0-red-29er-2012-m-l-xl-i3011565334.html

http://tablica.pl/oferta/kellys-magnus-xc-rock-shox-recon-ID1FtXB.html

http://allegro.pl/rower-unibike-fusion-19-shimano-deore-okazja-i3026857292.html

 

jest tego całkiem dużo

Napisano

jeżeli miałbyś możliwość wyłożenia 1500zł-2000zł to modernizacja tego forestera całkiem traci sens (ja takiej możliwości nie miałem, więc wziąłem się za modernizacje swojego gianta, i modernizuję go do dziś).

 

jeśli zdecydujesz się na szukanie nowego roweru to proponuje zamknąć temat i otworzyć nowy właściwie zatytułowany.

Napisano

Witajcie, zanim zamknę temat chciałem jeszcze chwilę kontynuować pomysł modernizacji staruszka.

 

Stan obecny:

Kaseta tył 6, przód korba 3 - obie Shimano SIS - więc już nie produkowane,

koła z oponami 26 x 1.9 - opona Tygrys - starty środek - możliwe że konieczne do wymiany

mechanizm V-Brake jeszcze chodzi, linki w miarę zdrowe.

Pytania:

Czy jest możliwa wymiana kasety z tyłu?lub piasty z mechanizmem na kasetę 8mkę? - chodzi o sposób mocowania.

Czy jest możliwa wymiana opon na większe? ograniczeniem będzie rozstaw amortyzatora?

Z przodu od hamulców odchodzi wspornik linki, który ma za zadanie prowadzić linkę centralnie do góry, w nowszych rowerach nie widzę tego elementu, czy jest więc możliwe usunięcie tego?

Znalazłem takie elementy:

http://allegro.pl/kaseta-shimano-acera-cs-hg41-7-rzedowa-11-28-i3011606447.html

http://allegro.pl/hamulce-zestaw-tektro-c-310-alu-na-caly-rower-i3003619775.html

http://allegro.pl/komplet-kol-26-alexrims-x2100-gratis-opony-i3020321326.html

proszę o opinię.

Pozdrawiam

Napisano
mechanizm V-Brake jeszcze chodzi, linki w miarę zdrowe.

Nie masz teraz V-brake. Ale te, które pokazałeś będą pasowały bez problemu.

 

Czy jest możliwa wymiana kasety z tyłu?lub piasty z mechanizmem na kasetę 8mkę? - chodzi o sposób mocowania.

Prawdopodobnie nie masz też kasety tylko wolnobieg. Tak, możesz założyć ósemkę. Ale, żeby działało musisz zmienić też przerzutkę i manetkę.

Napisano

tak jak kolega wyżej napisał najprawdopodobniej masz wolnobieg. jeżeli chciałbyś zmienić na wolnobieg 8rzędowy to nie powinno być problemu. jeżeli chciałbyś dać kasetę to konieczna byłaby wymiana piasty (albo całego koła). biorąc pod uwagę, że bedziesz miał w planie zakup nowego bikea, a obecny chciałbyś tylko doprowadzić do stanu używalności to lepszym pomysłem będzie ta pierwsza opcja (zmiana na 8rz wolnobieg). pamiętać należy oczywiście, że jakbyś zmieniał ilość rzędów (czy kaseta, czy wolnobieg) to konieczna będzie zmiana manetek i przerzutki na tył. co do klasy manetek te z twojego linku będą spoko (w droższe nie ma się co pakować), oczywiście w odpowiedniej wersji ilości przełożeń (6,7,8...)

 

co do opon, to tutaj też nie powinno być problemu. jeżeli zmieści ci się między golenie amorka to i na obręcz też wejdzie :icon_wink: . jeżeli będziesz miał wątpliwości to weź koło do sklepu jako przymiarkę.

Napisano

Witaj,

dzieki za odpowiedz,troszke przekopalem faq,troche poczytałem,wniosek jest taki że na allegro idzie trafić osprzęt w całkiem dobrym stanie który w pełni odpowiada moim wymaganiom,przy okazyjnych cenach koszt modernizacji nie bedzie astronomiczny,rodzi sie jednak pytanie.Czy ta ramę można potraktować jako dobra bazę do ewentualnej budowy "nowego" roweru?stalowy full czy nowy alu hardtail?biorąc pod uwagę że rama pasuje na wymiar.

Pozdrawiam

Napisano

szukając sprzętu nie zapomnij o forumowej giełdzie rowerowej :thumbsup:

 

co do kierunku, w którym powinieneś iść. nowy bike, czy renowacja? już to chyba gdzieś pisałem. pomijając wszystkie za i przeciw. jeżeli masz gotową kasę to kup nowy (zawsze lepsza podstawa do dalszych modernizacji). jeżeli nie masz gotówki, to można spróbować wysupłać w miesiącu 50 czy 100 zł i powoli składać coś na starej ramie. decyzja należy do ciebie.

Napisano

Bez względu którą drogą pójdę,ciekawi mnie co tak naprawdę daje nowa rama w nowym rowerze,skłonny jestem do kupna nowego,ten Romet Rambler wydaje się całkiem sensownym zakupem biorąc pod uwage mój wzrost i wagę,a że sklep oferujący go jest w Dzierżoniowie,wiec nie tak wcale daleko,mogłbym go wyprobować przed zakupem...

Napisano

różnica jest np. taka, że masz nową, lżejszą ramę. w tak starej ramie zawsze jest ryzyko, że gdzieś jest pęknięcie, coś przerdzewiało itp.

 

co do tego rometa. całkiem ciekawa oferta, szczególnie w tej cenie.

Napisano

Czy remont czy nowy decyzja należy do Ciebie. Ja bym wybrał nowy, tu masz wszystko do wymiany. Ta rama może oczywiście być bazą ale ja bym ją porównał do podrdzewiałego golfa II, można zrobić z niego samochód tylko czy się "opłaca"...?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...