Skocz do zawartości

[rower] prędkości i propozycje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie (szczególnie do właścicieli rowerów szosowych lub osób, które miały przyjemność jeździć). Codziennie jeżdżę do pracy 11 km w jedną stronę-większość ulicami. Mam rower Kelly's Salamander (góral). Po pewnym czasie zauważyłem, że dużo energii, którą wkładam w kręcenie jest tracona przez sam rower. Mimo opon szosowych latem (terenowe zimą) jeździ się dużo wolniej niż osoby o podobnym przebiegu co ja na rowerach szosowych.

Idzie wiosna i znowu zaczynam myśleć o rowerze szosowym. Co o tym myślicie? Na moim na prostych odcinkach wyciągam latem 35 km/h i utrzymam ją kilka minut. Czy na rowerze szosowym będzie lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35km/h na innym niż szosowy to i tak przyzwoita prędkość :) Fakt, może nie to samo co na szosówce ale na pewno Twój jest wygodniejszy niż taki przecinak:) Sam jeżdżę na przerobionym trekingu, z nowym napędem, kołami i oponami. I na prostej, potrafi się rozbujać do ok. 40km/h i to utrzymać. W porównaniu do poprzednich wyników na wersji pierwotnej to jest szał, bo ciężko było jechać choćby 30km/h przez dłuższą chwilę;)

Jak masz okazję to kup sobie kolarkę - całkiem inne wrażenie z jazdy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie (szczególnie do właścicieli rowerów szosowych lub osób, które miały przyjemność jeździć). Codziennie jeżdżę do pracy 11 km w jedną stronę-większość ulicami. Mam rower Kelly's Salamander (góral). Po pewnym czasie zauważyłem, że dużo energii, którą wkładam w kręcenie jest tracona przez sam rower. Mimo opon szosowych latem (terenowe zimą) jeździ się dużo wolniej niż osoby o podobnym przebiegu co ja na rowerach szosowych.

Idzie wiosna i znowu zaczynam myśleć o rowerze szosowym. Co o tym myślicie? Na moim na prostych odcinkach wyciągam latem 35 km/h i utrzymam ją kilka minut. Czy na rowerze szosowym będzie lepiej?

 

Na moim crossie 28" bez problemu utrzymuję 35 km/h. 28 cali robi różnicę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 26" i utrzymuję również bez problemu, ale chciałbym około 40-48 km/h. Na obecnym rozpędziłem się do 46 km/h i po 30 sekundach jazdy (po prostym terenie) koniec...

Może jakaś "modernizacja"? Opony mam szosowe-typowe. Są jakieś cieńsze do zastosowania w moim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logistic,osiągnąłeś prawie wszystko co jest do osiągnięcia w temacie średniej prędkości.

Widzę trzy drogi wyjścia z tej kłopotliwej sytuacji :

- dobry rower czasowy,stosowny kask i strój (conajmniej 15tys,zysk jakieś 5-8km/h)

-lekko stuningowany rower elektryczny (6-10 tys,zysk spokojnie 20km/h)

-jazda w grupie i krótkie,solidne zmiany (za darmo,ok 10-15max km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 26" i utrzymuję również bez problemu, ale chciałbym około 40-48 km/h. Na obecnym rozpędziłem się do 46 km/h i po 30 sekundach jazdy (po prostym terenie) koniec...

Może jakaś "modernizacja"? Opony mam szosowe-typowe. Są jakieś cieńsze do zastosowania w moim?

 

Podobne dylematy ma autor w tym wątku - poczytaj...

http://www.forumrowerowe.org/topic/128126-naped-przedluzanie-biegow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu kupilbym lub złożył szosę

każdy powinien spróbować ja w zeszłą zimę sobie poskladam i fajnie się jeździło ale to jednak nie dla mnie.

jazda jest zupełnie inna niż nawet na calowkach w goralu .

35-40 lekko lecisz

jak kiedyś będę bogaty to sobie sprawie carbonowego przecinaka 6kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logistic, jak masz możłiwość to zobacz rzuty "od frontu" obu rowerów: mtb i szosy. Już to daje sporo do myślenia. Wąski z reguły aerodynamiczny widelec, wąska kierownica, wąski rozstaw jeźdźca :) Do tego masa obu rowerów (u mnie w pracy "wyjściowa" szosa waży ok 10 kilogramów, wyjściowy góral 15). Do tego pytanie jakie masz koła, ich masa, rozmar zębatek szosowych (najmniej 50/34, w trekkingu najwięcej 48).

Do tego niewątpliwie warto wziąć pod uwagę geometrię twojego roweru i przeciętnego szosowego.

Salamander to raczej rekreacyjny rower niekoniecznie zaprojektowany pod efektywność i dynamikę przemieszczania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona widać inna niż szosowa, cena dosyć wysoka, ale pisanie, że opona nadaje się do jazdy zimą to przesada. Kiedy u mnie pada śnieg to mam problemy z oponami ternowymi, a co dopiero na szosowej.

Co do rowerów. Widzę, że szosowy ma inną budowę pod względem aerodynamiki niż mój. Da się to odczuć w praktyce. Szukam rozwiązania taniego (w miarę możliwości). Opory toczenia (i inne) to strata energii. Jestem chudy więc tracę siłą rzeczy masę. Posiada ktoś proponowane w linku opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w wersji 26x1.25. Ważą 300g, dają możliwość bezstresowej jazdy po nierównościach, jak się chce skrócić przez lasek miejski to też da radę. Kilka razy w ciągu roku (ok 5tys km) złapałem kilka kapci, ale mam wrażenie, że większość byłaby do uniknięcia tylko używając jakieś ciężkiej opony z wkładką antyprzebiciową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pora rozejrzeć się za pół - środkiem czyli rower przełajowy lub treking przerobiony na szosę

Weź pod uwagę też to że inaczej jeździ się na baranku,może ale nie musi być kłopotliwe używanie hamulców w dolnym chwycie.

Inna sprawa że jeżeli jeszcze nie jeździłeś na szosówce to prawdopodobnie pierwsze wrażenie lekkości i przyśpieszenia mogą na stałe zmienić twoje zamiłowanie z mtb na szosę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rower przełajowy lub treking przerobiony na szosę

 

To jest dobra propozycja - pisałem na początku o tym mniej więcej - sam przerobiłem tak mojego trekinga. Niby wszystko ładnie pięknie ale rower nadal w moim przypadku jest te 4-5kg cięższy niż przeciętna kolarka:) Druga rzecz to koszt takiej zmiany. Ja wydałem na zmianę opon, kół i całego napędu lekko ponad 700zł. I to w dodatku tylko średnia półka.

Więc i kapitalny remont i zakup nowego jednoślada to godne przemyślenia opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...