Gość Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Witam, rower Kross A8 z 2012 roku, specyfikacja fabryczna (wymienione opony, ale to nie ma nic do rzeczy). Niestety po wypadku w ktorym uszkodzilem kregoslup szyjny jazda sprawia dyskomfort. Nie wiem czy to istotne, ale rozmiar roweru M (18 cali), przy wzroscie 178cm/76kg. Chcialbym troche stepic reakcje (tzn. zeby rowerek nie reagowal tak gwaltownie na ruchy kierownia) oraz sprawic aby sylwetka byla troche bardziej wyprostowana. Poza oczywistym przesunieciem siodelka, co powinienem wymienic/wyregulowac? Z gory dzieki za pomoc.
szybkilopez Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Dłuższy i z większym wygięciem mostek zależy jaki teraz masz no i gięta kierownica, też są różne wersje z różnym wzniosem i sylwetka się wyprostuje.
Bartosz111 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Aby sylwetka była bardziej wyprostowana, to najlepiej podłożyć podkładki dystansowe pod mostek oraz przełożyć mostek na + (jeżeli jest na -) . Jeżeli chcesz to mogę się zamienić ramą hexagona, wg. producenta ma bardziej "rekreacyjną" geometrie
alkor Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Szybkilopez przecież dłuższy mostek bardziej wyciąga... Dla wyprostowania wysoki wznios, na plus i podkładki pod mostek, kiera z dużym wzniosem. Żeby 'stępić szeroka kiera. Ja na Twoim miejscu po prostu skróciłabym i poszerzyła kokpit. Na przykładzie własnym potwierdzam, ze osiąga się tym to czego potrzebujesz:) Bartosz, bo te roczniki(X) już tak mają.;] trochę wczęśniej Hexy(V) dziedziczyły geo po Levelach z poprzedniego rocznika(np. V4 '09 to to co Levele A2-4/6 '08:)) w hexagonowym malowaniu
refiko Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Poszerzeniem kiery znów się pochylasz bardziej...
szybkilopez Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 przecież dłuższy mostek bardziej wyciąga Ale też spowalnia reakcję roweru krótki mostek nadsterowny jest rower dłuższy podsterowny. Fizyki się nie oszuka
alkor Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Refiko ale nie przy odpowiednim skróceniu mostka:) bo fakt- faktem taka kiera Cię rozciąga. Dlatego u kolegi raczej nie wchodzi w grę zmiana tylko jednego komponentu, a dwóch w odpowiednich proporcjach:) Szybkilopez- stąd, najczęściej, jak się skraca mostki to się kiery poszerza;] choć masz rację, że przy takiej samej szerokości kokpitu dłuższy mostek stępi rower.
szybkilopez Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 dłuższy mostek stępi rower. o to to przecież autorowi wątku o to chodzi. Dlatego dłuższy mostek i większy wznios + gięta kierownica ze wzniosem 30, ale to trzeba dopasować pod siebie najlepiej w sklepie
ErrorPL Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Polecam zakup mostka o większym zgięciu oraz szerszą i giętą kierownicę. Siodełko max do przodu i niżej niż kierownica
alkor Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 o to to przecież autorowi wątku o to chodzi. Dlatego dłuższy mostek i większy wznios + gięta kierownica ze wzniosem 30, ale to trzeba dopasować pod siebie najlepiej w sklepie Tak to by było to gdyby nie fakt, że on chce się też trochę wyprostować. I tu jest ten problem z wyciągnięciem:) Bo nawet jak wrzuci to na plus to co prawda pójdzie do góry ale nadal rozciągnięty przód-tył'. Tak jakby przy samej zmianie kiery na szerszą co też by mu stępiło rower by się wyciągnął 'lewa-prawa'. Czyli tez nie to czego szuka. Stąd uważam, że powinien spróbować wrzucić krótszy mostek z jakimś większym wzniosem, ustawiony na plus i do tego pokombinować z szerokością kiery. Krótszy mostek zbiera sylwetkę, ułatwia wyprostowanie, a poszerzenie kiery ratuje przed nadsterownością. Defrag- jaki masz mostek(długość, kąt, plus/minus), ile podkładek nad/pod, jaka kiera(prosta/gięta/ szerokość, jakie gięcia? Przesunięciem siodła oczywiście należy dokonac korekt, ale korekt a nie załatwiać tym problem bo przy okazji można załatwić kolana.
szybkilopez Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Krótki mostek przy tej ramie M z jego wzrostem ... kiepsko to wiedze. Pobija sobie chłopak kolana o kierownice przy zakrętach co do podkładek pod mostek... zastanawiam się kto tak składa rower, że jest luz i można coś jeszcze podnieść do góry?
Gość Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Wow, duzo rzeczowych odpowiedzi i to jak szybko Dzieki! Rower jest praktycznie w specyfikacji fabrycznej, dokladnie tak jak tutaj: http://www.kross.pl/pl/2012/level-a8
alkor Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Krótszy;] niekoniecznie krótki. Wszystko zależy od tego co tam. Jak jakieś 120 to do 100 można raczej urwać bez masakry kolanowej. A z podkładkami chyba nie do końca zrozumiałam o co chodzi... o co chodzi? Defrag- stety-niestety musisz pomierzyć bo Kross nie daje takich info*;] ale tak na oko już widać, że można bedzie znaleźć mostek z większym kątem:) *chyba, ze ktoś tu wiem ile maja poszczególne komponenty?
Bartosz111 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Rower jest praktycznie w specyfikacji fabrycznej, dokladnie tak jak tutaj zobacz czy rura sterowa jest idealnie docieta bez podkladek dystansowych, bo te podkladni pod mostkiem by sporo dały A z podkładkami chyba nie do końca zrozumiałam o co chodzi... o co chodzi? mostek będzie wyżej, a więc pozycja bardziej siedząca
szybkilopez Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Dla wyprostowania wysoki wznios, na plus i podkładki pod mostek, o to to chodziło mi. Najszybciej to zmienić kierownicę na giętą i sprawdzisz czy tyle starczy.
alkor Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Bartosz nie zrozumiałam o co chodzi w pytaniu/stwierdzeniu Lopeza;] to o czym piszesz to ja wiem. Zresztą sama o tym wspomniałam. o to to chodziło mi. Najszybciej to zmienić kierownicę na giętą i sprawdzisz czy tyle starczy. Dobrze gada- polać bo faktycznie może to wystarczy w kwestii wyprostowania. Tylko, ze zostaje jeszcze 'stępienie'.
szybkilopez Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 zobacz czy rura sterowa jest idealnie docieta bez podkladek dystansowych, bo te podkladni pod mostkiem by sporo dały Przecież na zdjęciu widać, że są tam podkładki tam się już nic nie da włożyć bez wymiany amortyzatora z dłuższą sterówką.
Bartosz111 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Bartosz nie zrozumiałam o co chodzi w pytaniu/stwierdzeniu Lopeza;] fakt, sorry nie przeczytałem dokładnie
alkor Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Defrag w skrócie -/mostki/ tak jak pisał Szybkilopez. Bez zmiany szerokości kiery: *dłuższy stępia względem tego co było, *krótszy zwiększa czułość. -/kiery/ bez zmiany długości mostka: *węższa zwiększa czułość, *szersza stępia. Wpływ na pozycję, bez zmian odpowiednio kiery/mostka: -dłuższy mostek Cię wyciąga wzdłuż, -krótszy mostek zbiera pozycję, -węższa kiera zbiera pozycję, -szersza kiera rozciąga na boki. Reszta rzeczy, które wpływają na pozycję w zakresie kokpitu: -ilość podkładek i ich położenie, -wysokość samego mostka, -wznios kiery, -gięcie do bikera, -czy mostek jest na plus czy na minus, -kąt mostka. Stąd w Twoim wypadku aby osiągnąć oba cele musisz kombinować i może być ciężko przy zmianie tylko jednego elementu. Tak jak pisałam ja z doświadczenia mogę polecić skrócenie i poszerzenie kokpitu. Ale nie gwarantuję, że Tobie to ułatwi życie szczególnie, że musisz brać pod uwagę tez takie rzeczy jak, wspomniane przez Lopeza, spotkania kolan z kiera w zakrętach etc. Chyba rzeczywiście najprościej byłoby jakbyś spróbował przy obecnym mostku wrzucić szerszą, mocno gięta tak w górę, jak i do bikera kierownicę jako pierwszy krok.
szybkilopez Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 No, ale bez przesady z szerokością kierownicy bo na DDR powycina połowe rowerzystów jak niektóre dziewczyny na swych holendrach
Gość Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Mega posty, dziekuje Wam wszystkim bardzo za pomoc! Sa juz podkladki, nic wiecej na 100% tam nie wejdzie Wychodzi ze najlepiej wymienic kierowncie na szersza+gieta i zobaczyc jaki bedzie efekt (chyba, jesli dobrze wszystko rozumiem) - gieta kierowonica cofa ja o pare cm (co wyprostuje sylwetke), szerokosc kierownicy natomiast stepi reakcje roweru. Dalej patrzec na mostek i powinno dac rade. Myslalem tez po prostu o wymianie roweru na cos z mniejszym katem glowki / krotsza tuba gorna (moglbym zrobic to bez znaczacej straty $). Moze to lepszy pomysl?
Rulez Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Możesz założyć giętą kierownicę, np. gięcie 25 mm i już masz wyżej, załóż szerszą wtedy masz większą kontrolę, do tego trochę skróć mostek.
alkor Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Powiem Ci tak. Jeśli masz taką możliwość aby wymienić rower na taki, którego geometria bardziej odpowiada Twoim wymaganiom(już nie wnikam w kwestie dotyczące zachowania jakości komponentów bo zakładam, że nie ma tu znaczącego spadku) to ja bym na Twoim miejscu dokładnie to zrobiła. Jeżeli jednak nie albo rzeczywiście straciłbyś na jakości to wybralabym walkę z kokpitem(przy czym przy dużej ilości prób koszta mogą się kształtować różnie;)). Co do kiery dobrze rozumujesz- szukaj giętej z jak największymi gięciami i w górę, i do bikera to Cię wyprostuje oraz szerszej o parę dobrych centymetrów- na tym odczujesz stępienie reakcji roweru. Może się okazać, że ta zmiana wystarczy. No, ale to możesz ocenić tylko to Ty bo tylko Ty wiesz czego szukasz. A, i nie bój się szerokości- kup szerszą, nawet za szeroką niż Ci się wydaje, że potrzebujesz. Taką zawsze możesz skrócić, w drugą już ni dy rydy:)
lukaszm7 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Jeśli zależy ci by podnieść cały kokpit, poszukaj przedłużacza rury sterowej, kiedyś ktoś pokazywał coś takiego tu na forum. Dzięki temu patentowi będziesz mógł naładować więcej podkładek pod mostek Pozdrawiam
tobo Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Możesz szukać ramy z wysoką główką, różnica potrafi być spora, nawet kilka cm w ramach tego samego rozmiaru. Mój trek 4500 ma główkę 16 cm, do tego miał 4 podkładki pod mostek i bardzo wysoki mostek. Do tego jest krótki bo to tzw miejskie mtb, 20,5 cala ma jedynie 565 mm długości horyzontalnie. Rower ma bardzo "wyprostowaną geometrię".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.