Specjal Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Szukam nowych opon na rozpoczynający się powoli sezon i obecnie mój wybór to: Przód: Continental X-king 2.2 Tył: Geax Saguaro 2.0 Dobry to układ czy jednak szukać czegoś innego albo jednolity model opony na przód i tył? Opony do codziennych treningów i startów na lokalnych zawodach. W góry prawdopodobnie będę miał inny zestaw.
GhOsTwrc Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 A w jakich warunkach bedziesz jezdzic na tym zestwie?
Specjal Napisano 14 Lutego 2013 Autor Napisano 14 Lutego 2013 Głównie suche warunki, od czasu do czasu jakieś błoto czy luźniejsze podłoże też się trafi, ale to wiadomo. 80% las, reszta dojazdy i od czasu do czasu jakaś jazda po mieście czy szosie też się trafi. Tak jak pisałem, zestaw do codziennego trenowania, wyciceczek za miasto no i lokalnych zawodów. W góry pewnie "mocniejszy" zestaw. Aha, no i sam styl jazdy, powiedzmy bardziej ambitny i agresywny
GhOsTwrc Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 X king w wersji drutowe lub zwykly kevlar jest podatny na uszkodzenia typu dobicie , lub przetarcie boczne to samo tyczy sie Race king , ogolnie do tych warunkow bym bral 2x saguaro wersja 2.2 jezeli cenisz sobie komfort waga 650 g jezeli wolisz szybkosc to 2.0 550g. Wersja 2.0 tez jest w miare komfortowa ale mniej. Odpornosc na scieranie Saguaro jest na dobrym poziomie nawet jezeli latasz asfaltem. Ogolnie jak sie zdecydujesz na nie to polecam zalozenie w kierunku speed , traction sprawdzi sie tylko na blotnistym podjezdzie
Druid Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Ja polecam zestaw przód Nobby Nic, Tył Rocket Ron (wersja na 2013 rok)
premier2 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Nobby Nic i Ron jako zestaw na leśne szutry i asfalty. A zaspokoisz moją ciekawość i napiszesz czemu? Ciekawe co byś polecił jako zestaw w góry...
solo83 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Do normalniej jazdy po lesie polecam Race Kinga 2.2 przód tył lub zestaw Race king 2.2 tył i Saguaro 2.2 przód. Ja ważę 120 kg i jakoś nie zauważyłem problemów z dobijaniem ani przetarciami ani kapciami w RK a przejechałem na nich 6kkm w wersji Supersonic. Zestaw RK i Saguaro bardzo uniwersalny i w normalne warunki nic bardziej agresywnego nie jest potrzebne moim zdaniem.
Druid Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Kolega wspomniał: od czasu do czasu jakieś błoto czy luźniejsze podłoże też się trafi, ale to wiadomo. 80% las, reszta dojazdy Nie wiem jak Ty ale ja nie lubię być zaskakiwany słabą przyczepnością... Nobby Nic zapewnia mi dobre trzymanie w zakrętach i pewność podczas hamowania a Rocket to taka wersja optymalna pomiędzy Ra Ra a No Ni, stosunkowe małe opory toczenia dobra przyczepność i szybko oczyszcza się z błota. Jeśli masz dwa zestawy kół to możesz poskładać zestaw na Ro Ro ( Front + Rear) i w góry np No Ni (F + R) A na jakim secie szanowny kolega śmiga? Po drugie dla mnie las to mix nawierzchni
premier2 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 RoRo jako zestaw do codziennych treningów to słaby pomysł, zwłaszcza, że bieżnik ginie w oczach, a opony w wersji Evo tanie nie są. Sam mam komplet i byłem zszokowany, ile potrafią stracić bieżnika w ciągu jednego dnia, gdzie większość trasy to teren. Tutaj sprawdzą się opony typu semislick, odporne na ścieranie na asfalcie. RK w wersji SS to niezły pomysł, bo opona jest szybka, lekka i odporna na ścieranie. Maxxis Crossmark, Kenda Karma, czy Saguaro też będą dobrym wyborem
Druid Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Ciekawe przykłady niby sprawdzają się semislick a wymieniasz crossmarki i Saguaro... Oczywiście jak startujesz w maratonach to możesz mieć kilka oponek na różne warunki ale jak dla mnie przykład który podałem jest uniwersalny.
Specjal Napisano 14 Lutego 2013 Autor Napisano 14 Lutego 2013 Sam do tej pory jeździłem na Karmach, teraz Crossmarkach (przód i tył) i byłem zadowolony. Jednak chciałbym spróbować czegoś nowego a taki mix zestaw dwóch różnych opon (szersza na przód, węższa na tył) podobno jest lepszy i daje trochę więcej kontroli na zjazdach. Chodzi mi też głównie o wagę, dlatego z samej definicji wszystko >600 g odpada. Pytanie tylko czy Saguaro będzie dobra jako opona napędowa? Schwalbe jakoś do mnie nie przemawiają, sam nie wiem czemu.
GhOsTwrc Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Saguaro bedzie dobra jako napedowa , niskie opory oraz odpornosc na scieranie i dobicia;)
pyra121 Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Nie chcę robić bałaganu i zakładać nowego wątku Nie znam się za bardzo na oponach i mam pytanie : zawsze jeździłem na oponach o rozmiarach 26x2,5. Mogę założyć Race Kingi 26,2,2 ?
bartolinii Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 Nie chcę robić bałaganu i zakładać nowego wątku Nie znam się za bardzo na oponach i mam pytanie : zawsze jeździłem na oponach o rozmiarach 26x2,5. Mogę założyć Race Kingi 26,2,2 ? A jaki to problem? Ja miałem akurat nieciekawe przygody z race kingami. Mianowicie na szerokich obręczach (dart raider) ścinało mi wentyle. Zresztą w mojej opinii wszystkie continentale z kevlarowymi ściankami są strasznie mało wytrzymałe - snejki szły co chwile, na race kingu jak i rubber queen, a skończyło się na porozrywanych (dosłownie!) bocznych ściankach. Ja bym celował w maxxisy, na nich się jeszcze nie zawiodłem. Od KIlku miesięcy ujeżdżam larsena tt i szczerze podoba mi się ta opona, ale ja mam wersję 2 ply, niedostępną w Polsce. Dlatego też snejka nie było zadnego . Ale na zwykłym larsenie ważącym ok 500 g bałbym się jeździć.
pyra121 Napisano 23 Lutego 2013 Napisano 23 Lutego 2013 Wczoraj doszły Race Kingi, dzisiaj założyłem ( po drodzę wentyl wyrwany, strasznie lipnie wykonana dętka była - dlatego dzisiaj nie wczoraj założone ). Jestem pozytywnie zaskoczony, kosztowały mnie 39zł za sztukę, a nie ma porównania do no-name'ów na jakich do tej pory jeździłem ( które kosztowały 35zł za sztukę w lokalnym rowerowym... ). Pięknie się jedzie na Race Kingach 2.2, polecam Uploaded with ImageShack.us Jakość LG L7 :/
GhOsTwrc Napisano 24 Lutego 2013 Napisano 24 Lutego 2013 Poczekaj aż będzie sucho , twoj usmiech sie powiekszy.
Specjal Napisano 26 Lutego 2013 Autor Napisano 26 Lutego 2013 Dobra, zdecydowałem się już na przód: Continental X-king 2.2 Racesport i tył Continental Race King Racesport, tylko tu pytanie: brać RK 2.0 czy lepiej 2.2?
Mod Team sznib Napisano 26 Lutego 2013 Mod Team Napisano 26 Lutego 2013 Tylko 2.2. RS mają cieniutkie ścianki, pamiętaj.
GhOsTwrc Napisano 26 Lutego 2013 Napisano 26 Lutego 2013 Cieniutkie to prawda , ale i tak o wiele lepiej wykonane niz wersja kevlar/drut tak uwazam , jak bedzie pokaze przebieg;)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.