Skocz do zawartości

[hamulce v-brake] Wymiana. Co na przód ?


ktl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

w swoim rowerze (SCHWINN Mesa LT) mam obecnie seryjne hamulce (Tektro), które na oryginalnych klockach w ogóle nie hamowały, po wymianie na KLS Dual Stop hamują jak dla mnie, powiedzmy, przyzwoicie przy mojej wadze (~100kg).

 

Chciałbym wymienić przód na coś, co zapewni lepsze hamowanie i kontrolę.

 

Czy przy budżecie +/- 100 PLN jest szansa na coś konkretnego, co zapewni mi odczuwalną różnicę?

Jeśli tak to proszę o jakieś propozycje co kupić (nowego lub używanego).

 

Jeśli nie, to jaką rozsądną kwotę trzeba na to przeznaczyć?

 

I czy w ogóle można kupić osobno przód, bo w sklepach trafiałem tylko na zestawy.

 

dzięki

pozdrawiam

Łukasz

Napisano

Dzięki za propozycję, powiem szczerze, że takiego rozwiązania nigdy jeszcze nie widziałem, jak takie coś się sprawuje (zresztą zaraz sam zabieram się do szukania informacji) ?

 

P.S. Obecnie założony mam dokładnie taki zestaw: http://goo.gl/LgGak (czyjaś aukcja na allegro)

Napisano

Jakie masz koło, jaki widelec? Może tarczę mechaniczną...

A jeżeli chodzi o te magury to ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym jak jest z dostępnością klocków i części(głównie mam na myśli uszczelki).

Napisano

Obręcze to Alexrims pc19

Widelec: Suntour XCM

 

nie chcę w tej chwili wymieniać koła i zakładać tarcz mechanicznych, jeśli w przyszłości coś stanie się z kołem i będzie wymagało wymiany to wtedy na pewno przejdę na tarcze hydrauliczne, ale na chwilę obecną tarcze odpadają

 

przejrzałem trochę informacji odnośnie tych HS11 i szczerze mówiąc mam bardzo mieszane uczucia, chyba wolałbym klasyczne v-ki

 

 

różne klamki to nie problem, ma jeździć, nie musi wyglądać

Napisano

No tak jeżeli masz piasty z mocowaniem na tarcze, to godnym polecenia będzie na pewno Avid bb5 lub dużo droższy bb7.

Spójrz: http://allegro.pl/nowy-hamulec-tarczowy-avid-bb5-ball-bearing-5-bcm-i3016827304.html

Jeżeli w grę wchodzą tylko V-brake, to poszukaj Shimano Deore lub Avid Single Digit 7 lub 5.

A jaki model klamek posiadasz? Może są zbyt miękkie? Gdyby tak było, to pomoże ich wymiana na Avid FR 5

Napisano

mocowań brak, obecnie w grę wchodzi tylko v-brake

 

BR-M590 da radę ? na allegro cena ~50PLN

bo jeśli różnica w hamowaniu w stosunku do obecnych będzie niewielka to nie ma sensu :/

 

tylko jaka klamka do tego ?

Napisano

Generalnie na rynku jest zatrzęsienie klamek, ale najlepsze recenzje zbierają właśnie klamki Avida. Powodem tego jest duża sztywność i stosunkowo niska cena za komplet.

 

Fajne te klamki, które zaproponowałeś, ale mimo wszystko wolałbym Avidy.

 

P.s.

Gdyby ci się udało ustrzelić taką okazję, to by było super: http://allegro.pl/kl...2947216007.html

 

Poczytaj jeszcze ten topic. http://www.forumrowe...xt-vs-avid-fr5/

Napisano

Zacznij od przeczytania istniejących tematów o hamulcach v-brake, jest ich całkiem sporo. Od siebie dodam, że największą zmianę odczujesz po zmianie klamek na lepsze, np polecane Avidy FR5, a dodatkowo na dobre klocki, np czerwone Clarks'y, czy KoolStop'y. Ramiona zmieniałbym na samym końcu, tutaj poprawa w jakości hamowania będzie najmniej zauważalna, chyba że ktoś zmienia z marketowych pseudo hamulców...

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

 

przejrzałem trochę informacji odnośnie tych HS11 i szczerze mówiąc mam bardzo mieszane uczucia, chyba wolałbym klasyczne v-ki

 

Nie wiem gdzie i czego się naczytałeś, ale vałki przy magurze hydraulicznej wypadają blado. To ze dwie klasy różnicy. Jakby porównywać corolle do bmw serii 5. Nie wiem jak HS11, ale jakbyś poszukał HS33 to ja mogę Ci polecić śmiało. Jeździłem z HS33 na przodzie przez kilka sezonów. Raz wymieniłem klocki i tyle. Nie robiłem z nim zupełnie nic. Nawet nie wymieniałem oleju. Kompletnie bezawaryjny i bezobsługowy. Siła hamowania - ogromna. 

Napisano

Oj tam, oj tam, dobry V-brake ma taką samą lub bardzo podobną siłę hamowania.

A dla założyciela tematu: nie słuchaj tego wszystkiego, ba za chwilę okaże się, że bez hydraulicznych tarczowych XTR-a to nie ma co w ogóle na rower wsiadać. Kup, tak jak myślisz od początku dobrego V-brake. Może być LX albo XT, może zmieścisz się do 150zł. razem z klamką. Ewentualnie zwróć uwagę, żeby była wymienialna sama okładzina, nie trzeba wymieniać wtedy całego klocka. Aha, żeby nie było, sam jeździłem na HS33 i zmieniłem na V-brake.

Napisano

A jak spisuje się taki zestaw - pożenione klamki avia fr-5 i hamulce deore m590?

Tak jak patrzę to taki zestaw wychodzi najtaniej, ale czy lepiej jak pełne deore albo avidy fr5 i sd5?

Napisano

Dla mnie klamki Avida są wygodniejsze niż klamki Shimano, ale są też odmienne zdania :). Co do samych ramion, to różnice będą pomijalne, dużo większe znaczenie mają dobre klocki, a te w obu hamulcach są kiepskie. Załóż klocki np Clarksa, a poczujesz różnicę nawet na kiepskich V-kach

Napisano

To jeszcze jedno a właściwie dwa pytania. Duża jest różnica pomiędzy klamki fr-5 a sd-7?

Na jakiej zasadzie działa regulacja siły hamowania (czerwone pokryto) w sd-7?

Napisano

Moim zdaniem można żyć bez tego pokrętła. Pobawisz się dzień lub dwa, a potem i tak nie będziesz go dotykał. O szczegółach poczytasz min na tym forum, wystarczy poszukać tematów o v-kach i poczytać.

Napisano

To jeszcze jedno a właściwie dwa pytania. Duża jest różnica pomiędzy klamki fr-5 a sd-7? Na jakiej zasadzie działa regulacja siły hamowania (czerwone pokryto) w sd-7?

polecam f5 przy minimum czasu poświęconego na regulacje linki mamy bardzo dobrze działający zestaw , z wygodną metalową i lekką klamką

Napisano

Oj tam, oj tam, dobry V-brake ma taką samą lub bardzo podobną siłę hamowania.

A dla założyciela tematu: nie słuchaj tego wszystkiego, ba za chwilę okaże się, że bez hydraulicznych tarczowych XTR-a to nie ma co w ogóle na rower wsiadać. Kup, tak jak myślisz od początku dobrego V-brake. Może być LX albo XT, może zmieścisz się do 150zł. razem z klamką. Ewentualnie zwróć uwagę, żeby była wymienialna sama okładzina, nie trzeba wymieniać wtedy całego klocka. Aha, żeby nie było, sam jeździłem na HS33 i zmieniłem na V-brake.

 

dziękuję za wznowienie tematu, to prawda ... w pewnym momencie zgłupiałem :)

 

ostatecznie wybór padł na komplet klamek

 

FR5 + na przód jako główny hamulec SD7

z tyłu zostały stare Tektro + jakieś klocki Kellys czarno-czerwone (ale po pierwszej jeździe wiem, że tylko tymczasowo).

 

Co prawda ze względu na pogodę i masę innych obowiązków nie miałem okazji dokładnie przetestować, ale ...

 

jeden jedyny wyjazd w tym roku, warunki bardzo mokre, kałuże + leśna ścieżka całkowicie zalana z topniejącym śniegiem po kostki i jestem pełen podziwu dla tych hamulców.

 

Pomimo tego, że były mokre hamowały lepiej niż poprzedni zestaw w warunkach suchych. Mokry tył praktycznie wcale nie hamował podczas gdy przód potrafił przyblokować koło powodując uślizg na grząskim śniegu.

 

Na chwilę obecną z czystym sumieniem mogę polecić FR5 + SD7.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...