Jacke Napisano 21 Kwietnia 2006 Napisano 21 Kwietnia 2006 Hej! Pojezdzilem juz troszke na swoim rowerku i stwierdzilem ze w miare uplywu czasu bede go po trochu odchudzal Planowo takze siebie Niestety nie mam dostepu do wagi elektronicznej wiec nie zwazylem calego roweru jeszcze. Chyba bede na poczte musial isc.... W kazdym badz razie zrobilem rozpiske wagowa wszystkich czesci (pogrubione wagi sa z roznych stron typu : weightweenies.starbike.com). Niektorych wag nie potrafilem okreslic i tutaj prosba do wszystkich chetnych o pomoc w uzupelnieniu i sugestie Nie chce wymieniac na sile wszystkiego lecz z czasem Mysle ze w pierwszej kolejnosci pojda oponki bo nie odpowiada mi ich przyczepnosc na wirazach. Jestem otwarty na wszelkie sugestie i z gory za wszystkie dziekuje Moze cos wyjdzie jeszcze z mojego roweru
Blue Napisano 21 Kwietnia 2006 Napisano 21 Kwietnia 2006 Kiera i wspornik na pewno sa ciezkie wiec poprostu mozesz kupic nowe a wagi tych olać .
Jacke Napisano 21 Kwietnia 2006 Autor Napisano 21 Kwietnia 2006 Oplaca sie ladowac w carbonowa kierownice? Jak jest z wytrzymaloscia, zywotnoscia?
easyrider Napisano 21 Kwietnia 2006 Napisano 21 Kwietnia 2006 Oplaca sie ladowac w carbonowa kierownice? Jak jest z wytrzymaloscia, zywotnoscia?Miałem parę lat temu karbonowego Profile'a.Nie wytrzymała jednego sezonu... popękała jakby od środka ją rozerwało... Pojechała do producenta - wymienił na gwarancji na nową. Nie wytrzymała jednego sezonu... gwarancja minęła, kiera poleciała na śmietnik... Nigdy więcej karbonu...
Jacke Napisano 21 Kwietnia 2006 Autor Napisano 21 Kwietnia 2006 Dzieki easyrider Co polecacie? Amoeb`y sa tanie i lekkie
mloody Napisano 22 Kwietnia 2006 Napisano 22 Kwietnia 2006 Witam Kaseta PG-970 waży 320 g a nie 210 jak napisałeś http://light-bike.com/forum/album_cat.php?...5f6b5087897be7e A co do rurek to smica lub kbix - chyba najtaniej. Pozdr.
Rasi Napisano 2 Maja 2006 Napisano 2 Maja 2006 Nigdy Amoeby tragedia straszna polamalem przy banny hooopie ale wczesniej tez byla ostro katana ale nie POLECAM lepiej zainwestowac w kierke wiecej i miec wszystkie zeby :surprised:
Mod Team Lookas 46 Napisano 2 Maja 2006 Mod Team Napisano 2 Maja 2006 A mozna znac budzet upgrad'u ? Będzie łatwiej coś zaproponowac
Kosmita Napisano 2 Maja 2006 Napisano 2 Maja 2006 Zapomniałeś o tylnej oponie (możesz zrobić nowe zestawienie, bo nowe oponki już są, a pozatym łatwiej będzie "radzić" jeśli będzie po prsotu wszystko )
Jacke Napisano 2 Maja 2006 Autor Napisano 2 Maja 2006 Budzetu nei okreslam Upgrade`y sukcesywne zamierzam Slyszeliscie o kierownicach MAX M czy jakos tak? Nie wiem czy dobrze spamietalem ale ktos mi mowil ze to dobra amerykanska firma i daje dozywotnia gwarancje na kierownice karbonowa (350zl)
kos Napisano 3 Maja 2006 Napisano 3 Maja 2006 osobiscie, udalo mi sie okazyjnie wyrwac tioge xc factory taskforce za 58 pln wazy 124 gramy. wg mnie bardzo dobry wynik. z tego co pameitam to riker raz zaliczył konkretną glebę bo karbonowa kiera mu pękła. jesli dozywotnia to owszem, ale czy potrzebny ci karbon ?
Paviarotti Napisano 3 Maja 2006 Napisano 3 Maja 2006 IMO lekka aluminiowa kierownica wystarczy. Roznica miedzy lekka alu kierą a dobrą kierą karbonową jest zbyt duza :| lepiej róznice ceny wpakowac w cos innego.
Jacke Napisano 3 Maja 2006 Autor Napisano 3 Maja 2006 thnx. Nie bede zbytnio szalal teraz. Wiecej wydam na wyjazdy w gory Pozdrawiam
Dawidek Napisano 3 Maja 2006 Napisano 3 Maja 2006 Masz strasznie kółka ciężkie. Na twoim miejscu zrobiłbym tak sprzedał te kółka dołożył i złożył nowe lekkie. Rame masz z piwotami czy bez ????? można by się pozbyć tarcz i założyć V-brake Siodło kiera mostek opony można dużo zyskać.
Jacke Napisano 3 Maja 2006 Autor Napisano 3 Maja 2006 Dawidek te kolka dostalem naprawdę tanio i w tej cenie nie mialem nic lepszego. Jak je zajade to wstawie cos lzejszego. Zreszta nie sa 'strasznie' ciezkie. Co do wywalania tarcz to wg mnie glupi pomysl. Zalezy mi na efektywnosci tez - inaczej kupilbym na poczatku avidy titanium badz sl. Nie jestem maniakiem lekkosci ale napisalem tu ten topic zeby skonsultowac jak latwo i tanio obnizyc mase roweru. Poza tym Reba 05 jest tylko pod tarcze... Gdybym dazyl do jak najnizszej wagi to inaczej rowerek skladalbym... Mysle ze lepiej jesli zamkne ten temat zeby sie nie sprzeczac.
Mod Team Lookas 46 Napisano 3 Maja 2006 Mod Team Napisano 3 Maja 2006 Budzetu nei okreslam Upgrade`y sukcesywne zamierzam Slyszeliscie o kierownicach MAX M czy jakos tak? Nie wiem czy dobrze spamietalem ale ktos mi mowil ze to dobra amerykanska firma i daje dozywotnia gwarancje na kierownice karbonowa (350zl) Odpusc sobie te maxm, chyba ze chcesz wydawac te 350-400 co sezon :wink:
Blue Napisano 4 Maja 2006 Napisano 4 Maja 2006 jak peknie to mu dadza nowa ;p nie bedzie wydawal 300 zł co sezon ale co najwzyej to co mu przyjdzie z ubezpieczenia wypadkowego po wywalce przez zlamana kierownice ;]. Albo bedzie poprostu wydawal jakies 50zł na wysylke kiery do USA gdzie mu wymienia na nowa a reszte ubezpieczenia sobie zostawi . A tak serio to moim zdaniem przesadzasz Lukas .
Jacke Napisano 2 Czerwca 2006 Autor Napisano 2 Czerwca 2006 Zwazylem dzisiaj wreszcie caly rowerek na dokladnej wadze. Wyszlo 12 037gram. Ostatnio dokonalem takich oto zmian: -kierownica truvativ team 580mm 149gram -mostek truvativ rouleur 100mm +/- 10 stopni na srubach tytanowych -wstawilem zwykly koszyk na bidon - BBB Jedyne co moge zmienic teraz to rogi na jakies karbonowe (bo uszkodzilem jeden ostatnio troche) oraz koszyk na lzejszy. Co do reszty to musialbym zmienic kolka na crossmaxy enduro albo cos innego lekkiego. Reasumujac 12kg to wg mnie przecietny wynik jak na ht z tarczami. Rower nie jest ciezki ale nie nalezy do super lekkich. Jest za to wytrzymaly i znosi katowanie dzielnie
Paviarotti Napisano 2 Czerwca 2006 Napisano 2 Czerwca 2006 Ja mojemu Kelly'sowi zafundowałem kasetkę szosową, więc mysle, że waga minimalnie o kilkadziesiat gram spadnie. Do tego łancuszki SRAMa ale na tym raczej nic nie zrzuciłem.
Mod Team Lookas 46 Napisano 3 Czerwca 2006 Mod Team Napisano 3 Czerwca 2006 Blue nie chodzi o pękanie Zacytuje ci opis Maxm'a w wykonaniu jednego z uzytkowników LightBike - konkretnie doktoree " kilka uwag na temat kierownicy karbonowej Maxm MX-1 Maxm w Polsce nie należy do tanich firm i w związku z tym nie bardzo pasuje do tematu "taniego" carbonu, jednak biorąc pod uwagę opinie jakie fimra ta zyskała poza naszym krajem, a także moje własne, pragnę podzielić się kilkoma spostrzeżeniami na temat kierownicy MX-1. po pierwsze: stosunkowo wysokie ceny Maxma powodują, że automatycznie zaliczamy go do tej samej kategorii firm, co np. Easton, czyli tzw. kultowych. dzieje się tak również (a może przede wszystkim) dlatego, że na stronie firmy można znaleźć informacje o rzekomych powiązaniach obu firm (Maxm i Easton). Kiedyś podobne brednie słyszałem o Authorze (że jest "powiązany" z .... Cannondale), a ostatnio o piaście GT Hadley, że .... ma coś wspólnego z ChrisKingiem :shock: wyjaśniam zatem od razu: Maxm to takie samo badziewie jak BBB, Amoeba itd. dlatego nie dajcie się nabrać na "kultowość" tej firmy po drugie: producent wciąż oszukuje podając nieprawdziwą wagę kierownicy wynoszącą rzekomo 105g. listings na WW mówią w tej kwestii same za siebie. polski dystrybutor poprawił tę informację na swojej stronie, jak sądzę m. in. po mojej - dość ostrej i nie przebierającej w słowach - interwencji. po trzecie: używałem kierownicy MX-1 w sezonie 2004. przejechała przez 6 miesięcy (od 1 kwietnia do 1 października) nieco ponad 10 000km. zaliczyła dziesiątki zawodów, głównie na południu. i co z tego ktoś zapyta? to, że po jednym sezonie powędrowała do kibla. nie jest nic warta. cała podrapana, porysowana, popękana w miejscu mocowaniu rogów. nic tu nie dadzą pseudo-patenty w stylu "extralite" typu slu śruby do rogów, mające ochronić kierownicę przy ewentulanym upadku. zaznaczam, że Maxm daje na swoje produkty "life-time warranty" . ja, znając prawo, wolałem wyrzucić moją roczną MX-1 do kibla, niż dochodzić swoich racji, użerając się z jakąś badziewiarską firmą. powstaje więc pytanie: ile posłuży kierownica kultowej firmy, niezależnie od tego, czy - jak pisze "GreyRocket" - według testów nadają się do jazdy w terenie, czy też nie. w sezonie 2005 będę używał Extralite UltraBar i ... zobaczymy. byćmoże okaże się, że kierownica również skończy w kiblu, czego prawdę mówiąc się spodziewam. ostrzegam zatem przed zachwytami nad Maxm i "nowatorskimi" rozwiązaniami typu 'isogrid' itd. to straszne badziewie i do tego - w Polsce - drogie. lepiej kupić za tą kasę 2-3 kierwonice BBB lub Amoeba. pzdr doktoree " Nie lepiej zatem chwycic WCS'a...? wyjdzie taniej a na pewno kiera wytrzyma więcej. Ja do swojego roweru kupiłem kierownice DangerousMike waga pokazała 132g a cena oficjalna to 69zl http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3397
Janosik Napisano 3 Czerwca 2006 Napisano 3 Czerwca 2006 Nie lepiej zatem chwycic WCS'a...? wyjdzie taniej a na pewno kiera wytrzyma więcej. Ja do swojego roweru kupiłem kierownice DangerousMike waga pokazała 132g a cena oficjalna to 69zl http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3397 hehe Z Maximem się zgodze (aczkolwiek zanm osobu używające ich sztyc i nie narzekają) Co do WCS to akurat mało trafne porównanie bo WCS jest wyraźnie droższy od DM a waży często więcej (chyba że chodzi Ci o wesje carbon) Co do wypowiedzi że 12kg HT jest lekki moze nie najlżejszy to się uśmiałem (BTW reba bedzie tez pod tarcze) Lookas co do twojego Podpisu Nordkapp to też sie niezle uśmiałem nawet się nie orientujecie co do cene promów (i ich dostępności bo w sezonie czasami tzreba poczekać albo zabulić az 4 osobową kabine JA dziekuje (na stronach internetowych zazwyczaj nie podawane są ceny kabin które sa dużo wyższe niż sam bilet ) Wyjazd z oslo pewnie nawet nie wiecie które drogi są dla was nie dostępne a do liilehamer autostradą co Drogą trollową zjedziecie sobie w dół (za to czeka was debilny podjazd ) Sorrki za naśmiewanie się ale moze warto lepiej się przygotować Poza tym tegoroczna skandynawia będzie przerąbana bo wszyscy zapowiadają zimne wakacje. ale jak ktoś lubi jeżdzić w deszcu albo solidnym wiaterku to prosze bardzo ale ja wtym roku pojade do ciepłych krajów Pozdrawiam i powodzenia Janosik
Mod Team Lookas 46 Napisano 3 Czerwca 2006 Mod Team Napisano 3 Czerwca 2006 Mozna wiedzieć skąd takie wnioski.... ? Bo mi to sie nie chce smiać z ciebie - mi sie robi ciebie żal. Bilety na prom juz mamy, kabiny 4osobowej nie wezmiemy bo jedzie nas 2 ( dwie osoby ) skąd tak ambitny pomysł aby z oslo jechac autostrada też nie wiem... :] No ale cóz moze janosik by smigal autostrada bo przecie szybciej :] Człowieku chyba myslisz nie ta głowa co potrzeba. Nie wiem jak dla Ciebie ale dla nas oczywiste jest że aby zjechać trzeba podjechać... Dla ciebie to jest debilne to może wszyscy startujący w uphillu to też debile.... ? Sam podjazd na trole akurat nie będzie natrudniejszym z planowanej trasy. A gdybyś kolego umiał czytać to doczytałbys to : "...wszelkie komentarze/uwagi proszę pisać w temacie gdzie wyprawa była projektowana oraz na stronach naszych patronów medialnych pod zapowiedziami... Temat jest o odchudzaniu rowerów a kolega janosik o wyprawie robi sobie wypociny. Proponuje pisać w tematach odpowiednich do treści postu. Kolejne posty nie na temat beda kasowane i nagradzane ostrzezeniami. Pozdrawiam i powodzenia Powracając do kierownic to porównanie jest maxm'a do wcs Który jest wyraznie tanszy od maxma a wg mnie lepszy Co do wagi to wg mnie masa jest identyczna i waha sie w zaleznosci od modelu. DM powinien wazyc 135g wyszlo 132g a wcs... http://light-bike.com/forum/album_thumbnail.php?pic_id=113 http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=465
Janosik Napisano 3 Czerwca 2006 Napisano 3 Czerwca 2006 Powracając do kierownic to porównanie jest maxm'a do wcs Który jest wyraznie tanszy od maxma a wg mnie lepszy Co do wagi to wg mnie masa jest identyczna i waha sie w zaleznosci od modelu. DM powinien wazyc 135g wyszlo 132g a wcs... http://light-bike.com/forum/album_thumbnail.php?pic_id=113 http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=465 Rozumiem że linki podawane przez ciebie prowadzą do zdjęć jogiego i Michała (bo mi jakoś nie działają )wagi odpowiednio 131 i 137 (czyli praktycznie jak DM) Ja chciałem powiedziec że w takim razie po co w takim razie przepłacać za WCS (sam nie przepłacałeś ??) I mały OT (trudno najwyżej skasujesz)(sam sie spytałeś skąd takie wnioski) Nie chciałem cie śmiechem swoim obrażać przeczytałem artykulik i wygladało jak by wasza wypraw nie była do końca przemyslana. Ja mówiłem o promie do Bodo (bo jasne że bilety na prom do Dani możecie sobie kupić już teraz ) I wyczytałęm że jest was 2. Ale niestety czasmi jest tak że mimo że jest was 2 to będziecie musieli zapłacić za 4 osobową- w znaczeniu większą kabine albo czekać ) Co do autostrady to jak nie wyczułeś ironi to trudno. Chodziło mi raczej o to że przez niektóre tunele w okolicy Oslo(i nie tylko) nie przejedziesz (przejechac to może przejedziesz ale jest zakaz wjazdu rowerem ) a mało jest map na których jest powiedziane którymi tunelami mozna jeżdzić (niektóre zreszta nie sa za przyjemne 10% nachylenie 7 km super brak wentylacji i same spaliny ) (ale może twój GPS bedzie maiał takie mapy pogratulować ) Z tym że aby zjechać trzeba podjechac to też ambitna wypowiedź. Chodziło o to że będziecie zjeżdzać tam gdzie satysfakcją było by podjechać.A bedziecie mieli podjazd 30km o nachyleniu godnym emeryta płaski i wmiare prosty - idelny do odpoczynku jak byście jechali w druga stronę Natomiast zjazd stromy ale jak zapewne wiesz z zakretami i ogromnym ruchem turystów (wjeżdzja na góre i zjedzaja też po trolowej drodze mało kto jedzie dalej ) Pozdrawiam i bez urazy Janosik PS Nie ma co tak agresywnie odpowiadać
Chomik XC Napisano 3 Czerwca 2006 Napisano 3 Czerwca 2006 a ja sobie kupilem dzis kiere accenta 620mm za 49zl, 242g za gieta to dobry wynik ?
Jacke Napisano 5 Czerwca 2006 Autor Napisano 5 Czerwca 2006 Co do wypowiedzi że 12kg HT jest lekki moze nie najlżejszy to się uśmiałem (BTW reba bedzie tez pod tarcze) Nie wiem co w tym takiego smiesznego? Skladajac rower kierowalem sie wytrzymaloscia a potem waga. Dlatego mam tam Rebe a nie sida, tarcze itp. Rower juz mialem okazje testowac w ekstremalnie trudnych warunkach i sprawowalbym sie swietnie. Nie jestem maniakiem odchudzania. Wiem ze mozna odchudzic rower ponizej 10 kg ale kazdy kij ma dwa konce... Sluchaj Janosik za rower dalem ponizej 4500. Zaproponuj moze cos rownie wytrzymalego i dobrego w tej cenie? No i zeby jeszcze bylo naprawdę lekkie... Taki maly OT. Stworzylismy ostatnio rowerek 10 037gram. Mozecie powiedziec co sadzicie przy okazji. Nie bede nowego topicu zakladal Rama: Orbea SCAPE 20" Widelec: Rock Shox Reba Team Dual Air czarnay z pivotami Osprzęt: - przerzutka przód x-gen - przerzutka tył X-0 - manetki X-9 trigger - kaseta PG-990 - łańcuch PC-990 - korba Truvativ Stylo Team - hamulce Single Digit SL v'ki - klamiki Single Digit SL Koła: CROSSMAX ENDURO Mostek: Truvativ TEAM na tytanowych srubach Sztyca: Orbei Kierownica: Truvativ TEAM Chwyty: BHG-08 Freefix Rogi: karbonowe BBB Sidoło: BSD-08 Anatomicdesign Opony: 2xMichelin XCR dry2 +(drugi set opon na gorsze warunki) Na ile wycenilibyscie ten rowerek?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.