Skocz do zawartości

[rower]-odchudzanie


Jacke

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej!

Pojezdzilem juz troszke na swoim rowerku i stwierdzilem ze w miare uplywu czasu bede go po trochu odchudzal :D Planowo takze siebie :P

Niestety nie mam dostepu do wagi elektronicznej wiec nie zwazylem calego roweru jeszcze. Chyba bede na poczte musial isc....

W kazdym badz razie zrobilem rozpiske wagowa wszystkich czesci (pogrubione wagi sa z roznych stron typu : weightweenies.starbike.com). Niektorych wag nie potrafilem okreslic i tutaj prosba do wszystkich chetnych o pomoc w uzupelnieniu i sugestie :D

Nie chce wymieniac na sile wszystkiego lecz z czasem :) Mysle ze w pierwszej kolejnosci pojda oponki bo nie odpowiada mi ich przyczepnosc na wirazach. Jestem otwarty na wszelkie sugestie i z gory za wszystkie dziekuje :) Moze cos wyjdzie jeszcze z mojego roweru :)

 

 

tab.jpg

Napisano
Oplaca sie ladowac w carbonowa kierownice? Jak jest z wytrzymaloscia, zywotnoscia?
Miałem parę lat temu karbonowego Profile'a.

Nie wytrzymała jednego sezonu... popękała jakby od środka ją rozerwało...

Pojechała do producenta - wymienił na gwarancji na nową.

Nie wytrzymała jednego sezonu... gwarancja minęła, kiera poleciała na śmietnik...

Nigdy więcej karbonu...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nigdy Amoeby tragedia straszna polamalem przy banny hooopie ale wczesniej tez byla ostro katana ale nie POLECAM lepiej zainwestowac w kierke wiecej i miec wszystkie zeby :surprised:

Napisano

Zapomniałeś o tylnej oponie :033: (możesz zrobić nowe zestawienie, bo nowe oponki już są, a pozatym łatwiej będzie "radzić" jeśli będzie po prsotu wszystko :P )

Napisano

Budzetu nei okreslam <_< Upgrade`y sukcesywne zamierzam :)

Slyszeliscie o kierownicach MAX M czy jakos tak? Nie wiem czy dobrze spamietalem ale ktos mi mowil ze to dobra amerykanska firma i daje dozywotnia gwarancje na kierownice karbonowa (350zl)

Napisano

osobiscie, udalo mi sie okazyjnie wyrwac tioge xc factory taskforce za 58 pln wazy 124 gramy. wg mnie bardzo dobry wynik.

 

z tego co pameitam to riker raz zaliczył konkretną glebę bo karbonowa kiera mu pękła. jesli dozywotnia to owszem, ale czy potrzebny ci karbon ? :)

Napisano

IMO lekka aluminiowa kierownica wystarczy. Roznica miedzy lekka alu kierą a dobrą kierą karbonową jest zbyt duza :| lepiej róznice ceny wpakowac w cos innego.

Napisano

Masz strasznie kółka ciężkie. Na twoim miejscu zrobiłbym tak sprzedał te kółka dołożył i złożył nowe lekkie. Rame masz z piwotami czy bez ????? można by się pozbyć tarcz i założyć V-brake :blink: Siodło kiera mostek opony można dużo zyskać.

Napisano

Dawidek te kolka dostalem naprawdę tanio i w tej cenie nie mialem nic lepszego. Jak je zajade to wstawie cos lzejszego. Zreszta nie sa 'strasznie' ciezkie.

Co do wywalania tarcz to wg mnie glupi pomysl. Zalezy mi na efektywnosci tez - inaczej kupilbym na poczatku avidy titanium badz sl. Nie jestem maniakiem lekkosci ale napisalem tu ten topic zeby skonsultowac jak latwo i tanio obnizyc mase roweru.

Poza tym Reba 05 jest tylko pod tarcze...

 

Gdybym dazyl do jak najnizszej wagi to inaczej rowerek skladalbym...

Mysle ze lepiej jesli zamkne ten temat zeby sie nie sprzeczac.

  • Mod Team
Napisano
Budzetu nei okreslam :( Upgrade`y sukcesywne zamierzam :(

Slyszeliscie o kierownicach MAX M czy jakos tak? Nie wiem czy dobrze spamietalem ale ktos mi mowil ze to dobra amerykanska firma i daje dozywotnia gwarancje na kierownice karbonowa (350zl)

Odpusc sobie te maxm, chyba ze chcesz wydawac te 350-400 co sezon :wink:

Napisano

jak peknie to mu dadza nowa ;p nie bedzie wydawal 300 zł co sezon ale co najwzyej to co mu przyjdzie z ubezpieczenia wypadkowego po wywalce przez zlamana kierownice ;]. Albo bedzie poprostu wydawal jakies 50zł na wysylke kiery do USA gdzie mu wymienia na nowa a reszte ubezpieczenia sobie zostawi :(. A tak serio to moim zdaniem przesadzasz Lukas :).

  • 5 tygodni później...
Napisano

Zwazylem dzisiaj wreszcie caly rowerek na dokladnej wadze.

Wyszlo 12 037gram.

 

Ostatnio dokonalem takich oto zmian:

-kierownica truvativ team 580mm 149gram

-mostek truvativ rouleur 100mm +/- 10 stopni na srubach tytanowych

-wstawilem zwykly koszyk na bidon - BBB

 

Jedyne co moge zmienic teraz to rogi na jakies karbonowe (bo uszkodzilem jeden ostatnio troche) oraz koszyk na lzejszy.

Co do reszty to musialbym zmienic kolka na crossmaxy enduro albo cos innego lekkiego.

 

Reasumujac 12kg to wg mnie przecietny wynik jak na ht z tarczami. Rower nie jest ciezki ale nie nalezy do super lekkich. Jest za to wytrzymaly i znosi katowanie dzielnie :)

Napisano

Ja mojemu Kelly'sowi zafundowałem kasetkę szosową, więc mysle, że waga minimalnie o kilkadziesiat gram spadnie. Do tego łancuszki SRAMa ale na tym raczej nic nie zrzuciłem.

  • Mod Team
Napisano

Blue nie chodzi o pękanie Zacytuje ci opis Maxm'a w wykonaniu jednego z uzytkowników LightBike - konkretnie doktoree

 

"

kilka uwag na temat kierownicy karbonowej Maxm MX-1

 

Maxm w Polsce nie należy do tanich firm i w związku z tym nie bardzo pasuje do tematu "taniego" carbonu, jednak biorąc pod uwagę opinie jakie fimra ta zyskała poza naszym krajem, a także moje własne, pragnę podzielić się kilkoma spostrzeżeniami na temat kierownicy MX-1.

 

po pierwsze: stosunkowo wysokie ceny Maxma powodują, że automatycznie zaliczamy go do tej samej kategorii firm, co np. Easton, czyli tzw. kultowych. dzieje się tak również (a może przede wszystkim) dlatego, że na stronie firmy można znaleźć informacje o rzekomych powiązaniach obu firm (Maxm i Easton). Kiedyś podobne brednie słyszałem o Authorze (że jest "powiązany" z .... Cannondale), a ostatnio o piaście GT Hadley, że .... ma coś wspólnego z ChrisKingiem :shock: :)

wyjaśniam zatem od razu: Maxm to takie samo badziewie jak BBB, Amoeba itd. dlatego nie dajcie się nabrać na "kultowość" tej firmy

 

po drugie: producent wciąż oszukuje podając nieprawdziwą wagę kierownicy wynoszącą rzekomo 105g. listings na WW mówią w tej kwestii same za siebie. polski dystrybutor poprawił tę informację na swojej stronie, jak sądzę m. in. po mojej - dość ostrej i nie przebierającej w słowach - interwencji.

 

po trzecie: używałem kierownicy MX-1 w sezonie 2004. przejechała przez 6 miesięcy (od 1 kwietnia do 1 października) nieco ponad 10 000km. zaliczyła dziesiątki zawodów, głównie na południu. i co z tego ktoś zapyta? to, że po jednym sezonie powędrowała do kibla. nie jest nic warta. cała podrapana, porysowana, popękana w miejscu mocowaniu rogów. nic tu nie dadzą pseudo-patenty w stylu "extralite" typu slu śruby do rogów, mające ochronić kierownicę przy ewentulanym upadku.

zaznaczam, że Maxm daje na swoje produkty "life-time warranty" :) . ja, znając prawo, wolałem wyrzucić moją roczną MX-1 do kibla, niż dochodzić swoich racji, użerając się z jakąś badziewiarską firmą.

 

powstaje więc pytanie: ile posłuży kierownica kultowej firmy, niezależnie od tego, czy - jak pisze "GreyRocket" - według testów nadają się do jazdy w terenie, czy też nie. w sezonie 2005 będę używał Extralite UltraBar i ... zobaczymy. byćmoże okaże się, że kierownica również skończy w kiblu, czego prawdę mówiąc się spodziewam.

 

ostrzegam zatem przed zachwytami nad Maxm i "nowatorskimi" rozwiązaniami typu 'isogrid' itd. to straszne badziewie i do tego - w Polsce - drogie. lepiej kupić za tą kasę 2-3 kierwonice BBB lub Amoeba.

 

pzdr

doktoree

 

"

Nie lepiej zatem chwycic WCS'a...? wyjdzie taniej a na pewno kiera wytrzyma więcej. Ja do swojego roweru kupiłem kierownice DangerousMike waga pokazała 132g a cena oficjalna to 69zl http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3397

Napisano

Nie lepiej zatem chwycic WCS'a...? wyjdzie taniej a na pewno kiera wytrzyma więcej. Ja do swojego roweru kupiłem kierownice DangerousMike waga pokazała 132g a cena oficjalna to 69zl http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3397

 

hehe

Z Maximem się zgodze (aczkolwiek zanm osobu używające ich sztyc i nie narzekają)

Co do WCS to akurat mało trafne porównanie bo WCS jest wyraźnie droższy od DM a waży często więcej :) (chyba że chodzi Ci o wesje carbon)

 

Co do wypowiedzi że 12kg HT jest lekki moze nie najlżejszy to się uśmiałem (BTW reba bedzie tez pod tarcze)

 

Lookas co do twojego Podpisu Nordkapp to też sie niezle uśmiałem nawet się nie orientujecie co do cene promów :D:D:D (i ich dostępności bo w sezonie czasami tzreba poczekać albo zabulić az 4 osobową kabine JA dziekuje (na stronach internetowych zazwyczaj nie podawane są ceny kabin które sa dużo wyższe niż sam bilet )

Wyjazd z oslo pewnie nawet nie wiecie które drogi są dla was nie dostępne

a do liilehamer autostradą co :)

Drogą trollową zjedziecie sobie w dół (za to czeka was debilny podjazd )

 

Sorrki za naśmiewanie się ale moze warto lepiej się przygotować :P

 

Poza tym tegoroczna skandynawia będzie przerąbana bo wszyscy zapowiadają zimne wakacje. ale jak ktoś lubi jeżdzić w deszcu albo solidnym wiaterku to prosze bardzo ale ja wtym roku pojade do ciepłych krajów :P

 

Pozdrawiam i powodzenia Janosik

  • Mod Team
Napisano

Mozna wiedzieć skąd takie wnioski.... ? Bo mi to sie nie chce smiać z ciebie - mi sie robi ciebie żal. Bilety na prom juz mamy, kabiny 4osobowej nie wezmiemy bo jedzie nas 2 ( dwie osoby ) :excl: skąd tak ambitny pomysł aby z oslo jechac autostrada też nie wiem... :] No ale cóz moze janosik by smigal autostrada bo przecie szybciej :] Człowieku chyba myslisz nie ta głowa co potrzeba. Nie wiem jak dla Ciebie ale dla nas oczywiste jest że aby zjechać trzeba podjechać... Dla ciebie to jest debilne to może wszyscy startujący w uphillu to też debile.... ? Sam podjazd na trole akurat nie będzie natrudniejszym z planowanej trasy.

A gdybyś kolego umiał czytać to doczytałbys to :

"...wszelkie komentarze/uwagi proszę pisać w temacie gdzie wyprawa była projektowana oraz na stronach naszych patronów medialnych pod zapowiedziami...

 

Temat jest o odchudzaniu rowerów a kolega janosik o wyprawie robi sobie wypociny. Proponuje pisać w tematach odpowiednich do treści postu. Kolejne posty nie na temat beda kasowane i nagradzane ostrzezeniami.

Pozdrawiam i powodzenia

 

Powracając do kierownic to porównanie jest maxm'a do wcs :excl: Który jest wyraznie tanszy od maxma a wg mnie lepszy ;)

Co do wagi to wg mnie masa jest identyczna i waha sie w zaleznosci od modelu. DM powinien wazyc 135g wyszlo 132g a wcs...

http://light-bike.com/forum/album_thumbnail.php?pic_id=113

http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=465

Napisano

 

Powracając do kierownic to porównanie jest maxm'a do wcs :excl: Który jest wyraznie tanszy od maxma a wg mnie lepszy :excl:

Co do wagi to wg mnie masa jest identyczna i waha sie w zaleznosci od modelu. DM powinien wazyc 135g wyszlo 132g a wcs...

http://light-bike.com/forum/album_thumbnail.php?pic_id=113

http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=465

 

Rozumiem że linki podawane przez ciebie prowadzą do zdjęć jogiego i Michała (bo mi jakoś nie działają )wagi odpowiednio 131 i 137 (czyli praktycznie jak DM)

Ja chciałem powiedziec że w takim razie po co w takim razie przepłacać za WCS (sam nie przepłacałeś ??)

 

I mały OT (trudno najwyżej skasujesz)(sam sie spytałeś skąd takie wnioski)

Nie chciałem cie śmiechem swoim obrażać przeczytałem artykulik i wygladało jak by wasza wypraw nie była do końca przemyslana.

 

Ja mówiłem o promie do Bodo (bo jasne że bilety na prom do Dani możecie sobie kupić już teraz ) I wyczytałęm że jest was 2. Ale niestety czasmi jest tak że mimo że jest was 2 to będziecie musieli zapłacić za 4 osobową- w znaczeniu większą kabine albo czekać ;) )

 

Co do autostrady to jak nie wyczułeś ironi to trudno. Chodziło mi raczej o to że przez niektóre tunele w okolicy Oslo(i nie tylko) nie przejedziesz (przejechac to może przejedziesz ale jest zakaz wjazdu rowerem ) a mało jest map na których jest powiedziane którymi tunelami mozna jeżdzić (niektóre zreszta nie sa za przyjemne 10% nachylenie 7 km super brak wentylacji i same spaliny ) (ale może twój GPS bedzie maiał takie mapy pogratulować )

 

Z tym że aby zjechać trzeba podjechac to też ambitna wypowiedź. Chodziło o to że będziecie zjeżdzać tam gdzie satysfakcją było by podjechać.A bedziecie mieli podjazd 30km o nachyleniu godnym emeryta płaski i wmiare prosty - idelny do odpoczynku jak byście jechali w druga stronę Natomiast zjazd stromy ale jak zapewne wiesz z zakretami i ogromnym ruchem turystów (wjeżdzja na góre i zjedzaja też po trolowej drodze mało kto jedzie dalej )

 

Pozdrawiam i bez urazy

Janosik

 

PS Nie ma co tak agresywnie odpowiadać

Napisano

Co do wypowiedzi że 12kg HT jest lekki moze nie najlżejszy to się uśmiałem (BTW reba bedzie tez pod tarcze)

Nie wiem co w tym takiego smiesznego? Skladajac rower kierowalem sie wytrzymaloscia a potem waga. Dlatego mam tam Rebe a nie sida, tarcze itp.

 

Rower juz mialem okazje testowac w ekstremalnie trudnych warunkach i sprawowalbym sie swietnie.

Nie jestem maniakiem odchudzania. Wiem ze mozna odchudzic rower ponizej 10 kg ale kazdy kij ma dwa konce...

 

Sluchaj Janosik za rower dalem ponizej 4500. Zaproponuj moze cos rownie wytrzymalego i dobrego w tej cenie? No i zeby jeszcze bylo naprawdę lekkie...

 

 

Taki maly OT. Stworzylismy ostatnio rowerek 10 037gram. Mozecie powiedziec co sadzicie przy okazji. Nie bede nowego topicu zakladal

 

Rama: Orbea SCAPE 20"

Widelec: Rock Shox Reba Team Dual Air czarnay z pivotami

Osprzęt:

- przerzutka przód x-gen

- przerzutka tył X-0

- manetki X-9 trigger

- kaseta PG-990

- łańcuch PC-990

- korba Truvativ Stylo Team

- hamulce Single Digit SL v'ki

- klamiki Single Digit SL

Koła: CROSSMAX ENDURO

Mostek: Truvativ TEAM na tytanowych srubach

Sztyca: Orbei

Kierownica: Truvativ TEAM

Chwyty: BHG-08 Freefix

Rogi: karbonowe BBB

Sidoło: BSD-08 Anatomicdesign

Opony: 2xMichelin XCR dry2 +(drugi set opon na gorsze warunki)

 

Na ile wycenilibyscie ten rowerek?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...