Skocz do zawartości

[Amortyzator] Problem z Poplockiem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam pewien problem. Posiadam Rock Shox SID RLT 2011 i mam problem z blokadą skoku. Mianowicie gdy zablokuję wszystko jest ok, natomiast gdy chcę odblokować pojawia się problem-po naciśnięciu spustu blokady poplock nie odskakuje. Widać wyraźnie że troche go cofnęło (ale minimalnie). Żeby poplock wrócił do dobrego stanu muszę podrzucić przednie koło, wtedy wraca na miejsce.

Może ktoś z Was miał podobny problem. Czekam na odpowiedz.

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Rebie pod koniec sezonu działo się identycznie. Problem w zasadzie zniknął poprzez bardziej „stanowcze” i szybkie wciskanie spustu blokady. Oczywiście tak raczej być nie powinno bo nawet niemrawe wciśnięcie powinno zadziałać. Zobaczymy co będzie na wiosnę choć mi to nawet specjalnie nie przeszkadza bo niezbyt często korzystam z blokady. Wideł od takiej działalności na pewno nie padnie choć fakt faktem wnerwiające to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te amory czasem tak mają, gdzieś też czytałem o podobnym zachowaniu. U mnie w Rebie "10 jak zwalniam blokadę to czasem ładnie odskakuje, a czasem odblokowuje się po wpływem najechania nawet ma mała nierówność.

Też tak masz?

 

Btw sprawdź czy może pancerz nie jest zapchany brudem :)

 

Wysłane za pomocą Tapatalk.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Taaa to standard, ja u siebie problem zlikwidowałem przypadkiem bo są 2 sposoby.

 

- wyjmujesz tłumik i spręzyne odbijającą nawijasz 1 zwój więcej. Może być i pół jak sie tylko da.

- ja u siebie majstrowałem przy blokadzie bo ją poprzerabiałem, i zeszlifowałem ten pierscień na którym sie opiera pancerz o ok 0.5mm i przestało nie odbijać. Zauważyłem tez że jak nie odbije wystarczy bujnąć kierownicą , no przynajmniej u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk- u mnie blokade amortyzatora jestem w stanie tylko ja wyłączyć, zadna nierownosc nie powoduje jej zwolnienia :)

W sumie nie sprawdzałem czy w momencie gdy poplock nie odskakuje to amortyzator jest odblokowany... jutro sprawdzę. A co do rozbierania tłumika to jest to jakaś skopmlikowana czynność trzeba jakieś specjalne narzędzia i najważniejsze czy można coś zespuć przez nieuwagę :P

 

Troche mnie uspokoiliście :) dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla uściślenia, blokada sama z siebie mi nie odskakuje:) zawsze najpierw muszę zwolnić ja manetką. Czasami po prostu nie odskakuje tam w tłumiku - manetka zawsze puszcza. W tym wypadku mała nierówność kończy proces odblokowania :)

 

Wyjęcie tłumika to jedna z najprostszych czynności. Wszystko możesz zrobić na stojącym po prostu rowerze, bez zdejmowania widelca. Potrzebujesz jedynie klucz nasadowy i do zdejmowania pierścienia - dużo jest opisów na forum.

 

Wysłane za pomocą Tapatalk.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po prostu mała wada konstrukcyjna, za słaba sprężynę dali i tyle. Ja nie rozbierałem bo sprzęgałem przednią blokadę z tylną i mam dodatkową sprężynę wiec mało kiedy mi sie zacina :D Znaczy sam przód w ogóle sie nie blokuje a przód + tył czasem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...