Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć :)

kilka dni temu nabyłem widelec Magura Durin Race (MD80R), gdyż chciałem sprawdzić jak się sprawują amortyzatory tej firmy. Widelec miał być w pełni sprawny, bez rys na goleniach, wycieków itp. Zamontowałem do roweru celem sprawdzenia działania. Okazało się, że po kilkukrotnym ugięciu widelca zostawia on pierścienie oleju na górnych goleniach (zdecydowanie bardziej obfite na prawej goleni niż na lewej). Golenie są wolne od rys i przetarć (przynajmniej nad uszczelkami). Sprzedający tłumaczy się tym, że widelec przed sprzedażą był w serwisie (jednak nie jest w stanie przedstawić rachunków za tę usługę) i najprawdopodobniej serwisant nalał za dużo oleju. Ponadto, twierdzi, że po każdym serwisie Durin zostawiał trochę oleju na goleniach. Czy to standardowa przypadłość w tym modelu? Dodam jeszcze, że widelec pracuje w całym zakresie skoku i ma sprawną blokadę. Jeśli chodzi natomiast o pokrętło regulacji tłumienia odbicia to również spotkała mnie niemała niespodzianka, gdyż brakuje standardowego czerwonego pokrętła. Wycieki i "pokrętło" przedstawiam na poniższych zdjęciach. Czy takie objawy są standardowym symptomem nadmiaru oleju po serwisie?

 

http://i71.photobuck...zps85cd60a7.jpg

 

http://i71.photobuck...zpsd4c41ffa.jpg

 

http://i71.photobuck...zps761561d8.jpg

 

Do tej pory nie miałem do czynienia z Magurą dlatego też, z góry dziękuję za odpowiedź! :thanks:

Napisano

Cześć

Pokrętło powinieneś raczej mieć, na ostatnim zdjęciu widać że brakuje Ci również oringu, który jednocześnie uszczelnia i blokuje to pokrętło przed zgubieniem

Co do olejowych pierścieni to jest to raczej normalne zjawisko w Magurach zaraz po serwisie (powiadają że lubią się pocić)

Z czasem powinno być tego mniej chociaż jeżeli będzie tak samo to czeka Cię wymiana uszczelek. Mnie kiedyś serwisant uspokoił i powiedział że jeżeli pokazują się pierścienie olejowe to jest smarowanie. Natomiast jeżeli nic się nie pokazuje to oznacza że trzeba robić serwis i dolać oleju.

Czy serwisant mógł wlać dużo oleju ? z tego co wiem to od dołu się wlewa po 2,5 ml oleju i 5 ml do komory to raczej małe wartości

Mnie też to zjawisko zawsze irytowało po serwisie który robię sobie sam (mam Menję) bo po każdej jeździe trzeba ścierać brud z olejem więc ja zrobiłem pewną sztuczkę

uszczelki są trzymane zimeringiem więc je odczepiłem i skróciłem teraz bardziej ściskają uszczelkę i problem obfitych olejowych pierścieni znika po ok. 50-70 km potem zostają już tylko smugi :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...