Goorgoo23 Napisano 11 Lutego 2013 Napisano 11 Lutego 2013 Cześć! Zastanawiam się nad kupnem nowego roweru. Dotychczas jeździłem na kross hexagon v2. Mój wzrost to 180cm, waga 75kg. Do tej pory jeździłem głównie trasy po 30-40km po dwa, trzy razy w tygodniu po często dziurawym asfalcie w moich okolicach. Chciałbym rower na podobne eskapady jak dotychczas, ale z lepszej jakości osprzętem. Chciałbym też aby był to trwały osprzęt abym nie musiał zaraz po zakupie wymieniać czegoś, bo się wyeksploatowało po paruset kilometrach. Wolałbym unikać hamulców tarczowych, bo w moim aktualnym rowerze miałem taki z przodu i jakby go nie regulować - koło się kręci i nie myśli zatrzymać. Może to feralna jednostka jakaś, ale przedniego hamulca nie miałem przez cały okres użytkowania roweru. Mieszkam w Krynicy-Zdrój, więc chciałbym wybrać się rowerem na Jaworzynę (1114 m n.p.m.) raz, czy dwa razy w sezonie, a potem zjechać szlakiem na dół. Wolałbym nie przekraczać kwoty podanej w tytule, ale jeśli będzie więcej "za" niż "przeciw"dla nieco droższego modelu, chętnie rozważę propozycję. Moja jazda na rowerze po drogach opiera się głównie na tym, że wrzucam sobie niską przerzutkę i pedałuję bez jej zmieniania (chyba, że na stromych podjazdach) starając się utrzymać stałą prędkość. Chciałbym aby na kierownicy było dość miejsca aby zamontować lampkę, licznik i kamerkę GoPro. Wiem, że mam dużo wymagań ale myślę że pomożecie mi z wyborem. Nie będę pisał, jaki rower mam na oku na razie, bo chcę zaczerpnąć obiektywnych opinii.
Davken Napisano 11 Lutego 2013 Napisano 11 Lutego 2013 Może Krossa levela A2 z 2012r? http://www.kross.pl/pl/2012/level-a2 Ceny zaczynają się od właśnie od niecałych 1400 złociszy więc jest to najtańsza opcja.
filipog44 Napisano 11 Lutego 2013 Napisano 11 Lutego 2013 Popieram kolegę powyżej Sam posiadam Levela A2 i jestem bardzo zadowolony, polecam ten rowerek http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/2749-kross-level-a2-limited-edition/
venom2000 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 Jak sama nazwa wskazuje rower MTB to Mountain Bike (Rower Górski) do jazdy w trudnym terenie i górzystym a nie do jazdy po asfalcie,na takie eskapady szosowe i lekki teren lepiej kupić rower crossowy Rower Kross EVADO 2.0. Czarny Mat. -> M Rower Scott Sportster 55 rozmiar XL - Okazja !! (2954357431) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. http://allegro.pl/cu...3024658529.html zawsze możesz zmienić opony na 29" i masz najnera na twoje wymagania powinien być dobry ten Cube na deorkach ale zmiana amorka to raczej mus http://allegro.pl/nowy-haibike-land-cross-hydraulika-xt-28-i3024659405.html http://allegro.pl/rower-crossowy-ktm-life-track-2012-wyprzedaz-tanio-i3010546842.html
Goorgoo23 Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Dzięki za odpowiedzi chłopaki. Venom2000, Twoja odpowiedź chyba najbardziej mnie usatysfakcjonowała. Powiem szczerze, że nie brałem nigdy pod uwagę roweru Crossowego tylko dlatego, że nie podoba mi się jego wygląd Nie wiem czemu ale wydaje mi się taki... suchy, chudy, bez charakteru. Lubię rowery masywnie wyglądające, z grubą ramą taką jak w MTB. Faktycznie Cross ma dużo mniejsze opory toczenia co z pewnością dodaje sporo komfortu do jazdy po ulicy, ale już w górkach taka wąska opona będzie (w moim odczuciu) trochę nie wygodna - podatna na przebicie na ostrym kamieniu? Rower jaki mi przypadł do gustu zanim napisalem wątek na forum, to był Kross level A4 2012, mimo że ma tarczówki bo zdawać by się mogło że te hamulce tarczowe z wyższych półek będą o niebo lepsze niż te w hexagonie v2, nie? No i kolejna sprawa że w tym MTB jest mostek troszke dłuższy i mam tam możliwość zamontowania mojej kamerki. Co Wy na to? Aha. Myślałem też o tym, aby zrezygnować z wypadów w góry na rzecz samej jazdy po asfalcie, kupując szosówke. http://www.kross.pl/pl/2013/vento-1-0 Ewentualnie wytargać na allegro coś w tej cenie, ale lepszego (najlepiej używkę w dobrym stanie). Jakieś sugestie?
venom2000 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 A czy zwróciłeś uwagę iż napisałem ci że zakładając oponę 29" na te felgi możesz spokojnie pośmigać i w trudnym terenie,ja tak zrobiłem i jest super zabawa na takiej hybrydzie zobacz w mojej galerii ja mam rower trekkingowo/crossowy
Goorgoo23 Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Wybrałem sobie 5 rowerów. Proszę abyście napisali który z nich jest na lepszych komponentach i który z nich będzie lepszym wyborem i dlaczego. 1. Merida Matts 20-v 2013 1599zł 2. Kross Hexagon X9 2012 1585zł 3. Kross Level A3 2012 1789zł 4. Unibike Evolution 2012 1934zł 5. Kellys Oxygen Blue 2011 1795zł
venom2000 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 Unibike i Kellys porównywalny osprzęt w Uni lepszy napęd a w Kellysie amorek a to może być idealne rozwiązanie dla ciebie http://allegro.pl/rower-kona-mahuna-2012-rozm-19-sportsales-30-i3017361051.html
filipog44 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 Ja wybrałbym 3. Kross Level A3. Ma dobry stosunek jakości do ceny, bardzo dobre hamulce, przerzutki raczej bez zarzutów (sam je mam i moim zdaniem są bardzo dobre) i ogólnie jest to solidny rower, który będzie dawał radość z jazdy. Dobry jest również 4. Unibike Evolution - minimalnie lepszy osprzęt, ale jest też droższy. Na trzecim miejscu stawiam 2. Kross Hexagon X9 - doskonały osprzęt w tej cenie, przerzutka tylna Deore, niska cena roweru. Jednak jest to Hexagon więc cały rower ogółem nie będzie raczej tak solidny jak Level. To moje propozycje a wybór należy do Ciebie
Goorgoo23 Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Filip a powiedz mi jeszcze jak wygląda Merida przy tym Krossie a3? Duża różnica w jakości?
e39 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 Witam. ja od siebie dodam że najlepiej wypada unibike i jest przy tym najdroższy porównując go do krossa w unibiku masz lepszy amorek a między xcm a xcr jest duża różnica w krossie masz gorszy napęd przednia przerzutka to altus (mam ją w swoim drugim rowerze i jest taka sobie) tył to alivio w unibiku masz z przodu alivio(klasa wyżej niż w krossie) tył do deore (też klasa wyżej) w unibiku też masz większą korbę bo na największej zębatce masz 44 zęby a w krossie masz 42 niby nic ale różnica jest odczuwalna w trasie. Kross jest cięższy o 0,5kg. I dodam że w wakacje sam przymierzałem się do evolutiona kosztował wtedy 2300zł i też był opłacalny ale w końcu skusiłem się na używkę i nie żałuje. Pisałeś w pierwszym poście że trochę boisz się hamulców tarczowych bo nie umiesz za bardzo regulować ja też się bałem ale tarcze hydrauliczne dziecinnie prosto się reguluje, prościej niż v-ki. Pozdrawiam.
Goorgoo23 Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Nie, że nie umiem tylko nie dało się tego dziadostwa wyregulować. Najpierw próbowałem sam, a jak nie dawało to efektu to oddałem do serwisu (na gwarancję) a tam w ogóle odmówili mi pomocy bo "zabiję się, jak przedni hamulec będzie mocno dociskał". Wkurzyłem się, bo jadąc z górki przedni hamulec jest nieoceniony, aby dohamować rower. Tam niby dociskał troche, ale za słabo co nie dawało żadnego efektu a całkowite podkręcenie było bez sensu bo klocek ocierał cały czas o tarczę co dawało irytujący hałas a rower nie hamował nadal. Zdecyduję się chyba na Krossa, bo jest tańszy i będę miał gotówkę na drobne akcesoria do roweru
filipog44 Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 Filip a powiedz mi jeszcze jak wygląda Merida przy tym Krossie a3? Duża różnica w jakości? Ta Merida to bardzo przeciętny rower. Cena niska, ale jak na ten osprzęt, stanowczo zbyt wysoka. Około roku temu, gdy również planowałem zakup MTB w podobnej cenie rozważałem zakup innej Meridy, jednak dowiedziałem się, że w Meridzie niestety płaci się "za markę" a nie za osprzęt - fakt: jest to solidna i dobra marka ale rowerów które kosztują kilka tys. W Meridach poniżej 2000zł ceny są wygórowane. Tak jest w tym przypadku. Za 1600zł można już coś ciekawego wyrwać a ta Merida nie ma nic nadzwyczajnego: osprzęt jest bardzo przeciętny. Między innymi: gorszy amortyzator niż w pozostałych (Suntour XCM będzie lepszy od tego RST Gila przede wszystkim bardziej czuły no i jest solidniejszy), przerzutki Acera (gorsze od Altusa i o wiele gorsze od Alivio - Level A3 ma z tyłu Alivio 2011 a z przodu altusa - również mój A2 ma identycznie - mogę powiedzieć że wystarczy odpowiednio wyregulować i do rekreacyjnej, dynamicznej jazdy pracują idealnie - szybko zmieniają biegi, bardzo precyzyjne i nie sprawiają problemów). Tak jak wspomniałem - Merida ma z przodu i z tyłu Acerę która jest znacznie gorsza. Kolejna rzecz to korba: również gorsza od pozostałych. Następnie: hamulce: przykładowo w Krosie są shimano M446 (mam identyczne w swoim A2), osobiście uważam je za bardzo dobre hamulce. Jestem znich chyba najbardziej zadowolony, są znakomite. Żadnych problemów, ogromna siła hamowania, bardzo dobra modulacja, bezobsługowe, przyjemne pompowanie i dozowanie siły. Dla mnie są rewelacyjne. Ja ważę 67kg + 14kg rower i przy prędkości ponad 30km/h bez problemu mogę poderwać tylne koło do góry. Siły hamowania nigdy mi nie braknie. Nie każdy musi się z tym zgadzać bo to moja subiektywna opinia. W Meridzie są jakieś hamulce wyrwane z księżyca. Nie wiem nawet co to jest. W Krossie na V-kach są chociaż solidne Tektro a tu jakieś Linear - nie wróży to nic dobrego :/ Mówiąc szczerze - naszukałem się i nie znalazłem ani jednej rzeczy w meridzie która dorównałaby Levelowi A3. W porównaniu Kross kontra ta Merida Level wręcz miażdży meridę, ona z takim osprzętem powinna kosztować ok. 1100zł. Ogólnie Level A3 to będzie na pewno bardzo dobry wybór, myślę że prawdopodobnie najlepszy z tych 5 rowerów. Jedynie (osprzętem) troszkę lepszy jest Unibike tak jak napisał e39. Moim zdaniem amortyzator w Unibike (XCR) jest minimalnie lepszy od tego w Krosie (XCM), nie ma dużej różnicy. Rower jako całość raczej lepszy Kross (solidniejszy, lepiej wykonany) od Unibika ale trudno powiedzieć. Myślę że z A3 oraz Evolution na pewno będziesz zadowolony bo obydwa rowerki są bardzo dobre. Wybór należy do Ciebie Mam nadzieje że pomogłem, pozdrawiam
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 mnie na miasto jako 2 rower kusi univega ht-510. rozmiar 19,5 cala. http://www.bikko.pl/rower-gorski-univega-alpina-ht-510-shimano-slx.html pozdrawiam.
bartezz Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 Kolega Zbyszek wszędzie gdzie to możliwe poleca Univegę. Już myślałem że masz z tego jakieś profity Ktoś coś napisze o tej Univedze Alpina HT 510 ???
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 nie, chodzi o to, ze malo jest informacji na temat tego roweru. a podajac go jako alternatywe wobec innych rowerow mam okazje poznac zdania na temat tej univegi. poza tym chodzi za mna ten rower, jako taki na miasto. wciaz cene ze sprzedawcami staram sie zbic, tak do 1200-1250 pln. jesli sie to uda, to z cena, to sobie go kupie. pozdrawiam.
Goorgoo23 Napisano 15 Lutego 2013 Autor Napisano 15 Lutego 2013 Kupiłem rower Kross Level A3 2012. Udało mi się zbić cenę do poziomu 1700 zł w salonie rowerowym on-line. Dzięki za Wasze odpowiedzi. Temat do zamknięcia
gamemaniak20 Napisano 15 Lutego 2013 Napisano 15 Lutego 2013 Wrzuć fotki roweru do garażu, ciekawy jestem jak na żywo prezentuje się czarno-niebieska rama Sam mam czarno-czerwoną A3jkę
Goorgoo23 Napisano 15 Lutego 2013 Autor Napisano 15 Lutego 2013 Jak tylko otrzymam rower, to wrzucę Pewnie w przyszłym tygodniu.
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 15 Lutego 2013 Napisano 15 Lutego 2013 i kase na pedaly od razu sobie przygotuj. wciaz daja takie z plastikowym korpusem. kilkaset km i zaczna sie chroboty, zgrzyty... pozdrawiam.
Szymon90 Napisano 15 Lutego 2013 Napisano 15 Lutego 2013 Gamemaniak20 tutaj możesz zobaczyć mojego krossa a3 w niebiesko czarnej ramce, foto niestety słabej jakości 2013-02-10 13.29.05.jpg - Speedy Share - upload your files here
Goorgoo23 Napisano 15 Lutego 2013 Autor Napisano 15 Lutego 2013 Na pedały przyjdzie jeszcze czas. na razie rower będzie stał bo nie chcę jeździć po śniegu.
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 15 Lutego 2013 Napisano 15 Lutego 2013 aj tam, po sniegu gladko sie jezdzi. ja zima nie odpuszczam. poza tym nad technika sie trenuje, snieg to jest tak jak naprawde sliskie blotko... pozdrawiam.
Goorgoo23 Napisano 15 Lutego 2013 Autor Napisano 15 Lutego 2013 Nie mam ciuchów na zimowe eskapady, a nie widzi mi się jeździć w kurtce narciarskiej i czapce uszatce Poza tym, zaraz bym sie rozchorował. Ja tylko wiosną, latem i jesienią (wczesną)
Szymon90 Napisano 15 Lutego 2013 Napisano 15 Lutego 2013 Co do jazdy zimą to nie jest tak strasznie, osobiście przejeździłem całą zimę nie posiadając specjalnie do tego przeznaczonych ubrań, mój ubiór składał się z najzwyczajniejszych bawełnianych dresów, bluza z kołnierzem pod szyję, lekka szwedka, zwykła czapka, rękawice i to na tyle. Jeździłem praktycznie codziennie przy ostrzejszych mrozach do swojego ubioru dodawałem kalesony : ) o dziwo nie zachorowałem, można powiedzieć, że wyszło mi nawet na zdrowie ( od razu lepsze samopoczucie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ). Nie namawiam bo jazda zimą to kwestia indywidualna, każdemu odpowiada co innego. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.