Skocz do zawartości

[1400-1900zł] MTB do jazdy po asfalcie, czasem po lesie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! Zastanawiam się nad kupnem nowego roweru. Dotychczas jeździłem na kross hexagon v2. Mój wzrost to 180cm, waga 75kg. Do tej pory jeździłem głównie trasy po 30-40km po dwa, trzy razy w tygodniu po często dziurawym asfalcie w moich okolicach. Chciałbym rower na podobne eskapady jak dotychczas, ale z lepszej jakości osprzętem. Chciałbym też aby był to trwały osprzęt abym nie musiał zaraz po zakupie wymieniać czegoś, bo się wyeksploatowało po paruset kilometrach. Wolałbym unikać hamulców tarczowych, bo w moim aktualnym rowerze miałem taki z przodu i jakby go nie regulować - koło się kręci i nie myśli zatrzymać. Może to feralna jednostka jakaś, ale przedniego hamulca nie miałem przez cały okres użytkowania roweru. Mieszkam w Krynicy-Zdrój, więc chciałbym wybrać się rowerem na Jaworzynę (1114 m n.p.m.) raz, czy dwa razy w sezonie, a potem zjechać szlakiem na dół. Wolałbym nie przekraczać kwoty podanej w tytule, ale jeśli będzie więcej "za" niż "przeciw"dla nieco droższego modelu, chętnie rozważę propozycję. Moja jazda na rowerze po drogach opiera się głównie na tym, że wrzucam sobie niską przerzutkę i pedałuję bez jej zmieniania (chyba, że na stromych podjazdach) starając się utrzymać stałą prędkość. Chciałbym aby na kierownicy było dość miejsca aby zamontować lampkę, licznik i kamerkę GoPro. Wiem, że mam dużo wymagań ale myślę że pomożecie mi z wyborem. Nie będę pisał, jaki rower mam na oku na razie, bo chcę zaczerpnąć obiektywnych opinii.

Napisano

Jak sama nazwa wskazuje rower MTB to Mountain Bike (Rower Górski) do jazdy w trudnym terenie i górzystym a nie do jazdy po asfalcie,na takie eskapady szosowe i lekki teren lepiej kupić rower crossowy Rower Kross EVADO 2.0. Czarny Mat. -> M

Rower Scott Sportster 55 rozmiar XL - Okazja !! (2954357431) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

http://allegro.pl/cu...3024658529.html

zawsze możesz zmienić opony na 29" i masz najnera :) na twoje wymagania powinien być dobry ten Cube na deorkach ale zmiana amorka to raczej mus

http://allegro.pl/nowy-haibike-land-cross-hydraulika-xt-28-i3024659405.html

http://allegro.pl/rower-crossowy-ktm-life-track-2012-wyprzedaz-tanio-i3010546842.html

Napisano

Dzięki za odpowiedzi chłopaki. Venom2000, Twoja odpowiedź chyba najbardziej mnie usatysfakcjonowała. Powiem szczerze, że nie brałem nigdy pod uwagę roweru Crossowego tylko dlatego, że nie podoba mi się jego wygląd :) Nie wiem czemu ale wydaje mi się taki... suchy, chudy, bez charakteru. Lubię rowery masywnie wyglądające, z grubą ramą taką jak w MTB. Faktycznie Cross ma dużo mniejsze opory toczenia co z pewnością dodaje sporo komfortu do jazdy po ulicy, ale już w górkach taka wąska opona będzie (w moim odczuciu) trochę nie wygodna - podatna na przebicie na ostrym kamieniu? Rower jaki mi przypadł do gustu zanim napisalem wątek na forum, to był Kross level A4 2012, mimo że ma tarczówki bo zdawać by się mogło że te hamulce tarczowe z wyższych półek będą o niebo lepsze niż te w hexagonie v2, nie? No i kolejna sprawa że w tym MTB jest mostek troszke dłuższy i mam tam możliwość zamontowania mojej kamerki. Co Wy na to?

 

Aha. Myślałem też o tym, aby zrezygnować z wypadów w góry na rzecz samej jazdy po asfalcie, kupując szosówke. http://www.kross.pl/pl/2013/vento-1-0 Ewentualnie wytargać na allegro coś w tej cenie, ale lepszego (najlepiej używkę w dobrym stanie). Jakieś sugestie?

Napisano

A czy zwróciłeś uwagę iż napisałem ci że zakładając oponę 29" na te felgi możesz spokojnie pośmigać i w trudnym terenie,ja tak zrobiłem i jest super zabawa na takiej hybrydzie zobacz w mojej galerii ja mam rower trekkingowo/crossowy :P

Napisano

Ja wybrałbym 3. Kross Level A3. Ma dobry stosunek jakości do ceny, bardzo dobre hamulce, przerzutki raczej bez zarzutów (sam je mam i moim zdaniem są bardzo dobre) i ogólnie jest to solidny rower, który będzie dawał radość z jazdy.

Dobry jest również 4. Unibike Evolution - minimalnie lepszy osprzęt, ale jest też droższy. Na trzecim miejscu stawiam 2. Kross Hexagon X9 - doskonały osprzęt w tej cenie, przerzutka tylna Deore, niska cena roweru. Jednak jest to Hexagon więc cały rower ogółem nie będzie raczej tak solidny jak Level. To moje propozycje a wybór należy do Ciebie :)

Napisano

Witam. ja od siebie dodam że najlepiej wypada unibike i jest przy tym najdroższy porównując go do krossa w unibiku masz lepszy amorek a między xcm a xcr jest duża różnica w krossie masz gorszy napęd przednia przerzutka to altus (mam ją w swoim drugim rowerze i jest taka sobie) tył to alivio w unibiku masz z przodu alivio(klasa wyżej niż w krossie) tył do deore (też klasa wyżej) w unibiku też masz większą korbę bo na największej zębatce masz 44 zęby a w krossie masz 42 niby nic ale różnica jest odczuwalna w trasie. Kross jest cięższy o 0,5kg. I dodam że w wakacje sam przymierzałem się do evolutiona kosztował wtedy 2300zł i też był opłacalny ale w końcu skusiłem się na używkę i nie żałuje. Pisałeś w pierwszym poście że trochę boisz się hamulców tarczowych bo nie umiesz za bardzo regulować ja też się bałem ale tarcze hydrauliczne dziecinnie prosto się reguluje, prościej niż v-ki. Pozdrawiam.

Napisano

Nie, że nie umiem tylko nie dało się tego dziadostwa wyregulować. Najpierw próbowałem sam, a jak nie dawało to efektu to oddałem do serwisu (na gwarancję) a tam w ogóle odmówili mi pomocy bo "zabiję się, jak przedni hamulec będzie mocno dociskał". Wkurzyłem się, bo jadąc z górki przedni hamulec jest nieoceniony, aby dohamować rower. Tam niby dociskał troche, ale za słabo co nie dawało żadnego efektu a całkowite podkręcenie było bez sensu bo klocek ocierał cały czas o tarczę co dawało irytujący hałas a rower nie hamował nadal. Zdecyduję się chyba na Krossa, bo jest tańszy i będę miał gotówkę na drobne akcesoria do roweru :)

Napisano

Filip a powiedz mi jeszcze jak wygląda Merida przy tym Krossie a3? Duża różnica w jakości?

Ta Merida to bardzo przeciętny rower. Cena niska, ale jak na ten osprzęt, stanowczo zbyt wysoka. Około roku temu, gdy również planowałem zakup MTB w podobnej cenie rozważałem zakup innej Meridy, jednak dowiedziałem się, że w Meridzie niestety płaci się "za markę" a nie za osprzęt - fakt: jest to solidna i dobra marka ale rowerów które kosztują kilka tys. W Meridach poniżej 2000zł ceny są wygórowane. Tak jest w tym przypadku. Za 1600zł można już coś ciekawego wyrwać a ta Merida nie ma nic nadzwyczajnego: osprzęt jest bardzo przeciętny. Między innymi: gorszy amortyzator niż w pozostałych (Suntour XCM będzie lepszy od tego RST Gila przede wszystkim bardziej czuły no i jest solidniejszy), przerzutki Acera (gorsze od Altusa i o wiele gorsze od Alivio - Level A3 ma z tyłu Alivio 2011 a z przodu altusa - również mój A2 ma identycznie - mogę powiedzieć że wystarczy odpowiednio wyregulować i do rekreacyjnej, dynamicznej jazdy pracują idealnie - szybko zmieniają biegi, bardzo precyzyjne i nie sprawiają problemów). Tak jak wspomniałem - Merida ma z przodu i z tyłu Acerę która jest znacznie gorsza. Kolejna rzecz to korba: również gorsza od pozostałych. Następnie: hamulce: przykładowo w Krosie są shimano M446 (mam identyczne w swoim A2), osobiście uważam je za bardzo dobre hamulce. Jestem znich chyba najbardziej zadowolony, są znakomite. Żadnych problemów, ogromna siła hamowania, bardzo dobra modulacja, bezobsługowe, przyjemne pompowanie i dozowanie siły. Dla mnie są rewelacyjne. Ja ważę 67kg + 14kg rower i przy prędkości ponad 30km/h bez problemu mogę poderwać tylne koło do góry. Siły hamowania nigdy mi nie braknie. Nie każdy musi się z tym zgadzać bo to moja subiektywna opinia. W Meridzie są jakieś hamulce wyrwane z księżyca. Nie wiem nawet co to jest. W Krossie na V-kach są chociaż solidne Tektro a tu jakieś Linear - nie wróży to nic dobrego :/ Mówiąc szczerze - naszukałem się i nie znalazłem ani jednej rzeczy w meridzie która dorównałaby Levelowi A3. W porównaniu Kross kontra ta Merida Level wręcz miażdży meridę, ona z takim osprzętem powinna kosztować ok. 1100zł. Ogólnie Level A3 to będzie na pewno bardzo dobry wybór, myślę że prawdopodobnie najlepszy z tych 5 rowerów. Jedynie (osprzętem) troszkę lepszy jest Unibike tak jak napisał e39. Moim zdaniem amortyzator w Unibike (XCR) jest minimalnie lepszy od tego w Krosie (XCM), nie ma dużej różnicy. Rower jako całość raczej lepszy Kross (solidniejszy, lepiej wykonany) od Unibika ale trudno powiedzieć. Myślę że z A3 oraz Evolution na pewno będziesz zadowolony bo obydwa rowerki są bardzo dobre. Wybór należy do Ciebie :) Mam nadzieje że pomogłem, pozdrawiam :)
Napisano

Kolega Zbyszek wszędzie gdzie to możliwe poleca Univegę. Już myślałem że masz z tego jakieś profity :)

Ktoś coś napisze o tej Univedze Alpina HT 510 ???

Napisano

nie, chodzi o to, ze malo jest informacji na temat tego roweru. a podajac go jako alternatywe wobec innych rowerow mam okazje poznac zdania na temat tej univegi. poza tym chodzi za mna ten rower, jako taki na miasto. wciaz cene ze sprzedawcami staram sie zbic, tak do 1200-1250 pln. jesli sie to uda, to z cena, to sobie go kupie.

 

 

pozdrawiam.

Napisano

Nie mam ciuchów na zimowe eskapady, a nie widzi mi się jeździć w kurtce narciarskiej i czapce uszatce :) Poza tym, zaraz bym sie rozchorował. Ja tylko wiosną, latem i jesienią (wczesną)

Napisano

Co do jazdy zimą to nie jest tak strasznie, osobiście przejeździłem całą zimę nie posiadając specjalnie do tego przeznaczonych ubrań, mój ubiór składał się z najzwyczajniejszych bawełnianych dresów, bluza z kołnierzem pod szyję, lekka szwedka, zwykła czapka, rękawice i to na tyle. Jeździłem praktycznie codziennie przy ostrzejszych mrozach do swojego ubioru dodawałem kalesony : ) o dziwo nie zachorowałem, można powiedzieć, że wyszło mi nawet na zdrowie ( od razu lepsze samopoczucie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ). Nie namawiam bo jazda zimą to kwestia indywidualna, każdemu odpowiada co innego.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...