Iron79 Napisano 11 Lutego 2013 Napisano 11 Lutego 2013 Witam , przymierzam się do wymiany mojej starej ramy Kona Cinder Cone na coś nowego i lżejszego. W moim zainteresowaniu są dwie ramy Merida HFS 5000 http://allegro.pl/ro...2990404107.html Author Egoist rama http://www.dobreskle...uthor/egoist-5/ wygląd całego roweru http://www.velo.com....e/author/egoist Author w przedsprzedaży 918 zł , Merida ok 1100 zł Moja waga ok 85kg /180 cm Author waga 1,57 kg , Merida 1,65 kg Chciałem się Was zapytać , która rama była by sztywniejsza i bardziej stabilna , mniej nerwowa i dobrze prowadząca się przy szybkich zjazdach po utwardzonej powierzchni , szutrze. Czy przy mojej wadze kupno ramy o wadze 1,57 to nie za duże szaleństwo , dodam ciucha , plecak i wyjdzie dobrze ponad 90 kg ..jazda rekreacyjna , raz dwa w roku jakieś Bieszczady, czasem może jakiś maraton ale bez nacisku na wynik.. Po prostu która jest lepsza ?, na pewno są tu doświadczeni fachowcy którzy mogą co nie co powiedzieć na temat tych ram
Iron79 Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Nikt nie śmiga na Egoist ? lub merida HFS ? , kurde zaraz promocyjna cena się kończy na Authora i nie wiem co wybrać , kolorystycznie mega odpowiada mi merida ..
Mod Team durnykot Napisano 13 Lutego 2013 Mod Team Napisano 13 Lutego 2013 Sztywność roweru nie zależy tylko od samej ramy - to tak a propos sztywności. Obydwie ramy prezentują bardzo zbliżony poziom technologiczny, ewentualne różnice w sztywności samej ramy są trudne do wyczucia przez amatora ( bez urazy). Author ma główkę przystosowaną do amorków tappered- w tym wypadku musisz się liczyć albo z zakupem odpowiedniego amorka, albo z zakupem sterów z redukcją 1,5-1 1/8. Geometria jest bardzo podobna w obydwu ramach- typowe XC. Jeżdżę na Egoiscie ( starszym modelu) od 4 lat, ważę nieco więcej od Ciebie i nie zauważyłem jakichkolwiek problemów poza kiepskim lakierem. BTW- ta Merida to nie jest najnowszy model- to chyba kolekcja 2011
Rulez Napisano 13 Lutego 2013 Napisano 13 Lutego 2013 W dodatku warto by tu poruszyć temat długości ramy, jeśli rozważasz Meridę 18" to jej rama jest sporo krótsza niż zalecany dla Twojego wzrostu Author 19", do tego Meridy mają dosyć mały rozstaw kół, będzie mniejszy niż w Authorze więc i stabilność na zjazdach mniejsza.
Iron79 Napisano 13 Lutego 2013 Autor Napisano 13 Lutego 2013 Co do główki Authora ..w zestawie jest reduktor na 1 1/8 ..btw ta część może ważyć 100-150 gram ..bo takie coś widziałem w necie ? jeśli tak to waga nieoczekianie wzrośnie ..na plus to za rok/dwa przy wymianie epicona będzie łatwiej coś kupić , bo pewnie będzie większość amorów na główkę tappered Co do rozmiaru i długości ramy , to trzy ramy łącznie z obecną koną mają nieznaczne różnice (przynajmniej dla mnie nie wiem co będzie w praktyce) , dobrze myślę ? kona - 600mm merida - 590mm author - 605mm mostek mam 110mm , ewentualnie sztyca z lekkim ofsetem i powinno być odpowiednio dla mnie , tak sobie teoryzuję zastanawia mnie kąt główki , moja kona ma 68,5 merida i author 70,5 a to chyba już będzie odczuwalne ..? czyli poprawa podjazdów na korzyć nowych ram , a na minus bardziej ostre i mniej spokojne zjazdy ? jakie będzie się zachowywał rower podczas jazdy na płaskim , zakrętach na takiej ramie vs. kona z główką 68,5 ?
Mod Team durnykot Napisano 14 Lutego 2013 Mod Team Napisano 14 Lutego 2013 Author i Merida będą "szybsze" i bardziej nerwowe w porównaniu z Koną. Ale żeby to wymiernie ocenić musiałbyś porównać także długość tylnych widełek oraz bazę kół. Teoretycznie rowery z ostrzejszym kątem główki powinny lepiej podjeżdżać i mieć mniejszą tendencję do podrywania przedniego koła,ale na to ma też wpływ zajmowana pozycja za kierownicą, długośc mostka i wysokość amorka. na minus bardziej ostre i mniej spokojne zjazdy ? Niestety tak.
Rulez Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 <p> Witam , Chciałem się Was zapytać , która rama była by sztywniejsza i bardziej stabilna , mniej nerwowa i dobrze prowadząca się przy szybkich zjazdach po utwardzonej powierzchni , szutrze. Właściwie przy takich zjazdach to obojętne, gdyby to były zjazdy po kamieniach, koleinach, muldach, wtedy łagodniejszy kąt powoduje mniejsze wybijanie z toru jazdy.
Cox Napisano 14 Lutego 2013 Napisano 14 Lutego 2013 przy ostrzejszym kącie główki, kup sobie szerszą kierownice, będziesz miał większą dźwignie do trzymania przedniego koła w ryzach
Iron79 Napisano 14 Lutego 2013 Autor Napisano 14 Lutego 2013 Rama Meridy katalogowo jest z 2009 roku ...czy warto się decydować na taką kilkuletnią (nową) ramę , tym bardziej za taką cenę .. ? Czuję, że kwota ramy jest troszkę zawyżona .. ale nie wiem ile mogła kosztować w 2009 W cenie do 1100-1200 można jeszcze coś sensownego kupić , rozejrzeć się nad innymi opcjami ? przy ostrzejszym kącie główki, kup sobie szerszą kierownice, będziesz miał większą dźwignie do trzymania przedniego koła w ryzach mam lekko giętą i coś koło min 680 ( tak lubię) więc to powinno spasować , całość klamotów chce przełożyć z kony (w niej już z katalogu to tylko stara rama została )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.