Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] Manitou wymiana uszczelek ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W tamtym sezonie zauważyłem lekki wyciek oleju z amortyzatoru miałem oddać do serwisu ale później był suchy więc jeździłem ostatnio(dwa tygodnie temu) byłem na Dirt Parku w Warszawie polatałem i zobaczyłem że goleń jest cała w oleju jak zauważyłem leje się olej z tego otwieacza na dole i u góry jak i trochę z uszczelki ale jak amortyzator zakręcę wtedy nie leci ale amortyzator lekko się wbija a nie powinien.Amor nie ma luzów

 

A wiec czy wymiana uszczelek pomoże ?

Ile kosztują uszczelki do takiego amortyzatora

Model to Manitou Elite TPC Luckout tak pisze na goleni rok nie wiem i dodam że jedna strona to olej druga to sprężyna

Dodam zdjęcia:

 

zdjecie1365.jpg

 

zdjecie1367.jpg

 

zdjecie1369.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki to zwykłe oringi, koszt kilka zł.

Jeszcze pytanie skąd dokładnie wycieka, z uszczelek na gwintach czy z uszczelek na osi tłumika odbicia i kompresji.

Uszczelki na gwintach można wymienić bez problemu, uszczelka na osi tłumika kompresji (czerwone pokrętło) też jest wymienialna, uszczelki na osi tłumika odbicia (niebieskie pokrętło) nie da się wymienić.

Zablokowany amor lekko się ugina ponieważ brakuje oleju w tłumiku , poziom oleju powinien wynosić 115-125 mm (jak wykręcisz górny korek i włożysz linijkę to mierząc od góry goleni do poziomu oleju).

Oprócz olelu w tłumiku powinno być jeszcze po 16 ml w każdej goleni wlane przez śruby od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''Jeszcze pytanie skąd dokładnie wycieka, z uszczelek na gwintach, czy z uszczelek na osi tłumika odbicia i kompresji.''

 

Tak chyba wypływa z uszczelek na gwintach i dopiero teraz zobaczyłem że ten gwint (czerwone pokrętło) jest nie dokręcone a z drugiej jest do końca więc to może było przyczyną wycieku z górnego pokrętła ?

''czy z uszczelek na osi tłumika odbicia i kompresji'' Tego Panu nie powiem bo to jest dla mnie wyższa szkoła jazdy i musi mi Pan to inaczej wytłumaczyć ja sam zajmuje sie od nie całego roku dirt jumpingem a co mówiąc grzebanie w amortyzatorze.

 

Czy może odkręcenie pokręteł bi mi coś powiedziało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odkręcił bym górne pokrętło (przy zdejmowaniu trzeba uważać żeby nie pogubić kulek i sprężynek które pod nim są) potem odkręcił górny korek i zmierzył poziom oleju w tłumiku (powinien być taki jak pisałem powyżej), jeśli oleju brakuje trzeba dolać. Potem całość dobrze poskręcać.

Tu jest instrukcja w PL , co prawda nie do Blacka (black był robiony do 2006 a to instrukcja do 2007) ale jest napisane jak mierzyć :

http://www.manitou.com.pl/widelce_manitou_2007.pdf

 

PS

Jeśli chcesz tylko dokręcić korek to i tak musisz zdjąć górne pokrętło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzisiaj odkręce pokrętło a jutro zmierze poziom oleju i powiem Panu jaki jest poziom oleju.

 

Ok dzisiaj odkręce pokrętło a jutro zmierze poziom oleju i powiem Panu jaki jest poziom oleju.

 

Ok odkręciłem tam gdzie były sprężynki było mokro a nawet trochę oleju a nawet cały ten korek był mokry, woleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolne to inna bajka, jeśli jest tam wyciek to można zdjąć pokrętło, w otwór po nim wsadzić klucz imbusowy i dokręcić tłumik odbicia kręcąc w LEWO (tylko z umiarem bo można urwać gwint). Ale żeby było smarowanie goleni amora to trzeba by uzupełnić olej od dołu - czyli wykręcić tłumik kręcąc w PRAWO , w lewej goleni wykręcić śrubę (kręcąc normalnie w lewo) odsunąć dolne golenie i wlać tam olej (po 16 ml, może być zwykły samochodowy).Do tłumika od góry wlewa się olej do amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra od kręciłem i zmierzyłem poziom oleju i jest 15,3cm na górze i tu mam zdjęcie tego co wykręciłem i to oznaczone na czarno jest w oleju a chyba nie powinno bo jest uszczelka przed tym

zdjecie1370.jpg

 

zdjecie1375.jpg

 

Dobra od kręciłem i zmierzyłem poziom oleju i jest 15,3cm na górze i tu mam zdjęcie tego co wykręciłem i to oznaczone na czarno jest w oleju a chyba nie powinno bo jest uszczelka przed tym

zdjecie1370.jpg

 

zdjecie1375.jpg

 

Dodam że jak odkrece te pokrętło na górze na maksa to tak jakby lekko coś fiuka, świszczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To (czyli pręt tłumika) ma być w oleju, uszczelka jest po to żeby olej nie przepływał obok zaworu (tam gdzie jest sprężyna to jest zawór) tylko przez niego, ten zawór służy do zwiększenia kompresji aż do zablokowania (gdyby nie było uszczelki zawór nie blokował by przepływu oleju), oleju jest za mało, lustro oleju powinno być co najmniej 12,5 cm od górnej krawędzi goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można nabrać strzykawką.

Według instrukcji jest ten, o lepkości 5 wt :

http://www.rowerowy.com/narzedzia_serwis/serwis_amortyzatorow/motorex

Możesz też szukać innego o podobnych parametrach w tej tabeli :

http://www.forumrowerowe.org/topic/103016-amortyzacja-olej-do-amortyzatorow-faq-lepkosc-zamienniki-etc/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyższy dopuszczalny poziom to 115 mm czyli 11,5 cm - mierzysz jak w tej instrukcji na stronie 7 rysunek C :

http://www.manitou.com.pl/widelce_manitou_2007.pdf

czyli odległość od lustra oleju do miejsca na zdjęciu, tak jak tu na stronie 14 zdjęcie 7 :

http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2007%20Manitou%20Fork%20Service%20Manual.pdf

lepiej żeby nie było to mniej niż 11 cm, jeśli wyjdzie że ta odległość to np. 10,5 cm to już jest za dużo oleju, amor może się do końca nie uginać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...