Mateusz5042 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Witam, W tamtym sezonie zauważyłem lekki wyciek oleju z amortyzatoru miałem oddać do serwisu ale później był suchy więc jeździłem ostatnio(dwa tygodnie temu) byłem na Dirt Parku w Warszawie polatałem i zobaczyłem że goleń jest cała w oleju jak zauważyłem leje się olej z tego otwieacza na dole i u góry jak i trochę z uszczelki ale jak amortyzator zakręcę wtedy nie leci ale amortyzator lekko się wbija a nie powinien.Amor nie ma luzów A wiec czy wymiana uszczelek pomoże ? Ile kosztują uszczelki do takiego amortyzatora Model to Manitou Elite TPC Luckout tak pisze na goleni rok nie wiem i dodam że jedna strona to olej druga to sprężyna Dodam zdjęcia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Uszczelki to zwykłe oringi, koszt kilka zł. Jeszcze pytanie skąd dokładnie wycieka, z uszczelek na gwintach czy z uszczelek na osi tłumika odbicia i kompresji. Uszczelki na gwintach można wymienić bez problemu, uszczelka na osi tłumika kompresji (czerwone pokrętło) też jest wymienialna, uszczelki na osi tłumika odbicia (niebieskie pokrętło) nie da się wymienić. Zablokowany amor lekko się ugina ponieważ brakuje oleju w tłumiku , poziom oleju powinien wynosić 115-125 mm (jak wykręcisz górny korek i włożysz linijkę to mierząc od góry goleni do poziomu oleju). Oprócz olelu w tłumiku powinno być jeszcze po 16 ml w każdej goleni wlane przez śruby od dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 ''Jeszcze pytanie skąd dokładnie wycieka, z uszczelek na gwintach, czy z uszczelek na osi tłumika odbicia i kompresji.'' Tak chyba wypływa z uszczelek na gwintach i dopiero teraz zobaczyłem że ten gwint (czerwone pokrętło) jest nie dokręcone a z drugiej jest do końca więc to może było przyczyną wycieku z górnego pokrętła ? ''czy z uszczelek na osi tłumika odbicia i kompresji'' Tego Panu nie powiem bo to jest dla mnie wyższa szkoła jazdy i musi mi Pan to inaczej wytłumaczyć ja sam zajmuje sie od nie całego roku dirt jumpingem a co mówiąc grzebanie w amortyzatorze. Czy może odkręcenie pokręteł bi mi coś powiedziało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Najpierw odkręcił bym górne pokrętło (przy zdejmowaniu trzeba uważać żeby nie pogubić kulek i sprężynek które pod nim są) potem odkręcił górny korek i zmierzył poziom oleju w tłumiku (powinien być taki jak pisałem powyżej), jeśli oleju brakuje trzeba dolać. Potem całość dobrze poskręcać. Tu jest instrukcja w PL , co prawda nie do Blacka (black był robiony do 2006 a to instrukcja do 2007) ale jest napisane jak mierzyć : http://www.manitou.com.pl/widelce_manitou_2007.pdf PS Jeśli chcesz tylko dokręcić korek to i tak musisz zdjąć górne pokrętło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Ok dzisiaj odkręce pokrętło a jutro zmierze poziom oleju i powiem Panu jaki jest poziom oleju. Ok dzisiaj odkręce pokrętło a jutro zmierze poziom oleju i powiem Panu jaki jest poziom oleju. Ok odkręciłem tam gdzie były sprężynki było mokro a nawet trochę oleju a nawet cały ten korek był mokry, woleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 I jak dalej się trochę ugina po zablokowaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Tak ugina, założyłem opaskę zaciskową i zmierzyłem ugina się o 1,5 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Prawie na pewno brakuje oleju w tłumiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 A jak doleje u góry ten olej to robić coś z tym dolnym pokrętłem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Dolne to inna bajka, jeśli jest tam wyciek to można zdjąć pokrętło, w otwór po nim wsadzić klucz imbusowy i dokręcić tłumik odbicia kręcąc w LEWO (tylko z umiarem bo można urwać gwint). Ale żeby było smarowanie goleni amora to trzeba by uzupełnić olej od dołu - czyli wykręcić tłumik kręcąc w PRAWO , w lewej goleni wykręcić śrubę (kręcąc normalnie w lewo) odsunąć dolne golenie i wlać tam olej (po 16 ml, może być zwykły samochodowy).Do tłumika od góry wlewa się olej do amortyzatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Dobra od kręciłem i zmierzyłem poziom oleju i jest 15,3cm na górze i tu mam zdjęcie tego co wykręciłem i to oznaczone na czarno jest w oleju a chyba nie powinno bo jest uszczelka przed tym Dobra od kręciłem i zmierzyłem poziom oleju i jest 15,3cm na górze i tu mam zdjęcie tego co wykręciłem i to oznaczone na czarno jest w oleju a chyba nie powinno bo jest uszczelka przed tym Dodam że jak odkrece te pokrętło na górze na maksa to tak jakby lekko coś fiuka, świszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 To (czyli pręt tłumika) ma być w oleju, uszczelka jest po to żeby olej nie przepływał obok zaworu (tam gdzie jest sprężyna to jest zawór) tylko przez niego, ten zawór służy do zwiększenia kompresji aż do zablokowania (gdyby nie było uszczelki zawór nie blokował by przepływu oleju), oleju jest za mało, lustro oleju powinno być co najmniej 12,5 cm od górnej krawędzi goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Więc ile gdzieś muszę dolać, jak zmierzyć żeby Pan mi powiedział ile mam dolać bo Pan widzę na tym się zna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Wychodzi mi 16 ml., wtedy jeśli poziom jest 15,3 to powinien być około 12 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Czyli moge np nabrać strzykawką 16ml i dolać żeby nie przelać a jeśli by się jeszcze uginał. Jaki Pan olej poleca żebym kupił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Można nabrać strzykawką. Według instrukcji jest ten, o lepkości 5 wt : http://www.rowerowy.com/narzedzia_serwis/serwis_amortyzatorow/motorex Możesz też szukać innego o podobnych parametrach w tej tabeli : http://www.forumrowerowe.org/topic/103016-amortyzacja-olej-do-amortyzatorow-faq-lepkosc-zamienniki-etc/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Ok zamówię ten co Pan podał 5w jak przyjdzie to odezwę się i jeszcze poruszymy temat tego dolnego pokrętła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Ok zamówię ten co Pan podał 5w jak przyjdzie to odezwę się i jeszcze poruszymy temat tego dolnego pokrętła Witam ponownie, olej dzisiaj przywieziono dolałem ale 17ml i amortyzator ugina się jeszcze 5mm to jeszcze dolewać a jeśli tak to ile ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Najwyższy dopuszczalny poziom to 115 mm czyli 11,5 cm - mierzysz jak w tej instrukcji na stronie 7 rysunek C : http://www.manitou.com.pl/widelce_manitou_2007.pdf czyli odległość od lustra oleju do miejsca na zdjęciu, tak jak tu na stronie 14 zdjęcie 7 : http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2007%20Manitou%20Fork%20Service%20Manual.pdf lepiej żeby nie było to mniej niż 11 cm, jeśli wyjdzie że ta odległość to np. 10,5 cm to już jest za dużo oleju, amor może się do końca nie uginać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Oleju w amortyzatorze jest 18,1 cm a od lustra 10,5 cm to ile gdzieś trzeba dolać Oleju w amortyzatorze jest 18,1 cm a od lustra 10,5 cm mierzyłem do samej góry czyli ile brakuje czy już nie dolewać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Już nie dolewaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 To teraz robić coś z dolnym pokrętłem ? dolać tam tego oleju czy zostawić tak jak jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Nawet nie wiadomo ile tam tego oleju jest, powinno być po 16 ml. z każdej strony, wypadało by sprawdzić , a nawet zlać stary olej i wlać nowy. Ten olej jest ważny służy do smarowania goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Dzisiaj się przejechałem kawałek i znów zaczoł olej się lać a z dołem to poszedłem i już jest zrobiony. Za godzinę rozkręcę amortyzator i zmierzę czy dużo się wylało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Zdejmij górne pokrętło, przejedź się bez niego i patrz skąd wycieka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.