Badek Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Przedni amortyzator: SR Suntour XCT V4, z tego co wyczytałem na nalepce z boku. Od niecałych dwóch tygodni jest eksploatowany. Po 25km jeździe wieczorowej (względnie czysto, bo błoto, piasek i woda przymarznięte do asfaltu) już w domu dotknąłem nakrętki u dołu prawej komory amorka i wybadałem, że było tam trochę oleju (tyle, co przejechać palcem). W sumie nie sprawdziłem, czy nowy też był "wylany", ale ten olej był czysty, więc podejrzewam, że jest świeżo wylany. Moje pytanko brzmi: co ja mam z tym fantem zrobić? Dokręcić tą nakrętkę mocniej? Czy to jest normalne? Ten Suntour nie jest wyposażony w żadne pokrętła na dole amortyzatorów - tylko te nakrętki do śrub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 W pierwszym podejściu spróbowałbym dokręcić - to jak dobrze został skręcony fabrycznie łatwo ocenisz po łatwości obracania śrubą. Pozostaje potem wytrzeć i przejechać się kolejny raz, sprawdzić. Jeśli problem wraca - odstawić rower do serwisu - skoro jest nowy nie warto samemu grzebać, chyba że jesteś domorosłym majsterkowiczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badek Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Okej, dzięki. Dokręciłem nakrętkę o 1/8 obrotu, pomachałem 20 razy solidnie amorkiem i wygląda na to, że jest w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Tym bardziej że nowy XCT w środku ma tylko smar ... Jak rower jest wyposażony w hydrauliczny hamulec tarczowy i wyciek jest w goleni po jego stronie to pooglądaj zacisk. Jak teraz jest czysto niewykluczone że to pozostałości po odpowietrzaniu. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badek Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 No i... lipa. Przejechałem dziś (warunki są kiepskie, bo sól na drogach i piasek + śnieg) 13km. Przyjechałem do domku, umyłem rower, wymacałem dokładnie spód prawej komory - nic nie cieknie. Obecnie jest jakoś 4 godzina od wspomnianego czyszczenia. Rower nie był nawet dotykany przez ten czas. Z ciekawości przejechałem chusteczką spód lewej komory. I nadal przepuszcza olej. I sądzę, że to jest chyba nawet większa ilość niż wybadana wczoraj. Ciężko tak oddać rower do serwisu i nie jeździć kilka dni. :\ Co mam z tym fantem zrobić? Jak rower jest wyposażony w hydrauliczny hamulec tarczowy Niestety V-brake. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Sprawa ciekawa bo XCT nie posiada tłumika z którego ewentualnie mógłby olej cieknąć. Zważywszy ze golenie nie są w żaden sposób zabezpieczone przez przeciekiem bo nie ma takiej potrzeby, to możliwe ze przy składaniu ktoś delikatnie zwilżył wnętrze olejem. W takiej sytuacji będzie ciekło aż wycieknie wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badek Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Jak w ogóle działają amory XCT i co jest w środku komór? Może ktoś tak łopatologicznie wytłumaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Absolutne minimum ... http://preview.srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/download.php?filename=explosions2012%2FSF13-XCT-P-MLO-26-80%26100_20120414.PDF Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.