Skocz do zawartości

[Hamulce Shimano] Olej Motorex do hamulca Shimano?


adikx5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Byłem dzisiaj w sklepie gdzie poprosiłem o olej mineralny do moich Shimano BR-M445 (nie poczytałem,żeby nie odwracać roweru z hydraulikami "do góry kołami" - i się zapowietrzył tylni hamulec). Sprzedawca podał mi oryginalny olej Shimano za 57zł - 50ml :woot:

"Zaproponował" również,że mogę nabyć u "nich" w sklepie tańszy odpowiednik, a dokładniej - MOTOREX - [moto racing fork oil] 2,5W - jako zamiennik oryginalnego... Śmieszna cena w porównaniu do Shimano - 4,70zł za 100ml.

Powiedział mi też, że jeżeli nie ma dużych ubytków płynu to mogę śmiało dolać kilka kropel do Shimano'wskiego. Jeżeli jednak trzeba tego dużo dolać, to lepiej wymienić cały płyn.

Teraz moje pytanie - Czy to prawda :icon_question:

 

Poczytałem trochę i chyba "Pan ze sklepu" zrobił mnie w "balona".

Proszę o podpowiedź czy ten olej nadaję się do moich hamulców - nie chcę ich zniszczyć.

 

Proszę mnie również "nie besztać",że jak chciałem kupić olej do Shimano, to trzeba było brać oryginalny...

 

Może ktoś kupował olej z aukcji:

Olej mineralny Shimano do ham.hydraulicznych 100ml (3000499940) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
MOTOREX - [moto racing fork oil]

Jak sama nazwa wskazuje to olej do amortyzatorów.

Pan chyba nie dysponuje zbyt wielkim pojęciem w temacie hamulców.

W ekstremalnych warunkach ( jeśli hamulce Ci wysiądą w okolicy zwanej Wpizdudaleko) można do hamulców nalać czegoś olejopodobnego ( z wyjątkiem płynu DOT),ale jak najszybciej należy układ wypłukać i zalać odpowiednim olejem.

W normalnych warunkach szkoda pieniędzy,czasu i hamulców.

Oryginalny olej może się jeszcze kiedyś przydać,więc warto go mieć.

 

 

Aha- trzeba było brać oryginalny olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:teehee: - padłem ;)

 

Ja padłem jak przeczytałem o tym MOTOREX'ie :P

 

Śmiało bierz ten rozlewany olej z aukcji. Co do hamulców shimano to zgodnie z zaleceniami producenta dedykowany jest tylko ich olej. NIE WIEM JAK TO SIĘ MA W REALU. Ja osobiście zawsze zalewam tym co jest dedykowane i problemy z głowy. Łatwo można uszkodzić układ hamulcowy wlewając coś innego do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielokrotnie obracałam rower do góry kołami i nie zapowietrzył mi się hamulec, pewnie nie raz nawet nacisnęłam klamkę hebla jak było wyciągnięte koło i też nic, może miałeś źle odpowietrzone te hamulce (moje to deorki 596)

 

a swoją drogą to się pan na stacji popisał :P, jakby LHMa dał to jeszcze, ale olej do widelca ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielokrotnie obracałam rower do góry kołami i nie zapowietrzył mi się hamulec, pewnie nie raz nawet nacisnęłam klamkę hebla jak było wyciągnięte koło i też nic,

 

Powieś rower kierownicą do dołu i zostaw na godzine lub kilka ... klamkę będzie można nadusić do końca zakresu. Jak postawisz rower i "podpompujesz" klamką hamulec to wróci do poprzedniego ustawienia ( cyrkulacja w obiegu --> czy jakoś tak )

 

Co do tej "klamki bez koła" to może kwestia szczęścia albo brak zauważalnej różnicy w późniejszej pracy hamulca. Jak i również różnica między poszczególnymi typami, markami hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli układ jest prawidłowo zalany (zanim się zakręci dekielek trzeba nalać tyle oleju żeby się przelewało) to rower może stać do góry kołami ile się da :). Natomiast jak ktoś poskąpił płynu i w zbiorniczku wyrównawczym jest powietrze, to po obróceniu roweru i naciśnięciu klamki od razu się zapowietrzy. Ja swojego zawsze obracam do góry kołami do łatania dętki (trzeba kółko ściągnąć :) ), i nawet nie pamiętam kiedy ostatnio heble odpowietrzałem.

Również wciskanie klamki kiedy zdemontujemy koło nie jest tak "straszne" jak panuje opinia :D. Żeby w ten sposób zapowietrzyć hamulec trzeba by tak długo naciskać klamkę aż tłoczek wyjdzie i wpuści do układu powietrze. Kto robił serwis zacisku wie że to dobrze ponad 10 wciśnięć klamki, także jedno czy dwa przypadkowe wciśnięcia nie są zupełnie groźne. Trzeba tylko potem śrubokrętem rozepchać tłoczki i od nowa ustawić zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli układ jest prawidłowo zalany (zanim się zakręci dekielek trzeba nalać tyle oleju żeby się przelewało) to rower może stać do góry kołami ile się da . Natomiast jak ktoś poskąpił płynu i w zbiorniczku wyrównawczym jest powietrze, to po obróceniu roweru i naciśnięciu klamki od razu się zapowietrzy.

Nie wiem jak rowerek był wcześniej serwisowany - kupiłem go używanego.

Co do tego "Pana" ze sklepu, to chyba kończę z nimi "współpracę" - raz że ceny nie bagatela - wysokie, a dwa, że jeszcze "na złość" chcą zrobić - :verymad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem hamulce na oleju to zalewałem je olejem do układów wspomagania klasy DII i nic im zlego się nie działo. Teraz zreanimowałem stare magury do drugiego roweru i też są zalane DII i wszystko działa wyśmienicie, siła hamowania bardzo dobra, malutki skok klamki. Magury były praktycznie suche do tego musiałem je rozbierć kilka razy bo wychodziły nowe usterki, jak bym miał to za każdym razem zalewać oryginałem to bym zbankrutował. Wizualnie i ogranoleptycznie nie różni się niczym od shimano a cena bez porównania niższa. Zresztą pomysł zaczrpnięty z tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie propozycja sprzedawcy z początku tego tematu. Nie tylko zaproponował zamianę oryginalnego oleju w hamulcu na olej do amortyzatorów ale też dodanie takowego w razie ubytku oryginału z układu.

Być może nie jest to aż tak idiotyczny pomysł jak może się wydawać. Dlaczego?

 

Gdybam że sterwis ten PRAWDOPODOBNIE stosuje takie rozwiązanie, gdy sam wykonuje usługi serwisowe na hamulcach shimano. Jeśli tak robią to muszą/musieli liczyć się z potencjalnym ryzykiem zniszczenia uszczelek w serwisowanych hamulcach. Jeśli klienci wracają po ich serwisie z niedziałającymi hamulcami to po wykonaniu już pierwszego serwisu z niewłaściwym płynem wyciągnęliby chyba wnioski że uszkadzanie sprzętu klientów to oczywiste straty w miejsce zysku na sprzedaży/użytkowaniu do tego celu tańszego (chyba?) oleju do amortyzatorów.

 

To czy faktycznie nie nadaje się on do tego celu może określić jedynie osoba, która wykonała taki zabieg w hamulcach shimano i zniszczyła je.

Nie jestem chemikiem, nie znam się na składzie chemicznym oleju shimano, do amortyzatorów czy dot'a, więc nie jestem w stanie czytając specyfikację tych trzech ocenić szkodliwości. Na pewno dot nie może być stosowany zamiennie z olejem mineralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nikt z was nie próbował zalać hamulców olejem do amortyzatorów, więc nie wiem skąd stwierdzenie, że się do tego nie nadaje. Producent podaje swój olej jako dedykowany, bo chce dodatkowo zarobić ale to nie znaczy, że inne się nie nadają. Ja wielokrotnie zalewałem swoje shimano olejem do amortyzatorów, nigdy nie było żadnych problemów, a uszczelki trzymają się do tej pory i nie ma żadnych wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście.

Wiara w to że olej Shimano, Magura czy jakiś inny to cudowna ciecz produkowana specjalnie do rowerowych hamulców chydraulicznych jest troszke naiwnością.

Jestem pewien że nie jest to ciecz opracowana i wyprodukowana na potrzeby hamulców rowerowych tylko hamulce rowerowe dostosowane do jakiegoś popularnego oleju marki X o właściwościach Y. Mi dexron II sprawdza się od dłuższego czasu i nie zauważyłem żadnych niepożądanych skutków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pewnie w tym co piszesz jest sporo racji, ale nie każdy odważy się eksperymentować. Dobranie oleju o gęstości wody nie jest dużym problemem ale zawsze pozostaje niepewność co do reszty tablicy mendelejewa która jest w nim rozpuszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lhm jest olejem mineralnym, tak jak "mineralny shimano" więc konfliktu raczej tak czy inaczej nie może być. Podobnie z innymi olejami mineralnymi opisanymi jako olej mineralny, produkowany przez inne firmy, nawet jeśli do innych przezaczeń.

 

Pewnie, że "olej mineralny" nie został stworzony dla firmy szitmano, dla ich potrzeb produkcji hamulców.

 

Oleje do amortyzacji tez dzielą się na syntetyki i mineralne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie w tym co piszesz jest sporo racji, ale nie każdy odważy się eksperymentować. Dobranie oleju o gęstości wody nie jest dużym problemem ale zawsze pozostaje niepewność co do reszty tablicy mendelejewa która jest w nim rozpuszczona.

Wiesz...

Korozji taki olej nie powoduje, żrący też nie jest bo nie może. Tu jest przede wszystkim sprawa uszczelek. Skoro nie szkodzi uszczelkom we wspomaganiu czy skrzyni biegów które to są dużo bardziej precyzyjne i delikatne zarazem tym bardziej nie zaszkodzi uszczelkom w naszych hamulcach.

Myślę że jak bym ci nalał w szklankę olej shimano i jakikolwiek DII nie rozpoznał byś który jest który.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak w przypadku olejów do amortyzatorów ich właściwości są różne ze względu na lepkość. Czynnik ten różnicuje dobór także np ze względu na temperaturę powietrza. Olej do magury też się zmienił, gdyż pierwszy stosowany w tych hamulcach był podatny na gęstnienie.

Ja jeśli już miałbym próbować z olejem do amortyzacji spróbowałbym z 0w, ewentualnie 2,5 w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobik15 dobrze gada.

Producent zawsze będzie polecał swoje produkty, bo najlepiej zarabia się na "częściach zamiennych".

Tymczasem podejrzewam że w hamulcach zadziała każdy olej (jak najrzadszy) przeznaczony do układów hydraulicznych.

Takie oleje są neutralne dla uszczelek oraz się nie pienią i to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybam że sterwis ten PRAWDOPODOBNIE stosuje takie rozwiązanie, gdy sam wykonuje usługi serwisowe na hamulcach shimano. Jeśli tak robią to muszą/musieli liczyć się z potencjalnym ryzykiem zniszczenia uszczelek w serwisowanych hamulcach. Jeśli klienci wracają po ich serwisie z niedziałającymi hamulcami to po wykonaniu już pierwszego serwisu z niewłaściwym płynem wyciągnęliby chyba wnioski że uszkadzanie sprzętu klientów to oczywiste straty w miejsce zysku na sprzedaży/użytkowaniu do tego celu tańszego (chyba?) oleju do amortyzatorów.

Może i działają, tylko pytanie jak długo? Jeśli będą działać przez pół roku, to serwis zwali winę niedziałających hamulców na złe eksploatowanie lub na zużycie. Nie stać mnie na takie "eksperymenty" - dlatego zamówiłem już olej shimano z alledrogo. Co do serwisu (na pewno bym u "nich" go nie zrobił) to również staram się zrobić "coś" sam (również w samochodzie) - nie ze "skąpości", tylko z chęci nauczenia się obsługi nowych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kombinowanie z płynami jak były dla klienta dostępne tylko buteleczki oryginalnego płynu 50ml po ~ 35pln było sensowne. Teraz, kiedy można za 15pln kupić 100ml, co starczy żeby zalać komplet hamulców nawet 3 razy, nie widzę sensu żeby szukać zamienników. 15pln w koszcie eksploracji roweru to mała kwota, w jakiej można kupić średniej jakości olej do łańcucha czy 2 dętki. Także ja osobiście nie zamierzam kombinować z zamiennikami, wolę kupić te 100ml oryginalnego płynu co te 2-3lata ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni, a ja z pytaniem...

Jaki kolor ma oryginalny mineralny płyn hamulcowy Shimano?

 

Kombinowanie z płynami jak były dla klienta dostępne tylko buteleczki oryginalnego płynu 50ml po ~ 35pln było sensowne. Teraz, kiedy można za 15pln kupić 100ml, co starczy żeby zalać komplet hamulców nawet 3 razy, nie widzę sensu żeby szukać zamienników. 15pln w koszcie eksploracji roweru to mała kwota, w jakiej można kupić średniej jakości olej do łańcucha czy 2 dętki. Także ja osobiście nie zamierzam kombinować z zamiennikami, wolę kupić te 100ml oryginalnego płynu co te 2-3lata ;).

Krzysiek, a gdzie takie ceny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...