knocker Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Mój rower Author Instinct ma już 13 lat co roku coś w nim wymieniam, w tym roku chciałbym założyć hamulce hydrauliczne ale koszty są tak wysokie, że nie wiem od czego zacząć. Z tyłu mam v-brake LX i obręcz przystowowaną pod v'ki na kierownicy mam klamkomanetki LX, przez które całe koszta rosną. Jeśli dobrze myślę to aby przejść na hydraulikę musiałbym kupić: - tylne koło - a nejlepiej chyba sprzedać oba i kupić jakieś DT Swiss - koszt około 600zł - manetki shimano SLX - i tu znowu problem czy nie przejść na 3x10 ale wtedy znowu muszę wymienić kasetę - koszt manetek 200zł - kaseta slx - koszt 170zł - hamulce hydrauliczne avid elixir 5 przód plus tył 600zł koszt wymiany wszystkiego 1570zł no i pewnie jeszcze nowy łańcuch by trzeba od razu kupić. Ogólnie nie wiem czy jest sens to robić macie jakieś inne pomysły aby zmieścić się w 1000zł i miało to ręce i nogi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Może kasete zostaw starą, heble jakieś używki, koła też i już taniej będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knocker Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Właśnie chciałbym zrobić to na nowych częściach. Zakup podsespołów mogę sobie rozłożyć nawet na 2 lata tylko wszystko psują te klamkomanetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Posprzedawaj jakieś stare rzeczy z roweru zawsze trochę nadrobisz, ja też przerabiałem swój po hydraulika i koszta zwróciły mi się aż o 50 % A co do tych nowych rzeczy, to ja jednak bym został przy mojej wersji i kupił jakieś używane w dobrym stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 hample Deore M596 500z tarczami manetki Deore/SLX 200zł koło tył 200zł 900zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 5 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Zamiast manetek slx optował bym za xt, doceni różnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 akurat tu bym polemizował różnica największa jest w cenie bo w działaniu juz nie tak oczywista. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delmariano Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 A może kup jeden hamulec na przód, a przedni co teraz masz przerzuć na tył. Koło możesz wtedy tylne tylko kupić. Wariantów masz wiele. Masz niedostatek kasy, ja bym zrobił jak piszę. Albo kupił skarpetę i pooszczędzał trochę. Nikt Cię nir goni z zaupem jak piszesz. Ostateczność to raty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knocker Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Bez zakupu manetek i tak się nie obejdzie, taniej wyjdzie jeśli zostanę przy 3x9 zamiast przechodzić na 3x10 bo podejżewam, że przy mojej jeździe różnicy zbyt dużej nie odczuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 jeżeli zalezy Ci na bardzo budzetowym podejściu, to możesz wymienić jedynie piaste. Zanieść do serwisu i poprosić aby przepletli koło. Obręcz zostanie stara, chyba że zalezy Ci aby wymienic całe kolła to wtedy robi sie problem. Ale koła można znaleźć za dużo mniej. Ja swoje kupiłem za nie cale 500zł, a manetki SLX za 140 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 No ja mam być tanio to masz kilka opcji: 1. Hamulec z przodu + lewa manetka - sensowne jak brakuje Ci hamulcow teraz 2. Hamulec tył + koło ( lub 2 jak kasy starczy) + prawa manetka + kaseta + łancuch, przy czym zostałbym przy 3x9 - sensowne jak napęd i tylna obręcz mają już dość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Abyś w przyszłości ponosił jak najmniejsze koszty, zaoszczędził na nerwach to dobra rada, wykreśl z tej listy Avidy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knocker Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 A co zamiast nich polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 napisałem Deore M596 ........... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Hamulece Formula RX P+T NAJTANIEJ PROMOCJA sklep (2985417163) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Kół też nie musisz kupować od razu za 600zł kpl kół 26 REMRX MasterDISC NOVATEC maszyny CZARNE (2961531168) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Maiłem takie koła od tego gościa przez prawie 2 lata i sprzedałem prościutkie a uwierz mi że nie miały u mnie lekko. Naprawdę niezłe tanie kółka i gość umie zrobić dobry zaplot. Zresztą z obręczami Remerx mam dobre doświadczenia od kilkunastu lat. Mam na nich rower który widzial nie jedno i obręcze dalej w stanie idealnym. Lub Koła z Merida O.Nine 1200-d Sram M506 (3008538724) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Formułki dobry stosunek cena jakość, o niezawodności nawet nie wspomnę bo są daleko poza konkurencją. Zaraz mi spadną gromy na głowę że takie rzeczy wypisuję ale jak byś chciał bardziej budżetowe rozwiązanie to Tektro Auriga, nie są takie złe jak się o nich pisze. Bez zakupu manetek i tak się nie obejdzie, taniej wyjdzie jeśli zostanę przy 3x9 zamiast przechodzić na 3x10 bo podejżewam, że przy mojej jeździe różnicy zbyt dużej nie odczuję. Tak na marginesie to nie rozumiem tego trędu. Po co ci to ? Żeby mieć bardziej filigranowy łańcuch ? Niedługo żeby wydrenować nam kieszenie to wprowadzą 4x12 tylko po co. Mam zupełnie nowy rower złożony na ten sezon i nie kusi mnie nawet 3x9, i tak większość zębatek pozostanie dziewicza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knocker Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 No właśnie nie wiem po co mi to myślałem, że może to będzie jakaś kosmiczna różnica i warto Znalazłem takie kółka http://allegro.pl/kola-mtb-26-dt-swiss-370-disc-40-taniej-okazja-i2991485518.html ale nigdzie nie mogę znaleźć o nich opini. Zdaję sobie sprawę, że nie będą tak mocne jak s-type, które mam z przodu ale przeszło mi już składanie downhillowego roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Jesli już koniecznie DT to szukaj tytaj w dziale wyprzedaż. http://www.dt4you.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 6 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Hamulce zdecydowanie polecam Deore 596, za te pieniądze trudno o coś lepszego, kultura pracy identyczna jak XT czy innych drogich hamulców. Manetki chyba jednak na twoim miejscu brałbym 3x9, moim zdaniem 10s chodzi "tak sobie" nie jestem zachwycony tymi napędami, menetki 9s slx chodzą ciut lepiej od 10s slx, bardziej gładko, bliżej im do xt, dziesiątki natomiast trochę tępo, moim zdaniem gorzej nawet niż stare deore. Przednia przerzutka dyna-sys bardziej obciera na przekosach, trochę wkurzające. Natomiast jak marzą Ci się w przyszłości komponenty z wyższych grup to do 10s łatwiej dostać będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Kup manetki SLX 3x9, a jak będziesz chciał przejść na 10 to kupisz tylko prawą, bo lewa obsługuje też korbę Dyna-Sys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Avidy są ok, chociaż elixir 5 z 2013 poszły po zaledwie dwóch tygodniach. Otrzymałem zwrot. Miałem hybrydę hamulce klamka xtr 985 i slx m675 zacisk, sprzedałem go z powodu zakupu aukcji. Fajnie bo fajnie pracował, ale wolę starego dobrego elixira 3 i jego siłę. Nigdy mnie nie zawiódł. Chociaż przy elixirze trzeba odpowietrzyć go raz ewentualnie dwa razy do roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 są ok ale poszły po 2 tyg........to jest bardzo daleko od ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Bez przesadyzmu. Napisał tylko, że Avidy są OK. Avidy nie avidy, czasem coś takiego się zdarza . Z resztą podzielam jego zdanie i sam przesiadam się na nowy sezon z shimano na avidy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 są ok ale poszły po 2 tyg........to jest bardzo daleko od ok Wadliwe sztuki każdym się zdarzają. Avidy są więcej niż ok są świetne, ale wymagają jak mówiłem dobrej opieki tak jak napęd wtedy powinny działać świetnie. Moja dziewczyna ma m596 i klamka zaczęła puszczać płyn po około miesiącu, więc można też powiedzieć że to z dala od ok. A co do statystyki to też jest problem. Shimano mniej się serwisuje bo można kupić osobno klamkę znowu zalać i jest ok, niestety avid posiada zestawy naprawcze i trzeba serwisować częśći zamiast wymieniać (plus dla shimano). Polecam Elixira i przy okazji kupić zestaw do odpowietrzania za 40zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.