Skocz do zawartości

[hamulec]Wybór hamulców


Sputnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Przymierzam się do wymiany moich v-ek na hamulce tarczowe i w związku z tym mam do Was kilka pytań! Otóż hamulce muszą być niezawodne, a jeśli już coś się zepsuje, to żeby było to bardzo proste do naprawienia w warunkach polowych. W związku z tym - czy mechaniczne nie będą pod tym względem lepsze od hydraulików? Boję się, że jeśli podczas długiej wyprawy hydraulik się w jakiś sposób posypie (zapowietrzy, pojawią się wycieki itp.), to będę miał po hamulcu, a z mechanicznym miałbym tylko problem z linką. Czy ktoś jest w stanie wypowiedzieć się na ten temat? Jeszcze raz podkreślam - niezawodność jest najważniejsza.

 

..A drugim kryterium jest oczywiście cena. W związku z tym jeśli chodzi o mechaniki to myślałem nad BB5 lub BB7, czytałem wiele o nich trochę, dowiedziałem się, że BB5 mają niestandardowe klocki, o mniejszej powierzchni, czy przekłada się to na zmniejszoną siłę hamowania? Czy znacie jakieś inne hamulce w cenie na pułapie bb5 godne polecenia?

 

Odnośnie hydraulików myślałem albo Elixiry albo Juicy 3, lecz jak mówiłem, ważny jest dla mnie czynnik niezawodności.

Będę bardzo wdzięczny za radę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci polecę z mechaników Hayes z serii MX, najlepiej MX2 (tych używałem). Bardzo dobrze wspominam te hamulce. Używałem ich w swoim pierwszym rowerze z gatunku dirt/dual/4x. Przy wadze ponad 80 kg stójka na przednim kole nie była najmniejszym problemem.

W każdym bądź razie szczerze polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z postem powyżej, trzeba sie naprawde postarac albo miec niesamowitego pecha zeby zabić hydrauliki gdzies w polu.

Jeśli jednak masz sie bać a poza tym nie masz nadmiaru gotówki to polecam serie BB, osobiscie miałem bb5 i oceniam je na 4+ to bb7 musza byc w ogole super.

Tylko ze ja ważyłem wtedy z 56 kg wiec jestem lekkim testerem, jak ważysz 75+kg to bb5 z tarcza 160mm będzie poprostu słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB5 lub BB7 to bardzo dobra opcja jeśli się boisz hydrauliki lub nie masz do tego smykałki, a w pobliżu nie ma serwisu. Chociaż szczerze Ci powiem, że od 1999 roku jeżdżę na hydraulicznych tarczówkach i tylko raz, 12 lat temu, zdarzyła mi się awaria - urwałem przewód przy klamce po konkretnej glebie (pękł mi kask wtedy). Moim zdaniem jednak nie ma się co obawiać hydrauliki i polecałbym, tak jak większość, coś od Shimano, mimo że sam od paru lat jeżdżę na Juicy 7 (z klamkami Straitline). Nawet proste modele Shimano będą ok. - są niedrogie i bezawaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jednak nie ma się co obawiać hydrauliki i polecałbym, tak jak większość, coś od Shimano, mimo że sam od paru lat jeżdżę na Juicy 7 (z klamkami Straitline). Nawet proste modele Shimano będą ok. - są niedrogie i bezawaryjne.
Potwierdzam :) Wystarczy odpowiednio dbać i wszystko powinno być ok, sam jeżdżę na Shimano M445 i nic lepszego do szczęścia mi nie potrzeba. :) Do mojej jazdy są idealne. Polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mechaniki to polecam: Hayesy MX2 - kolega miał na tyle, jeździłem na tym i było nieźle), Avidy BB5 - dosyć silne hamulce, jednak ja drugi raz bym go nie kupił http://bike4-life.blogspot.com/2012/10/recenzja-hamulec-avid-bb5.html, Avidy BB7 - nie jeździłem, widziałem tylko na oczy, ale skoro maja klocki od Juicy to samo to praktycznie eliminuje wady BB5 które najgorsze nie są.

 

Mimo tego kupiłbym hyrauliki. Dobrych hydraulików nie musisz naprawiać w polu, bo się nie psują, a ich konserwacja sprowadza się, tylko do obejrzenia co jakiś czas stanu klocków i ogólnego stanu hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

planuje kupić rower KTM ULTRA FUN który posiada v-ki shimano nie wiem jaki model. Planuje wrzucić hydrauliki shimano m596, slx lub avid juicy 5 tylko w temacie hamulców jestem laikiem. O co chodzi z adapterami IS, PM, jak się mocuje zacisk czy co? mocowaniem tarczy, centerlockiem itp. może ktoś mi to łopatologicznie wyjaśnić

Czy do tego ktm wspomniane hamulce będą pasować oraz czy to dobry wybór?

 

Wysłano z GT-I9001 z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie IS i PM przy widelcu (przy ramie jest tak samo), jeżeli hamulec posiada odpowiednie mocowanie to nie trzeba adaptera, chyba, że chcesz zastosować tarczę o większej średnicy niż ta do której przystosowany jest widelec, w przypadku różnych mocowań należy zastosować adapter: TECH_Disk_tab_type.jpg

1.jpg0722425_1285_4f4bf90b48fde.jpg

Co do tarczy to są dwa rodzaje - 6 śrub:

tarcza-ham-alhonga-hj-dxr-1403-140mm-is-6srub.jpg

i-piasta-x-9-v2-2011-sram-32-otwory-mocowanie-tarczy-6-srub-kolor-czarno-bialy.jpg

i Centerlock:

1351773225_1.jpg

piasta-przod-shimano-hb-m600-hone-centerlock-36otw.jpg

Tu masz adapter CL-->6 śrub

miniaturka2,6357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W KTM jest piasta deoreM530, czyli w przypadku przesiadki z v-brake na hydrauliczne konieczna będzie wymiana piast, nowe zaplecienie kół i wymiana obręczy czyli praktycznie nowe kółka. Mam racje, czy może też sa jakieś adaptery na piaste?

 

Wysłano z GT-I9001 z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...