Sputnik Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Witam! Przymierzam się do wymiany moich v-ek na hamulce tarczowe i w związku z tym mam do Was kilka pytań! Otóż hamulce muszą być niezawodne, a jeśli już coś się zepsuje, to żeby było to bardzo proste do naprawienia w warunkach polowych. W związku z tym - czy mechaniczne nie będą pod tym względem lepsze od hydraulików? Boję się, że jeśli podczas długiej wyprawy hydraulik się w jakiś sposób posypie (zapowietrzy, pojawią się wycieki itp.), to będę miał po hamulcu, a z mechanicznym miałbym tylko problem z linką. Czy ktoś jest w stanie wypowiedzieć się na ten temat? Jeszcze raz podkreślam - niezawodność jest najważniejsza. ..A drugim kryterium jest oczywiście cena. W związku z tym jeśli chodzi o mechaniki to myślałem nad BB5 lub BB7, czytałem wiele o nich trochę, dowiedziałem się, że BB5 mają niestandardowe klocki, o mniejszej powierzchni, czy przekłada się to na zmniejszoną siłę hamowania? Czy znacie jakieś inne hamulce w cenie na pułapie bb5 godne polecenia? Odnośnie hydraulików myślałem albo Elixiry albo Juicy 3, lecz jak mówiłem, ważny jest dla mnie czynnik niezawodności. Będę bardzo wdzięczny za radę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 no jeśli ma być to hamulec który naprawisz na polu to tylko mechaniczne. BB5 czy BB7 to rzeczywiście dobra opcja Jeśli się jednak zdecydujesz na hydraulikę to raczej polecam hamulce Shimano. Doświadczenie mi mówi że są dużo mniej awaryjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
refiko Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 A ja ci polecę z mechaników Hayes z serii MX, najlepiej MX2 (tych używałem). Bardzo dobrze wspominam te hamulce. Używałem ich w swoim pierwszym rowerze z gatunku dirt/dual/4x. Przy wadze ponad 80 kg stójka na przednim kole nie była najmniejszym problemem. W każdym bądź razie szczerze polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tranzystor82 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 A ja ci moge polecic Hayes Trail uzywam juz ich trzeci sezon I z waga 80+ radza sobie doskonale . Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Jeśli chodzi o niezawodność to poleciłbym Shimano. Myślę, że będą lepsze od Avidów. Osobiście mam M445 i moim zdaniem są bardzo dobre, nie mam z nimi najmniejszych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 No naprawa w warunkach polowych to na pewno nie hydrauliki, ale...... Hydrauliki w przeciwieństwie do innych raczej nie bedą takiej naprawy w warunkach polowych potrzebowały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 Zgadzam się z postem powyżej, trzeba sie naprawde postarac albo miec niesamowitego pecha zeby zabić hydrauliki gdzies w polu. Jeśli jednak masz sie bać a poza tym nie masz nadmiaru gotówki to polecam serie BB, osobiscie miałem bb5 i oceniam je na 4+ to bb7 musza byc w ogole super. Tylko ze ja ważyłem wtedy z 56 kg wiec jestem lekkim testerem, jak ważysz 75+kg to bb5 z tarcza 160mm będzie poprostu słaby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwaq Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Polecam Deore M596, dobra siła, niezła modulacja, póki co niezawodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpeedyBandito Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 BB5 lub BB7 to bardzo dobra opcja jeśli się boisz hydrauliki lub nie masz do tego smykałki, a w pobliżu nie ma serwisu. Chociaż szczerze Ci powiem, że od 1999 roku jeżdżę na hydraulicznych tarczówkach i tylko raz, 12 lat temu, zdarzyła mi się awaria - urwałem przewód przy klamce po konkretnej glebie (pękł mi kask wtedy). Moim zdaniem jednak nie ma się co obawiać hydrauliki i polecałbym, tak jak większość, coś od Shimano, mimo że sam od paru lat jeżdżę na Juicy 7 (z klamkami Straitline). Nawet proste modele Shimano będą ok. - są niedrogie i bezawaryjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Moim zdaniem jednak nie ma się co obawiać hydrauliki i polecałbym, tak jak większość, coś od Shimano, mimo że sam od paru lat jeżdżę na Juicy 7 (z klamkami Straitline). Nawet proste modele Shimano będą ok. - są niedrogie i bezawaryjne. Potwierdzam Wystarczy odpowiednio dbać i wszystko powinno być ok, sam jeżdżę na Shimano M445 i nic lepszego do szczęścia mi nie potrzeba. Do mojej jazdy są idealne. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Jeśli chodzi o mechaniki to polecam: Hayesy MX2 - kolega miał na tyle, jeździłem na tym i było nieźle), Avidy BB5 - dosyć silne hamulce, jednak ja drugi raz bym go nie kupił http://bike4-life.blogspot.com/2012/10/recenzja-hamulec-avid-bb5.html, Avidy BB7 - nie jeździłem, widziałem tylko na oczy, ale skoro maja klocki od Juicy to samo to praktycznie eliminuje wady BB5 które najgorsze nie są. Mimo tego kupiłbym hyrauliki. Dobrych hydraulików nie musisz naprawiać w polu, bo się nie psują, a ich konserwacja sprowadza się, tylko do obejrzenia co jakiś czas stanu klocków i ogólnego stanu hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vszywiec Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 planuje kupić rower KTM ULTRA FUN który posiada v-ki shimano nie wiem jaki model. Planuje wrzucić hydrauliki shimano m596, slx lub avid juicy 5 tylko w temacie hamulców jestem laikiem. O co chodzi z adapterami IS, PM, jak się mocuje zacisk czy co? mocowaniem tarczy, centerlockiem itp. może ktoś mi to łopatologicznie wyjaśnić Czy do tego ktm wspomniane hamulce będą pasować oraz czy to dobry wybór? Wysłano z GT-I9001 z użyciem Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwaq Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Mocowanie IS i PM przy widelcu (przy ramie jest tak samo), jeżeli hamulec posiada odpowiednie mocowanie to nie trzeba adaptera, chyba, że chcesz zastosować tarczę o większej średnicy niż ta do której przystosowany jest widelec, w przypadku różnych mocowań należy zastosować adapter: Co do tarczy to są dwa rodzaje - 6 śrub: i Centerlock: Tu masz adapter CL-->6 śrub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vszywiec Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 W KTM jest piasta deoreM530, czyli w przypadku przesiadki z v-brake na hydrauliczne konieczna będzie wymiana piast, nowe zaplecienie kół i wymiana obręczy czyli praktycznie nowe kółka. Mam racje, czy może też sa jakieś adaptery na piaste? Wysłano z GT-I9001 z użyciem Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwaq Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Możesz przepleść koło na tej samej obręczy i nawet szprychach, jeżeli wymiary piasty są takie same, choć nie polecam takiego rozwiązania, lepiej przepleść na nowych szprychach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.