Skocz do zawartości

[rower] Kobieca wyprawa w świat po operacji stawu


Gość prazynka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość prazynka
Napisano

Wiem, że sporo jest takich tematów jaki rower kupić, jednak nie oznacza to, że jest to sprawa prosta dla laika.

 

Szukam roweru jak najbardziej uniwersalnego na wyprawę poza kraj, a dokładniej najbliższa będzie do Hiszpanii, dostosowanego do transportu bagażu. Mam 177 cm wzrostu., więc mała nie jestem, trochę też ważę. Przeglądam opisy na forach, ale rozbieżność w opiniach wpędziła mnie w jeszcze większy zamęt. Jestem w stanie wydać kwotę 3-4 tys zł. poradźcie proszę które modele są warte uwagi pod kątem ergonomii bezawaryjności, etc. i jakie elementy najlepiej wymienić od razu. Ma to dla mnie znaczenie, gdyż jestem po operacji stawu skokowego i chciałabym, aby jazda w miarę możliwości oszczędzała moją stopę.

Napisano

Planujesz jeździć tylko po asfaltowych drogach, czy po terenie też?

 

Praktycznie na rynku nie ma gotowych rowerów na wyprawę, zawsze coś trzeba zmodyfikować.

Jeżeli tlko drogi asfaltowe to najlepszym rozwiązaniem jest rower crossowy + doposażenie go w dobry bagażnik, błotniki itp. Bardzo ważny jest też wybór odpowiednich opon z wkładką antyprzebiciową(schwalbe)

Pytanie jaka rama Ci bardziej odpowiada czy damska, czy wolisz męską.

3-4tyś w zupełności wystarczy na dobry rower wyprawowy. Za tą kasę można by się pokusić o składanie roweru od 0.

 

Gdzie dokładnie planujesz jechać do tej Hiszpani?

Gość prazynka
Napisano

Planujesz jeździć tylko po asfaltowych drogach, czy po terenie też?

 

Praktycznie na rynku nie ma gotowych rowerów na wyprawę, zawsze coś trzeba zmodyfikować.

Jeżeli tlko drogi asfaltowe to najlepszym rozwiązaniem jest rower crossowy + doposażenie go w dobry bagażnik, błotniki itp. Bardzo ważny jest też wybór odpowiednich opon z wkładką antyprzebiciową(schwalbe)

Pytanie jaka rama Ci bardziej odpowiada czy damska, czy wolisz męską.

3-4tyś w zupełności wystarczy na dobry rower wyprawowy. Za tą kasę można by się pokusić o składanie roweru od 0.

 

Gdzie dokładnie planujesz jechać do tej Hiszpani?

 

 

Planuję jechać do Santiago de Compostela. Preferuję pozycję na rowerze jak w szosowych, jednak zastanawiam się czy inwestować tylko w szosowy, gdyż lubię również jeździć po terenach leśnych, aczkolwiek w góry nie jeżdżę w ogóle. O oponach czytałam. W opisach rowerów widzę że crossowy to rower trekkingowy bez osprzętu. Czy to prawda? Jeśli tak, to rozumiem, że lepiej osprzęt dokupić osobno, A skoro tak, to które z crossowych. Jeśli nie, to cross, czy trekking, i jaki? Złożenie od zera dla mnie niemożliwe, nie mam umiejętności. Chyba, że ktoś podejmie się tego wraz ze mną :D

Napisano

 

 

Planuję jechać do Santiago de Compostela. Preferuję pozycję na rowerze jak w szosowych, jednak zastanawiam się czy inwestować tylko w szosowy, gdyż lubię również jeździć po terenach leśnych, aczkolwiek w góry nie jeżdżę w ogóle. O oponach czytałam. W opisach rowerów widzę że crossowy to rower trekkingowy bez osprzętu. Czy to prawda? Jeśli tak, to rozumiem, że lepiej osprzęt dokupić osobno, A skoro tak, to które z crossowych. Jeśli nie, to cross, czy trekking, i jaki? Złożenie od zera dla mnie niemożliwe, nie mam umiejętności. Chyba, że ktoś podejmie się tego wraz ze mną :D

 

Część szlaku św Jakuba jest po szutrówkach więc szosa odpada.

Skoro preferujesz pozycję "jak na rowerze szosowym" to pewnie bardziej będzie Ci odpowiadać rama męska.

Treking różni się trochę geometrią ramy od crossa, na trekingu jest się bardziej wyprostowanym, także tobie radziłbym rower crossowy.

Odrzuciłbym wszystkie crossy na hamulcach tarczowych.

Aby nie przeciążać twojej stopy zalecałbym wysoką kadencję, czyli najlepiej korba 42/44-32-22zęby, francja/hiszpania jest dość górzysta więc miękkie przełożenia się przydają, szczególnie jak się ma sakwy na bagażniku. Takie korby przeważnie są w rowerach mtb więc następny element do wymiany :)

 

NP: http://allegro.pl/wyprz-10-rower-author-airline-18-cross-cr-i2960066111.html

http://allegro.pl/nowy-rower-author-zenith-18-2012-zimowa-wyprzedaz-i2951177013.html

 

Odnośnie składania od 0, to aktualnie składam 2 rowery znajomym na wyprawę na syberię, jakbyś była zainteresowana to pisz na PW

Napisano

Cross ze standardowym napędem wystarczy z rezerwą,nic tam nie trzeba zmieniać.Biegów jest w nadmiarze,100%,że dobierzesz pod własną wygodę.Po zaleczeniu kontuzji znowu wymiana korby? Bez sensu.

Amortyzator wskazany.

Hamulce hydrauliczne nie są problemem,często zaletą,w rowerze za max 4 tys będą bezawaryjne i trwałe.(awaria obu jednocześnie to abstrakcja)

Największą uwagę zwróciłbym na dobranie porządnego bagażnika i systemu mocowania sakw (idealne rozwiązanie to z racji kontuzji przyczepić komuś z towarzystwa extrawheela z Twoim bagażem i jechać solo,wraz z wagą zestawu ryzyko przeciążenia stawu będzie mocno rosło)

Jedziesz w cywilizowane rejony,szykowanie pancernego roweru to przesada,lepiej lekki i bardziej efektywny.

Poszukaj crossa z zeszłego roku,a jak wolisz szosową pozycję,kup przełajówkę,która będzie 3-4kilo lżejsza od crossa,a bagaże komuś przypnij na przyczepce,nawet nie poczuje.

Gość prazynka
Napisano
.Po zaleczeniu kontuzji znowu wymiana korby?

 

 

Już zawsze muszę uważać na tę nogę

Gość prazynka
Napisano

Skoro odpowiada Ci pozycja jak na szosie to może chcesz touringa? Tu masz aktualnie bardzo dobrą ofertę Kona Sutra 2012 - Szosowe - Rowery Rama jest stalowa więc będzie wygodniej, osprzęt jest niezły no i masz w komplecie błotniki i bagażniki. Poza szosą będzie się jechało raczej ciężej niż na trekkingu, ale też powinno dać radę.

 

 

Z tym, że nie chcę typowej szosówki, jeżdżę po lasach, więc wolę pewniejszy rower na takie wypady

Napisano

Do takiej turystyki zdecydowanie polecam rower crossowy tak jak kilku przedmówców już wspomniało - jest to rower na tyle uniwersalny, że ewentualną samą zmianą mostka i kierownicy + odpowiednie opony bez problemu zmienisz sobie jego przeznaczenie na to co będzie Ci później bardziej odpowiadało. Przejechałem 6 lat na takim rowerze więc wiem co piszę. Chociaż mam w swoim crossie hamulce hydrauliczne i przez ten okres nie odnotowałem żadnej poważnej awarii polecam jednak zdecydowanie wersję na hamulcach v-brake ze względu na wagę, niezawodność i na łatwość ewentualnej naprawy (lepiej dmuchać na zimne). Waga będzie miała potem znaczenie jak uzbroisz cały rower w sprzęt, zawiesisz sakwy i będziesz się musiała wspinać na nim na jakiejś przełęczy wtedy każdy gram będziesz czuła ;) Amortyzator też wskazany ze względu na komfort podróżowania - tym bardziej, że po wyprawie będziesz zaglądać do lasu. Korba z blatem 42 to jakieś nieporozumienie - dziewczyna nie będzie jeździła w terenie a na trasy zdecydowanie 48 - tylnia kaseta 32-11 w zupełności wystarczy.

 

Proponuję abyś poszukała w odpowiednim dla siebie przedziale kwotowym kilku rowerów crossowych które wpadną Ci w oko i wrzuciła potem tu linki do nich. Zwróć szczególną uwagę na ramę i możliwości jej uzbrojenia (montaż bagażników, błotników itd). Dodatkowo zwróciłbym też szczególną uwagę na koła - pod sakwy muszą być trwałe i wytrzymujące obciążenia. Jak wkleisz linki na pewno użytkownicy pomogą Ci potem wybrać optymalny i najlepszy rower.

Napisano

Wyjście jest tylko jedno: rower przełajowy który schematom się nie poddaje, a ogumienie stosowne posiada. Jest szybki i w terenie sobie radę daje.:)

Gość prazynka
Napisano

Ja trekkinga osobiście bym odpuścił - niektóre kobyły ważą nawet po 18kg zamęczysz się na takim czołgu - gdzie dobry rower crossowy będzie w granicach 13kg i jak założysz do niego dobry bagażnik i lekkie błotniki to nie zbliżysz się nawet do tych 18kg ;) Poszukaj fajnego roweru do 2500zł (spokojnie jakościowo wystarczy) a za resztę kup wyposażenie, dobrym pomysłem jest też rada Tomka12001 odnośnie jazdy z przyczepką (patrz zdjęcie). Fajnie byłoby gdybyś mogła się przejechać na takim zestawie i ocenić czy będzie Ci się dobrze jechało. Możesz również popytać wśród znajomych lub na forum czy ktoś z Twojej okolicy ma taką przyczepkę żeby się przymierzyć a może nawet pożyczy Ci tylko na samą wyprawę.

Gość prazynka
Napisano

Co powiecie o rowerach Radom?

Napisano

O rowerach Radom nic nie słyszałem więc się nie wypowiem, dam Ci dwie propozycje które moim zdaniem są warte zainteresowania:

 

1. Unibike Viper LDS - rozsądny sprzęt za niewielkie pieniądze http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-unibike-viper-lds-2012.html

 

2. Cube Curve PRO Lady - co prawda tarczówki hydrauliczne ale są one proste i raczej bezawaryjne a osprzęt bardzo przyzwoicie dobrany - http://wkreceni.pl/rower-cube-curve-pro-damski-kolekcja-2012-o_l_90_867.html

 

Podobne rowery marek Giant, Merida, Kellys, Author są raczej ciut gorzej wyposażone w podobnej cenie. Gdybym dzisiaj kupował rower mojej dziewczynie wybrałbym tego Cube ;)

Gość prazynka
Napisano

Zmierzyłam się, przy wzroście 177 cm mam dł nóg 85.

 

85 cm w butach, bez 84 cm.

 

Cube wygląda nieźle, ale nie jestem przekonana do damskiej ramy. Mam długie nogi i długie ręce i raczej szersze ramiona.

 

W tabelach w przypadku 177 cm wzrostu podany jest inny rozmiar ramy, niż dla długości moich nóg.

Napisano

Cube znajdziesz w ski-team,na śląsku jest na pewno jeden jak nie więcej,warto podjechać i przymierzyć się do kilku rozmiarów.Potem znając wymiary,ktoś z forum pomoże namierzyć najlepszą ofertę.

Gość prazynka
Napisano

Przejadę się po kilku sklepach i powymierzawszy różne warianty dam znać jak mi poszło. Czytam sporo o dopasowywaniu sprzętu pod rower. Czy nie opłaca się więc składać go od zera? Bo chyba za wymianę elementu sklep sobie doliczy równowartość zakupionej części, a nie odliczy za tę, która została wyjęta.

 

Jeszcze mam pytanie co sądzicie o rowerze checker pig , który ma dobrą cenę, jest bez osprzętu, ma mocną ramę. Czytałam o nim dobre opinie.

 

CHECKER PIG MARU 28 8V

checker-pig-Zulu

checker-pig-Zulu

Checker Pig Chromoly 28

A sprzedają je blisko mnie w Mikołowie.

Napisano

Na razie Kona wymiata wszystko tutaj wymienione.Spełnia wszystkie kryteria wymienione przez autorkę,jest kompletna i gotowa do takiej wyprawy.Z tym napędem wjedzie wszędzie.Gratis marka i styl.

Gość prazynka
Napisano

Na razie Kona wymiata wszystko tutaj wymienione.Spełnia wszystkie kryteria wymienione przez autorkę,jest kompletna i gotowa do takiej wyprawy.Z tym napędem wjedzie wszędzie.Gratis marka i styl.

 

 

Brać czy szukać do przymiarki?

 

A w sklepie mają o stówę taniej niż na allegro http://www.sportsales.pl/rowery/szosowe/1405-kona-sutra-2012#tab-2

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...