Skocz do zawartości

[Opony]Jakie wytrzymałe wybrać do trekkinga?


Maniek91

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Serdecznie

 

 

Posiadam rower trekingowy i szukam do niego dobrych opon antyprzebiciowych.Ważne żeby były wytrzymałe no i cenowo też nie powalały na kolana.

 

Opony jakich szukam to 28- 1,75

 

Cenowo myślę że max 60 zł za sztukę

 

Czytałem o Kenda KHAN K925 (K-SHIELD) i zastanawiam się nad tym modelem lub też czekam na wasze propozycje :)

 

Poruszam się :

90 % Asfalt

10 % leśne ścieżki

 

Opony mają być odporne na ścieranie i służyć nie tylko na jeden sezon.

Ważne żeby miały właśnie tą powłokę,która zmniejsza ryzyko przebicia.

 

Liczę na was dzięki :)

Napisano

schwalbe marathon plus ... sam mam takie

niestety nie mieszczą mi sie w tylnie widły

 

A mi się nie mieszczą w przedziale cenowym.

Coś z nizszej półki ;)

Napisano

Vittoria Adventure Comfort, Vittoria Adventure Touring lub Vittoria Adventure

 

Właśnie takie coś mnie interesuje bo widze,że cena jest w miare przystępna ;) jestes posiadaczem tych opon ? jak sie sprawują ?

Chce wybrać ten najlepszy model i zamówić :)

Napisano

Witam Serdecznie

 

 

Posiadam rower trekingowy i szukam do niego dobrych opon antyprzebiciowych.Ważne żeby były wytrzymałe no i cenowo też nie powalały na kolana...

 

...Opony mają być odporne na ścieranie i służyć nie tylko na jeden sezon.

Ważne żeby miały właśnie tą powłokę,która zmniejsza ryzyko przebicia.

 

Liczę na was dzięki :)

 

 

Hmmm... zhm.gif fajne założenie, tylko jednego należy być świadomym - waga takiej opony (1 szt. 700C) to nawet dobrze ponad 1kg.

A do tego jeszcze waga dętki dochodzi.

 

Większość "cfaniaków" na Allegro nawet nie podaje tego parametru w opisie aukcji.

 

Należy być świadomym jeszcze jednego faktu - warstwa antyprzebiciowa jest zastosowana tylko na czołowej powierzchni opony

i nie chroni powierzchni bocznych co dla przykładu nie uchroni przed przebiciami typu snake i bocznymi.

 

Ja "promuję" inne rozwiązanie - lekka, dobra opona + dętka Michelin Protek Max.

Moja opona Michelin Cyclocross Jet waży 340g + 200g dętka Michelin Protek Max = 540g.

 

No i dętka Michelin Protek Max chroni dookólnie na całej powierzchni Great.gif

 

 

Mam i sobie chwalę, tak samo jak opony Michelin Cyclocross Jet od lat wielu.

 

Cóż mogę rzec - jeżdżę już na tych dętkach prawie dwa lata i jak do tej pory zero kapci, a wcześniej się zdarzały.

Ostatnio moja kobiełka zaczęła łapać często, więc zakupiłem zestaw dla niej i jak na razie jest spokój od ok. 4 m-cy.

 

Cena, hmmm... ok.€8 za sztukę to dla mnie niewygórowana kwota i z dostępnością nie ma większych kłopotów.

Napisano

Może masz racje,ale opone i tak musze kupić bo jest łysa... a ten płyn będzie działał przy drobnych przebiciach (byle by dojechac do domu) a na konkretniejsze pęknięcia nie da rady.Co do wagi to przeboleje juz wole mieć pewność,że nie będę musiał łatać dziury 50 km od domu...

Zostane chyba przy opcji opon z powłoką,ale dzieki wielkie za podsunięcie idei :)

Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje ??

Napisano

W swoim crossie od jakiegoś czasu mam Kenda KHAN K925 K-Shield - zero kapci, moja kobitka w swoim mieszczuchu którym śmiga do pracy również ma te oponki i zero kapcji - dlatego ja z czystym sumieniem mogę je polecić. Wiadomo że pancernych opon nie ma i jak wjedziesz w ostre szkło albo na jakiś porzucony wkręt czy śrubę to wtedy nic Ci nie pomoże ;)

Napisano

Może masz racje,ale opone i tak musze kupić bo jest łysa...

 

Stosując dętkę Michelin'a kupujesz/stosujesz każdą jedną oponę, jaka Ci pasi. Dla mnie to bardzo duży PLUS ;)

W przypadku opon z wbudowaną wkładką jesteś skazany na niezbyt bogatą ofertę.

 

Jeszcze jeden sposób...

Można zastosować do zwykłej opony wkładkę kevlarową.

Napisano

 

 

Właśnie takie coś mnie interesuje bo widze,że cena jest w miare przystępna ;) jestes posiadaczem tych opon ? jak sie sprawują ?

Chce wybrać ten najlepszy model i zamówić :)

 

Ja w mieszczuchu, którym najczęściej jeżdżę do pracy i po zakupy (czyli prawie codziennie) mam Vittoria Adventure.

Sprawują się nadspodziewanie dobrze - od trzech lat jeszcze nie złapałem kapcia. Co ciekawe, wcale nie są jakieś gorsze od odpowiadającym im Schwalbe Marathon-ów i Continental-ów, które mam w innych rowerach (ATB, trekking i drugi mieszczuch).

Napisano
Opony mają być odporne na ścieranie

 

Takich to jeszcze chyba nie wymyślili :)

 

Wielu moich klientów chwali opony ze stajni Vittorii typu Adventure Trail, Touring

spokojnie wystarczą na dwa, trzy sezony

Napisano

Miałem kiedyś Vittorie chyba model Adventure, beznadzieja, po 1500km praktycznie już bieżnika nie miała, opona tak się ztarła że widać było wkładkę antyprzebiciową.

Dla porównania na schwalbe zrobiłem 15tyś, pewnie by jeszcze więcej pociągły ale profilaktycznie je wymieniłęm, chyba tylko 1 gumę złapałem.

Zdjęcie tej Vittori:

IMG_0158.JPG

Napisano

Schwalbe Marathon Kevlar jak jeszcze dostaniesz, bo ich nie produkują od kilku miesięcy, a jak nie dostaniesz to schwlbe winter, lub schwalbe winter marathon. Są z kolcami, ale idzie to przeboleć, najważniejsze że warstwa uodparniająca jest z kevlaru a nie z utwardzanej gumy, która i tak kiedyś przepuści szkło. Wagą opon w trekngu się nie przejmuj, bo nie jest to rower do ścigania, tylko do bezawaryjnego transportu rowerzysty.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

A po ile one kosztują?

Przypomnę, że założyciel tematu określił się na 60 zł za sztukę - coś z niższej półki.

Nic nie wspominał, że mu są potrzebne opony zimowe.

Napisano

Kosztują taniej jak takie które przepuszczają szkła, bo nie trzeba wymieniać aż do momentu gdy zgubią bieżnik. Przez pół roku na dętki wydałem więcej niż na schwalbe marathon kevlar, więc 19 lutego będę mógł powiedzieć, że jeżdżę na darmowych oponach.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Oj, bardzo pokrętne to tłumaczenie – przecież takich nowych opon nie kupi się po 60 zł/szt.

Nie mieści mi się w głowie, jak Tobie idzie, tak jeździć po szkle, że aż tyle poszło na dętki. Jak pisałem wcześniej, w moich Vittoria Adventure (z widocznym na zdjęciu ich oznaczeniem i całkiem innych niż pokazał na swoim zdjęciu kolega Moloch89) przez 3 lata nie złapałem jeszcze kapcia, choć po szkle trafiło mi się nie raz przejechać. Za to ostatnio złapałem kapcia w Schwalbe Marathon – przyczyną był drucik od szczotki drucianej (takiej do czyszczenia stali z rdzy).

  • 2 tygodnie później...
Napisano
Za to ostatnio złapałem kapcia w Schwalbe Marathon – przyczyną był drucik od szczotki drucianej (takiej do czyszczenia stali z rdzy).
Podkreslałem to kila razy - zwróć uwagę na warstwę antyprzebiciową, bo marathonów jest jak mrówków a nie każdy ma kevlar w sobie.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Osobiście wybrałem opony Schwalbe Road Cruiser z warstwa antyprzebiciową ;)

Dzięki wszystkim za pomoc :) 

Pozdrawiam ! 

Podkreslałem to kila razy - zwróć uwagę na warstwę antyprzebiciową, bo marathonów jest jak mrówków a nie każdy ma kevlar w sobie.

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...