Skocz do zawartości

[konserwacja] smar na stery, łożyska główki ramy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam otóż taki problem, dosyć dawno już jak kupiłem mojego bike'a ciekł mi olej przy główce, wyciekał i sie zlewał, do tego olej/smar był koloru "rdzy" z początku sie tym nie przejmowałem i nie grzebałem tam, dopiero teraz po rozkręceniu(i obawie że to rdza) okazało sie że nie ma żadnej rdzy, więc wyczyściłem ten olej i teraz pytanie jakim go z powrotem nasmarować? smarowałem towotem ale jak wszystko skręce do kupy i zakręce to kiera ciężko chodzi..(czy może sie nie przejmować?-dotrze sie?)

czy może to nie wina towotu? a za "mocnego" zakręcenia ?(chociaz tutaj raczej tak być musi?)

 

Pls o wypowiedź jakąś :P zielony jestem :) jak coś źle określiłem czy coś, Sory :)

 

Pozdrawiam.

Napisano

luzy? tzn jak to skręciłem do kupy to nie było, wcześniej też nie, irytowałem mnie tylko ten olej i dlatego rozkręciłem to :D

nie bardzo sie znam, ale najprawdopodobniej są to a-head xD :)

Napisano

To dobrze skasowałeś luzy śrubą w top capie?

Obficie nasmarowałeś?

Łożyska w dobrym stanie?

 

tak dobrze skasowałem, łozyska są w dobrym stanie na to wygląda, nie ma jakichś defektów w postaci braku kulek czy wygięć, tak zostało obficie nasmarowane, nadmiar raczej sie sam wyciśnie, to jak? jak odkręcałem to siedziało dosyć mocno, czy może ten towot sie rozsmaruje ? jak wiadomo Towot jest dosyć gęsty także może to jego wina? ogółem takie miejsca jak to powinno sie smarować bliżej określonym smarem?

Napisano

wziąłem teraz i tak z ciekawości( bo i tak będe czyścić wszystko od nowa) psiknąłem wd pare razy, i o dziwo kiera chodzi płynniej, może nie najlepiej ale już lepiej xd tzn wcześniej na zawieszonym rowerze przodem w dół(taki tam wieszak xd) kiera nie układała sie prosto w ziemie i przodem do kierunku jaazdy(prosto) tylko zostawała w takiej pozycji w jakiej sie ją ustawi np, bokiem itp.(mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi) tylko wd jest raczej krótko trwałe i lepiej smarować czymś innym, spróbuje to wyczyścić wszystko i nasmaruje jakimś innym smarem.. jak będzie dalej źle ;o napisze ;D

  • 2 tygodnie później...
Napisano

WD-40 trzymaj zdala od roweru ;) Wyczyść stery (łożyska, bieżnie, kontry, stożki, uszczelki czyli generalnie wszystko co tam masz) i posmaruj bieżnie obficie smarem stałym, najlepiej wodoodpornym, gdyż sporo syfu tam leci, zwłaszcza do dolnego łożyska. Ja od wielu lat stosuję smar do łożysk Finish Line Teflon Grease, jest ok. Tubka 100g starcza mi na kilka lat :)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam.

Zwracam się do Was z pytanie jaki smar do łożysk kulkowych w piastach, pedałach i sterach polecacie.

 

Jest ich kilka rodzajów, polimerowe, z teflonem, parafinowe i jeszcze nie wiadomo jakie.

 

http://89.25.241.65:5005/produkt/9763/smarownica_vp_one.aspx

 

http://velo.pl/akcesoria/srodki-do-konserwacji/finish-line/teflon-grease

 

http://bike-parts.pl/motorex-bike-grease-2000-100g-p-705.html

 

http://www.bikestacja.pl/pl/smar-weldtite-z-teflonem-bike-grease-150ml-pistolet.html

 

http://www.bikestacja.pl/pl/smar-do-piast-lozysk-slizgow-shimano-tubka-125ml-1712.html

 

I jeszcze jedno pytanko poza konkursem mianowicie czym smarujecie gwinty śrub by nie strzelały ? Wystarczy pasta miedziana ?

I ewentualnie gdzie kupić klej do gwintów - to chyba coś takiego co jest na nowych śrubach zwykle koloru niebieskiego lub białego jak się nie mylę. 

 

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam Ceber.

Napisano

Zamiast kleju można użyć taśmy teflonowej. A jeśli chodzi o smary to: LT-43 -bo tani lub smary litowe tub litowo-wapniowe – bo dobre. Najlepiej kupić od razu puszkę 1l taniej wychodzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...