bruce95 Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Ma ktoś doświadczenia z serwisowaniem starszych tłumików Suntoura? Posiadam Suntoura XC PRO S-TR z 2004 roku i rozebrałem go aby wszystko wyczyścić i zalać motorex'em. Zwróciłem uwagę że tłumik różni się od tych stosowanych aktualnie i wygląda na rozbieralny. Zastanawiam się nad jego rozkręceniem, ale mimo iż już serwisowałem już kilka amortyzatorów to to nigdy nie bawiłem się z tłumikami. Nie chcę żeby zakończyło się to olejowym strzałem w sufit jak to napisał pewien forumowicz. Tutaj zdjęcia tłumika: https://picasaweb.google.com/104620005079023857244/Serwis?authkey=Gv1sRgCJTR4-jm_eP_5wE# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 To jest tłumik gazowo-olejowy- w środku jest m.in gaz pod wysokim ciśnieniem. Nie polecam rozbiórki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 5 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 durnykocie jak fabrycznie pompują ten amortyzator? Pytam bo borykam się z padniętym tłumikiem od raidona (rocznik tłumika 2007), wersja nierozbieralna. Jak producent napompował to ustrojstwo przed zamknięciem na stałe. Żadnego wentyla nie znalazłem. Sorki za wciśnięcie się w temat. W tłumiku raidona nie ma gazu!!!! Jestem po operacji otwarcia tłumika nierozbieralnego raidona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Up Spoko. durnykot Skoro jest gazowo- olejowy to tak jak zauważył michuuu powinien być wentyl? Może ktoś rozkładał tłumik z Marzocchi z tamtych lat bo przecież posiadają tłumiki produkcji Suntoura? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Nie wiem jak jest w takich tłumikach ale w samochodowych jest zwykła dziura zaślepiana dopasowanym śrutem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Co jest napisane na żółtej naklejce na tłumiku? Contains high pressure nitrogen? Ktoś z Was się zastanawiał jak pompują amortyzatory gazowe np. do klapy bagażnika w aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 5 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 durnykocie jak wiesz to się podziel, wiedzy nigdy za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Nie mam pojęcia jak pompują tam gaz ale wystarczy otwarty tłumik - zbiornik zamknąć w niewielkiej przestrzeni - komorze ciśnieniowej wypełnionej azotem o wysokim ciśnieniu by po wyjęciu z tego środowiska w tymże tłumiku było wysokie ciśnienie bez żadnego wentyla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 A propos pompowania tlumików- firma KS robi sztyce regulowane wyposażone w tłumik olejowo-gazowy. Widać ,że mają taką SpecMaszyne do pompowania azotem http://www.pinkbike.com/news/The-Assembly-of-a-KS-Lev-Seatpost-2012.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.