lukas85 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Mam taki problem, kupiłem na allegro od gościa suport octalink 68 mm / 113 mm, choć w opisie wyraźnie napisał, że to suport 73/113. Oczywiście pierwsza myśl to odesłanie gościowi i zwrot kasy, ale zastanawiam się czy da się dopasować taki suport do mojej ramy? Mam na myśli zastosowanie nakrętki ze starego suportu 73/113 na kwadrat do tego nowego. Czy to będzie działać? Może macie jakieś inne pomysły?
kazafaza Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Krótko: nie da się :/ Gwint po stronie korby jest nieco dłuższy niż w 68mm, a więc miska nie wejdzie do końca, po lewej stronie nie zostanie wystarczająco dużo ośki do zaczepienia korby, zresztą sama ośka zamiast 113 miałaby 108mm(to te 5mm różnicy na mufie)... Proponuje skontaktować się ze sprzedawcą POZDRo-:ver
Mod Team Puklus Napisano 4 Lutego 2013 Mod Team Napisano 4 Lutego 2013 108mm(to te 5mm różnicy na mufie)... Nieprawda bo strona od korby by była poprawna tylko po stronie przeciwnej pojawiłby sie problem. Suporty nie są symetryczne. Skoro posiadasz taki suport, zobacz ile ci brakuje. Ale najelegantszej jak być go wymienił na właściwy.
adriansocho Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 A może chcesz zamienić taki suport na używany (ale nie zużyty) suport 73 mm klasy Deore? Też Octalink. Pasował do poprzedniej ramy, w aktualnej siedzi z pomocą podkładek od HT2.
Rulez Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Nieprawda bo strona od korby by była poprawna tylko po stronie przeciwnej pojawiłby sie problem. Suporty nie są symetryczne. Skoro posiadasz taki suport, zobacz ile ci brakuje. Ale najelegantszej jak być go wymienił na właściwy. Fakt, nie są symetryczne, jednak żeby zachować linię łańcucha musiał by z prawej i lewej strony wsadzić do nakrętek podkładki 2.5 mm , ile wtedy zostanie gwintu nie wiem
bender999 Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 teoretycznie nie powinno to dobrze działać. ale w praktyce chodzi bez większych problemów - mówię na własnym przykładzie (napęd to 7dmio biegowe shimano które generalnie jest dużo bardziej tolerancyjne na kombinacje)
lukas85 Napisano 4 Lutego 2013 Autor Napisano 4 Lutego 2013 Hmm sama ośka nadal ma 113 mm i jak włożę ją do ramy nie będzie różnicy miedzy 73 a 68 . Natomiast podejrzewam, że ta druga plastikowa miska nie wkręci się w ramę na tyle, by zablokować suport, który będzie miał luz po prostu. Chyba, że do miski wrzucę jakieś pierścienie/podkładki, które zniwelują odstęp... mylę się?
kazafaza Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Sama ośka ma nadal 113mm, fakt, ale gdybyś miał mufę np. 100mm to nie będziesz mieć na czym korb zawiesić...celowo "przekolorowałem" szerokośc suportu żeby zobrazować fakt że dlatego masz 113mm a nie 108mm bo po prostu byłoby za wąsko Nie kombinuj, lepiej napisać mejla skoro produkt był niezgodny z opisem i poprosić o wymianę lub zwrot kosztów zamiast prosić sie o problemy... POZDRo-:ver
deTem Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Natomiast podejrzewam, że ta druga plastikowa miska nie wkręci się w ramę na tyle, by zablokować suport, który będzie miał luz po prostu Właśnie przeciwnie, wkręci się na tyle że zablokuje suport. W efekcie z lewej strony będzie widać 5 mm gwintu. Przynajmniej tak jest u mnie - rama GF Wahoo - 73 mm - suport na kwadrat 68/113. Wszystko działa, tylko nieprofesjonalnie wygląda.
lukas85 Napisano 4 Lutego 2013 Autor Napisano 4 Lutego 2013 To może obciąć trochę tej plastikowej miski i wszystko będzie hulało? No nic, wypadało by odkręcić stary suport, wkręcić nowy, założyć korbę i zobaczyć co będzie...
kazafaza Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Różnica w gwincie 73mm i 68mm: Różnica w offsecie(Q-Factor) w suporcie 68mm i 73mm: Wszystkim domorosłym majsterkowiczom życzę zdrowia niezmąconego w(y)padkami po przekombinowaniu części które może nie tyle nie pasowały co nie były do końca takie jak być powinny... POZDRo-:ver
lukas85 Napisano 4 Lutego 2013 Autor Napisano 4 Lutego 2013 Czyli wygląda na to, że po wkręceniu suportu do ramy lewa noga będzie obcierała przy pedałowaniu o ramę, a prawa będzie miała wiekszy odstęp od ramy, to tak mniej więcej...... BTW taki tekst znalazłem na którejś tam podstronie goooogle: ''No ja zakladalem w takich przypadkach kontre od pakietow octalink, one maja kolnierz I tak jest najlepiej PO jednek podkladce z kazdej strony a kontra od pakietow octalink do mufy 73 jest dluzsza I wtedy jest wsio plug and play, nie pamietam dokladnie jak to jest w pakietach na kwadrat, ale w octalink dlugosc osi sie zmienia w zaleznosci od rodzaju pakietu , dla 68 jest 113 , a dla 73 jest 118, byl coprawda pakiet xt o dlugosci 113 do mufy 73 , ale zadko wystepowal I pozatym nie byl identyczny z pakietem 113 na 68 , os byla przesunieta wzgledem korpusu pakietu, mimo ze dlugosc ta Sama, podejrzewam ze w pakietach na kwadrat jest analogicznie... Tak czy inaczej Da sie taki pakiet zamontowac , ale trzeba dopasowac podkladkami I czasem dac inna kontre , aaaa przypomnialem sobie jeszcze ze zakladalem ost do treka z mufa 73 pakiet na 68 , (wlasciciel sobie tego chcial, klient nasz pan ) , I nic nie trzeba bylo robic, poprostu kontra ktora nie ma kolnierza byla wkrecona gleboko w mufe, tak ze byl na wierzchu gwint mufi na pare mm, lae odstep korb I linia lancucha byla ok , wiec sie Da, ale wtedy duuuzo smaru na gwint zeby go korozja nie zjadla ''
deTem Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 No mniej więcej to tak Wszystko zależy od kształtu ramy, widełek, wygięcia korby itp. Według mnie masz następujące rozwiązania (od najłatwiejszego): - kupić nową korbę ze stałą osią - odesłać ten i kupić/wymienić na 73mm - zamontować i modlić się żeby pasowało, a lekko krzywe osadzenie osi nie przeszkadzało w jeździe - porzeźbiwszy z prawej strony po ścięciu pierścienia wkręcić równo na środeczku, ale to już zabawa i nie gwarantuje powodzenia Polecam punkt 2.
lukas85 Napisano 4 Lutego 2013 Autor Napisano 4 Lutego 2013 No mniej więcej to tak Wszystko zależy od kształtu ramy, widełek, wygięcia korby itp. Według mnie masz następujące rozwiązania (od najłatwiejszego): - kupić nową korbę ze stałą osią odpada - odesłać ten i kupić/wymienić na 73mm suport odkupiłem od gościa, z którym już się dogadałem (częściowy zwrot kasy) - zamontować i modlić się żeby pasowało, a lekko krzywe osadzenie osi nie przeszkadzało w jeździe o krzywym osadzeniu nie może być mowy, jeszcze mi się mięśnie będą nierównomiernie rozwijały , ale pomyślimy.... - porzeźbiwszy z prawej strony po ścięciu pierścienia wkręcić równo na środeczku, ale to już zabawa i nie gwarantuje powodzenia pierścień jest stalowy, więc chyba zniszczyłbym suport prędzej...
welocyped Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Co to za historie? Musisz do sprawy podejść poważnie - bez obcinania pierścieni i znacznego niedokręcania misek, o krzywej osi nie wspomnę. Miski mogą wystawać w granicach rozsądku, inaczej będzie bubel i fuszerka plus ryzyko uszkodzenia.
Rulez Napisano 4 Lutego 2013 Napisano 4 Lutego 2013 Hmm sama ośka nadal ma 113 mm i jak włożę ją do ramy nie będzie różnicy miedzy 73 a 68 . Natomiast podejrzewam, że ta druga plastikowa miska nie wkręci się w ramę na tyle, by zablokować suport, który będzie miał luz po prostu. Chyba, że do miski wrzucę jakieś pierścienie/podkładki, które zniwelują odstęp... mylę się? Nie możliwe, właśnie o tym napisałem 2 posty przed Twoim ...
Mod Team Puklus Napisano 4 Lutego 2013 Mod Team Napisano 4 Lutego 2013 Tak rulez ma tu racje o ile suporty nie sa symetryczne o tyle rama jest i szersza mufa jest szersza z obu stron o tyle samo dlatego pojawia sie problem.
VTT Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 Ja bym zakładał bez żadnych podkładek linia łańcucha zmienia się o 2,5mm jak byś myślał o wymianie na dwa blaty to jak znalazł. Ale trudno tu trochę gdybać czy będzie dobrze czy nie jak się nie wie typ suportu ni korby. Wymiana kontry Cie nie ominie i nic nie da obcinanie bo zawsze wkręci się tyle samo.
RafalSBK Napisano 7 Lutego 2013 Napisano 7 Lutego 2013 Ja wrzuciłem odpowiednie podkładki między miski a łożyska i dało radę, między korbą a ramą zrobiło się 3mm przerwy. Znalazłem dłuższą ośkę i odstęp wrócił do normy, tak jeżdżę do dzisiaj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.