Skocz do zawartości

[singlespeed] Konwersja z ostrego + inne modyfikacje


emcee

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłe wakacje zmontowałem sobie rowerek, żeby spróbować jazdy na ostrym kole i mieć coś na codzienne dojazdy po Warszawie. Projekt był mocno budżetowy, udało mi się zmieścić w 250zł (sporo części wygrzebałem z garażu) i rowerek wygląda jak dla mnie całkiem fajnie:

 

loljpg_xssqqrn.jpg

(zdjęcie jeszcze bez hamulca i owijki)

Jeździ mi się na nim super, ponadto idea posiadania roweru, który jest nieskomplikowany i można go bez obaw przypiąć do byle słupa strasznie mi się podoba. Niestety trochę nie pasuje on do mojego stylu jazdy i szybko wylądował w kącie jak zrobiło się zimno i przebiłem w nim dętkę. Zasadniczo codzienna jazda rowerem sprawia mi wiele frajdy i chciałbym go chociaż trochę dostosować do mojego stylu jazdy (przyzwyczajenia z MTB, na którym jeżdżę dosyć ostro).

 

Po pierwsze - mam problem z ogumieniem. Kupiłem koła wraz z cienkimi oponami i o ile brak jakiegokolwiek komfortu w ogóle mi nie przeszkadza, to łatwość przebicia takiej dętki mnie zadziwiła... Stąd pierwsze pytanie - jakie polecilibyście mi opony i dętki do takiego zestawu kół:

koło przód : Mavic Ceramic + Shimano Exage + CST 700-20c

koło tył : Fir EL 20 + Quando Disc + Novatec 18t + Rubena 700-23c

Priorytetem jest tu przede wszystkim odporność na przebicie, także celowałbym w szersze i wzmocnione opony. Drugą ważną rzeczą jest niski koszt, fajnie by było zmieścić się z całością (2 opony/2 dętki) w 80-100zł - ale im mniej tym lepiej. Fajnie by było, gdyby opony były możliwie mało krzykliwe - jak najmniej napisów. Opory toczenia i waga nie grają roli.

 

Po drugie - napęd torowy mi niestety nie podchodzi. Chciałbym zamontować w kole piastę Torpedo - skąd dorwać taką piastę? Szukałem na allegro i w sklepach internetowych, ale to raczej rzadki towar, głównie sprzedawane są całe koła. Do tego szukam kogoś, kto byłby w stanie przepleść mi koło tanio i dobrze. Najlepiej Ursynów/Mokotów. No i ostatnie - byłaby szansa na dobranie piasty tak, żeby pasowały stare szprychy? Jeśli tak, to jak się do tego zabrać? Niestety nie dysponuję aktualną długością szprych. Tu jak wyżej priorytetem jest jak najmniejszy koszt.

 

Kolejna rzecz to nieszczęsna korba z Huragana. Mam klasyczny problem z klinami - korba się gibie z jednej strony. Wie ktoś, gdzie można kupić pasujące kliny (rzadkie, 9mm)? Na nową korbę i suport szkoda mi kasy.

 

Ostatnia sprawa to klamka do przedniego hamulca - głównie jeżdżę w górnym chwycie, a klamkę mam klasyczną - do chwytu dolnego. Wie ktoś, gdzie znajdę tanią prawą klamkę, która spełni swoje zadanie w górnym chwycie (może przełajową)? Fajnie by było, gdyby była dyskretnia i tania. Wszędzie klamki są sprzedawane w parach, albo ja nie umiem szukać.

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - mam problem z ogumieniem. Kupiłem koła wraz z cienkimi oponami i o ile brak jakiegokolwiek komfortu w ogóle mi nie przeszkadza, to łatwość przebicia takiej dętki mnie zadziwiła... Stąd pierwsze pytanie - jakie polecilibyście mi opony i dętki?

 

Poleciłbym Ci nabić koła powietrzem, takim zwykłym atmosferycznym. Z dobrej pompki dającej wysokie ciśnienie (nawet 8 atmosfer). Z doświadczenia wiem, że pompowanie wąskich opon na pół gwizdka nie da dobrych rezultatów. A pompka zawsze się przyda i i tak warto ją mieć, więc zainwestuj najpierw w pompkę. Później w razie czego wymienisz kapcie, jeśli naprawdę będzie tak tragicznie.

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napisz, czy dętkę dziurawisz poprzez najechanie na coś ostrego, poprzez snake-bite'y czy raczej od strony obręczy. Są opony bardziej podatne na przebicie przez jakieś szkło niż inne.

 

Co do piasty - ja niewiele widzę na fotce, ale wystarczy porównać średnice kołnierzy w Twojej piaście oraz w piaście pod torpedo.

A może jednak lepiej piasta zwykła i wolnobieg? Zaleta jest taka, że (mając przyzwyczajenia z xc) będziesz mógł ustawiać nogi w dogodnej pozycji bez przypadkowego aktywowania hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...