Skocz do zawartości

[błotniki] Jakie błotniki do tego roweru.


kedas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Proszę, o pomoc w doborze błotników do roweru KTM life SPRINT.

 

Nie znam sie na tym, a chce aby jakoś wygladały (pasowały do typu roweru) i chroniły :-)

 

Myslę, o sks beavertail xl

 

http://allegro.pl/sk...954448983.html.

 

Cena do 120 zł.

 

Proszę, o porady osoby bardziej w temacie.

Napisano

Dziękuje za szybka odpowiedz, zależy mi na ochronie takiej aby można było do pracy dojechać (8 km) po deszczu i nie mieć śladów na plecach.

Na te SKS Longboard zwróciłem uwagę, wcześniej ale wydaje mi się, że trochę nie będą pasować do typu roweru ?

Jak uważasz ??

 

Przeglądam, przeglądam i wpadły mi w oko SKS VELO 55 ,chyba będą spełniały swoja funkcje zarówno ochronna jak i wizualna. :-)

 

SKS VELO 55 CROSS KOMPLET BŁOTNIKÓW 28" (2956206039) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Napisano

Na Twoim miejscu szukałbym jednak pełnowymiarowych błotników (tego typu, co poleciłem). Te drugie zaproponowane przez Ciebie wydają się być bardziej rozsądne pod względem formy niż pierwsze, ale widzę problem z lichym mocowaniem. Jeżeli tył ma się trzymać tylko na rurze to trochę słabo.

Napisano

Przeglądam, przeglądam i wpadły mi w oko SKS VELO 55 ,chyba będą spełniały swoja funkcje zarówno ochronna jak i wizualna. :-)

takie błotniki są może i ładne, ale funkcjonalnie kuleją mocno. przód ma 1 punk uchwytu, będzie się kiwał na boki. Tył jest zbyt krótki z tyłu, przy szybkiej jeździe kropelki będą leciały górą na szczyt pleców i dołem z dużą siłą w okolice suportu i rykoszetem w buty. Podobnie będzie chlapał przód, bo jest zbyt krótki u dołu.

Napisano

Tam raczej nie ma mocowania na samej rurze, a jest jeszcze dodatkowa blaszka do przykręcenia do ramy...

Co się tak boicie jednego mocowania, mam coś podobnego u siebie przedni siedzi tylko na blaszce a tył blaszka plus ten taki... powiedzmy rozpierak do ramy i nic na boki nie lata. Pozostaje co najwyżej kwestia chlapania na plecy czy buty... ale to wiele zależy od długości i ustawienia tylnego błotnika... czasem wyboru - plecy czy buty ;)

Dojeżdżam codziennie do pracy, mam, powiedzmy biurową i nie muszę się przebierać.

Napisano

Hej,

 

Jestem posiadaczem Longboardów od ok. roku i jestem zachwycony. Nareszcie mam błotniki, które chronią buty przed zachlapaniem w każdej pogodzie, a to było dla mnie najważniejsze i w zasadzie zdecydowało o tym, że wybrałem ten model.

 

Wcześniej testowałem niejeden model, w tym błotniki wpinane do ramy w stylu SKS Velo (nie sprawdzą się, jeżeli mamy mówić o jeździe w ulewie) czy SKS Routing 42 (dużo lepiej, ale przy dużym deszczu mnóstwo wody ląduje na butach). Beavertaile będą miały dokładnie ten sam problem, co Routing 42, bo przedni błotnik jest po prostu zbyt krótki. Dopiero LB realnie dają to, czego oczekuje się po "dojazdówce", czyli możliwość dojazdu przez 365 dni w roku bez problemów.

 

Alternatywą jest zakup błotników typu Routing 42 i dorobienie chlapacza do przedniego błotnika - osobiście jestem sceptycznie nastawiony do takich rozwiązań, ale jest to jakiś pomysł, jeżeli np. budżet mocno Ciebie ogranicza.

 

 

PozdRower :)

Napisano

Dołączę się do tematu.

Jakie błotniki do Merida Crossway 20?

 

Oczekuję jak największej ochrony, wszelkie bajeranckie wachlarze nie ochraniające tyłka tylko plecy odpadają.

 

takie są ok?

 

http://allegro.pl/blotniki-sks-velo-55-cross-do-kol-28-i2938286598.html

 

Przepraszam, nie doczytałem u góry a nie można usuwać postów.. ani już go edytować nie mogę - dziwne.

 

Dobra, te longboardy nie gryzą się z hamulcami tarczowymi? Bo są owszem dziurki, ale wykorzystane z jednej strony przez hamulce właśnie które wydają się stać na drodze temu chwytakowi..

 

..jeszcze odnośnie sks velo

 

tutaj nie wygląda tylny błotnik jakby był za krótki...

 

http://www.rowerowe-porady.pl/2012/10/sks-velo-cross-test-blotnikow-rowerowych.html

 

ale przedni na pewnonie ochroni butów

Napisano

Tak, tyle że wciąż jest to pojedynczy wspornik. To nie zapewnia specjalnie dużej sztywności błotnika.

Oczekuję jak największej ochrony, wszelkie bajeranckie wachlarze nie ochraniające tyłka tylko plecy odpadają.

 

takie są ok?

 

Błotniki SKS Velo 55 Cross

Plecy ochronią dostatecznie, ale w razie ulewy w butach będziesz miał powódź - cała woda będzie pryskała dokładnie na nie.

 

 

Dobra, te longboardy nie gryzą się z hamulcami tarczowymi? Bo są owszem dziurki, ale wykorzystane z jednej strony przez hamulce właśnie które wydają się stać na drodze temu chwytakowi..

Zdecydowanie nie polecam montowania błotnika i hamulca pod to samo oczko. Możesz natomiast dorobić sobie oczko - wystarczy kupić prostą metalową obejmę (do kupienia w każdym sklepie metalowym) albo - jeśli masz mocne parcie na estetykę - nabyć specjalny adapter firmy Tubus, który rozwiąże Twój problem. Trzecia opcja to odpowiednio zagięta blaszka z dwoma otworami - dolnym otworem przykręciłbyś ją razem z hamulcem, a górny stałby się punktem zaczepienia dla błotnika. Każdy rower jest inny, więc kombinuj, żeby było dobrze ;)

Napisano

Jakie błotniki do Merida Crossway 20?

 

Oczekuję jak największej ochrony, wszelkie bajeranckie wachlarze nie ochraniające tyłka tylko plecy odpadają.

 

 

Jeśli w Twoim rowerze są opony 700x40C (takie występują w standardowej specyfikacji), to zgodnie z zaleceniami firmy SKS powinieneś zastosować pełne błotniki szerokości 53 mm (są do opon 700x 38÷47). Błotniki szer. 45 mm są do opon 700x 28÷38. Z oferty SKS da się wybrać tylko modele Bluemels i Bluemels Matt (http://www.sks-germany.com/?l=de&a=product&r=Radschützer&i=6297801122&PHPSESSID=717dd788ef56f902218d3cdc0bca9411 ). Wierz mi, że tylko takie błotniki zapewnią Ci odpowiedni poziom zabezpieczenia. Dla zapewnienia odpowiedniej sztywności, mocowanie wsporników do amortyzatora zrób z polecanych wyżej obejm, a długość drutów dostosujesz poprzez odpowiednie skrócenie końcówek.

Napisano

..jeszcze odnośnie sks velo

 

tutaj nie wygląda tylny błotnik jakby był za krótki...

 

SKS Velo 55 Cross - test błotników rowerowych ~ Rowerowe Porady

 

ale przedni na pewnonie ochroni butów

 

Za krótki (dla mnie) to raz, a dwa...

 

test-blotnikow-rowerowych-sks-velo.jpg

 

...to od rozbryzgów na podsiodłówce będzie IMHO "uświniona" korba i przednia przerzutka, że o łańcuchu nie wspomnę.

 

Natomiast jeśli założysz niżej na końcu podsiodłówki (da się, a jakże) to wtedy masz "skunksa" na plecach.

 

Moim zdaniem - bubel.

 

Natomiast w kwestii szerokości, to IMHO ważne jest, aby błotnik był równy lub szerszy niż szerokość użytkowanych opon.

 

Spokojnie można 45mm założyć przy oponach 700x40 - spełni swoje zadanie.

 

Jak dla mnie 53mm przy takich oponach wizualnie nie wygląda najlepiej.

 

No i jeszcze polecam zwrócić uwagę na system mocowania:

 

- polecam

 

324-1115-large.jpg

- nie polecam

orion_blotnik_pcv_czarny.jpgblotnik-orion-cobra-26.jpg

Napisano

Spokojnie można 45mm założyć przy oponach 700x40 - spełni swoje zadanie.

 

Jak dla mnie 53mm przy takich oponach wizualnie nie wygląda najlepiej.

 

 

Właśnie kwestia szerokości błotników jest przez cześć forumowiczów nierozważnie bagatelizowana, co przekłada się na niezadowolenie korzystających z takich rad. Wygląd wizualny (coś bardzo subiektywnego) jest najmniej ważny, bo liczy się skuteczność.

Mam rower trekkingowy z błotnikami SKS szer. 42 mm do opon slick 700x35C (tj. górna granica zaleceń producenta), ale niestety pod względem praktycznym nie jest to zawsze najskuteczniejsze zabezpieczenie. Zdecydowanie lepiej chronią mnie błotniki, które mam w mieszczuchu szer. 55 mm (700x40). Ponadto opony typu semi-slick inaczej się odwadniają niż typu slick i z tego powodu błotnik powinien być szerszy. Ostatecznie, firma SKS, jako jeden z czołowych producentów błotników, ma w tym temacie stosowne doświadczenie i pomimo jednostkowych opinii, nie widzę podstaw do jego kwestionowania.

Napisano

Ja także z własnego doświadczenia opiniuję ;)

 

I wierz mi (lub nie), że wiem co piszę - także na semislickach pomykam.

 

W moim rowerze (cross) mam błotniki 35mm i nie odczułem żadnego dyskomfortu przy oponach 700x35,

zanim się przesiadłem na 700x30, a ochrona jednakowa w obu przypadkach.

 

Natomiast w rowerze ukochanej (cross) przy oponach 700x40 są błotniki 53mm i... wygląda to tak,

jakby ktoś miał na nogach za duże sandały ;)

 

Ostatecznie, firma SKS, jako jeden z czołowych producentów błotników, ma w tym temacie stosowne doświadczenie i pomimo jednostkowych opinii, nie widzę podstaw do jego kwestionowania.

 

A co ma firma pisać???

 

Przecież nie produkują błotników dopasowanych do każdego rozmiaru opony,

tylko w kilku (trzech bodajże?) uniwersalnych zakresach.

 

Shimano też różne "bzdety marketingowe" pisze o swoich produktach,

które nie do końca pokrywają się z rzeczywistością.

 

Tak że... marketing swoje, a życie swoje gwizdze.gif

Napisano
Zdecydowanie nie polecam montowania błotnika i hamulca pod to samo oczko. Możesz natomiast dorobić sobie oczko - wystarczy kupić prostą metalową obejmę (do kupienia w każdym sklepie metalowym) albo - jeśli masz mocne parcie na estetykę - nabyć specjalny adapter firmy Tubus, który rozwiąże Twój problem. Trzecia opcja to odpowiednio zagięta blaszka z dwoma otworami - dolnym otworem przykręciłbyś ją razem z hamulcem, a górny stałby się punktem zaczepienia dla błotnika. Każdy rower jest inny, więc kombinuj, żeby było dobrze

 

 

Byłem wczoraj w dwóch rowerowych popytać o błotniki. W obydwu mieli tylko jakieś tanie, krótkie, brzydkie - zamówiłem z allegro te longboardy. Drogie w cholerę, ale mam nadzieję, że będę zadowolony. Pytałem się też o montaż - w jednym pan mi powiedział, że jest problem i się nie da na przednie koło założyć pełnego błotnika przy tarczowym hamulcu :D

Napisano

 

 

A co ma firma pisać???

 

Przecież nie produkują błotników dopasowanych do każdego rozmiaru opony,

tylko w kilku (trzech bodajże?) uniwersalnych zakresach.

 

Tak że... marketing swoje, a życie swoje gwizdze.gif

 

Firma by napisała, że do opon np. 40 mm są odpowiednie błotniki 45 mm, a nie -jak zaleca SKS-

53 mm.

W poprzednim rowerze miałem błotniki SKS Bluemels i opony 40mm (Schwalbe Marathon

Extereme) i podobnie jak kolega Goncian uważam, że nie zabezpieczały skutecznie.

Lepsze byłyby -tak jak zaleca producent- 53 mm.

Poza tym od czasu do czasu jeżdżę w góry i zakładam opony szersze niż 40 mm. Mam wtedy również

zmieniać błotniki? Nonsens.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

 

 

Spokojnie można 45mm założyć przy oponach 700x40 - spełni swoje zadanie.

 

Jak dla mnie 53mm przy takich oponach wizualnie nie wygląda najlepiej.

 

 

 

Według tabeli rozmiarów SKS dla opon 700x40 powinno się stosować rozmiar 53. 

 

 

@Darek14 a jaki rozmiar SKS Bluemels miałeś? 53 czy 45?

Napisano

W tym przypadku metody DIY ;)

W najprostszym przypadku można zastosować najzwyklejszą opaskę zaciskową.

 

 

racja, a jeśli uważa się wyższość funkcjonalności nad wyglądem....poniżej moja hybryda  pełnego i wiszącego  ,  pełny ucięty na wysokości łączenia z wiszącym, trochę zachodzą na siebie i dzięki temu są złapane jednym mocowaniem z blaszki, co usztywnia całą konstrukcję. Obrazu rozpaczy dopełnia śruba przedłużająca działająca jak wysięgnik i dzięki temu udało się ten wiszący zamontować tak daleko że teraz nie chlapie na plecy. Niby można było kombinować z założeniem pełnego, ale ten wiszący bardziej mi się podoba, poza tym nie wymaga mocowania drutami do ramy, co w moim przypadku ciągnęło by dalsze kombinacje i jeszcze większe oszpecanie, bo otworów na te druty w ramie nie mam;)

 

image_url-162683-1370210111.jpg

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witam podepnę się pod temat. na forum jestem nowy, dwa miesiące temu kupiłem rowerek Merida 40-v, i też poszukuję jakiś błotników, interesowały by mnie Crud Road Racer MK2, może ktoś wypowie się na ich temat, a może ktoś poleci coś innego. 

   563.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...