Sleddogs Napisano 1 Lutego 2013 Napisano 1 Lutego 2013 Jestem początkujący i nie mam dużej wiedzy o sprzęcie. Proszę o wytłumaczenie jaka jest różnica oprócz ceny pomiędzy tymi oponami http://allegro.pl/geax-opona-drutowa-barro-mountain-2-1-bike-centrum-i2940638335.html http://allegro.pl/geax-opona-kevlar-barro-mountain-2-1-bike-centrum-i2940638398.html Dziękuję za pomoc.
Fenthin Napisano 1 Lutego 2013 Napisano 1 Lutego 2013 Jedna jest drutowa, druga zamiast niego ma w rancie kevlar. I zapewne jest lżejsza.
Sleddogs Napisano 1 Lutego 2013 Autor Napisano 1 Lutego 2013 Jedna jest drutowa, druga zamiast niego ma w rancie kevlar. I zapewne jest lżejsza. Więc jedyna różnica to tylko cena i waga?
Jakubas Napisano 1 Lutego 2013 Napisano 1 Lutego 2013 Oponę zwijaną można zwinąć i łatwiej przewieźć. Łatwiej się ją zakłada na obręcz. Oraz jest szansa że będzie się lepiej zachowywać. Pragnę zauważyć, że waga na kołach jest odczuwalna w zachowaniu się roweru tak jak żadna inna. Ale w gruncie rzeczy tak - różnią się zasadniczo ceną i wagą.
Roonin Napisano 2 Lutego 2013 Napisano 2 Lutego 2013 I zapewne mniejszą trwałością ścianek w zwijance. Zwijanki są fajne mają tylko ten minus że zdecydowanie łatwiej je rozerwać na jakimś kamulcu.
Mod Team sznib Napisano 2 Lutego 2013 Mod Team Napisano 2 Lutego 2013 Skąd ta teoria? Jeśli mamy ten sam model opony (to samo TPI), w wersjach drut i kevlar to różnią się tylko i wyłącznie zastosowaniem drutu lub kevlarowej linki, ścianki są takie same. A że drut jest cięższy wersje zwijane są zazwyczaj trochę lżejsze, no i jak już było pisane, łatwiejsze w zakładaniu/ściąganiu. Oczywiście, są też wersje wyższe zwijane, o sporo mniejszej wadze niż model podstawowy na drucie, i to one zazwyczaj mają cienkie, łatwe do uszkodzenia ścianki.