Sleddogs Napisano 1 Lutego 2013 Napisano 1 Lutego 2013 Jestem początkujący i nie mam dużej wiedzy o sprzęcie. Proszę o wytłumaczenie jaka jest różnica oprócz ceny pomiędzy tymi oponami http://allegro.pl/geax-opona-drutowa-barro-mountain-2-1-bike-centrum-i2940638335.html http://allegro.pl/geax-opona-kevlar-barro-mountain-2-1-bike-centrum-i2940638398.html Dziękuję za pomoc.
Fenthin Napisano 1 Lutego 2013 Napisano 1 Lutego 2013 Jedna jest drutowa, druga zamiast niego ma w rancie kevlar. I zapewne jest lżejsza.
Sleddogs Napisano 1 Lutego 2013 Autor Napisano 1 Lutego 2013 Jedna jest drutowa, druga zamiast niego ma w rancie kevlar. I zapewne jest lżejsza. Więc jedyna różnica to tylko cena i waga?
Jakubas Napisano 1 Lutego 2013 Napisano 1 Lutego 2013 Oponę zwijaną można zwinąć i łatwiej przewieźć. Łatwiej się ją zakłada na obręcz. Oraz jest szansa że będzie się lepiej zachowywać. Pragnę zauważyć, że waga na kołach jest odczuwalna w zachowaniu się roweru tak jak żadna inna. Ale w gruncie rzeczy tak - różnią się zasadniczo ceną i wagą.
Roonin Napisano 2 Lutego 2013 Napisano 2 Lutego 2013 I zapewne mniejszą trwałością ścianek w zwijance. Zwijanki są fajne mają tylko ten minus że zdecydowanie łatwiej je rozerwać na jakimś kamulcu.
Mod Team sznib Napisano 2 Lutego 2013 Mod Team Napisano 2 Lutego 2013 Skąd ta teoria? Jeśli mamy ten sam model opony (to samo TPI), w wersjach drut i kevlar to różnią się tylko i wyłącznie zastosowaniem drutu lub kevlarowej linki, ścianki są takie same. A że drut jest cięższy wersje zwijane są zazwyczaj trochę lżejsze, no i jak już było pisane, łatwiejsze w zakładaniu/ściąganiu. Oczywiście, są też wersje wyższe zwijane, o sporo mniejszej wadze niż model podstawowy na drucie, i to one zazwyczaj mają cienkie, łatwe do uszkodzenia ścianki.
vwothyn Napisano 2 Lutego 2013 Napisano 2 Lutego 2013 Nie masz się co obawiać o wytrzymałość tego Geaxa w wersji zwijanej. Jak dotąd nie złapałem na nich ani jednej gumy, poza tym to bardzo dobra opona, jak kasa nie robi Ci dużej różnicy to bierz zwijane, zawsze to kilka gramów mniej na kołach (i nie pisze tego osoba chora na lajtozę ;-) ).
Roonin Napisano 2 Lutego 2013 Napisano 2 Lutego 2013 Oczywiście, są też wersje wyższe zwijane, o sporo mniejszej wadze niż model podstawowy na drucie, i to one zazwyczaj mają cienkie, łatwe do uszkodzenia ścianki. No właśnie mniej więcej o to mi chodziło.
robertos102 Napisano 2 Lutego 2013 Napisano 2 Lutego 2013 Co do rozmiaru opony, to czasami warto jest się sugerować rozmiarem podawanym przez producenta w mm. Jest to bardziej miarodajne niż cale, ponieważ nie u każdego producenta rozmiar podany w calach będzie taki sam. pozdrawiam R/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.