Skocz do zawartości

[opony] jakie wybrać ?


stawek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Pomału kompletuje rower na nowy sezon i obowiązkowo muszę wymienić opony, a w zasadzie oponę, ale o tym później. Chciałbym was prosić o pomoc w wyborze odpowiednich dla mnie.

 

Głównie jeżdżę po asfalcie (80%) oraz ścieżkach polnych/lesnych (20%). Do tej pory miałem jakieś fabryczne które były na rowerze gdy go kupiłem (author outset). Co mogę o nich powiedzieć ? Niesamowite g***o. Największa ich wada to to, że bardzo szybko się ścierają, a w w zasadzie starła bo przednia jest perfekcyjnym stanie, za to na tyle już widać dętke. Tutaj pojawia się moje drugie pytanie, wymieniać cały komplet czy tylko tył ?

 

Co możecie mi polecić ? Jeśli ma to jakieś znaczenie to moja waga to 95kg.

Zależy mi przede wszystkim na dobrych wynikach na asfalcie tzn. małe opory toczenia i odporne na scieranie.

Proszę o wasze opinie.

Napisano

tył się starł bo najwidoczniej hamujesz samym tyłem (źle) , obecne opony jakiej są szerokości i czy to są 28 cali ? a i do jakiej kwoty ?

Napisano

tył się starł bo najwidoczniej hamujesz samym tyłem (źle)...

 

Skąd takie założenie??? blink.gif A może nie...

 

To jak najbardziej naturalne IMHO wink.gif

 

 

Po prostu tylne koło:

- to koło napędowe,

- jest bardziej obciążone,

- częściej wpada w poślizg podczas hamowania...

 

Ja używam obu klamek do hamowania (dobrze), a tylna opona zużywa się szybciej gwizdze.gif

 

Jednym remedium na to jest okresowa zamiana opon miejscami.

 

Drugim natomiast, trzymanie się jednego sprawdzonego modelu i okresowa wymiana zużytej opony na nową,

przy czym tutaj też zalecam wrzucenie nowej na przód, natomiast tej z przodu na tylne koło.

Napisano

Najlepsze jest to ze takich tematow jest pelno , ale po co poszukac skoro mozna zalozyc taki sam i zasmiecac forum , jako osoba ktora jezdzi duzo polece Ci Continenta Race King 2.2 , a dlaczego akurat je , to jest napisane w innych postach .

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Uwierz mi, że zanim założyłem ten temat przeczytałem wiele podobnych. Postanowiłem go założyć ponieważ nie każdy ma ten sam problem, mimo iż są podobne to zawsze się czymś różnią w zależności od wymagań kupującego, dlatego też postanowiłem założyć nowy temat.

 

Brałem pod uwage race king, ale czytałem dzisiaj kilka ich recenzji i parę osób żaliło się na szybkie ścieranie i pękanie klocków co dla mnie jest wystarczającym argumentem aby je wykluczyć. Z drugiej strony, jeśli ten problem rzeczywiście w nich występuje to dotyczy to obu wersji czy np. tylko 2.0 ?

Napisano
Brałem pod uwage race king, ale czytałem dzisiaj kilka ich recenzji i parę osób żaliło się na szybkie ścieranie i pękanie klocków co dla mnie jest wystarczającym argumentem aby je wykluczyć. Z drugiej strony, jeśli ten problem rzeczywiście w nich występuje to dotyczy to obu wersji czy np. tylko 2.0 ?

Na pewno czytałeś o RK? Przecież one mają opinię długowiecznych.

Napisano

chłopie w 2012 zrobilem 15 000 km z czego 8000 na Race king , a jezeli uwazasz ze jest inaczej to idz do sklepu i tam popros o porade sprzedawce;)

 

Problem nie problem wszystko to sprawa losowa wersja 2.0 rozni sie tym ze jest wezsza i mniej komfortowa a opory toczenia ma takie same dlatego kazdy poleca 2.2 i bardzo dobrze. Dodam ze wersja 2.2 ktora mam to kevlar i obie opony doznaly uszkodzenia rozciecie boczne (przypadek losowy) , a wersja 2.0 drut i nic im nie jest .

 

 

Wszystkie sprawy to przyopadek losowy... ja je uszkodzilem w ciezkim terenie , na asfalcie to raczej ci nie grozi .

 

Bardziej pancerne sa geax saguaro , ale jezeli wozisz sie po asfalcie to one szybciej zninka i postawia wiekszy opor

Napisano

Parę osób żaliło się na szybkie ścieranie i pękanie klocków co dla mnie jest wystarczającym argumentem aby je wykluczyć.

 

Race king 2.2 wersja drutowana za 50zł, 5500km zrobione, włoski na bokach wciąż są, bieżnik ledwo ruszony.

Napisano

Żebyście mnie zaraz nie posądzali, że jestem uprzedzony do RK.

Tutaj recenzja: http://bikemarket.pl...e-king-2-0-drut

I wcześniej wspomniana opinia:

 

Bardzo słaba trwałość. Szybko się ścierają, urywają się klocki, pojawiają się pęknięcia przy nich. Być może trafiłem na stare lub wadliwe egzemplarze tych opon, sam już nie wiem

 

Jeśli jest tak jak mówicie to biorę oczywiście RK 2.2Dodam również, że spotkałem się z podobnymi opiniami kilka razy dlatego też postanowiłem poprosić o pomoc na forum. Piszę o tym ponieważ, niektórzy się wypowiadają w sposób jakby ich to strasznie bolało, jeśli tak jest to ja nikogo do opinii nie zmuszam, a jedynie proszę, a to jest różnica. O ile mi dobrze wiadomo główną cechą forum jest pomaganie sobie i wymienianie się swoimi doświadczeniami/wiadomościami z innymi użytkownikami

Napisano

Witam

Temat setki razy wałkowany na forum. Poczytaj wcześniejsze posty a znajdziesz odpowiedzi. Szukasz długowiecznej i uniwersalnej na wszystko w cenie 60 zł za sztukę.Nie ma cudów i nie będzie. Bierz RK bo są naprawdę uniwersalne,w tej cenie masz jeszcze do wyboru Karmy i np. budżetowe Duro Miner. Jeździłem na tych ostatnich w kole 29 i bardzo sobie je chwalę,oczywiście biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości.

pozdr.

R/

Napisano

Jeżeli nie zależy Ci na masie to każde semi slicki będą dobre. A jeżeli się boisz, że szybko się zużywają wybierz najtańsze i wymieniaj częściej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...