Skocz do zawartości

[rower] składanie damki, pojedyncza zębatka na korbie

pepeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

jestem w trakcie składania dla narzeczonej roweru na bazie ramy Accent Parana 17,5". W założeniu ma to być rower na krótsze/dłuższe wycieczki w łatwych i lekko trudnych warunkach. Dodam jeszcze, że nie jestem zielony w sprawach rowerowych ale też czasy najwyższej fascynacji mam już dawno za sobą, także będę potrzebował Waszych porad w wielu kwestiach dotyczących części składowych tego roweru, mam nadzieję, że pomożecie :). Założenia były takie:

1. Rowerek na kołach 26", oparty o lekką ramę MTB;

2. Prosty w obsłudze napęd (1 x X)*;

3. Wysokość i kształt kierownicy lekko nawiązujące do roweru crossowego;

4. Bardzo wygodne siodełko oraz chwyty;

Jak widzicie jest to niejako combo roweru MTB, Crossowego i nawet miejskiego, a to dlatego, że narzeczona na wszystkich tych rowerach w nieodległej przeszłości jeździła :). Zbierając wszystko co najlepsze z tych pojazdów postanowiliśmy złożyć rower bliski ideałowi. Oczywiście nikt nie oczekuje wygody porównywalnej z rowerem miejskim czy wytrzymałości umożliwiającej zjazdy z najwyższych szczytów, ma być jednak wygodnie, lekko i musi być możliwość przeprawienia się przez błotko czy podjechania pod górkę.

*Pierwotnie plan był taki, aby napęd oprzeć o piastę z przełożeniami wewnętrznymi shimano nexus. Wiadomo jakie są plusy, jakie minusy. Argumentem, który przeważył za rezygnacją z tego typu napędu był fakt, że piasta ta daje nieco większy opór podczas jazdy aniżeli "standardowy" napęd. Stanęło więc na tym, że napęd będzie w formie 1x8. Poczytałem trochę o tego typu praktykach, również na Waszych forum i widzę, że jest to wykonalne.