Skocz do zawartości

[Ostre koło] Wątpliwości i pytania przy składaniu i nie tylko


Rufus414

Rekomendowane odpowiedzi

Można sprawdzić czy to łańcuch czy korba.

Najpierw ustalić czy napięcie wraca zawsze w jednej pozycji korby,

jeśli nie to warto zrobić z boku jednego ogniwka łańcucha ślad np białą pastą do zębów i kręcąc  korbą sprawdzić czy napięcie pojawia się zawsze gdy kropka jest w podobnej pozycji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem zębatkę na 17, sytuacja wyglądała dużo lepiej ale były jednak małe różnice...

 

Po kilku dniach postanowiłem podejść do problemu z innej strony i postarałem sie zamontować idealnie tylne koło w widłach, okazało się ,że mój sposób napinania łańcucha był w jakiś sposób błędny... :P

 

Nie używam żadnych akcesorji typu nakładka na haki z śrubami, zawsze robiłem to ręcznie i zawsze jakoś sie udawało...

 

Okazuje się że w ferworze walki nie dokładnie osadziłem tylne koło...

 

 

Mam nadzieje, że z 19 też przyczyna tkwiła w koślawym zamocowaniu koła... może dziś jeszcze uda mi sie to wybadać jak wróce z pracy.

 

 

Pasiasty spróbuj na spokojnie bez pośpiechu elegancko osadzić koło może u Ciebie też pośpiech jest sprawcą ;p

 

 

 

Pozdrawiam wszystkich i sory za zawracanie głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mowy o pośpiechu - spędziłem na tym zadaniu już dziesiątki godzin i nic to nie dało. W moim wypadku winna jest najprawdopodobniej korba - kwadraty mają już ślad zużycia. Przesiadam się na zintegrowaną oś, zobaczymy co będzie.

 

Wymień blat na okrągły - przerabiałem ta sama sprawę, na forum nikt nie wiedział jak pomoc. Czyżbyś miał oryginalny blat z szosówki zostawiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Chciałbym przed latem złożyć sobie ostre/singla. Znalazłem w czeluściach swojej piwnicy Rometa Universal w stanie dobrym. Trochę przeleżał i trzeba go odświeżyć, ale ogólnie byłoby git.

 

Moje pytanie jest takie: Czy ta rama, koła, korba i widelec byłyby dobrą podstawą pod ostre?

 

pozdrawiam,

borowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jesli rower skladany byl na wszystkich nowych czesciach i tak sie stalo po jakims czasie?? (niedlugim) 

Ja juz sobie to odpuscilem i tak wielkiej tragedii u mnie nie ma a lancuch wymieniam po okolo 4 miechach na nowy (rozciaga sie jak krowka ciagutka)

 

Pasiasty myslisz o Omnium czy masz cos na oku tanszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie i jak ktoś tu na forum podpowiedział, że to może wina zębatki to sprawdziłem. Okazało się że nie tyle zębatka nie była dobrze i równo przykręcona a po prostu z aluminiowego shimano zrobiło się jajo - powiedzmy, bo to bardziej jedno mocowanie jakby się przygięło do wewnątrz. Sprawdź suwmiarką czy nie masz podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jesli rower skladany byl na wszystkich nowych czesciach i tak sie stalo po jakims czasie?? (niedlugim) 

Ja juz sobie to odpuscilem i tak wielkiej tragedii u mnie nie ma a lancuch wymieniam po okolo 4 miechach na nowy (rozciaga sie jak krowka ciagutka)

 

Pasiasty myslisz o Omnium czy masz cos na oku tanszego?

 

Omnium to na pewno nie, może kiedyś. Raczej jakaś używana szosowa korba SH + podkładki pod blat.

A rama też była zmieniana i oś piasty, i koronka, i całe koło nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem chwile czasu żeby ogarnąć napęd.

 

Okazało się, że mam jajowatą nową zębatke 19t firmy 'Halo' , ciekawe czy uznają reklamacje... coś mi sie pozatym wydaje że sklep w którym ją kupiłem już nie istnieje...

 

A może spróbować ja spiłować jakoś :D

 

 

napisze jeszcze jak potraktuja mnie odnośnie reklamacji i co to za sklep

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha trochę różnica bo Ty możesz kupić taką tamę za 250 pln a tam była za tyle samo tylko gpb

Jak dobry rozmiar to bierz na początek ;) 

ogółem torówki mają wyżej suport żeby podczas skręcania jak masz pedał na dole żeby nie zawadzić i jest gdzie indziej środek ciężkości itd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha trochę różnica bo Ty możesz kupić taką tamę za 250 pln a tam była za tyle samo tylko gpb

Jak dobry rozmiar to bierz na początek ;)

ogółem torówki mają wyżej suport żeby podczas skręcania jak masz pedał na dole żeby nie zawadzić i jest gdzie indziej środek ciężkości itd 

 

 

to prawda, tyle że trudno dostać używaną ramę torową a ceny też są "delikatnie" wyższe od szosowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamso 

wiem o tym ;) ale szczerze troche żałuję że nie kupiłem od razu ramy i kół i potem reszty części tylko kupiłem szosę w którą wpakowałem mase kasy i teraz musze i tak od nowa składać ostre. Teraz będę kupował sobie kółko na przód, tylko że musze wybrać miedzy tym a prezentem dla dziewczyny .. 

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/431509_344809368938187_1971317018_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamso 

wiem o tym ;) ale szczerze troche żałuję że nie kupiłem od razu ramy i kół i potem reszty części tylko kupiłem szosę w którą wpakowałem mase kasy i teraz musze i tak od nowa składać ostre. Teraz będę kupował sobie kółko na przód, tylko że musze wybrać miedzy tym a prezentem dla dziewczyny .. 

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/431509_344809368938187_1971317018_n.jpg

 

 

Wiadomo

Jak byś miał jakąś fajną ramę za rozsądne pieniądze do sprzedania, to daj znać ;)

Z tą koszulką to sama prawda ;) ja też nie mogę poprzestać na jednym rowerze, wciąga to jak tatuaże... najpierw wyremontowałem starą szosę Bianchi, potem wkręciłem się budowanie ostrego koła, bo było mi mało a tera z robię nowe już na lepszych komponentach. Pewnie jak trafi się rama torowa to dalej będę kombinował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...