Skocz do zawartości

[rowerowe] przemyślenia egzystencjalne


Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie posiadam (prawie) trzy rowery:

- full 150/168 mm

- full 110/120 mm

- nieukończony sztywniak pod sakwy

 

W związku z tym, że rama od fulla o mniejszym skoku jest za duża, muszę ją sprzedać.

W związku z tym, zastanawiam się, czy kupować nową ramę a może zostać przy fullu i sztywniaku?

 

To rozwiązanie jest o tyle złe, że na łatwiejsze wycieczki po górach będę musiał brać sztywniaka albo ciężkiego fulla.

 

A może pójść dalej i pozbyć się sztywniaka oraz mniejszego fulla i złożyć dużą kichę?

Lepiej sobie poradzi niż mała, sztywna kicha i będę mógł przymocować bagażnik, ale to sztywniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dopisać, sprzedanie obu fulli i złożenie 150 mm się po prostu nie opłaca, zwłaszcza, że nie będę mógł sobie na nim poskakać tak jak mogę teraz. Różnicy w jeździe wielkiej też nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój problem został rozwiązany już dawno przez naukowców, którzy opracowali odpowiedni wzór matematyczny na określenie ilości rowerów (IR) które powinno się posiadać.

A wygląda on tak:

IR=N+1

Gdzie "N" to liczba rowerów które obecnie posiadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylematy rowerzysty:)

Szczerze to najlepiej mieć kilka rowerów wyspecjalizowanych pod różne rodzaje każdy, ale wiadomo nie zawszę się tak da.

Według mnie najlepszym kompromisem będzie zakup ninera. Full pod sakwy to w ogóle odpada - zostaje Ci wtedy tylko bagażnik na sztyce. 29era założysz slicki i można śmigać po asfalcie :)

 

Wysłane za pomocą Tapatalk.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z przedmówcami: zostaw sobie "dużego" fulla na wariacje w cięższym terenie, pogoń fullika i sztywniaka i zainwestuj w 29era(ile masz wzrostu?) o szerokim zakresie możliwych opcji amortyzacji - zawsze mógłbyś mieć do 120mm w teren a do turystyki stalowy widelec(też możliwe zamontowanie sakw) na tej samej platformie.

 

Z ram 29" które udźwigną bagażnik znam On-One Inbred(slot dropout, ss chyba nie ma opcji bagażnika), DiamondBack Mojito(oraz inne modele dzielące tą ramę), Genesis Fortitude Adventure(łagodny kąt główki ale bez opcji pod amora), Surly Karate Monkey i Ogre...

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym przymocować zwykły bagażnik do fulla (ma dziurki przy osi koła), ale nadal rama będzie za duża. ;)

Mam 173 cm i nie wiem czy brać 16,5" czy 17" bo górna rura jest dłuższa niż w 26".

 

Tak przy okazji, może mi ktoś wyjaśnić dlaczego na rynku tak mało jest ram z otworkami pod bagażnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji, może mi ktoś wyjaśnić dlaczego na rynku tak mało jest ram z otworkami pod bagażnik?

 

...bo skończyły się "piękne" czasy kiedy na jednym rowerze jeździło się po piachu, śniegu, bułki do sklepu i dookoła kraju, teraz producenci chcą opchnąć jak najwięcej rowerów(do różnych zastosowań), z różnym osprzętem(więcej części zamiennych) żeby jak najwięcej kasy wyciągnąć od konsumenta ;) Świadomie kierują opiniami o rowerach i teraz zamiast cieszyć się jazdą to każdy kombinuje czy aby na pewno 2x10 jest wydajniejsze niż 3x9, 100mm skoku jest wystarczające czy może jednak 120mm będzie lepsze? Planowane postarzanie produktu z dodatkowym szufladkowaniem, ot co! <koniec konspiracyjnej teorii> :D

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym przymocować zwykły bagażnik do fulla (ma dziurki przy osi koła),

 

Ale sekunda. Masz otwory przy kole, ale jak zamontujesz bagażnik to zawiecha podczas pracy Ci go zegnie, chyba że jakoś sprytnie jest rozwiązane górne mocowanie :) do tego tylni trójkąt będzie Ci bardziej pływał.

 

Teraz po prostu rzadko dają otwory w ramach wyścigowych czy do xc,ale czasem faktycznie się przydają.

 

Wysłane za pomocą Tapatalk.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, jestem pewien zakupu 29".

Zastanawiam się nad Unibike Fusion ( ok 1700 zł), Evo (2k) lub złożeniem (rama ok 900 zł).

Kilka rzeczy przełożę:

- korbę

- hample

- przerzutki

A będę musiał kupić tarcze lub przełożyć piasty M465 bo mają tylko pod organiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...