misiek12345 Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Stalem sie posiadaczem Matts TFS 300 V. Zastanawiam sie co powienienem wymienic jako ze niektore podzespoly mi nie pasuja. przeznaczenie mojego roweru to szosa, lesne drozki, od czasu do czasu teren. waze 95 kg przy wzroscie 178 (jaki amortyzator) choc zamierzam zrzucic 5-10 kg (rower kupilem jednak zeby miec ruch i przyjemnosc z jazdy i tak staram sie dostosowac podzespoly), a wage zrzucac bede cwiczeniami. oto specyfikacja rama MATTS TFS-Comp-V widelec nie jestem pewien jako ze najlejki sa zdarte - ale powinien byc Suntour XCM-H-D-LO, 80 mm LO (jednak po geometrii widelca wyglada to na cos innego) przerzutki przod Shimano Alivio przerzutki tyl Shimano Deore XT Top Normal manetki: Shimano Alivio Rapidfire SL dzwignie hamulca: shimano alivio (zamontowane wraz z manetkami) hamulce tyl:v brake Vanguard Engineering. hamulce przod: v brake alhonga korba: Shimano M311 Octa, 42/32/22T obrecze: Alex Adventurer black kaseta: Shimano CS-HG40-8, 11-32T piasta przod: alloy qr (nie jestem pewien) piasta tyl: shimano deore lx fh- m570 opony: maxis 26 x 2.5 siodelko: TFS sztyca: X-Mission Speed SB20, ?31.6 pedaly: exustar gripy: x-fact pierwsze co chce wymienic to amortyzator. Jaki do mojej wagi bylby dobry - koszt do okolo 500zl. raidon air? czy moze cos uzywanego? zastanawiam sie tez jaki skok: 100 czy 120 z racji ze czazsem chcialbym pojezdzic po gorach. na pewno z blokada. z przodu chcialbym pozostawic v brakei. hamulce. jak juz napisalem, przedni chcialbym zostawic v brake, co najwyzej wymienic jesli okaze sie slaby. natomiast z tylu chcialbym zamontowac tarczowowki. znaczenie pewniej sie czuje jak mam czym hamowac. v brakei moga sie nie sprawdzic w gorach. moje pytanie jest jakie hamulce w rozsadnej cenie wybrac tak aby hamowanie bylo zadowalajace przy zjazdach? niestety musze wymienic tez tylna piaste jako ze nie pasuje pod tarczowki. musze zmienic rowniez opony. zamierzam pozostawic maxisy 2.5 w szafie w razie wypadku w gory. na codzien na szose i polne drozki chcialbym kupic opony o szerokosci 1.8cala z przodu, 1.8 lub 2.1 z tylu. choc po przegladniecu niektorych tematow na forum zastanawiam sie nad wezszymi - moze 1.5, a moze opcja 1.5 z przodu, 1.8 z tylu. chcialbym miec solidny sredniej klasy rower ktory mnie nie zawiedzie i przyjemnosc z jazdy bedzie duza. prosze o porady jaki sprzet wg Was powinienem kupic pozdrawiam
mario1979 Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Chcesz tarczówki z tyłu. Masz na pewno mocowanie? hamujemy z reguły przodem więc traktujemy przód jako hamulec podstawowy, a tył - wspomagający. Opony: ja obstawiałbym jakieś semiclicki 1,5, nie wiem jaki masz budżet.
misiek12345 Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Napisano 27 Stycznia 2013 Zawsze hamowalem tylem, nigdy przodem. Nawet przy zjezdzie z gory hamowac nalezy przodem? W takim wypadku moze odstawie zakup tarczowek i zobacze jak hamuja zalozone v brakei. Myslalem o kendach kwest, tylko czy 1.5 to nie za malo na lesne drozki?
mariusz231 Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Przy jezdzie po plaskim zawsze hamuje sie przednim, no chyba, ze potrzeba dodatkowo sily, to wtedy tylnym. Przy zjazdach naturalne jest, ze zjedziesz na hamulcu tylnym, zeby nie zaliczyc lotu przez kierownice Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2
misiek12345 Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Napisano 27 Stycznia 2013 Przy jezdzie po plaskim zawsze hamuje sie przednim, no chyba, ze potrzeba dodatkowo to wtedy tylnym. Przy zjazdach naturalne jest ze jedziesz na hamulcu tylnym, zeby nie zaliczyc lotu przez kierownice Wysyłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2 Dlatego tez zalezy mi na dobrym tylnim hamulcu w razie wypadu w gory. Tak wiec czy tarczowka jest dobrym rozwiazaniem?
Michauuu Napisano 27 Stycznia 2013 Napisano 27 Stycznia 2013 Jeśli blokujesz tylne koło v brakeiem to nie potrzebna ci tarcza,jednak przedni hamulec jest ważniejszy. Bo jak Jedziesz na zjeździe,zablokujesz tylne koło i rower prawie nie hamuje?
misiek12345 Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Napisano 27 Stycznia 2013 Jeśli blokujesz tylne koło v brakeiem to nie potrzebna ci tarcza,jednak przedni hamulec jest ważniejszy. Bo jak Jedziesz na zjeździe,zablokujesz tylne koło i rower prawie nie hamuje? W takim razie powinienem rozglsdac sie za przednia tarcza wraz z nowym amortyzatorem. Moze jakies podpowiedzi co wybrac?
Michauuu Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Wszystko zależy od twojego budżetu. Ale sądzę,że deore z tarczą 180mm powinno dać radę (oczywiście hydraulik)
Silver400 Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Czyli tak jak mówią wyżej wszystko zależy od budżetu da sie dorwac fajnego epicona za 469 zł na alledrogo, do tego albo to deore hyd, ewentualnie budżetowo BB7, będzie pasowało do klamkomanetek bez problemu i wyjdzie taniej. Nie zapominaj o posiadaniu mocowania pod tarcze w piastach !
misiek12345 Napisano 28 Stycznia 2013 Autor Napisano 28 Stycznia 2013 Tak tez zrobie. Juz rozgladam sie za avid bb7. musze ro2niez wymienic piaste. Epicon w tej cenie brzmi swietnie, niestety w UK sa znacznie drozsze niz w Polsce i musze czeksc na okazje. Dziekuje bardzo za porady
nemo2009 Napisano 29 Stycznia 2013 Napisano 29 Stycznia 2013 Jeszce wymień hamulec tylny typu V.Ten co masz,Alhonga jest do d...y.Polecam Shimano Deore M 590,jest tani i dobry. Wysłane z mojego Alcatela za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.