Skocz do zawartości

[Rower] Budowa od podstaw


tr0000tyl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

Jestem szczęśliwym posiadaczem roweru HERCULES na starej ramie.

Rower jest dość stary i pośrupany. Postanowiłem więc rozebrać go w całości i stworzyć coś nowego na styl OLDSCHOOL'owy.

Dokonałem już pierwszego zakupu do roweru jakim jest siodełko firmy Brooks: http://www.rowery-ry...tml��(brązowe).

Mam jednak wiele pytań dotyczących różnych spraw.

Kolor ramy ma być czarny - myślałem o farbie czarna perła i lakier błyszczący. Czy farby samochodowe się do tego nadadzą?

Dodatkowo na ramie znajdować się będą stylowe napisy HERCULES w kolorze siodełka (brąz). Dodatkowymi brązowymi elementami będą: rączki na kierownicy i wężyki od świateł i hamulców.

 

Przy rozbieraniu roweru natrafiłem na pewien kłopot. Jakim kluczem rozkręcić pedały i to coś (nie znam nazw) gdzie znajdują się łożyska przy pedałach? Średnica tego czegoś to 4,5cm. Czy kupię gdzieś taki klucz na necie?

 

Kolejna sprawa to obręcze od kół. Nie wiem jakie kupić z kilku przyczyn.

Po pierwsze nie wiem jakiego rozmiaru szukać. Na moich starych oponach napisane jest coś takiego: 32-622 700x32C 28x15/8x1 i1/4 28x1 i1/4 x 1 i 3/4

Po drugie szukam obręczy bardzo dobrej firmy w kolorze stali nierdzewnej.

Po trzecie ma mieć torpedo w tylnej piaście tzn. przeżytki się znajdują tylko tam i jak ruszam pedałami do tyłu to rower hamuje.

 

Jak już to wybiorę i kupię będę prosił was o pomoc dalej. Oczywiście wszystko poprę zdjęciami.

 

Acha no i nie wiem jakie hamulce - ciachałbym jakieś wypasione - tarczowe czy jakieś inne - nie wiem bo się nie znam.

 

Czekam na wasze sugestie i pomoc. Pozdrawiam serdecznie

Napisano

Jeśli chodzi o pedały(platformowe) to powinien wystarczyć klucz płaski, a jeśli chodzi ci o "to coś" to może być korba i potrzebujesz sciągacza do mechanizmu korbowego (20zł)

Napisano

Obręcze do kół mam bardzo zósemkowane i w kiepskim stanie :(

Czy ktoś wie jakie klucze do odkręcenia pedałów i tych łożysk przy pedałach?

chcę zrobić coś na wzór tego - ale troszkę inaczej :)http://www.selectism.com/2008/08/04/the-guvnor-by-pashley-bicycle/

Opony chcę dać czarne z białymi napisami po bokach + błotniki (ale bez bagażnika) ze stali nierdzewnej, jakieś fajowe światła na dynamo

Albo dać takie opony i czarne błotniki. Jeszcze nie wiem. A co ten rower ma na przednik kole - hamulec tarczowy?

Ja mam dokładnie taką samą ramę.

Napisano

Obręcze w rozmiarze 622mm lub jak wolisz jednostki imperialne 28".

Na wygląd najlepiej dorwać stalowe, ale nie wiem czy jeszcze produkują. Aluminiowe są koloru aluminium, ewentualnie pomalowane (najczęściej na czarno).

 

Jak chcesz mieć piastę z biegami i hamulcem w pedałach, to musisz mieć ramę przystosowaną do napędu jednorzędowego. Musi być możliwość regulacji napięcia łańcucha poprzez ustawienie tylnego koła lub mimośrodowe osadzenie osi korby. Można też dać napinacz, ale nie wiem jak się zgra z hamulcem, no i rower na wyglądzie ucierpi.

 

Z przodu trzeba zorientować się jakie możliwości mocowania hamulców daje widelec. Tak czy inaczej tarczówki nie będą pasować do stylu w jakim chcesz robić rower. Do wyboru są na obręcz: v, cantilever, u; zintegrowane z piastą (bębnowe) lub nakładane na wielowypust (rolkowe).

 

Jakbyś dał zdjęcia, to łatwiej będzie powiedzieć co i gdzie pasuje lub co trzeba zmienić.

  • Mod Team
Napisano

Temat przeniosłem. To co zaznaczyłeś strzałkami to korba i suport. korbę ściągniesz ściągaczem np http://allegro.pl/sciagacz-do-korb-z-raczka-skompletuj-narzedzia-i2907908067.html takim. Suport wydaje sie być skręcany i potrzebujesz do niego albo klucza rowerowego albo śrubokręta i młotka. lewą stronę odkręca sie w lewo, prawą w prawo o ile to gwint angielski.

 

Tylne koło masz na piaście torpedo bodajże 3 biegowej. Warto by pewnie było zajrzeć do środka w jakim jest stanie, obrecz wygląda na aluminiową. Hamulec na przód jedyny jaki możesz sobie w obecnej chwili pozwolić to typowy dla takich rowerów hamulec szczękowy. Ewentualnie hamulec bębnowy ( możliwe ze i rolkowy) ale to po wymianie piasty na adekwatną.

Napisano

Dziś rama została zawieziona do piaskowania. Na efekt niestety muszę czekac ok 1,5 tygodnia :( bo kolesiowi maszyna się skopała :(

Po piaskowaniu zawiozę do lakiernika.

Co do tylnej piasty - jest tam tylko napisane coś takiego: TORPEDO SCHWEINFURT, SACHS R H, TORPEDO PENTASPORT 20Z 1/2

Napisano

Każda piasta tego typu jest skomplikowana w budowie. Nie wiem czy nie łatwiej byłoby ci ją wymienić na coś nowszego. Zobacz jak to mniej więcej wygląda na tej stronie: http://www.rideyourbike.com/sramIGH.shtml Wśród wielu modeli jest na tej stronie Sachs Torpedo Automatic. Oczywiście nie jest to twój model, ale da ci to ogląd na to, na co się porywasz. Prawdę mówiąc nie wiem czy dasz radę. Z twoich postów wynika, że dopiero zaczynasz przygodę z mechaniką rowerową. Zgadza się?

Napisano

Tak zgadza się.

Ale ja nie chcę jej naprawiać - bo ponoć jest zepsuta i ma tylko 3 biegi .

Szukam czegoś w podobie z 7 biegami i hamulcem w piaście. Chcę kupić nówkę w zestawie ze wszystkim: czyli tylna oś + manetka i coś tam jeszcze. Właściwie to nie wiem co. Możecie poradzić? Jakiś link? Gdzie czegoś takiego szukać?

Muszę kupić tylną oś wraz z obręczą tak?

Napisano

piasta ok, ale na twoim miejscu szukałbym gotowego koła. Jutro sprobuje poszukac czegos sensownego. Na pipidowce gdzie od niedawna mieszkam nie mam stałego łacza a na telefonie ciezko sie szuka.

Napisano

no właśnie szukam z gotowym kołem i szprychami

obręcze muszą być czarne

jutro podeślę zdjęcie tych moich starych obręczy wraz z wymiarami

pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...